Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Tammy » 20 apr 2020, 15:24

Afbeelding
In Noorwegen zijn kleuterscholen na een maand weer open.

Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje.

Morgenavond is de langverwachte persconferentie van het kabinet, waarop duidelijk zal worden of en in hoeverre de coronamaatregelen in Nederland worden versoepeld. In een aantal landen om ons heen is er al een begin gemaakt. Maar nergens worden de teugels echt losgelaten, leert een blik op de jongste ontwikkelingen.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://nos.nl/artikel/2331093-europese ... tapje.html

>>>>>>>>>>>>>

Ik ben heel erg benieuwd wat we morgen horen van Rutte.
In het artikel kan je lezen welke landen al wat versoepeling van de regels hebben.
Maar Merkel is ook bang voor laksheid bij de Duitsers met versoepeling van regels.
Ik denk dat die angst wel terecht is.
Viert men de teugels een beetje dan kan het gedrag ook losser worden bij mensen, te los dus misschien.

Welke versoepeling van de regels zien jullie het liefst als eerste ?

Ikzelf kan daar heel kort over zijn.
Het liefst helemaal niks in dit 1 van de dichtsbevolkte landen ter wereld.
Ik zie die versoepelingen op dit ogenblik totaal niet zitten.
Veel te vroeg vind ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Gast1 » 20 apr 2020, 19:09

Tammy schreef:
20 apr 2020, 15:24
Welke versoepeling van de regels zien jullie het liefst als eerste ?

Ikzelf kan daar heel kort over zijn.
Het liefst helemaal niks in dit 1 van de dichtsbevolkste landen ter wereld.
Ik zie die versoepelingen op dit ogenblik totaal niet zitten.
Veel te vroeg vind ik.
Ik kan daar nog korter over zijn.
Over een maand pas versoepelen ... en dan nog heel voorzichtig.

Gast1

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Gast1 » 21 apr 2020, 06:58

Graag verwijs ik in dezen naar de recentelijke post van gusteman.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door herman50 » 21 apr 2020, 07:13

idd beiden groot gelijk , zou ook zeggen Éffe wachteeeeee´ ,, maarja kijk naar Amerika daar vragen ze om een -corona-herhaling met hun protest -----
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door univers » 21 apr 2020, 07:57

maarja kijk naar Amerika daar vragen ze om een -corona-herhaling met hun protest -
Nu heb je het over een land, met de slimste president. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door herman50 » 21 apr 2020, 09:20

@ Uni ..oepsie :shock:

vanmorgen AD een totale tegenhanger nl. dat leerlingen oproepen tot staking omdat de scholen weer opengaan terwijl de crisis nog niet over is de schooldirectie staat achter de leerlingen... je ze hebben een punt --- in England zijn in een etmaal 450 corona doden het loopt wel iets terug maar toch het woekerd nog stilletjes rond en daar moeten we voor oppassen lijkt mij ... het zwembad hier is gewoon maar begonnen aan een fikse opknapbeurt binnen en buiten,, of zoals Jan Pott -manager zei in A D ,,als het licht op groen gaat, gaan onze -water-kranen ook open ,,,, fijne dag ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door univers » 21 apr 2020, 09:38

Ik kwam altijd met gebleekte haren uit dat zwembad. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door herman50 » 21 apr 2020, 10:17

:hahaha: :hahaha: maar t is wel goed gekomen ? misschien wat grijzer maar dat is normaal ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Tammy » 21 apr 2020, 13:48

Ik wil nu iets zeggen maar dat laat ik aan Univers over. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door univers » 21 apr 2020, 14:03

Nou moet je wat zeggen ook.
Ik denk dat je gaat zeggen, niet grijzer, maar wijzer. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Tammy » 21 apr 2020, 14:33

Uuhhh.......jaja dat was PRECIES wat ik wilde zeggen Univers. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door herman50 » 21 apr 2020, 15:57

oke kan maar wijzer is bij mij ook gestopt dus ach ;)
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door gusteman » 25 mei 2020, 12:59

Kijk, en daar bestaat natuurlijk weinig begrip voor ... dat die maatregelen slechts mondjesmaat worden versoepeld.
Want, hey, er zijn nu toch bijna geen gevallen van besmetting meer, dus ...

En daar zit het dus ... er worden allerlei denkpistes opgestart, mensen gaan er maar al te makkelijk van uit 'dat het ergste achter de rug is' en iedereen wil zo snel mogelijk terugkeren naar hoe het was voordat deze pandemie is uitgebroken.

En wat krijg je dan?
Men begrijpt het allemaal niet meer ... en zo kom je tot toestanden zoals dit

"Nieuwe broeihaard" zegt viroloog ... "Wij weten van niks" zegt burgemeester
De krant Het Laatste Nieuws koplettert dit bericht en gaat er wat dieper op in ... of toch weer niet?

Wat zegt het artikel (onder andere)?
Door het contactonderzoek en het toenemend aantal testen is het volgens Van Ranst (viroloog) mogelijk om nieuwe broeihaarden van het coronavirus nauwkeuriger in kaart te brengen. “Vaak zie je dan dat er niet één haard is, maar een aantal. Sinds twee dagen merken we bijvoorbeeld in Sint-Truiden dat er opnieuw meer besmettingen opduiken. Dat moet nog nauwkeuriger onderzocht worden. Voorlopig resulteert dat nog niet in meer ziekenhuisopnames. We detecteren nu ook - meer dan vroeger - de lichtere gevallen en dat is goed wanneer je grip wil krijgen op deze epidemie.”

Uit cijfers van Sciensano blijkt dat er tot op vandaag (zondag, red.) 701 besmettingen vastgesteld zijn in Sint-Truiden. “Op zaterdag 23 mei alleen al kwamen er maar liefst 32 nieuwe besmettingen bij in Sint-Truiden, dat is een achtste van wat er in heel België geregistreerd is”, zegt Lydie Denis van Sciensano. “Dat is wel erg veel.”
De krant haalt er meteen de burgemeester bij die volkomen verbijsterd met de mond vol tanden staat.
De krant gaat ook op zoek naar informatie in lokale ziekenhuizen ... alhoewel de viroloog klaar en duidelijk gesteld heeft dat dit nog niet resulteert in meer ziekenhuisopnames :shock:

Een schoolvoorbeeld van verschrikkelijk slechte journalistiek, meer iets voor papparazzi en sensatiejournalisten.

Maar het wordt wel de wereld ingestuurd naar miljoenen lezers ... met als duidelijk merkbaar gevolg dat de bevolking geen vertrouwen meer heeft in wat virologen als argument aanbrengen; argumenten die de overheid hard nodig heeft om ook het vertrouwen bij de bevolking te kunnen behouden.

Hoog tijd dat dit soort desinformatie aan banden wordt gelegd.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door herman50 » 25 mei 2020, 13:09

te snel en alles waar TE voor staat is nooit goed ,,wacht ook de vakantie-s- maar eens af en oordeel dan
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Gast1 » 25 mei 2020, 16:05

herman50 schreef:
25 mei 2020, 13:09
te snel en alles waar TE voor staat is nooit goed ,,wacht ook de vakantie-s- maar eens af en oordeel dan
Dan maak je nu toch een ernstige vergissing Herman ... :shock:

Wat dacht je van TE-vreden?

:knuffie:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door herman50 » 26 mei 2020, 07:01

idd Gast1 maar zie zijn met een vergrootglas te zoeken ....maar je hebt gelijk ,, -ongelijk is met een bult ;) = :rolleys:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door univers » 26 mei 2020, 07:15

ongelijk is met een bult
Een bochel. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Witte wel » 26 mei 2020, 07:27

gusteman schreef:
25 mei 2020, 12:59
Hoog tijd dat dit soort desinformatie aan banden wordt gelegd.
Dat gaat niet gebeuren gusteman. Vanaf dag 1 is dit al gaande door zowel media als ook door overheden.
Deze vorm van verslaggeving is dagelijkse kost en kan als normaal gezien worden. Dit mag, kan en gebeurd en ook overheden maken hier dankbaar gebruik van. Een onderdeel van onze democratie en een vrijbrief voor diverse instanties, instellingen, bedrijven en besturen. Dat is onze huidige samenleving.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Gast1 » 26 mei 2020, 08:53

herman50 schreef:
26 mei 2020, 07:01
idd Gast1 maar zie zijn met een vergrootglas te zoeken ....maar je hebt gelijk ,, -ongelijk is met een bult ;) = :rolleys:
het gaat mij niet om 'gelijk hebben' hoor ...

:loveU:

Gast1

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Gast1 » 26 mei 2020, 08:55

Witte wel schreef:
26 mei 2020, 07:27
gusteman schreef:
25 mei 2020, 12:59
Hoog tijd dat dit soort desinformatie aan banden wordt gelegd.
Dat gaat niet gebeuren gusteman.
Vanaf dag 1 is dit al gaande door zowel media als ook door overheden.
Deze vorm van verslaggeving is dagelijkse kost en kan als normaal gezien worden.
Dit mag, kan en gebeurd en ook overheden maken hier dankbaar gebruik van.
Een onderdeel van onze democratie en een vrijbrief voor diverse instanties, instellingen, bedrijven en besturen.
Dat is onze huidige samenleving.
Helaas Witte wel ... heb je daar gelijk in en daar zal het jou ook niet om gaan.
Het is immers zo.

Plaats reactie