Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door herman50 » 28 mei 2020, 10:10

dit is mi een pracht voorbeeld voor andere sporten ...die zo nodig wel moeten starten..

"We willen dit moment, de terugkeer van de Formule 1 in Zandvoort, graag samen vieren met onze racefans in Nederland", zegt directeur Jan Lammers.
"We vragen iedereen nog even geduld te hebben. Ik heb er 35 jaar naar uit moeten kijken, dus ik kan nog wel een jaartje wachten."
Er is nog geen nieuwe datum voor de race in 2021 vastgesteld
http://www.msn.com/nl-nl/sport/motorspo ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door herman50 » 29 mei 2020, 11:29

gelukkig denken er ook niet aan geld .-hoop ik.-
De MotoGP houdt dit seizoen geen races meer op het circuit van Silverstone en op Phillip Island. Dat heeft Dorna vrijdagochtend bevestigd.

De Britse Grand Prix stond voor zondag 30 augustus op de planning, maar de race gaat niet door. Dit heeft te maken met de reisrestricties die recent aangekondigd werden. Vanaf volgende week moeten buitenlandse bezoekers in Groot-Brittannië veertien dagen in quarantaine voordat ze het land echt mogen betreden. Met een aangepaste kalender kan de MotoGP het zich niet permitteren om die tijd daarvoor vrij te maken.

Ook de Grand Prix van Australië, die op zondag 25 oktober verreden zou worden op het legendarische Phillip Island, gaat niet door.
http://www.msn.com/nl-nl/sport/motorspo ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door univers » 29 mei 2020, 11:53

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Fenna » 29 mei 2020, 18:20

univers schreef:
21 apr 2020, 09:38
Ik kwam altijd met gebleekte haren uit dat zwembad. :mrgreen:
Daarom ben je nu kaal :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Mypos » 30 mei 2020, 00:05

Tjonge jonge wat een angsthazen allemaal. #OPENUP ipv #LOCKDOWN.

We hebben niet voor niks een immuunsysteem. Use it!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door univers » 30 mei 2020, 06:40

Tjonge jonge wat een angsthazen allemaal.
Ik schijt zeven kleuren stront.
We hebben niet voor niks een immuunsysteem.
Er zijn mensen die dat niet hebben.

Misschien heb jij als baby, de juiste dosering gehad.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door herman50 » 30 mei 2020, 07:10

open de grenzen maar dan zullen ....heee verrassend .....Amerikanen wel besmet binnen komen
MADRID (ANP/RTR) - Twee mensen die vanuit de Verenigde Staten naar het Spaanse Valencia zijn gereisd, hebben positief getest op het coronavirus. Het gaat mogelijk om de eerste keer sinds de invoering van reisbeperkingen in maart dat besmette mensen vanuit het buitenland naar Spanje zijn gekomen.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP


CHAPAU!!!!!! [clap]
BERLIJN (ANP) - De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft de uitnodiging van de Amerikaanse president Donald Trump voor de naderende top geweigerd. Dat meldt nieuwssite Politico.

"Merkel bedankt president Trump voor zijn uitnodiging voor de G7-top in juni in Washington. Maar wegens de algehele situatie met de coronapandemie is ze niet in staat af te reizen naar Washington", aldus woordvoerder Steffen Seibert. "Ze blijft natuurlijk de ontwikkeling van de pandemie volgen."
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
Laatst gewijzigd door herman50 op 30 mei 2020, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Tammy » 30 mei 2020, 09:12

Bronvermelding graag Herman50.

Ik vind het zo dom om de grenzen te openen.
Waarom toch zo vroeg ?
Je laat nu mensen van buiten binnen die besmet kunnen zijn wat nu dus ook het geval is.
Onbegrijpelijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Gast1 » 30 mei 2020, 09:19

Tammy schreef:
30 mei 2020, 09:12
Onbegrijpelijk.
Louter geldzaken Tammy, de geldstroom moet weer op gang worden gebracht.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Tammy » 30 mei 2020, 10:02

Ja dat weet ik Gast1 maar het is spelen met levens.
Zo zie ik het.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Mypos » 30 mei 2020, 23:27

univers schreef:
30 mei 2020, 06:40
Tjonge jonge wat een angsthazen allemaal.
Ik schijt zeven kleuren stront.
We hebben niet voor niks een immuunsysteem.
Er zijn mensen die dat niet hebben.

Misschien heb jij als baby, de juiste dosering gehad.
Iedereen heeft een immuunsysteem. Hoe meer je gezond eet, beweegt en stress reduceert hoe beter het werkt. Hoe meer shit je eet, hoe meer westerse medicijnen je gebruikt etc hoe slechter het werkt.

Gast1

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Gast1 » 31 mei 2020, 10:10

Mypos schreef:
30 mei 2020, 00:05
Tjonge jonge wat een angsthazen allemaal. #OPENUP ipv #LOCKDOWN.

We hebben niet voor niks een immuunsysteem. Use it!
Mypos schreef:
30 mei 2020, 23:27
Iedereen heeft een immuunsysteem. Hoe meer je gezond eet, beweegt en stress reduceert hoe beter het werkt.
Hoe meer shit je eet, hoe meer westerse medicijnen je gebruikt etc hoe slechter het werkt.
Angsthazen .... gebruik je immuunsysteem ... bewegen ... stress reduceren ...

Wellicht dat je het met deze man dan geheel eens bent:



Ik bekijk zo nu en dan wel eens frontberichten ...
Ook ken ik redelijk wat gevallen irl waarbij het jonge mensen betreft, sportmensen, kerngezond and so on die het virus ook treft.
Ook in familiekringen.
Gisteren-avond zag ik vooral mensen onder de 50 jaar.

Hoewel ik Erwin Kompanje kan begrijpen, ben ik de mening toegedaan dat deze man en jij niet weten waar jullie het over hebben.
De praktijk laat heel wat anders zien, dan de kortzichtigen die er zo 'gemakkelijk' over denken.
Ik zie wel overeenkomsten met klimaatontkenning. :mrgreen:

gusteman

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door gusteman » 31 mei 2020, 10:50

Mypos schreef:
30 mei 2020, 23:27
Hoe meer shit je eet, hoe meer westerse medicijnen je gebruikt etc hoe slechter het werkt.
'Shit' is volkstaal voor 'stront' ..... ik weet niet wat bij jou op je bordje komt maar bij mij zal het zeker en vast geen stront zijn.

En dan de 'westerse medicijnen' ..... nog maar eens ... :roll:

Ik heb de indruk dat jij het vooral moet hebben van de aloude, traditionele, 'geneeswijzen' en middeltjes die bij onder meer de Chinezen maar ook andere 'oosterse' volkeren werden/worden gebruikt.

In de rand verwijs ik even naar wat ik als reactie gaf op zaterdag 30 mei 2020 om 11:56pm in het onderwerp WHO: coronavirus is nu een pandemie met betrekking tot het fenomeen 'placebo'.

Daarnaast dient er ook rekening te worden gehouden met wat historisch vast ligt en niet kan weerlegd worden:

- 'westerse' medicijnen vinden hun oorsprong in de oeroude middeltjes die bij 'natuurvolkeren' werden/worden gebruikt; wetenschappers hebben langdurige en grondige studies verricht om uit te maken welke bestanddelen werkten en welke niet; de niet-werkzame middeltjes en/of bestanddelen werden weggelaten en wat overbleef werd 'medicijnen' genoemd;
- vooraleer die 'westerse medicijnen' wereldwijd werden toegepast hadden de 'natuurvolkeren' een gemiddelde levensverwachting van 35 jaar ... sinds de invoering van de 'westerse medicijnen', èn de westerse persoonlijke en algemene hygiëne gedragsregels (kijk eens aan: REGELS :shock: ) ligt die levensverwachting op 80 jaar.


Leve de 'westerse medicijnen èn gedragsregels' zou ik zo zeggen.

Maar ik ben me ervan bewust dat die medicijnen èn de gedragsregels mee aan de basis liggen van de menselijke overbevolking (en overconsumptie) waar de planeet nu mee worstelt.
Om het voortbestaan van die planeet niet in gevaar te brengen zal er moeten gezocht worden naar een evenwicht tussen het bestendigen van de levensverwachtingen en het voortplanten van de menselijke soort.

Maar in hemelsnaam, niet terug naar de oertijden, we hebben hopelijk geleerd wat de impact is van een virus dat zich plots komt aandienen bij volkeren die er nog nooit mee in contact zijn gekomen ... en hiermee doel ik op de griep- en verkoudheid virussen die door de conquistadores in Zuid Amerika werden ingevoerd en die zowat de hele populatie van inheemse stammen hebben uitgeroeid.
Die mensen hadden ook een immuunsysteem dat op peil stond, namelijk het peil van het biotoop waarin zij al generaties lang overleefden.
Dat goed getrainde en aangepaste immuunsysteem was echter niet opgewassen tegen de virussen die uit Europa werden binnen gehaald.

Tot zover de kwakkel over het 'getrainde immuunsysteem' dat zou volstaan om een virus te beletten toe te slaan.

Maar dat gaat er niet in, hè, in dat koppie van jou? :roll:


gusteman

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door gusteman » 31 mei 2020, 10:55

Gast1 schreef:
31 mei 2020, 10:10
Ik zie wel overeenkomsten met klimaatontkenning.
EN met complot denken, in een sausje van wantrouwen tegenover alles wat in de buurt komt van 'overheid'.

Trouwens, ook de rest van je betoog krijgt van mij een :post:

En kijk eens aan, zomaar een deur waar we samen door kunnen ..... er steekt dus toch een greintje waarheid in mijn onderschrift. ;P!

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door herman50 » 31 mei 2020, 10:57

gelukkig mogen we zélf nog beslissen over ons lichaam, en ik zeg effe wachte ,,,gisteren bij bellen van m´n broer eindigde weer met, wat doen we nog maar even wachte ,,,lijkt me we ...... fijn dat die ook zo denkt, we zijn nu 70 misschien kunnen we er wat bij krijgen 1, 2, 3, 4, wie weet nog wel meer ,,,,, fijne da -nouja middag nog ;P!
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Gast1 » 31 mei 2020, 11:30

gusteman schreef:
31 mei 2020, 10:55
Gast1 schreef:
31 mei 2020, 10:10
Ik zie wel overeenkomsten met klimaatontkenning.
EN met complot denken, in een sausje van wantrouwen tegenover alles wat in de buurt komt van 'overheid'.

Trouwens, ook de rest van je betoog krijgt van mij een :post:

En kijk eens aan, zomaar een deur waar we samen door kunnen ..... er steekt dus toch een greintje waarheid in mijn onderschrift. ;P!
:grin:

Ik ben nog nét niet de deur uit, dus wil ik hier graag nog even op reageren.
Niet enkel een 'greintje' ... veel meer dan dat gusteman. :wink:

Ook ik werd/ word nog wel eens geplaagd door bepaalde conditioneringen.
Dus ...

Fijne dag en tot lezens.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door univers » 31 mei 2020, 11:54

En kijk eens aan, zomaar een deur waar we samen door kunnen ..
Ik bel de krant. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Europese landen laten 'coronateugels' iets vieren, maar het gaat stapje voor stapje

Bericht door Witte wel » 31 mei 2020, 14:25

@ gusteman
shit :wink:
(2. slang, a.)
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie