WHO: coronavirus is nu een pandemie

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 21 mei 2020, 11:08

Het gaat om een slachthuis van vleeswerker Kermené in de plaats Quemper-Guézennec. Dat ligt in het departement Côtes-d’Armor, aan de kust. Vrijdag en dinsdag werden de coronatests uitgevoerd onder het personeel. De besmette medewerkers gaan twee weken in quarantaine. Ze moeten mondkapjes dragen en meerdere tests ondergaan, meldden de autoriteiten.

In meerdere vleesverwerkingsbedrijven hebben zich recent uitbraken van het longvirus voorgedaan. Behalve in Frankrijk dook het virus ook op bij vleesfabrieken in Spanje, Duitsland, Australië, de Verenigde Staten en Brazilië. In Nederland werd woensdag een slachthuis in Groenlo van slachter en vleesverwerker Vion per direct gesloten vanwege een uitbraak.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 21 mei 2020, 11:14

Ik krijg steeds meer het gevoel, dat wij van alle kanten belazerd worden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 21 mei 2020, 12:22

herman50 schreef:
21 mei 2020, 10:56
Rusland behoort wereldwijd tot de landen die het hoogste aantal besmettingen hebben gemeld. De autoriteiten zeggen dat sinds het begin van de uitbraak bij ruim 317.000 mensen is vastgesteld dat ze het virus hebben. Alleen de Verenigde Staten hebben meer coronagevallen gemeld. Daar raakten volgens officiële cijfers zeker 1,5 miljoen mensen besmet en overleden ruim 93.000 personen.
Het Russische dodental van 3099 geldt als relatief laag. Grote Europese landen als Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk hebben minder besmettingen gemeld dan de Russische autoriteiten, maar wel tienduizenden doden. Coronacijfers van verschillende overheden laten zich vaak lastig vergelijken. Het officiële sterftecijfer van landen komt niet overal op dezelfde manier tot stand.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
En dat is dus niet waar. In het artikel wordt zelfs wederom verwezen naar de Johns Hopkins university.
Even nagerekend;
Rusland heeft 144,5 milj. Inwoners, 317.554 mensen zijn besmet en 3099 mensen hieraan overleden.
Dat maakt dat 0,22 % van de totale bevolking besmet is en 0,98 % daarvan overleden is.
Amerika heeft 327,2 miljoen inwoners , 1.551.853 mensen zijn besmet en 93.439 mensen hieraan overleden.
Dat maakt dat 0,47 % van de totale bevolking besmet is en 6,02 % hieraan is overleden.
(aantal inwoners heeft pijljaar 2018)

COVID-19 Dashboard by the Center for Systems Science and Engineering (CSSE) at Johns Hopkins University (JHU)
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 21 mei 2020, 14:38

Tammy schreef:
21 mei 2020, 08:03
Herman50 schreef :
heeft die humtie dumtie wel door wat er in z´n eigen land gebeurd!? en wie dáár verantwoording voor moet nemen.
En hoe moet die verantwoording eruit zien Herman50 ?
Trump aanklagen ?
Neem dan alle leiders van Europa ook dan mee.
Vooral meneer van Dissel die de kans dat Corona naar Europa zou komen bijna nihil achtte en nog veel meer.

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Europa onderschatte de corona-uitbraak tot die hard toesloeg.

Europese infectieziektebestrijders maakten zich twee dagen voordat Italië hard getroffen werd door de corona-uitbraak, nog amper zorgen over de risico's die Europese landen liepen door het nieuwe coronavirus. Dat blijkt uit de notulen van een vergadering van het Advisory Forum van het European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) in Solna, een voorstad van Stockholm.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://nos.nl/artikel/2334577-europa-o ... sloeg.html
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Fenna » 21 mei 2020, 14:47

univers schreef:
21 mei 2020, 11:14
Ik krijg steeds meer het gevoel, dat wij van alle kanten belazerd worden.
Ik ook.

Hoorde zondagavond in een van de talkshows dat het de bedoeling was van China zijn macht wil uitbreiden.
Zij zijn al nr1 op het toneel wat medicijnproductie aangaat en willen deze macht uitbreiden.
Ze doen pogingen om pharmaceutische bedrijven in Amerika en Europa op te kopen om hun monopolie t versterken.

Kan het artikel helaas niet terug vinden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 22 mei 2020, 07:13

gistermiddag op de rolkrant van TRL Z waar man al bang voor was in Limburg 4 besmettingen --school-- RIVM had 13 nieuwe opnames en 27 doden ...
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 22 mei 2020, 07:16

Vier leerkrachten van basisschool De Veldhof in het Limburgse Eygelshoven zijn besmet met het coronavirus. Ze zijn in quarantaine gesteld. Dat bevestigt Christian Hoebe, hoogleraar en hoofd infectieziektebestrijding bij de GGD Zuid Limburg, na berichtgeving door 1Limburg.

De vier besmettingen werden ontdekt nadat corona bij één van de leraren was geconstateerd. Uit bron- en contactonderzoek werd daarna duidelijk dat drie andere leerkrachten van de school ook besmet waren, vertelt Hoebe.




Iedereen getest

Gisteren zijn in totaal veertien personeelsleden van de basisschool in de gemeente Kerkrade getest. Vandaag en morgen volgt het overige personeel. Naast een test moeten zij ook een vragenlijst invullen. "Daarna bepalen we wat we maandag doen", zei Hoebe.

Alle ouders van de basisschoolkinderen zijn inmiddels op de hoogte gesteld. Zij moeten alert zijn op klachten bij de kinderen of bij henzelf. Uit onderzoek naar de hygiëne op de school bleek overigens dat de school voldoende voorzorgsmaatregelen had getroffen.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 22 mei 2020, 09:47

vanmorgen in AD , als of het een gewone zomersedag is .....ja zo zitten ze op elkaar en bij elkaar .. net als hiet Vroesenpark waar er zeker8 in een cirkel van 1,50 zitten allen vrienden leden van een hackytclub,sorry hockeclub, een foto AD,, een -denk- moeder en dochter ´delen´ een ligbed, moe links dochter rechts ...1,50?? nóóóit van gehoord .... denk wel een wie zijn er ....,, ik of zij [doh]
8tussen die twee haakjes, Buienradar voorspelde vanmorgen hier Rotterdam 08.35 tot 10.55uur, fijne tot matige neerslag = 6.1mm-,,,tot heden 10.45 enkele spetjes ,,voor ik thuis was ) [think] [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 22 mei 2020, 10:11

Donald Trump draagt dan toch een masker, maar niet voor de camera’s: “Dat plezier gun ik jullie niet”

22 mei 2020

Afbeelding

De Amerikaanse president Donald Trump heeft een gezichtsmasker gedragen tijdens een bezoek aan een Ford-fabriek in Michigan.
Hij nam het weer af toen hij de camera’s van de journalisten zag. “Ik wilde jullie het plezier niet gunnen”, zegt Trump.

Mondmaskers en Donald Trump, een geslaagd huwelijk is het niet. De president sprak zich tegen het advies van medische experts
al meermaals uit tegen het dragen ervan. “Ik zie het mij niet doen, nee. Ik ga dat niet doen wanneer ik presidenten,
premiers, dictators, koningen en koningingen ontmoet.”

Volgens CNN doet de president de Amerikanen daarmee een groot plezier.
Uit een enquête is gebleken dat 67 procent van hen vindt dat hij het zou moeten dragen.

Lees verder en zie de video via de link:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200522_04967906
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 22 mei 2020, 10:54

Spanje stelt mondmaskers verplicht in openbare ruimte

20 mei 2020

Spanje stelt het dragen van mondmaskers in openbare ruimten voor iedereen vanaf 6 jaar oud zowel binnen als buiten verplicht.
Volgens een verordening die woensdag is gepubliceerd moeten er mondmaskers worden gedragen op de openbare weg en andere open ruimten,
net als in afgesloten openbare plaatsen. De maatregel geldt tijdens de noodtoestand.
Het is nog niet duidelijk wanneer die afloopt, mogelijk al op 7 juni, meldden Spaanse media.

https://www.nd.nl/nieuws/varia/973052/s ... are-ruimte

Afbeelding


Ouders zullen dus zelf aan de slag moeten om een mondkapje voor hun kinderen te maken, of laten maken....?



Susanne bedenkt patroon en geeft uitleg voor het maken van mondkapjes


ZEVENAAR - Susanne Janssen uit Zevenaar legt in een YouTube-filmpje uit hoe je zelf een mondkapje kunt maken.
Om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan, stelt ze het patroon voor de mondkapjes gratis beschikbaar.

Lees verder en zie de video via de link:
https://www.gelderlander.nl/zevenaar/su ... google.nl/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door gusteman » 22 mei 2020, 12:07

Witte wel schreef:
21 mei 2020, 12:22
herman50 schreef:
21 mei 2020, 10:56
Rusland behoort wereldwijd tot de landen die het hoogste aantal besmettingen hebben gemeld. De autoriteiten zeggen dat sinds het begin van de uitbraak bij ruim 317.000 mensen is vastgesteld dat ze het virus hebben. Alleen de Verenigde Staten hebben meer coronagevallen gemeld. Daar raakten volgens officiële cijfers zeker 1,5 miljoen mensen besmet en overleden ruim 93.000 personen.
Het Russische dodental van 3099 geldt als relatief laag. Grote Europese landen als Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk hebben minder besmettingen gemeld dan de Russische autoriteiten, maar wel tienduizenden doden. Coronacijfers van verschillende overheden laten zich vaak lastig vergelijken. Het officiële sterftecijfer van landen komt niet overal op dezelfde manier tot stand.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
En dat is dus niet waar. In het artikel wordt zelfs wederom verwezen naar de Johns Hopkins university.
Even nagerekend;
Rusland heeft 144,5 milj. Inwoners, 317.554 mensen zijn besmet en 3099 mensen hieraan overleden.
Dat maakt dat 0,22 % van de totale bevolking besmet is en 0,98 % daarvan overleden is.
Amerika heeft 327,2 miljoen inwoners , 1.551.853 mensen zijn besmet en 93.439 mensen hieraan overleden.
Dat maakt dat 0,47 % van de totale bevolking besmet is en 6,02 % hieraan is overleden.
(aantal inwoners heeft pijljaar 2018)

COVID-19 Dashboard by the Center for Systems Science and Engineering (CSSE) at Johns Hopkins University (JHU)
Ik heb de vrijheid genomen om even uit te vergroten waar ik vragen bij heb.

Jij begint met te stellen dat 'dat' niet waar zou zijn.

Met alle respect, beste Witte wel, ik heb het artikel doorgenomen ... ik heb de bronnen geraadpleegd ... ik heb elk argument getoetst op waarheidsgehalte ... en ik kan met geen mogelijkheid ontdekken wat er nu precies niet waar zou zijn.

Jij berekent hier een aantal percentages op basis van bevolkingsaantallen maar daar wordt in dat artikel niet naar verwezen, toch niet zonder randbemerking ("Het officiële sterftecijfer van landen komt niet overal op dezelfde manier tot stand.") die moet dienen als nuancering.

Persoonlijk heb ik het ook nogal moeilijk met de cijfers van uitgesproken autoritaire staten, zoals Rusland en China, waar er wordt gegoocheld met enorme getallen op vlak van besmettingen, maar daar tegenover heel kleine hoeveelheden patiënten op intensieve zorgen en nog veel minder overlijdens.

Mijn 'onderbuikgevoel' zegt mij dat hier iets niet klopt. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 22 mei 2020, 12:13

Mijn 'onderbuikgevoel' zegt mij dat hier iets niet klopt
Dat gevoel heb ik al vanaf het begin.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 22 mei 2020, 12:16

idd hier heeft men het vaak over dat er vele aantallen niet kloppen omdat de echte waarschijnlijk onder de pet worden gehouden zowel Rusland als China maar dat zijn hun uitspraken ,, [think]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door univers » 22 mei 2020, 12:29

Deze pandemie, is een mooie gelegenheid, om de vrije wil van de mens, aan banden te leggen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door taigitu » 22 mei 2020, 12:43

univers schreef:
22 mei 2020, 12:29
Deze pandemie, is een mooie gelegenheid, om de vrije wil van de mens, aan banden te leggen.
De vrije wil is een utopie.
Want wat we willen is ten alle tijde onderhevig aan wat we willen ofwel door omstandigheden gedwongen willen,
Of iets (bv. gedachte of voorval) wat ons doet besluiten/willen iets anders te doen dan wat we eerst voor ogen hadden.
Het 'willen' is ingesloten in wat we besluiten te doen omdat...... En dat 'omdat' sluit de vrijheid van de 'vrije wil' uit.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door herman50 » 22 mei 2020, 13:09

kijk en daar krijg ik een speciaal onderbuik gevoel van , en dan beter maar meteen naar de WC want een minuut later zit ik met me kop tegen het plafond hehe en het onderbuik gevoel is weg ..
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Tammy » 22 mei 2020, 13:33

Afbeelding
Staatsepidemioloog Anders Tegnell.

Kritiek op los coronaregime Zweden neemt toe: groepsimmuniteit nog lang niet in zicht.

De kritiek op het losse coronaregime in Zweden zwelt aan. Er vallen meer doden per hoofd van de bevolking dan elders in Europa en uit een eerste Zweedse studie naar groepsimmuniteit blijkt dat slechts 7,3 procent van de Stockholmers afweercellen tegen Covid-19 heeft opgebouwd. Het Zweedse RIVM beweerde eerder dat 25 procent van de Zweden al immuun was.

Zweden koos aan het begin van de coronacrisis voor een afwijkende koers: sportscholen en horeca bleven open. Een beleid gebaseerd op vrijwillige restricties, tot afschuw van buurlanden. Tegelijkertijd werd erop gerekend dat mensen de nieuwe coronaregels vrijwillig zouden naleven.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://www.ad.nl/buitenland/kritiek-op ... ~af19d0e5/

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Tsja iedereen met een beetje gezond verstand zag dit mijlenver aankomen. [doh]
En het voordeel van de economische schade ten opzichte bij een strenge lockdown bij deze slappe aanpak is minimaal.
De centrale bank van Zweden verwacht zelfs een krimp van 7 tot 10 procent, niet veel minder dan in de rest van de EU.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Witte wel » 22 mei 2020, 18:50

herman50 schreef:
21 mei 2020, 10:56
Rusland behoort wereldwijd tot de landen die het hoogste aantal besmettingen hebben gemeld.
gusteman schreef:
22 mei 2020, 12:07
... en ik kan met geen mogelijkheid ontdekken wat er nu precies niet waar zou zijn.
Is toch niet zo moeilijk. Wat men stelt is niet waar.
Persoonlijk heb ik het ook nogal moeilijk met de cijfers van uitgesproken autoritaire staten waar er wordt gegoocheld met enorme getallen op vlak van besmettingen.
En daar hoeft je geen China of Rusland voor te zijn, welke jij ziet als autoritaire staten, om te goochelen, het hele westen is aan het goochelen momenteel.
Ik geef met mijn schrijven aan dat men verwijst naar waardes vanuit een zekere instantie maar die waardes zijn niet de waardes die de betreffende instantie zelf publiceert. De indruk wordt gewekt dat een berichtgeving betrouwbaar is omdat deze gelinkt wordt aan een zgn betrouwbare bron maar men vult zelf de waardes in en vernoemd enkel de bron welke niet de bron is.
Om het in gewone taal te zeggen; Zo verneuk je het volk.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Kristof Piessens » 22 mei 2020, 19:06

taigitu schreef:
22 mei 2020, 12:43
univers schreef:
22 mei 2020, 12:29
Deze pandemie, is een mooie gelegenheid, om de vrije wil van de mens, aan banden te leggen.
De vrije wil is een utopie.
Want wat we willen is ten alle tijde onderhevig aan wat we willen ofwel door omstandigheden gedwongen willen,
Of iets (bv. gedachte of voorval) wat ons doet besluiten/willen iets anders te doen dan wat we eerst voor ogen hadden.
Het 'willen' is ingesloten in wat we besluiten te doen omdat...... En dat 'omdat' sluit de vrijheid van de 'vrije wil' uit.
Neen, vrije wil is geen utopie "vrije wil" gaat over de manier hoe je handelt en leeft volgens de universele kosmische wetten, als je binnen die wetten precies doet wat je vind dat gedaan moet worden zal je altijd wel wegen kennen die de vrije wil ondersteunt al zal dat direct beschikbaar zijn of na een tijdje pas...alleen je kunt je bewustzijn niet verlagen voor mensen die de vrije wil uitbuiten als middel om de eigen wil op te leggen wat eigen is aan de karakter van de persoon die volgens de astrologie tijdstippen zijn geboren.

Vrije wil is geen utopie wel begrenst door het bewustzijnsveld van de mens die enkel de menselijke wetten volgt en niet de universele kosmische wetten. Die eenheid en als eenheid samenleven volgens de kosmische regels is mede door de coronacrisis de 'big picture' menselijke wetten zijn daarom ondergeschikt aan de deze kosmische wetten, daarom ook dat iemands bewustzijn niet kan gebonden worden aan die menselijke wetten en wil/vraag die te volgen.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: WHO: coronavirus is nu een pandemie

Bericht door Vitharr » 22 mei 2020, 19:19

Over cijfers gesproken. Ik zag dat de WGO een logisch onderscheid tussen virus en ziekte maakt. Het RIVM doet dat niet valt op hun site te lezen. Zij gebruiken testen om het virus op te sporen om een COVID-19 diagnose te stellen en voegen daar nadrukkelijk aan toe dat symptomen niet aanwezig hoeven te zijn. Hierdoor komt iedereen die positief test in de statistiek als patiënt terwijl bekend is dat er gevallen zijn waarbij het virus niet tot de ziekte leidt. De WGO vergelijkt het verschil met HIV en AIDS. Weet iemand (echt) waarom instanties als het RIVM dat onderscheid niet maken?

Gegevens over hoeveel besmette mensen de ziekte krijgen lijken mij juist heel waardevol?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie