WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 24 mei 2021, 10:52

Ok Witte wel, ik heb die niet gezien.
Er is niks door mij verwijderd.
Er word dan altijd een melding gedaan als dat wel gebeurt en het komt bijna niet voor dat we dat doen.
Maar als we het doen dan altijd met vermelding.
Dus hoe dit kan snap ik ook niet.
Sorry voor het ongemak.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 24 mei 2021, 11:11

Ik wel Tammy. Er stond een dubbele post van mij. Dat gebeurd wel vaker bij mij als ik met een tablet post.
Die is verwijdert. En daarmee ook de post daar voor. En dat was de reactie die ik beschreef.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 24 mei 2021, 11:13

Heb jij die dubbele post verwijdert dan ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 24 mei 2021, 11:31

WW.. ehhhhhh he? ikke?......nou heb je me nieuwschierug germaakt wat was dat dan ,,,,,,,,, tromgeroffel...spannend
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 24 mei 2021, 12:10

De enige die dat kan is een admin of een moderator Tammy en dat ben ik niet.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 24 mei 2021, 12:14

Daarom vroeg ik het ook Witte wel want aan mijn kant is niks verwijderd.
Het zou kunnen dat je ineens extra bevoegdheden had gekregen, heel lang geleden is dat een keer gebeurt met een forum member.
Het blijft een mysterie forum. :mrgreen:
Maar nogmaals sorry voor de overlast.
Ik ben net als Herman50 benieuwd wat je had geschreven.
Maar dat laat ik aan jou over of je het nog een keer wilt plaatsen. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 24 mei 2021, 12:32

Witte wel schreef:
24 mei 2021, 11:11
Er stond een dubbele post van mij.
Die heb ik ook nog kortstondig gezien.
Stond toch ook een smiley bij?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 24 mei 2021, 12:41

Heb mij vergist.
Dat was in deze post; viewtopic.php?f=35&t=22537&p=380338#p380338
Excuses.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 24 mei 2021, 23:22

Chinese toestanden bij vaccinatie paspoort in Engeland.
https://youtu.be/ZQk5mhxhQH8
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 25 mei 2021, 15:33

Premuim artikel.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1026723 ... n=whatsapp
Twijfels slaan toe: kwam het coronavirus toch uit een laboratorium in Wuhan?

AMSTERDAM - Kwam het coronavirus uit een Chinees laboratorium? De wetenschappelijke wereld beantwoordde die vraag altijd met ’zeer onwaarschijnlijk’, waardoor de labtheorie in de complottenhoek belandde. Maar dr. Fauci, de Amerikaanse Jaap van Dissel, lijkt het nu niet zo zeker meer te weten. Wat zijn de argumenten voor en tegen?

Anthony Fauci, directeur van het Amerikaanse RIVM, geeft toe dat hij niet overtuigd is dat de coronapandemie helemaal op een natuurlijke manier is ontstaan. „Ik denk dat we moeten blijven onderzoeken wat er in China is gebeurd”, zegt hij in Amerikaanse media.
Eerder was Fauci veel stelliger dat het virus in dierenpopulaties is ontstaan voordat het naar de mens oversprong. Het bewijs ’neigde er heel, heel sterk naar dat dit virus niet kunstmatig of opzettelijk kan zijn gemanipuleerd. Alles wijst er sterk op dat dit virus in de natuur is geëvolueerd en vervolgens is overgesprongen’, stelde hij. Maar nu zegt hij: „Het had ook iets anders kunnen zijn, en we moeten dat uitzoeken. Dat is de reden waarom ik volkomen voorstander ben van elk onderzoek dat naar de oorsprong van het virus kijkt.”

De labhypothese kent verschillende varianten. Sommige aanhangers denken dat Chinese virologen het coronavirus eigenhandig in elkaar hebben geknutseld, met wetenschappelijke of met boosaardige bedoelingen. Een mildere versie wil dat het virus weliswaar niet door Chinezen is gefabriceerd, maar wel per ongeluk is weggelekt uit het Wuhan Institute of Virology (WIV). Die verhalen doken direct op toen bleek dat de dierenmarkt in Wuhan, die aanvankelijk werd aangewezen als epicentrum, precies tussen twee grote vestigingen van het WIV lag. Daar lagen tenslotte tal van coronavirussen uit vleermuizen onder de loep.

Lees rest in bovenstaande link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 26 mei 2021, 10:06

gaan we dit muggezifte nou weer krijgen,

Het hoorde ooit bij de belangrijkste coronamaatregelen, wie had er geen flesje handgel in de tas, maar het is waarschijnlijk voor niets geweest. Met handen wassen voorkom je de overdracht van het coronavirus nauwelijks.

Het RIVM heeft vorige week het officiële advies aangepast als het gaat om de besmettelijkheid van oppervlakken, zoals winkelwagentjes en deurklinken. Ook voor niets gepoetst. Maar dan wordt handen wassen logischerwijs eveneens nutteloos. We raken elkaar immers al meer dan een jaar niet meer aan en via een deurklink krijgen we het virus niet.

Maarten Keulemans, wetenschapsredacteur bij de Volkskrant, vond een kritische academische analyse, die stelt dat de aanname dat handen wassen beschermt ‘nader onderzoek behoeft’. ‘Aangezien er geen overtuigend bewijs is dat dit preventiemiddel effectief is geweest in de sars-cov-2 epidemie.’

Van een Canadese meta-analyse van zeven goede studies vonden er vijf geen bewijs dat handhygiëne een griepbesmetting kan voorkomen en twee vonden bescheiden bewijs.

https://www.msn.com/nl-nl/gezondheid/me ... d=msedgdhp ---
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 26 mei 2021, 11:19

herman50 schreef:
26 mei 2021, 10:06
gaan we dit muggezifte nou weer krijgen,
Wat ook de echte waarheid is Herman, wij zullen het nooit horen.
Als blijkt dat het toch uit het lab uit Wuhan kwam, zullen ze het niet toegeven omdat ze veel te diep in de leugen zitten.
Dat zou voor hen enorm gezichtsverlies betekenen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 26 mei 2021, 11:55

sorry hoor maar zit je erop te wachten? worden we er rijk van? ..degeen die het aangaat oke maar wij waarom '??
is dat niet met alles? kijk naar die Bolesario of hoe die heten mag , geen vaccin willen bestellen turlijk niet .. zelf wel opgenomen worden , voor het bekende griepje
ander land stuurt nota bene naar China 500.000mndkapjes ......... omdat ze -bleek later - in land van herkomst waren afgekeurd,
óf wisten die er van en redde zo hun´?brave?` gezichten,

lachertje 1e klasse
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 26 mei 2021, 12:43

herman50 schreef:
26 mei 2021, 11:55
sorry hoor maar zit je erop te wachten?
Ach.
De toekomst zal het uitwijzen Herman, maar don't shoot the messenger.
Ben je misschien bang dat de corona bubbel barst nu het toch steeds meer richting opzet wijst?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 26 mei 2021, 12:51

Vandaag Live blog: 2 uur geleden

WHO: wereldwijd 14 procent minder coronabesmettingen dan vorige week

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft afgelopen week 14 procent minder coronabesmettingen gerapporteerd dan de week ervoor.
CNN schrijft dat de WHO tot en met zondag in totaal wereldwijd 4,1 miljoen nieuwe besmettingen meldde.

Ook rapporteerde de organisatie 84.000 coronadoden. Dat zijn er 2 procent minder dan een week eerder.
De grootste afname was in Europa.

"Ondanks de dalende trend van de afgelopen weken, blijft het aantal besmettingen hoog", zegt de WHO.
"In veel landen zijn flinke toenames te zien." In India kwamen er in een week tijd de meeste besmettingen bij: bijna 1,9 miljoen.
Dat zijn er wel ruim 20 procent minder dan de week ervoor.

https://nos.nl/liveblog/2382342-belgie- ... smettingen


Afbeelding

We gaan de goede kant op.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 27 mei 2021, 08:13

Ook Facebook staat er berichten toe omdat de twijfel steeds sterker word.

Paywall vrij art.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1866681 ... n=whatsapp
Facebook staat berichten dat coronavirus uit lab komt weer toe

MENLO PARK - Facebook gaat geen berichten op het sociale medium meer verwijderen waarin gesteld wordt dat het coronavirus door de mens is ontwikkeld. Een woordvoerder van het bedrijf heeft dat laten weten aan nieuwssite Politico. Het besluit volgt op de hernieuwde discussie over de oorsprong van het virus.

„In het licht van de lopende onderzoeken naar de oorsprong van Covid-19 en in overleg met volksgezondheidsexperts, zullen we niet langer de bewering dat Covid-19 door de mens is gemaakt uit onze apps verwijderen”, aldus de zegsman. „We blijven samenwerken met gezondheidsexperts om de veranderende aard van de pandemie bij te benen en actualiseren ons beleid regelmatig wanneer nieuwe feiten en trends zich voordoen.”

Lees verder in link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 27 mei 2021, 08:47

In Nederland is het AstraZeneca en het Jansen vaccin nog welkom ondanks alle inmiddels bekende gevaarlijke bijwerkingen.
Alle verstandige landen die het in de ban hebben gedaan mogen hun overschotten aan ons verkopen en weet je wie ze die afgedankte rommel inspuiten?
Daklozen en verslaafden!

Als er slachtoffers onder die groep vallen kraait er geen haan naar een zijn ze gelijk opgeruimd.
Want onder die groep word geen onderzoek gedaan of het doot het vaccin komt, want wie maakt zich nu druk om hen?
Niemand.
Onze overheid ziet ze alleen als lastige kostenpost.

Ik mag mijn bron helaas niet vermelden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 27 mei 2021, 09:36

AD vanmorgen
We krijgen minder Janssen-vaccin ,,,

maar dan ook nog
Boris Johnson zou zich hebben willen laten besmetten met het coronavirus live op televisie om te laten zien dat "het virus niks voorstelde".

Dat zei de voormalige topadviseur van de Britse premier, Dominic Cummings, woensdag tegen een parlementaire onderzoekscommissie in het Verenigd Koninkrijk.

Cummings verscheen voor de commissie van het Lagerhuis om te spreken over de aanpak van het coronavirus in het VK door de regering onder leiding van Johnson. Hij liet zich meermaals vernietigend uit over de laconieke manier waarop Johnson en zijn collega’s in februari reageerden op het nieuws van het zich snel verspreidende virus.

"In februari beschouwde de premier dit als een paniekverhaal", zei Cummings tegen de parlementsleden. Hij zou het zulke bangmakerij hebben gevonden, dat hij voorstelde zich live op televisie met het coronavirus te laten injecteren door een van zijn topadviseurs.

https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nie ... d=msedgdhp [think]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 27 mei 2021, 11:10

heb zo het idee dat we hier ook nog rekening mee moeten houden graag of niet

In de meeste Europese landen toont de situatie rond het coronavirus verbeteringen, wat versoepelingen van maatregelen mogelijk maakt. De afgelopen weken is er echter een nieuwe mutatie van het longvirus opgedoken. Die Indiase variant is in opmars in Groot-Brittannië en dat baart andere landen dermate veel zorgen dat er maatregelen worden getroffen.
https://www.msn.com/nl-nl/sport/motorsp ... d=msedgdhp
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 28 mei 2021, 06:58

DEN HAAG (ANP) - De risiconiveaus van twee veiligheidsregio's zijn verlaagd van Zeer Ernstig naar Ernstig.
Het gaat om de regio's Zaanstreek-Waterland en Gooi en Vechtstreek. Beide liggen in Noord-Holland en beide regio's
stonden sinds oktober op het hoogste risiconiveau op het coronadashboard van de overheid.

In de rest van het land geldt nog steeds het hoogste risiconiveau, Zeer Ernstig. Dat niveau geldt bij meer dan 250 positieve tests per 100.000 inwoners en meer dan 27 opnames per 1 miljoen inwoners per week. In veel regio's blijft het aantal besmettingen per week ruim onder de 250 per 100.000 inwoners, maar het aantal ziekenhuisopnames is nog wel te hoog. Landelijk neemt het aantal besmettingen al enige tijd flink af, dat is doorgaans enkele weken later terug te zien in de ziekenhuiscijfers.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgntp
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie