WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 08 jun 2021, 07:03

kijk en hiervoor hadde ze nog de voet op de rem moeten houden , goed opletten niet teveel geven ,want nou is het moeilijk terug draaien , hier zullen we ook nog wel wat van meekrijgen en dan??

Discotheken zouden open gaan, festivals weer beginnen en zelfs de afstandsregel zou worden opgeheven. Het optimisme in Engeland was groot de afgelopen weken, maar een nieuwe variant gooit roet in het eten. "Er wordt hier gezegd: we zijn twee keer te laat geweest met het nemen van maatregelen. Ze willen hier nu op tijd aan de bel te trekken", zegt correspondent Anne Saenen.

Dagelijks worden meer dan 5000 nieuwe besmettingen gemeld, 2000 meer dan een week geleden. Wetenschappers adviseren de regering om de versoepelingen uit te stellen.

En de Engelsen waren nog wel zo optimistisch. Ze hoopten deze zomer zonder quarantaine op vakantie te kunnen gaan, maar ook dat zit er opeens niet meer in. "De lijst van landen waar ze welkom zijn, wordt steeds korter", zegt correspondent Anne Saenen.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgdhp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 08 jun 2021, 07:19

Tammy schreef:
08 jun 2021, 04:13
Ik zie twee groepen ontstaan in de samenlevingen van de wereld.
De vraag is wie gaat de ene kant uit en wie de andere. Het zal een hele tijd gaan duren eer de gehele bevolking gaat zien wat er werkelijk speelt op het wereldtoneel. In die tussentijd zal de wetenschap verscheuren en bepaalde kennisgebieden krijgen de prioriteit. Of de mensheid hier het meeste mee is gediend is nog maar de vraag. Er ontstaan twee kampen, het stille kamp en het luidruchtige kamp. Het luidruchtige kamp is de commerciele kant wat als onze welvaart wordt gezien. Is dit wel werkelijke welvaart of de schijn van rijkdom en weelde. Massaal in de electrisch wagen, een zonnepaneel op het dak, een warmtepomp er naast en een windmolen in de tuin, om maar enkele voorbeelden te noemen. Dit alles zogezegd groene voorzieningen wat het geen van allen zijn. Velen staan hiervoor in de rij, verblind.
Het andere kamp zal zich anders gedragen en een eigen weg vinden. Een onafhankelijke weg, een weg nog beter dan het vroegere normaal. Deze zullen echter niet gemakkelijk toestaan dat lieden uit het andere kamp overstappen. De wijze les die men heeft geleerd is hard.
Het is wat men wil en die keuze lijkt vrijwillig te zijn maar is het verre van.
Je kan binnen de cirkel gaan staan en meedrijven in de huidige situatie of buiten de cirkel stappen en het leven vormen naar eigen idee.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 08 jun 2021, 08:07

univers schreef:
08 jun 2021, 00:38
Ik ga mee. :post:
Mag niet :mrgreen:
:lekkapuh:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 08 jun 2021, 08:14

Tammy schreef:
08 jun 2021, 04:13
Geen dwang maar weloverwogen beslissen , zo moet men de prik wel of niet halen.
Men heeft eigen verantwoordelijkheid , de overheid dwingt je niet om op dat prikstoeltje plaats te nemen, dat doet men toch echt zelf.
Er is zeker wel dwang.
Er zijn werkgevers die laten je de keuze, of prikken, of wegwezen.
En er zijn mensen die dan tegen hun zin toch de prik nemen om hun baan niet te verliezen, want banen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen en er moet toch brood op de plank komen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 08 jun 2021, 08:22

Fenna schreef:
08 jun 2021, 08:07
univers schreef:
08 jun 2021, 00:38
Ik ga mee. :post:
Mag niet :mrgreen:
:lekkapuh:
Doe ik lekker wel.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 08 jun 2021, 08:25

Witte wederom :post: :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80552
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 08 jun 2021, 08:28

Welke werkgevers zijn dat Fenna ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 08 jun 2021, 08:31

Wetenschappers adviseren de regering om de versoepelingen uit te stellen.
Gaat niet gebeuren.
Er staan teveel commerciële belangen op het spel, EK voetbal, Olympische spelen, en noem maar op.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 08 jun 2021, 08:37

Mijn man en ik nemen de prik niet en je word dan door sommigen als een melaatse bekeken, ook door familie en vrienden die wel de prik hebben genomen.

Dat zij geluk hebben gehad en geen bijverschijnselen hebben gekregen is fijn voor hen, maar voor mij zijn de risico's te groot, daarbij komt dat ik het vaccin ook voor geen meter vertrouw, nog lang niet alle fases zijn doorlopen om te kunnen zeggen dat het veilig is en wat de bijverschijnselen zijn, zeker wat het vaccin op lange termijn veroorzaakt.

Ik legde het eerst uit waarom ik hem niet nam in verband met allergieën voor medicatie, maar ik ga mij niet meer verdedigen waarom.
En ondanks dat je gezond van lijf en leden bent word je door sommigen aangekeken als of je een enge ziekte hebt of je word als aansteller gezien.”Je durft de prik zeker niet te nemen?” vragen ze dan.
Nou, dan lopen ze maar met een boog om mij heen, dan word ik tenminste niet besmet door hen :wink:

Voor de corona keek niemand gek op als je eens hoestte of proeste en nu vliegt men in de gordijnen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 08 jun 2021, 08:54

Tammy schreef:
08 jun 2021, 08:28
Welke werkgevers zijn dat Fenna ?
Velen.
Denk aan scholen, hulpverlenende diensten, defensie.
Zij redeneren zo omdat je met veel mensen omgaat dat jij dan een risico voor hen vormt.

Maar als je net als ik vanwege allergieën de prik niet neemt, maar je werk graag en goed doet en op geen enkele manier een risico vormt (je kan natuurlijk ook een PCR test nemen, want aan die schijnveiligheid word ook veel waarde gehecht) dan moet je toch je biezen pakken., je word uitgesloten, je word outcast.

Maar het vaccin geeft geen garantie dat je alsnog besmet word en het kan overdragen en ook dat je dan minder erger krijgt of dood kan gaan aan het virus is ook onzin.

Mijn zoon wil hem ook niet nemen, maar raakt mogelijk zijn baan kwijt als hij het niet neemt.
Ik vind dat dictatuur.
Dus neemt hij hem toch als zijn werkgever het verlangt omdat hij het niet kan veroorloven werkeloos te worden.
Hij werkt bij politie.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 08 jun 2021, 08:58

univers schreef:
08 jun 2021, 08:22
Fenna schreef:
08 jun 2021, 08:07
univers schreef:
08 jun 2021, 00:38
Ik ga mee. :post:
Mag niet :mrgreen:
:lekkapuh:
Doe ik lekker wel.

Afbeelding
:loveU:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 08 jun 2021, 09:00

Witte wel schreef:
08 jun 2021, 07:19
De vraag is wie gaat de ene kant uit en wie de andere. Het zal een hele tijd gaan duren.....ect.
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 08 jun 2021, 09:01

univers schreef:
08 jun 2021, 08:31
Wetenschappers adviseren de regering om de versoepelingen uit te stellen.
Gaat niet gebeuren.
Er staan teveel commerciële belangen op het spel, EK voetbal, Olympische spelen, en noem maar op.
En jij ook een :post:
Want dit is ó zo waar.
Olympische spelen, EK, Zandvoort .....
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 08 jun 2021, 10:13

het is gewoon een ordinaire tombala al dat gevaccineer,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 08 jun 2021, 17:37

Hoe coronavirus-aerosolen door onze longen reizen

Een nieuwe studie onder leiding van dr. Saidul Islam van de UTS-faculteit Ingenieurswetenschappen modelleert wat er gebeurt als we coronavirus-aerosolen inademen.

Wanneer we geïsoleerde coronavirusdeeltjes inademen, bereikt meer dan 65% het diepste deel van onze longen waar schade aan cellen kan leiden tot lage zuurstofniveaus in het bloed, heeft nieuw onderzoek ontdekt, en meer van deze aerosolen bereiken de rechterlong dan de linker.

Meer :https://www.uts.edu.au/news/health-scie ... -our-lungs
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1549
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 08 jun 2021, 19:13

Witte wel schreef:
08 jun 2021, 07:19
Tammy schreef:
08 jun 2021, 04:13
Ik zie twee groepen ontstaan in de samenlevingen van de wereld.
De vraag is wie gaat de ene kant uit en wie de andere. Het zal een hele tijd gaan duren eer de gehele bevolking gaat zien wat er werkelijk speelt op het wereldtoneel. In die tussentijd zal de wetenschap verscheuren en bepaalde kennisgebieden krijgen de prioriteit. Of de mensheid hier het meeste mee is gediend is nog maar de vraag. Er ontstaan twee kampen, het stille kamp en het luidruchtige kamp. Het luidruchtige kamp is de commerciele kant wat als onze welvaart wordt gezien. Is dit wel werkelijke welvaart of de schijn van rijkdom en weelde. Massaal in de electrisch wagen, een zonnepaneel op het dak, een warmtepomp er naast en een windmolen in de tuin, om maar enkele voorbeelden te noemen. Dit alles zogezegd groene voorzieningen wat het geen van allen zijn. Velen staan hiervoor in de rij, verblind.
Het andere kamp zal zich anders gedragen en een eigen weg vinden. Een onafhankelijke weg, een weg nog beter dan het vroegere normaal. Deze zullen echter niet gemakkelijk toestaan dat lieden uit het andere kamp overstappen. De wijze les die men heeft geleerd is hard.
Het is wat men wil en die keuze lijkt vrijwillig te zijn maar is het verre van.
Je kan binnen de cirkel gaan staan en meedrijven in de huidige situatie of buiten de cirkel stappen en het leven vormen naar eigen idee.
Er is geen les te leren, voor niemand in het bijzonder, de enigste les dat de mensheid kan leren is het inzicht van een onveranderlijke waarheid, ik heb nog boeken liggen van de jaren (19)'90 geschreven en te koop rond eind '90 en begin nillies (2000) van auteur neale donald walsch gesprekken met God, op een zaterdag middag heb ik 1 van de eerste boeken totaal willekeurig opengegooid en begon op die pagina te lezen tot het begin van de eerstvolgende hoofdstuk dat handelt over ziekte, net toepasselijk voor de tijd waarin we nu leven, maar het probleem is dat ziekte een eigen oorzaak kent (zelf geschapen) omdat een groot deel van de menselijke bevolking grotendeels onbewust leeft.
Roken, alcohol, vlees en dierlijk vet zijn de voornaamste oorzaken van gezondheidsproblemen.
Maar geen mens dat zich afvraagt waarom ?
'Zich dood piekeren' is een minder voor de hand liggende waarheid.
Ergste mentale activiteit is 'zich zorgen maken' na 'haat' dat uiterst zelfdestructief is.
Je zorgen maken roept biochemische reacties op dat het lichaam schaden, van verstopping tot hartaanvallen en een veelheid aan tussenliggende zaken.
Tobben is een geestesactiviteit dat een verbinding (met god) niet begrijpt, 'Haat' is zonder meer de schadelijkste mentale conditie, het vergiftigd het lichaam en het effect ervan is bijna onomkeerbaar. 'Angst' is uitvergrote zorgelijkheid, zorgelijkheid, haat en angst samen met hun afstammelingen vrees, bitterheid, ongeduld, gierigheid, onvriendelijkheid en de zucht tot veroordelen en verwerpen - vallen het lichaam op celniveau aan, evenzo eigenwaan, genotzucht en wellust op minder ernstige wijze leiden tot lichamelijke ziekten of gebrek aan welbevinden, de waarheid is, " Elke ziekte wordt eerst in de geest geschapen". Het zijn de onbewuste gedachtepatronen van de mensen die zichzelf ziek maken en vooral van de negatieve tot destructieve gedachten die krachtig en diep impact kunnen hebben, maar er mee stoppen blijkt zeer moeilijk te zijn en is een ingeslopen gewoonte geworden, althans het is wel erg moeilijk geworden om de gevolgen van negatief denken terug te draaien als ze eenmaal een fysieke verschijning hebben aangenomen, niet onmogelijk maar wel erg moeilijk.
Het is door het negatief denken, sommige opgedrongen, andere zelf verzonnen en koesteren ze uren, dagen, weken, maanden, zelfs jaren en toch geen mens dat zich niet afvraagt waarom jijzelf of andere mensen ziek worden ?
Maar dat valt op te lossen, door de problemen in je denken aan te pakken en je van je kwalen en ziektes te genezen en nieuwe problemen te voorkomen door je denkwijze te veranderen.

Covid - 19 is daarom mogelijk een schijnziekte waarbij men denkt door bovenstaande denkwijze dat deze overdraagbaar is wat volgens dat boek een ondenkbaar/onmogelijk scenario blijkt.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 08 jun 2021, 20:01

In mijn situatie is het wat gemakkelijker. Als mijn werkgever mij gaat aansporen of verplichten een vaccin te halen dan heb niet ik de keuze maar hij. Hij mag kiezen of hij mij in dienst houdt of ontslaat. Als hij mij ontslaat dan denk ik dat dit een grote impact heeft op het bestaan van het bedrijf. Het zal een tijdje goed gaan maar dan zal het roer om slaan. Ik weet de klanten actief te houden van onze diensten gebruik te blijven maken, niemand anders binnen het bedrijf heeft deze taak of voert dit uit. Ondanks de slechte tijden heb ik toch enkele goede nieuwe klanten weten binnen te halen. Daarnaast ben ik een stuk interne administratie aan het herstructureren wat veel efficienter werkt en een hoger rendement geeft. Een vervanger voor mij inwerken duurt jaren en kost bergen geld. En iemand vinden die alle facetten van het bedrijf kent is zoeken naar een speld in een hooiberg. Dus nee ik maak mij daar totaal niet druk over. Mijn werkgever zelf heeft zijn prikje al gehaald want hij wil op vakantie.
Maar voor vele anderen ligt de situatie snders. Zij zijn geheel afhankelijk van hun baan en inkomsten. In de zorg wordt je min of meer verplicht te vaccineren. In sommige ziekenhuizen heb je geen keus of je raakt je baan kwijt. Het vreemde is dat ik in onze sector nog geen enkele situatie heb meegemaakt waar deze dwangmatigheid is toegepast. En te bedenken dat één van de eerste besmettingen vanuit Italië via een klant van een grote klant van ons is binnen gekomen. Onze klant neemt geen risico' s omdat deze al uit een faillisement is opgestaan een jaar of vijf geleden. Dat kan ik begrijpen maar verder maak in het niet mee. Maar ook die verplicht het personeel niet te vaccineren. Er zijn echter vele bedrijven die dit wel doen en dat is erg triest te noemen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80552
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 08 jun 2021, 22:00

Fenna sorry voor mijn late reactie.
Niemand mag zijn baan kwijtraken door weigering.
Daar zou een wet misschien voor in aanmerking kunnen komen.
Zoniet denk ik dat werkgevers zelf beslissen erover.
En ik denk dat je daar dan weinig aan kan doen.
Wel balen voor degene die geen prik neemt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1549
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 09 jun 2021, 06:57

Heb mijn brief ontvangen, 1 ste prik staat al voor deze maand gepland de laatste in augustus...staat niet in de brief welke ik zou krijgen maar kan dat altijd ter plekke gaan vragen als ik ga...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13641
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 09 jun 2021, 07:50

Kristof Piessens schreef:
09 jun 2021, 06:57
Heb mijn brief ontvangen, 1 ste prik staat al voor deze maand gepland de laatste in augustus...staat niet in de brief welke ik zou krijgen maar kan dat altijd ter plekke gaan vragen als ik ga...
Je zou kunnen bellen Kristof en vragen welk vaccin ze jou willen geven, dan kan jij je de moeite besparen om naar de prik locatie toe te gaan als het niet de gewenste entstof is
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie