Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Bericht door Tammy » 29 apr 2020, 13:38

Wat mooi om te zien Taigitu, geweldig ! ;P! [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Bericht door taigitu » 29 apr 2020, 13:41

Afbeelding


Speciale mondmaskers voor leerlingen die liplezen: "Zo kunnen doven en slechthorenden nog altijd communiceren"


De buitengewone basisschool Koninklijk Instituut Woluwe gaat speciale mondmaskers maken voor doven en slechthorenden.
Dat zijn maskers gemaakt uit stof, maar waarbij de lippen zichtbaar zijn doordat een stuk van het masker transparant is.

Lees verder via de link:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/23 ... -liplezen/

Ja, deze zullen niet op voorraad liggen.
Mooi dat deze school met zijn speciale werkplaatsen dit op zich neemt.
Wie neemt het verder op zich om deze mondkapjes te maken voor mensen die niet zonder kunnen
willen ze zich ook veiliger voelen in de leefgemeenschap. Het is een wereldwijde pandemie.
Zijn er al fabrieken die deze speciale kapjes maakt?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Bericht door Vitharr » 29 apr 2020, 14:33

Tammy schreef:
29 apr 2020, 12:25
Eindelijk doet het Europees Parlement iets verstandigs namelijk mondkapjes verplichten.
En als er geen medicatie of vaccin is over anderhalf jaar dan gewoon 2 of 3 jaar enz mondkapjes dragen totdat het er wel is.
Leuk ?
Nee maar nog altijd beter dan met beademingsslang door je strot op je buik in coma in je eentje op de IC liggen.
Of het stadium daarvoor, happend naar lucht en bezig te stikken.
Wel knap dat zij zo eenvoudig aan mondkapjes komen terwijl er volgens onze berichtgeving zo'n schreeuwend tekort is. Zou de volgorde aangepast zijn? Eerst het Europarlement en dan de zorg?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Bericht door Tammy » 29 apr 2020, 14:36

Ik snap heel het tekort niet Vitharr in dit land.
In Oostenrijk bijvoorbeeld en Duitsland worden ze notabene uitgedeeld in supermarkten, en hier niks.
Ongelooflijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Bericht door Vitharr » 29 apr 2020, 14:39

taigitu schreef:
29 apr 2020, 13:41
Zijn er al fabrieken die deze speciale kapjes maakt?
Ja, een paar. Maar de beschikbaarheid is laag door de hoge vraag naar kapjes in het algemeen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Bericht door Tammy » 29 apr 2020, 14:42

Mooi die mondkapjes voor dove en slechthorende mensen.
Heel creatief bedacht. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Bericht door Vitharr » 29 apr 2020, 14:44

Tammy schreef:
29 apr 2020, 14:36
Ik snap heel het tekort niet Vitharr in dit land.
In Oostenrijk bijvoorbeeld en Duitsland worden ze notabene uitgedeeld in supermarkten, en hier niks.
Ongelooflijk.
Ik krijg het ijskoud als ik onze overheid zie verkondigen dat zorgpersoneel zonder moet doen vanwege schaarste op de wereldmarkt terwijl het clubje waar we lid van zijn met dit soort berichten komt. De EU beschermt zijn eigen personeel beter dan NL zijn zorgpersoneel lijkt het. Verschrikkelijk.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Bericht door gusteman » 29 apr 2020, 15:44

Tammy schreef:
29 apr 2020, 12:25
... we zijn pas sinds begin Maart bezig maar het geklaag begint steeds sterker hoorbaar te worden.

Demonstraties sinds gisteren tegen de Corona regels, mopperen dat winkels en evenementen en voetbal enz zolang dicht zijn.
Ja dames en heren in de wereld , we hebben een onzichtbare serial killer in ons midden.
Volgens mij snappen de meeste mensen het nog steeds niet.
Allemaal te danken aan de mogelijkheid om anoniem anderen de huid vol te schelden.

Ik loop de afgelopen dagen al vaker te denken "hoe zouden de mensen gereageerd hebben op de beperkingen in verplaatsingen, de avondklok en het verplicht verduisteren tijdens de tweede wereldoorlog indien ze toen social media hadden gehad?

Zouden ze toen ook zo verschrikkelijk hard hebben lopen kankeren ... of zou de schrik voor represailles toch nog sterk genoeg geweest zijn om ze braafjes te houden?

Ik bedoel maar, onze ouders/grootouders hebben VIER JAAR tegen dergelijke maatregelen aangekeken.

Maar die waren wel echt BANG voor wat kon gebeuren indien ze slordig werden ... de meeste mensen hebben niet eens door hoe gevaarlijk dit virus is en dus zijn ze er ook niet bang voor.

Ik vind het tevens behoorlijk verontrustend om vast te stellen dat een vrij groot deel van de bevolking van mening is dat het doorgang vinden van het voetbalseizoen (wielrenseizoen, festivalzomer enz...) stukken belangrijker is dan het beschermen van de volksgezondheid.
Werk aan de winkel voor psychologen.

De meest verfrissende reactie op die 'lockdown' (die er geeneens echt een is) heb ik gehoord van een man die in de tachtig is, toen hij reageerde: "Drie maanden? Op een leven van tachtig jaar, meneer, wat maakt dat uit?"


Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Bericht door Vitharr » 30 apr 2020, 16:37

Deze klucht wordt steeds triester. Vandaag gelezen dat zelfs het Landelijk Consortium Hulpmiddelen meldt dat kamerleden verkeerd geïnformeerd zijn. Volgens het LCH zijn er middelen genoeg maar komen ze door de verkeerde informatie niet op de juiste plaats terecht. Het LCH moet daarom aan leveranciers melden dat ze genoeg hebben terwijl zorgverleners en ziekenhuizen door de verkeerde informatie nog steeds zelf op zoek zijn. Het LCH heeft daarom een landelijke bestelsite geopend.

En dan nog zitten er wereldvreemde politici te verkondigen dat er een tekort is. Ik zeg 'FAKE NEWS' en afvoeren die lui...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Bericht door Determinist » 30 apr 2020, 16:40

De briefing van vandaag was verhelderend.
In het andere topic heb ik links geplaatst naar de gebruikte presentaties.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Verpleeghuizen wekenlang genegeerd bij verdeling mondkapjes: ‘Kabinet nam ons niet serieus’

Bericht door Vitharr » 30 apr 2020, 17:06

Ik heb de briefing gezien. Wat vond jij er verhelderend aan als ik vragen mag?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie