WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 19 mei 2020, 09:26

]En zo blijkt maar weer TÉ ,,,,is nooit goed ......
AD vanmorgen; Frankrijk,, een week na opengaan van de scholen is er een ´zorgwekkend opleving´ van het coronabesmetting, deze zijn gelinkt aan scholen waarop er 70 direct zijn gesloten!! ,,
en het is zoals er in meerdere stukjes staat We zijn er nog NIET!! -deeltje- van columnist -AD- ,, ``bij een gesprek met m´n huisarts -tevens gediplomeerd microbioloog- zei deze zorgen te hebben over de discipline cq veiligheidsvoorschriften in de samenleving´´,,

toch een fijne dag gewenst iedereen ,..... [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 19 mei 2020, 11:33

Herman50 heb jij een link naar dat artikel over Frankrijk ?
Want ik ben aan het kijken in het AD maar ik zie er niks over staan.
Bedankt alvast voor de moeite. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 19 mei 2020, 12:09

Alleen AD, bladzijde 5 ,, onder Nieuws ,, rechts onder,,,, das alles helaas
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 19 mei 2020, 12:19

alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 19 mei 2020, 12:41

Heb het net gelezen , bedankt voor de link Herman50. ;P!

Tsja dit was te verwachten natuurlijk en de besmettingen zullen zeker gaan oplopen.
Net als hier.
De scholen zijn net open hier dus die cijfers zien we over een paar weken.

Zelfde met de horeca die 1 Juni open mogen.
En de ruzies die er nu al ontstaan want Zandvoort mag wel open en Scheveningen niet.
Die laatste gaat ondanks verbod toch open ver voor 1 Juni.
Ik snap niet wat men in vredesnaam aan het doen is met die versoepelingen.
Ja de economie weer opstarten.
Maar het virus is niet weg.

Achter die dodencijfers in de kranten schuilen mensen van vlees en bloed.
Echte levende wezens die op een afschuwelijke manier dood gaan.
Want het is een afschuwelijk longvirus.
Maar hee als we maar een terrasje kunnen pikken he ?

Ik denk aan degene die eenzaam sterft en aan de nabestaanden die kotsmisselijk van angst in de gang de dokter zien aankomen die hun vertelt dat hun dierbare alleen is gestorven happend naar lucht.
Maar belangrijker is natuurlijk dat biertje op het terras....
Wat een wereld pffff.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 19 mei 2020, 16:33

EERSTE EXPERIMENTEN MET CORONAVACCIN MRNA-1273 LEVEREN MOOIE RESULTATEN OP

De resultaten versterken het idee dat het vaccin kan voorkomen dat het nieuwe coronavirus mensen infecteert.

Dat maakt het Amerikaanse bedrijf Moderna bekend, dat het vaccin ontwikkeld heeft en momenteel test. De voorlopige resultaten van de experimenten onder mensen suggereren dat het vaccin effectief is; mensen die het vaccin toegediend kregen, maakten ongeveer net zoveel of zelfs meer antistoffen tegen het virus aan als mensen die daadwerkelijk door het virus geïnfecteerd zijn geraakt. Bovendien wijzen de voorlopige resultaten erop dat het vaccin veilig is; proefpersonen hadden hooguit kortstondig wat last van roodheid en pijn rond de plek waar het vaccin werd toegediend.

Infectie voorkomen
Het zijn hoopgevende resultaten, zeker als je er de resultaten van gelijktijdig uitgevoerde experimenten onder muizen bij pakt. Die experimenten suggereren namelijk dat het vaccin ervoor zorgt dat de dieren antistoffen aanmaken die de virusdeeltjes neutraliseren. “Deze gegevens versterken het idee dat mRNA-1273 COVID-19 kan voorkomen,” stelt Moderna-onderzoeker Tal Zaks, verwijzend naar de resultaten van de experimenten onder muizen en mensen.

En toch is enige voorzichtigheid nog op zijn plaats. Want het vaccin is tot op heden slechts aan enkele tientallen mensen toegediend. Zo’n 45 mensen kregen het vaccin ingespoten. Vijftien daarvan ontvingen de kleinste dosis (25 microgram). En vijftien kregen een dosis van 100 microgram toegediend. Nog eens vijftien mensen kregen 250 microgram toegediend. Alle proefpersonen ontvingen het vaccin twee keer. 43 dagen na de eerste injectie werden in het bloed van de proefpersonen die de 25 microgram-dosering toegediend hadden gekregen, net zoveel antistoffen aangetroffen als in het bloed van mensen die het coronavirus daadwerkelijk hebben gehad en ervan zijn hersteld. En bij het overgrote deel van de proefpersonen die de 100 microgram-dosering toegediend kregen, werden na 43 dagen meer antistoffen aangetroffen dan in het bloed van mensen die het virus daadwerkelijk onder de leden hebben gehad.

Verder : https://www.scientias.nl/eerste-experim ... ltaten-op/

https://investors.modernatx.com/news-re ... na-vaccine
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 19 mei 2020, 17:41

Afbeelding



Zoon van Donald Trump: “Coronavirus verdwijnt dag na presidentsverkiezingen op magische wijze”

18 mei 2020

Volgens Eric Trump, zoon van, zal het virus de dag na de presidentsverkiezingen van 3 november ‘op magische wijze’ verdwijnen.
De 36-jarige middelste zoon van de Amerikaanse president denkt dat het een politieke strategie is van de Democraten om zijn vader dwars te zitten.

De gouverneurs van de staten bepalen zelf hoelang de coronamaatregelen van kracht blijven. “Ze pakken hiermee Donald Trumps grootste troef af,
elke keer een stadion vullen met 50.000 mensen, terwijl Joe Biden nog geen tien man bij elkaar kan brengen,” aldus Eric tegen Fox News.

De lockdown is dus volgens hem niet ingesteld om de gezondheid van de Amerikaanse bevolking te beschermen, maar om zijn vader te pesten.
“Een weldoordachte strategie van hen (de Democraten) om elke dag mijn vader het leven zuur te maken,” meent Eric. “Tot de dag na 3 november.
Dan zal het coronavirus magisch verdwijnen en zal alles weer open gaan.”

Bron(nen): HLN
https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... wijze.html

Lees meer via de link:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/er ... ~a5fabcdf/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 19 mei 2020, 17:44

Die is nog gestoorder dan zijn vader, de appel valt niet ver van de boom
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 19 mei 2020, 18:38

univers schreef:
19 mei 2020, 17:44
Die is nog gestoorder dan zijn vader, de appel valt niet ver van de boom
Zijn vader is een zeer gevaarlijk virus....... wat verwacht je.....?
Het vervelende is dat ze zich voortplanten.

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 19 mei 2020, 18:55

Hij heeft de kop van een hangbuikzwijn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 19 mei 2020, 19:56

:rolfl:
Eigenlijk beledig je daar een hangbuikzwijn mee.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 19 mei 2020, 20:06

Wel, zijn die knapper. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 19 mei 2020, 20:17

@Determinist
Als het leed statistisch gezien alarmerend blijkt te zijn of wordt is dat voor mij een rede het morele aspect mee te nemen. En dat is niet het geval.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 20 mei 2020, 07:20

@ Want het is een afschuwelijk longvirus .....
idd Tammy maar helaas zijn of willen vel daar niet aan -denken- ,, toen ik medicijnvergiftiging had was er blijkbaar ook een longontsteking én mogelijk ben ik daardoor NU voorzichtiger dan anderen, ik weet het niet, maar is zo een simpele gedachte
en dan kan ik pisnijdig worden als er in een vraaggesprek zo´n leraar zegt ,,ja pubers zijn geen robots die willen elkaar knuffelen ,,,,mag ik effe kotsen. :roll: ... dan leren ze maar een robot te zijn of gewoon kalm te blijven en afwachten ,,,, [wave]
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 20 mei 2020, 08:18

herman50 schreef:
20 mei 2020, 07:20
... dan leren ze maar een robot te zijn of gewoon kalm te blijven en afwachten ,,,,
Och, misschien de dienstplicht terug invoeren?
Binnen een goed afgebakend kader leer je als dienstplichtige inderdaad om kalm af te wachten, je leert er ook dat een samenleving bestaat uit een diversiteit aan mensen en meningen maar dat een groep niet kan overleven wanneer er twist of onenigheid is en iedereen zijn eigen gangetje gaat.
Wat je ook leert als dienstplichtige: omgaan met risico's en gevaar, ook waar het besmettingsgevaar betreft.

Eric Trump schreef:Dan zal het coronavirus magisch verdwijnen en zal alles weer open gaan.
Dat heeft ie waarschijnlijk ergens tussen de kwatrijnen van Nostradamus gevonden. :roll:

Scientias schreef:Alle proefpersonen ontvingen het vaccin twee keer. 43 dagen na de eerste injectie werden in het bloed van de proefpersonen die de 25 microgram-dosering toegediend hadden gekregen, net zoveel antistoffen aangetroffen als in het bloed van mensen die het coronavirus daadwerkelijk hebben gehad en ervan zijn hersteld. En bij het overgrote deel van de proefpersonen die de 100 microgram-dosering toegediend kregen, werden na 43 dagen meer antistoffen aangetroffen dan in het bloed van mensen die het virus daadwerkelijk onder de leden hebben gehad.
Wat Scientias er niet bij vermeldt is de vaststelling dat bij een aantal patiënten die hersteld zijn van Covid-19 helemaal GEEN antistoffen werden aangetroffen ... een fenomeen dat onderzoekers er zou moeten toe brengen om niet zomaar genoegen te nemen met resultaten die in het verleden tot bemoedigende vooruitzichten hebben geleid.
Dit SARS-CoV-19 virus is van een andere dimensie dan zijn voorgangers en vraagt dan ook een andere benadering, me dunkt.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 20 mei 2020, 09:20

@ Gusteman ,,
Och, misschien de dienstplicht terug invoeren?
Binnen een goed afgebakend kader leer je als dienstplichtige inderdaad om kalm af te wachten, je leert er ook dat een samenleving bestaat uit een diversiteit aan mensen en meningen maar dat een groep niet kan overleven wanneer er twist of onenigheid is en iedereen zijn eigen gangetje gaat.
Wat je ook leert als dienstplichtige: omgaan met risico's en gevaar, ook waar het besmettingsgevaar betreft.

laat ik daar nou ook aan gedacht hebben ,, maarre,, ben zelf niet in dienst geweest -ivm epilepsie- ,maar denk er toch ánders over dan wat ze nu allemaal uitkramen ....

vanmorgen in AD, ook weer zo´n foto dat ik denk Jongens pas nou potverdriedubbeltje - is nétter als wat ik denk- op!!, leuk een foto van kleine koter word besnuffeld of krijgt een kopje van en klein geitje -oid- zal wel zwaar op de hand zijn oke het zijde zo he fijne dag .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 20 mei 2020, 10:44

ik snap niet iemand het lef heeft dit zo te zeggen terwijl er 100den naar adem snakken
De Formule 1 werkt aan veiligheidsprotocollen waarmee Grands Prix bij positieve coronatesten toch kunnen doorgaan. Volgens FIA-arts Gérard Saillant kan een race ook bij tien besmettingen met het coronavirus plaatsvinden
http://www.msn.com/nl-nl/sport/motorspo ... OCID=HPDHP

het enige beste wat ze kunnen doe is stoppen en tot volgend jaar ....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 20 mei 2020, 11:02

Egoistische wereld die Formule 1 wereld.

Wat je eerder zei Herman50h helemaal eens en ook het aanvullende commentaar van Gusteman over dienstplicht.
Zou goed zijn voor de jongeren want ik vind het ongeduld en het gemopper wat daarbij komt behoorlijk stuitend.
We zijn pas 10 weken onderweg en wat is het moeilijk.
Ja het is moeilijk maar het is voor iedereen moeilijk.

Maar ja deze generatie heeft puppy rooms op universiteiten als de stress te hoog word.
En er is een abnormale toename van burn-outs bij twintigers.
Dienstplicht zal niet alles oplossen maar misschien hun kijk op de wereld en de problemen die lang kunnen duren en doordat men ook discipline leert en nog veel meer.
Het zou goed voor ze zijn.

En vooral dat de wereld uit meerdere mensen bestaat dan jezelf.
En dat inzicht heeft niks te maken met dat je hersens nog niet volgroeid zijn als tiener.
Dat heeft te maken met karakter want velen weten het namelijk wel.
Gelukkig bestaan die nog.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tardis » 20 mei 2020, 11:29

Determinist schreef:
18 mei 2020, 14:18
Tardis schreef:
18 mei 2020, 12:48
@ determinist
Tardis schreef:
17 mei 2020, 23:49
Wat heeft dit met democratie te maken?
Niks dus. Het heeft alles met een schijnvertoning te maken.
Je schreef dit zelf:
Tardis schreef: Ik vind dat de democratie tegenwoordig een schijnvertoning is geworden
Dat is toch duidelijke taal? Dit heeft dus niets meer met democratie te maken. Lock down en 1,5 meter economie wordt éénzijdig opgelegd. De oppositie in de Tweede Kamer is buitenspel gezet.

Ik heb zojuist een telefoongesprek gevoerd met een collega van me die des duivels is over het verbieden van het uitvoeren van ons vak. We gaan allebei informeren in onze vrienden- en kennissenkring of iemand een goede jurist kent omdat we willen weten of de huidige bepalingen vallen onder onrechtmatige daad of anderszins tegen de algemene bepalingen van behoorlijk bestuur. Ik ben bereid om de Staat der Nederlanden namens een miljoen mede-slachtoffers aan te klagen wegens ongeëvenaarde schade aan de samenleving d.m.v. eenzijdig opgelegde maatregelen die op ondemocratische wijze worden doorgedrukt.
Verder schreef je
Tegelijkertijd wordt door artsen gezegd dat ze een remedie hebben waarmee corona patiënten in de eerste fase van hun ziekte genezen kunnen worden.
...moet je dus meer behandelingen op deze manier uitvoeren zodat je meer testgegevens krijgt.
Een valide onderzoek doe je niet door meer behandelingen uit te voeren door artsen BUITEN een vooraf opgestelde studie waarbij deze aan alle voorwaarden voldoet voor een goed onderzoek.
Nee, de patiënten laten creperen, dat is een goed idee. [/sarcasme] Bij een brand in de keuken ga je meteen blussen met de middelen die je voorhanden hebt, een emmer water er over, of zand, of afdekken en niet wachten tot de brandweer is gearriveerd omdat zij over officiële brandblusmiddelen beschikken. Tegen de tijd dat ze arriveren staat het hele huis al in de fik. Ik zie dit met de gezondheidszorg precies zo: naar beste weten onmiddellijk handelen om een patiënt te helpen, desnoods met niet goedgekeurde middelen. Redding van iemands leven staat voorop.

Vanuit de ene hoek, laten we het mainstream media noemen, wordt het officiële beleid gepropageerd en worden geen al te kritische vragen gesteld.
Ik hoor genoeg kritiek en vragen. Van zowel de zogenaamde mainstream media, wat dat ook moge zijn, en de niet mainstream media, wat dat ook moge zijn.
Vanuit de andere hoek worden mensen die op dit gebied ook iets te melden hebben, zoals de artsen die op hun vingers getikt zijn vanwege hun zogenaamd illegale behandeling van corona patiënten, waardoor ze genezen werden.
DAT is juist het grote probleem. Dat kunnen de artsen niet zeggen omdat hun handelingen niet zijn uitgevoerd in een gecontroleerde studie.
Het enige wat ze kunnen zeggen is dat hun informatie gebruikt dient te worden om een gecontroleerd onderzoek te starten. En laten ze daar nu druk mee bezig zijn.
Ze zullen heel druk bezig zijn, dat is ook mijn indruk, maar ik lees en hoor (van dokter Elens) dat ze met chloroquine gaan experimenteren en Elens hamert er op dat het hydroxychloroquine moet zijn met zink en een bepaald antibioticum. Dan vraag ik me af hoe effectief dat onderzoek wordt uitgevoerd. Mensen zijn goed in de schijn ophouden en ik ben niet overtuigd van de goede bedoelingen van iemand als Ab Osterhaus. De een z'n dood is de ander z'n brood en in het onderstaande filmpje wordt duidelijk dat Osterhaus een virusuitbraak ziet als verdienmodel.



Je weet net zo goed als ik dat ieder land zijn eigen onderzoeken doet en dat niets op elkaar wordt afgestemd.
De wetenschappelijke wereld kijkt juist naar elkaar. De onderzoeken zijn zelfs vrij te lezen. Daar wordt veelvuldig gebruik van gemaakt.
Virologen kijken niet naar de achtergrond van de cijfers. Data-analisten deden dat wel en zijn tot de conclusie gekomen dat besmettingen voornamelijk binnenshuis plaatsvinden. Buiten verwaaien de aerosolen en is de kans op besmetting heel erg klein. De angst dat vluchtelingen op Lesbos elkaar heel snel zouden besmetten en ook in de sloppenwijken van 3e wereldsteden een corona uitbraak tot een explosie van zieke mensen zou leiden blijkt ongegrond te zijn. De huizen hebben daar geen ramen en de wind waait er dwars doorheen. Waar de mensen huisarrest kregen liep het aantal slachtoffers wel snel op. Mensen binnen houden werkt averechts. Maar bij virologen is dat besef schijnbaar nog niet doorgedrongen. Helaas wordt de samenleving wel door de virologen gegijzeld. De eerste ruwe schattingen spreken van 100 miljard economische schade in Nederland.
Toen Rutte de eerste maatregelen afkondigde ging hij uitgebreid in op de noodzaak van het bereiken van groepsimmuniteit. Een maand later las ik in een landelijk dagblad dat groepsimmuniteit nooit een doel is geweest.
Vreemd. Ik wist een dag later al dat groepsimmuniteit nooit een doel is geweest. Deze info was ook vrij te verkrijgen en volop besproken.
Je hebt dus wat gemist.
Ja, het zal aan mij liggen. Het wachten is dus op een vaccin. Als dat ooit komt. Voor HIV is ook nog steeds geen vaccin gevonden. Maar de laboratoria hebben de komende jaren volop werk. Neem er nog maar een flinke borrel op. Proost!
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 20 mei 2020, 11:45

Ik heb gisteren weer eens een bijzondere ervaring opgedaan. Mijn vriendin liep al een week rond met onbestendige buikklachten die kwamen en gingen maar wel heftiger werden. Omdat het centrum van de pijn zich op de bekende blinde darm plek concentreerde bezocht zij gisteren de huisarts. Er werd een onderzoek uitgevoerd en de dokter deelt haar mee dat ze 99% zeker een blinde-darmontsteking heeft. Ze moet bloed prikken en wordt later die dag teruggebeld belooft de arts haar. Verder mag ze alles doen. (?!?)

's Avonds komt ze creperend thuis van haar werk. Ik stop haar in bed. De arts heeft zich niet aan zijn belofte gehouden en zelf kun je niet bellen buiten bepaalde tijden. We zitten dus met een duivels dilemma. Het kan ernstig zijn, het kan meevallen. Als het ernstig is dringt de tijd. Dus we besluiten maar naar de Huisartsenpost te gaan. En dan gaan we on-topic!

De assistente kan niet bij de testuitslagen en de dokter is op bezoek bij een patiënt. Ze moet dus langskomen. Eerst wordt er een Corona-checklist afgewerkt. Op de helft van de vragen scoort ze 'ja'. Ze is bleek, ze is kortademig etc. Als ze een blinde darm ontsteking heeft zijn die symptomen te verklaren redeneert de assistente dus hoeft ze niet naar de Corona-post maar mag ze naar de reguliere HAP. Hoe zorgwekkend die conclusie is blijkt later.

Als mijn vriendin de telefoon op hangt beseffen we dat we geen aanvullende instructies hebben gekregen. Op de HAP site staat ook niets. We gebruiken gezond verstand en passen de RIVM richtlijnen toe. Ik breng haar naar de HAP en ze gaat alleen naar binnen omdat de wachtruimte zo krap is en er regelmatig meerdere mensen zitten. Van haar werk heeft ze nog een nieuw mondkapje en dat zet ze netjes op.

Eenmaal binnen schrikt de assistente van het mondkapje. Mijn vriendin legt uit dat ze het risico wil beperken. De assistente vind dat raar. Volgens haar hoef je niet bang te zijn dat je Corona bij de HAP oploopt. Corona-patiënten worden naar een andere post gestuurd immers. In de discussie die volgt blijkt de redenatie van de assistente ongeveer in te houden dat je pas een probleem wordt als dat vastgesteld is door een arts. Mijn vriendin was hier verbijsterd door en ze was erg blij dat ze toch een mondkapje op had gezet.

Ondertussen zit ik buiten te wachten in de auto. De arts komt net terug met chauffeur. Ze kijken me raar aan en lijken niet te begrijpen waarom ik in de auto zit. Even later heb ik de beveiliging op mijn dak. Die vind het nodig om zijn hoofd in mijn auto te steken om me aan te spreken. Ik doe dus het raam weer dicht. Dat vind hij weer verdacht. Er ontstaat enige consternatie maar uiteindelijk lukt het me hem aan zijn verstand te brengen dat er geadviseerd wordt om afstand te houden en contacten te beperken. De arts bleek hem gebeld te hebben. Dit NADAT hij wist dat ik de begeleider van mijn vriendin was. Hij vond het verdacht dat ik niet in de wachtkamer ging zitten.

De testuitslagen blijken nog niet binnen te zijn. De dokter doet tests om te bepalen of haar blinde darm geklapt is. Dat lijkt niet het geval. Wel is ook hij voor 99% zeker dat ze een blinde darm ontsteking heeft. Daarop wordt ze naar huis gestuurd. De reden verbijstert mij dan weer. Ook al klapt haar blinde darm, ze wordt 's nachts niet geopereerd i.v.m. Corona-maatregelen....

Het goede nieuws is dat beide artsen voor 99% fout zaten. Ze heeft geen blinde-darmontsteking. Wat ze dan wel heeft is een raadsel. Ze wordt niet verder onderzocht want, Corona he.

Heb ik iets gemist? Is het risico verdwenen? Zijn alle dragers geïdentificeerd en geïsoleerd? Ik ben hier in ieder geval weer heel erg van geschrokken...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie