de Grote Lockdown (IMF)

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Tardis » 29 apr 2020, 12:41

Gast1 schreef:
29 apr 2020, 12:32
Ik lees veel "super chagrijnig" ... en dat lijkt mij ernstig.

Chagrijnig worden heeft geen enkele zin ...
Ergens chagrijnig van worden is geen keuze. Je kunt er hooguit voor kiezen je aandacht op iets anders te vestigen. Daarom ben ik momenteel niet erg actief op het forum want de actieve topics gaan vrijwel allemaal over het coronavirus.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Gast1 » 29 apr 2020, 12:58

Tardis schreef:
29 apr 2020, 12:41
Ergens chagrijnig van worden is geen keuze. Je kunt er hooguit voor kiezen je aandacht op iets anders te vestigen.
De eerste zin is zeker een keuze.
En die keuze ga je uit de weg om ervoor te kiezen je aandacht op andere zaken te vestigen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Witte wel » 29 apr 2020, 21:41

Gast1 schreef:
29 apr 2020, 08:53
Als het 'financiële systeem' het niet kan dragen, moet dat dan maar ten koste gaan van mensenlevens?
Als het niet anders kan dan is dat zo ja, hoe erg dat het ook moge zijn. Ik zou het ook graag anders zien maar als het zo is dan is dat zo.
- Hebben we werkelijk alle troep nodig die we kopen?
- kunnen we niet langer gebruiken maken van de al gekochte troep, alvorens nieuwe troep te kopen?
- waarom zover reizen om op vakantie te gaan als we nog niet weten hoe mooi het in eigen land is?
- bedenk: wil ik nog wel kinderen zetten in deze overbevolkte wereld?
- kan ik met (veel) minder leven?
- kan ik met minder leven zodat ik (veel) minder stress heb?
- een paar voorbeelden van vragen uit de losse pols ...
Ja die troep hebben we nodig en we leven in een wegwerp samenleving dus blijven kopen.
We gaan ver op vakantie omdat dat ons wordt aangepraat en levert veel geld op. Onze eigen omgeving krijgt hiervoor geen aandacht.
En kinderen blijven komen, massaal in de BSO's en kinderdagverblijven.
En we kunnen niet een stapje terug doen met minder want dat veroorzaakt juist stress. Niet meer mee kunnen met de massa.

Dit is wat de samenleving toont en een enkeling durft hier uit te stappen maar de meerderheid niet. Een groot deel van de meerderheid kan dit zelfs niet.

@Tardis, je hebt helemaal gelijk. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Fenna » 30 apr 2020, 08:45

Witte wel schreef:
29 apr 2020, 21:41
@Tardis, je hebt helemaal gelijk.
Mee eens.
En jij hebt ook gelijk Witte.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Gast1 » 30 apr 2020, 08:55

Ik beweer nergens het tegendeel volgens mij, helaas hebben jullie ook 'gelijk'.
Dit is de maatschappij zoals we ze met ons allen ingericht hebben.

Vandaar mijn eerdere opmerking (ergens geloof ik), dat het tijd wordt voor het Grote Omdenken.

En dat is al gaande ...

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Tardis » 07 jun 2020, 14:29

Vanochtend las ik een interessant artikel in De Correspondent. Het leek me wel passend in dit topic.
In een crisis kan wat ooit ondenkbaar was ineens onvermijdelijk worden. Nu het neoliberalisme zijn beste tijd heeft gehad en we de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog meemaken, is de tijd aangebroken voor ideeën die tot voor kort nog onhaalbaar leken, van hogere belastingen voor de allerrijksten tot een overheid met veel meer lef.

Het tijdperk van het neoliberalisme loopt ten einde. Wat komt ervoor in de plaats?
https://decorrespondent.nl/11125/het-ti ... 5-2a78dcc4
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Gast1 » 07 jun 2020, 18:28

Laten we ons verrassen ...

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Mypos » 07 jun 2020, 19:58

Gast1 schreef:
29 apr 2020, 12:32
Ik lees veel "super chagrijnig" ... en dat lijkt mij ernstig.
Net als het corona-virus an sich en vooral degenen die het treffen.
Als je getroffen word, of je levenspartner, je kinderen of Vader en / of Moeder is dat ook ernstig.
Er komt een economische crisis en er zullen nog vele volgen.

Allemaal ernstig en van de tal van praatshows, mediaberichten en bijna niets anders dan het corona-virus ... ja.
Ik kan me voorstellen dat je daar (super) chagrijnig van kunt worden.

Als het virus zou verdwijnen en er komt een andere crisis in welke vorm dan ook, ook dan zul je doodgegooid worden met tal van praatshows, mediaberichten en bijna niets anders dan de volgende crisis.
Ik kan me voorstellen dat je ook daar dan weer (super) chagrijnig van kunt worden.

Ik heb het gehad met het journaal, met de akelige beelden van uitgemergelde mensen die je tijdens feestdagen krijgt te zien.
Ik heb het gehad met grote ogen van hongerige kinderen en baby's.
Ik heb het gehad met de politieke discussies en ik kan nog wel even doorgaan.

Chagrijnig worden heeft geen enkele zin ...
Maar Gast1 jij moet toch ook wel zien dat (en nu neem ik maar een greep uit de maatregelen die zijn getroffen omtrent dit virus)

1. Elke dag melden hoeveel mensen er nu weer zijn gestorven of zijn opgenomen op de IC iets is dat mensen angst inboezemt. Waarom wordt dit bij dit virus zo stellig gedaan en hoor je dat niet over al die andere verschrikkelijke dingen? Waarom melden ze bv niet hoeveel kinderen er vandaag weer in Afrika zijn overleden aan honger bv (elke 3 seconden overlijdt er een kind aan honger in Afrika) of hoeveel mensen er nu weer aan Influenza zijn overleden vandaag?

2. Er al lang een geneesmiddel is tegen Covid19 maar dit wordt gewoon verboden door onze overheid. Wat is dat voor waanzin?

3. Er geen enkele wetenschappelijke verantwoording is voor de 1,5 meter afstand.

4. Het kabinet er nu een noodwet door wil jassen waardoor ze legaal je huis binnen mogen vallen als er volgens de politie teveel mensen aanwezig zijn en allerlei andere burgerrechten die we kwijt raken door deze wet.

5. Er sprake is van enorme censuur en elke kritische blik af wordt gedaan als complotdenken.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Mypos » 07 jun 2020, 20:01

Tardis schreef:
07 jun 2020, 14:29
Vanochtend las ik een interessant artikel in De Correspondent. Het leek me wel passend in dit topic.
In een crisis kan wat ooit ondenkbaar was ineens onvermijdelijk worden. Nu het neoliberalisme zijn beste tijd heeft gehad en we de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog meemaken, is de tijd aangebroken voor ideeën die tot voor kort nog onhaalbaar leken, van hogere belastingen voor de allerrijksten tot een overheid met veel meer lef.

Het tijdperk van het neoliberalisme loopt ten einde. Wat komt ervoor in de plaats?
https://decorrespondent.nl/11125/het-ti ... 5-2a78dcc4
Een vriend van me zweert ook bij de Correspondent. Ik heb nog nooit een artikel gelezen bij de Correspondent die kritisch was op de overheidsmaatregelen omtrent Corona. Dus tot nu toe ben ik nog niet overtuigd. FTM is bv een platform wat zich wel ruimschoots bewezen heeft als objectief journalistiek platform.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Tardis » 07 jun 2020, 20:35

Mypos schreef:
07 jun 2020, 20:01
Tardis schreef:
07 jun 2020, 14:29
Vanochtend las ik een interessant artikel in De Correspondent. Het leek me wel passend in dit topic.
Een vriend van me zweert ook bij de Correspondent. Ik heb nog nooit een artikel gelezen bij de Correspondent die kritisch was op de overheidsmaatregelen omtrent Corona. Dus tot nu toe ben ik nog niet overtuigd. FTM is bv een platform wat zich wel ruimschoots bewezen heeft als objectief journalistiek platform.
Ik lees niet alleen maar kritische artikelen omtrent de overheidsmaatregelen, ik lees ook de berichten die de overheidsmaatregelen weergeven. Net zoals ik het VPRO TV programma Tegenlicht bekijk om het nieuws eens van een andere kant te bekijken en zo breder geïnformeerd te worden. Ik lees De Correspondent niet alleen om tegengeluiden te lezen, maar omdat er regelmatig goed doorwrochte artikelen worden gepubliceerd, ook als die artikelen keurig met de stroom mee gaan.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Mypos » 07 jun 2020, 22:20

Tardis schreef:
07 jun 2020, 20:35
Mypos schreef:
07 jun 2020, 20:01
Tardis schreef:
07 jun 2020, 14:29
Vanochtend las ik een interessant artikel in De Correspondent. Het leek me wel passend in dit topic.
Een vriend van me zweert ook bij de Correspondent. Ik heb nog nooit een artikel gelezen bij de Correspondent die kritisch was op de overheidsmaatregelen omtrent Corona. Dus tot nu toe ben ik nog niet overtuigd. FTM is bv een platform wat zich wel ruimschoots bewezen heeft als objectief journalistiek platform.
Ik lees niet alleen maar kritische artikelen omtrent de overheidsmaatregelen, ik lees ook de berichten die de overheidsmaatregelen weergeven. Net zoals ik het VPRO TV programma Tegenlicht bekijk om het nieuws eens van een andere kant te bekijken en zo breder geïnformeerd te worden. Ik lees De Correspondent niet alleen om tegengeluiden te lezen, maar omdat er regelmatig goed doorwrochte artikelen worden gepubliceerd, ook als die artikelen keurig met de stroom mee gaan.
Ik lees zelf ook regelmatig van dat soort artikelen. NRC heeft de afgelopen maanden bv behoorlijk wat interessante artikelen gepubliceerd over complotdenkers. Maar als er op een platform zoals de Correspondent geen enkel tegengeluid te vinden is mbt de officiele Corona maatregelen dan zet ik een groot vraagteken bij de betrouwbaarheid van zo'n medium.

Gast1

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Gast1 » 08 jun 2020, 08:51

Mypos schreef:
07 jun 2020, 19:58
Gast1 schreef:
29 apr 2020, 12:32
Ik lees veel "super chagrijnig" ... en dat lijkt mij ernstig.

[ knip ]

Chagrijnig worden heeft geen enkele zin ...
Maar Gast1 jij moet toch ook wel zien dat (en nu neem ik maar een greep uit de maatregelen die zijn getroffen omtrent dit virus)

1. Elke dag melden hoeveel mensen er nu weer zijn gestorven of zijn opgenomen op de IC iets is dat mensen angst inboezemt.
Als mensen zich angst in laten boezemen is dat inderdaad zo.
Mypos schreef:
07 jun 2020, 19:58
Waarom wordt dit bij dit virus zo stellig gedaan en hoor je dat niet over al die andere verschrikkelijke dingen?
Omdat dit nieuw, nog steeds redelijk onbekend is en vul maar in Mypos.
Mypos schreef:
07 jun 2020, 19:58
Waarom melden ze bv niet hoeveel kinderen er vandaag weer in Afrika zijn overleden aan honger bv (elke 3 seconden overlijdt er een kind aan honger in Afrika) of hoeveel mensen er nu weer aan Influenza zijn overleden vandaag?
Je vergeet dat er nog meerdere continenten op deze Aardkluit zijn.
En hoeveel landen zijn er? 196 of 250? Ik kan deze opmerking van jou niet serieus nemen Mypos.
Mypos schreef:
07 jun 2020, 19:58
2. Er al lang een geneesmiddel is tegen Covid19 maar dit wordt gewoon verboden door onze overheid. Wat is dat voor waanzin?
Zou dat zo zijn, dan ben ik het uiteraard met jou eens, maar hoe weet je dat 'er al lang een geneesmiddel is tegen Covid 19'?
En van wie?
Mypos schreef:
07 jun 2020, 19:58
3. Er geen enkele wetenschappelijke verantwoording is voor de 1,5 meter afstand.
Ik kan me daar iets bij voorstellen en derhalve zie ik het als een soort van maatstaf.
Ik houd rekening met de omgeving waar ik me bevind en waar de ander zich bevind ten opzichte van mij.
In de buitenlucht houd ik rekening met de windrichting.
Mypos schreef:
07 jun 2020, 19:58
4. Het kabinet er nu een noodwet door wil jassen waardoor ze legaal je huis binnen mogen vallen als er volgens de politie teveel mensen aanwezig zijn en allerlei andere burgerrechten die we kwijt raken door deze wet.
[think]
Mypos schreef:
07 jun 2020, 19:58
5. Er sprake is van enorme censuur en elke kritische blik af wordt gedaan als complotdenken.
In het algemeen: zeer zeker en complotdenken is er daar enkel eentje van.

Ik had het echter over 'chagrijnig' en ik kan me ook voorstellen dat je van al dat wat je aanhaalt chagrijnig kunt worden.
Het kan je laten doen verzanden in negativiteit en dat doet me denken aan het topic wat ik hier onlangs over geopend heb.

Hierin is meer dan enkel negativiteit te ontdekken en ook chagrijnigheid.
Een Grote Lockdown kan voor nog veel meer negativiteit zorgen, en niet en dat alleen ziehier ... Orzaak en gevolg ... door corona?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Tammy » 08 jun 2020, 09:52

Witte wel schreef :
We gaan ver op vakantie omdat dat ons wordt aangepraat en levert veel geld op. Onze eigen omgeving krijgt hiervoor geen aandacht.
Ooh ja ?
Dus als je ver op vakantie gaat word dat je aangepraat ?
En door wie dan ?

Ikzelf ga ver op vakantie, namelijk naar mijn lievelingsland Amerika.
Waar ik al gek op ben sinds ik een kind was.
En mijn eigen omgeving vind ik geen klap aan Witte wel en als ik de kans had gehad was ik allang vertrokken.
Canada wil ik ook nog een keer zien vooral Banff en Alaska natuurlijk.

Er zijn ook heel veel mensen die gek zijn op het Aziatische werelddeel.
Zijn die ook aangepraat in hun keuze ?

Maar ik ben heel benieuwd wie jij precies bedoelt die mensen verre reizen aanprijst.
En vooral op wat voor manier dan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Fenna » 08 jun 2020, 11:53

Tammy schreef:
08 jun 2020, 09:52
Canada wil ik ook nog een keer zien vooral Banff en Alaska natuurlijk.
Mag ik mee Tamm?
Ik pak me wel in als een Michelinmannetje. [jaja]
En zal niet klagen over de kou.😁
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Tammy » 08 jun 2020, 12:13

Haha dat is goed Fenna, ik maak dan een extra groot kampvuur voor je aan om warm te blijven.

Want we gaan dan natuurlijk wel in ...........de winter ! :rolfl:


Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door univers » 08 jun 2020, 12:48



Kan die van de tekst van mij niet vinden. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Fenna » 08 jun 2020, 13:01

Tammy schreef:
08 jun 2020, 12:13
Want we gaan dan natuurlijk wel in ...........de winter ! :rolfl:
Sadist. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: de Grote Lockdown (IMF)

Bericht door Tammy » 09 jun 2020, 13:04

Who the hell are The Chico's ? :rolfl:

Ja ik weet het Fenna. *1*

En nu weer ontopic allemaal , ikzelf dus ook. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie