WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 23 mei 2020, 11:27

Tammy schreef:
23 mei 2020, 10:03
Dat wist ik niet Taigitu over die proefpersonen.
Dat is wel heel fout als ze dat zo doen.
Waar heb jij dat gelezen ?
Jammer dat de onderzoeken zo versnipperd raken, is straks moeilijk om te bepalen wat echt werkt of niet.
Ik heb dit over het verwisselen van testpersonen, om een positievere testuitslag over een medicijn te verkrijgen.
al eens op het forum beschreven. Ik zal kijken of ik het kan vinden.
Maar via de link hieronder staat ook al het een en ander beschreven hoe het gaat, hoe er gefoezeld wordt door de wetenschappers.

viewtopic.php?f=39&t=13543
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 23 mei 2020, 11:45

Ach verhip ja Taigitu , sorry mijn geheugen houd niet alles meer vast.
Maar dat woord foezelen weet ik nog. :mrgreen:

Ik ga het lezen bedankt. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 23 mei 2020, 13:02

toch zij er dan van die dingen die leest dat je denkt ja en toen
Dit wordt een zomervakantie in eigen land. Reizen is géén goed idee.
Staycation is het nieuwe normaal. Wekenlang was dát het reisadvies van virologen en politici.
Maar kijk: twee maanden later verdwijnen de grauwe wolken van voor de vakantiezon. “Is het risico op de bestemming niet groter dan hier, dan is reizen te verantwoorden”, zegt Marc Van Ranst. “Iedereen zal zelf de afweging moeten maken of het ook aangewezen is. Zelf blijf ik dit jaar in eigen land.”
https://www.hln.be/reizen/reizen-deze-z ... ~a9342b55/
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 23 mei 2020, 13:48

taigitu schreef:
23 mei 2020, 10:58
Heren, dank je wel voor het compliment.
Ik zit hier helemaal te glimmen......

Afbeelding
Het glimmen even in beeld gebracht speciaal voor Tammy.
Dank je.
Zo, ik ben weer terug op aarde.......
Ik moet nog even iets verduidelijken omdat ik de glorie van het bericht in de krant en daarbij de link/weergave naar The Lancet niet mijn verdienste is.
In de krant 1limburg staat de Lancet- link onderstreept vermeld in de te lezen tekst (wat ik extra aangaf door die in de topic blauw gekleurd weer te geven)
Dus de krant gaf zijn eigen bericht weer zoals te lezen is, maar leverde eveneens het verhaal (via de link) van The Lancet.
Het malariamedicijn chloroquine. dat de Meijelse huisarts Rob Elens in combinatie met andere medicijnen voorschreef aan coronapatiënten, werkt niet.

Medisch vakblad The Lancet publiceerde vrijdag een groot onderzoek waaruit dat blijkt.


https://www.1limburg.nl/lancet-meijels- ... werkt-niet
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 24 mei 2020, 07:06

en ongezien ettert het virus door `;;
BERLIJN (ANP/RTR) - Het geregistreerde dodental door het coronavirus in Duitsland is het afgelopen etmaal met 31 gestegen tot 8247. Dat zijn er 11 minder dan een dag eerder, blijkt uit cijfers van het Robert Koch-Institut (RKI). Dat is het Duitse RIVM.

Het aantal vastgestelde besmettingen steeg met 431 en staat op 178.281. Een dag eerder steeg dat aantal nog met 638.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
In heel Duitsland waren zaterdag betogingen tegen de coronamaatregelen. <deze mi toch even paar dagen laten helpen op een iC afdeling .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 24 mei 2020, 07:11

Zeker zeven mensen zijn besmet geraakt met het coronavirus na bezoek aan een restaurant in het district Leer in de Noord-Duitse deelstaat Nedersaksen. Minstens 50 andere personen moeten in quarantaine. Daarover schrijft onder meer Die Welt.

Sinds 11 mei is de horeca weer open in de deelstaat. In het district Leer was zelfs al een week geen besmetting gemeld. Toch ging het mis. “Het gaat om een uitbraak met meerdere geïnfecteerde personen die op hun beurt vele contacten hadden”, aldus lokale autoriteiten. “De infecties houden waarschijnlijk verband met een bezoek aan een restaurant.” Uit voorzorg zijn zeker 50 mensen in quarantaine geplaatst.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 24 mei 2020, 07:16

BRUSSEL (ANP) - Het aantal nieuwe besmettingsgevallen met het coronavirus in België is voor de derde dag op rij gestegen. Zaterdag meldden de autoriteiten 299 nieuwe besmettingen te hebben geconstateerd. Vrijdag waren dat er 276 en donderdag 252. Het totale aantal bevestigde besmette personen ligt op 56.810.
De afgelopen 24 uur zijn er 34 patiënten opgenomen in ziekenhuizen, op de ic's daalde het aantal mensen met 9. Het Crisiscentrum meldde 25 nieuwe sterfgevallen. Van hen overleden 15 mensen in het ziekenhuis en 10 in woonzorgcentra. Het totaal aantal coronadoden komt daarmee op 9237.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Gast1 » 24 mei 2020, 08:23

Je houd het goed (voor ons dus ook) in de gaten Herman.
Dank hiervoor.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 24 mei 2020, 09:17

ja sorry Gast1 maar dat zit in me .... jij /jullie fine dag verder ;)
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Gast1 » 24 mei 2020, 10:13

herman50 schreef:
24 mei 2020, 09:17
ja sorry Gast1 maar dat zit in me .... jij /jullie fine dag verder ;)
Waarom sorry kerel, ik ben er juist oprecht blij mee. :grin:
Serieus ;P!

:hands:

Duidelijker dan dit kan ik niet zijn.
Ook jij een fijne dag Herman.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 24 mei 2020, 10:26

:hands: bedankt ;)
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Gast1 » 24 mei 2020, 10:30

Tuurlijk jôh, en nu ga ik de dag weer in.
Plantjes planten en vanmiddag een flink stuk wandelen.
Gisteren de gehele dag bij mijn pc vertoeft.

Groetjes en wederom nog steeds die fijne dag gewenst.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 24 mei 2020, 10:33

Alleen de bronnen zijn niet zo betrouwbaar zoals ANP, Telegraaf en nog wat meer. Zij geven misleidende niet kloppende informatie.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5803
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 24 mei 2020, 10:39

ik denk niet de de Grote baas boven kwaad woord maarja
Meer dan 40 kerkgangers in de Duitse stad Frankfurt zijn ondanks strenge hygiënemaatregelen besmet geraakt met het coronavirus. Het zou mis zijn gegaan tijdens een dienst op 10 mei, melden lokale m
Onder de geïnfecteerden zouden onder meer 16 personen uit de stad Hanau zijn. De getroffen kerkgemeenschap heeft alle bijeenkomsten voorlopig afgelast. Diensten zijn alleen nog online te volgen. Sinds 1 mei mogen kerkdiensten onder strenge voorwaarden weer doorgaan. Zo mag er bijvoorbeeld ook geen collectezakje worden doorgegeven. [clap]

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP...(((o en even dit men hoeft niet alles te lezen ;)
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 24 mei 2020, 11:37

herman50 schreef:
24 mei 2020, 07:16
BRUSSEL (ANP) - Het aantal nieuwe besmettingsgevallen met het coronavirus in België is voor de derde dag op rij gestegen. Zaterdag meldden de autoriteiten 299 nieuwe besmettingen te hebben geconstateerd. Vrijdag waren dat er 276 en donderdag 252. Het totale aantal bevestigde besmette personen ligt op 56.810.
De afgelopen 24 uur zijn er 34 patiënten opgenomen in ziekenhuizen, op de ic's daalde het aantal mensen met 9. Het Crisiscentrum meldde 25 nieuwe sterfgevallen. Van hen overleden 15 mensen in het ziekenhuis en 10 in woonzorgcentra. Het totaal aantal coronadoden komt daarmee op 9237.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
Voor wat betreft de door de Belgische overheid geregistreerde gevallen van besmetting ... dus NIET de aantallen in ziekenhuizen opgenomen patiënten en het aantal overlijdens aldaar, alsook die gegevens uit rusthuizen:
mijn echtgenote, alsook twee van haar collega-leerkrachten, werd geregistreerd als Corona-besmet nadat zij via de telefoon aan de huisarts had opgegeven welke klachten zij had, te weten: kortademigheid, verhoogde hartslag, droge hoest, hoofdpijn, keelpijn, verlies van energie, geen of onvoldoende recuperatie van energie.
Ik had zelf ook die' klachten en werd twee weken geleden getest op Corona met een negatief resultaat.
Wat weten we dus wèl met zekerheid over die Belgische cijfers: het gepubliceerde aantal besmettingen is een schatting die wordt aangehouden uit voorzorg, om zodoende die personen te kunnen overtuigen geen contacten met anderen te hebben, of die toch minstens zo veel mogelijk te beperken.

Of dit ook zo gebeurt in andere landen weet ik niet en dat vind ik persoonlijk ook niet zo belangrijk. De cijfers over gehospitaliseerde en overleden patiënten zeggen mij al genoeg.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80557
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 24 mei 2020, 12:01

Mooi glimplaatje Taigitu. :grin:

Gusteman wat erg om te lezen dat je vrouw Corona heeft of heeft gehad.
Ik hoop dat alles achter de rug is en dat ze ok is.
Gelukkig heb jij het niet gehad.
Hoop dat ze weer snel aansterkt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 24 mei 2020, 12:05

Sterkte guus.
Da's niet fijn te horen dat je vrouw mogelijk corona heeft.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 24 mei 2020, 13:21

Is je vrouw ook getest, Guus ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 24 mei 2020, 15:23

Tammy schreef:
24 mei 2020, 12:01
Hoop dat ze weer snel aansterkt.
Fenna schreef:
24 mei 2020, 12:05
Da's niet fijn te horen dat je vrouw mogelijk corona heeft.
univers schreef:
24 mei 2020, 13:21
Is je vrouw ook getest, Guus ?
Alles in één keer beantwoorden, lekker zondags :mrgreen:

Neen, mijn vrouw werd niet getest, net zoals haar collega's en nog zo'n kleine twintig mensen die we kennen en die ook via een telefonische 'diagnose' als corona patiënt staan genoteerd.

Dat betekent natuurlijk niet dat ze niet besmet zijn/waren, het geeft gewoon een genuanceerd beeld over de door de overheid gehanteerde cijfers.

Elke dag weer lezen we over mutaties in het virus, over de aanwezigheid van ook nog andere griepvirussen en voorjaarsverkoudheden ... het is gewoon één enorme rotzooi die heel wat mensen ziek maakt.

Berichten uit het buitenland laten dan weer vermoeden dat de daar opnieuw geproefde vrijheid van korte duur zou kunnen zijn.

In de rand hiervan las ik dan gisteren weer dat een groep van zo'n dertig landgenoten een klacht hebben neergelegd tegen de overheid omdat hun 'universele vrijheden' zouden ingeperkt zijn.

Het lijkt mij voor de hand liggend dat de overheid dan zal kunnen reageren met het invoeren van één of andere vorm van noodtoestand (en dat valt juridisch volledig te rechtvaardigen) met als gevolg nog veel strengere beperkingsmaatregelen en een bijna ongelimiteerde bevoegdheid voor de overheid om sancties op te leggen.
Ben benieuwd hoe tevreden die klacht neerleggers dan zullen zijn.

En om af te sluiten: het vrouwtje stelt het elke dag wat beter, morgen mag ze terug in de frontlinie gaan staan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tardis » 24 mei 2020, 15:28

Goed nieuws, vind ik. Wat al lang bekend is (dat de kans op besmetting buiten heel veel kleiner is dan binnen) maar niet hardop gezegd werd, althans niet op de nationale televisie, kwam gisteren uitgebreid aan de orde. Door een hoogleraar infectiebestrijding nog wel. Hopelijk komt er snel een kentering in de oproep om vooral binnen te blijven en mogen activiteiten in de buitenlucht weer doorgang vinden. Ik zeg dit ook uit eigen belang want ik wil onderhand eens wat centjes verdienen en weer gewoon mijn dagelijks werk gaan doen. Mijn collega's en ik vallen onder de bepalingen van de culturele sector.

Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie