viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Tammy » 27 jun 2020, 14:34

Rennen Vitharr ! :tweetty: :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Fenna » 27 jun 2020, 14:37

herman50 schreef:
27 jun 2020, 12:56
he je wel eens gedacht welke ´beperkingen ´een epilepsiepatiënt heeft in z´n leven ,
Natuurlijk wel, maar dit is van een heel andere orde, met deze regels word een heel land getroffen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Witte wel » 27 jun 2020, 15:04

herman50 schreef:
27 jun 2020, 12:56
he je wel eens gedacht welke ´beperkingen ´een epilepsiepatiënt heeft in z´n leven ,,,,
Ja en dat is erg vervelend maar daar gaat het hier niet over en wat is het verschil in een discussie deel te nemen als men wel of geen epilepsiepatiënt is. Dient een epilepsiepatiënt dan een extra voorkeursbehandeling te krijgen. Dan zou dat ook gelden voor mensen die een arm of been missen. Een hernia hebben, lichamelijk gehandicapt zijn, zwakzinnig zijn om er maar een paar te noemen. Ik dacht dat we net die tijd gepasseerd zijn dat die mensengroepen anders behandeld werden. Jaren gestreden voor acceptatie en gelijke behandeling en dan zou dat bij een epilepsiepatiënt niet gelden. Erg vervelend dat te zijn en dat daar beperkingen bij komen kijken maar dat valt buiten deze kwestie.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door univers » 27 jun 2020, 16:07

Sprak ABN zo perfect
In de volksmond " ze heeft een aardappel in de bek ". :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Tammy » 27 jun 2020, 16:15

Die zin van jou Univers is dus het tegenovergestelde van ABN. :lekkapuh:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door univers » 27 jun 2020, 17:58

Die zin is voor mensen, die bekakt praten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Determinist » 27 jun 2020, 22:13

Maar wat word er met twee maten gemeten zeg wat ik al eerder schreef.
Een rapper die duizenden mensen ophitst met hoerenmoeder te roepen en gezicht kapot trappen enz mag wel, maar demonstranten die zoals Mypos zei met bloemetjes op het gras zitten en hartjes in het zand maken en elkaar een groepsknuffel geven mag niet ?
Het is in de basis prima uit te leggen als je niet de inhoud van protest gaat beoordelen.
Het probleem is dat veel mensen denken dat het onderwerp waarover geprotesteerd wordt meespeelt in de beoordeling of deze toegestaan is of niet.
Dat het ene protest moreler is dan de andere.

Maar zet even al die onderbuik gevoelens aan de kant en bekijk het vanuit de Nederlandse rechtstaat en democratie zoals we die hebben en zoals we die ook graag willen zien.

Iedereen mag protesteren. Dat is je recht. En als er grote groepen bij elkaar komen dan dien je dit van te voren aan te geven.
Dit om van te voren na te gaan of het protest voldoet aan de regels die we hier hebben. Of het moment wel geschikt is.
Of de plek wel geschikt is.

Het recht op protest krijgt iedereen, maar niet gratis. Jouw recht op protest mag niet het recht van iemand anders in gevaar brengen.
Je moet je nog steeds houden aan de wetten die gelden. Je mag geen misdaden begaan en moet zich houden aan de wet en de afspraken tijdens het protesteren.
Zolang het protest voldoet aan de regels en men houdt zich daaraan, dan is er geen reden om het te verbieden.
Een rechter zal dus puur kijken naar die elementen bij een protest die eventueel niet voldoen. Deze zal puur op de regels besluiten of een protest wel of niet doorgang mag hebben.

Ik denk dat iedereen het hier mee eens is. Dat als we met zijn alleen deze regels volgen dat iedereen zijn of haar stem mag laten horen.
Ongeacht waar je voor of waar je tegen bent.

Ben je voor vrij wapenbezit in Nederland?
Daar mag je voor demonstreren. Ook al mag vrij wapenbezit niet in Nederland, je mag met een grote groep gaan protesteren.
Er is geen reden om dit te verbieden.
Maar zodra men besluit om op de demonstratie wapens te gaan dragen, dan mag het niet.
Als men voordat het protest begint laat blijken wapens te willen gaan dragen, dan moet men ingrijpen en de demonstratie niet toestaan.

Als alle Nederlandse nonnen willen protesteren tegen de ontkerkelijking en massaal willen bidden, dan mag dat.
Maar als er berichten en aanwijzingen komen dat de hooligans van FC GrofGeschut zich gaan organiseren om dit gebeuren te gaan verstieren en onrust willen trappen?
Als dit een reëel gevaar is dan moet de nonnen demonstratie verboden worden. Niet om de nonnen, maar om de hooligans.
Want de openbare orde komt in gevaar en dat risico weegt zwaarder dan elk protest.

De BLM demonstraties zijn grotendeels volgens de regels verlopen. En deze groep heeft laten blijken hun best te doen hun belofte na te komen.

Een volgende BLM demonstratie wordt uiteraard beoordeel op vorige protesten.
Protesten die standaard uit de klauwen lopen worden veel zwaarder beoordeeld dan protesten die gladjes gaan.

Nu de groepen mensen met bloemetjes en love & peace.
Prima. Dara moeten we veel meer van hebben.

Maar ze hebben zich niet aan de regels gehouden. Ook al is knuffelen een recht en een primaire behoefte. Het demonstratief tegen de regels in gaan is ronduit slecht te noemen.
Ook al ben je tegen 1.5 meter, die regel geldt wel en in een rechtstaat dien je daaraan te houden.
Hou het protest op 1.5 meter en er is niets aan de hand.

Waarom moet je nu perse demonstratief bij elkaar gaan staan en zelf, ja zelfs, gaan knuffelen.

Deze mensen, hoe goed bedoeld dan ook en hoe aardig die mensen ook zijn. Ze hebben zich niet gehouden aan de regels om te voldoen aan hun recht.
Dit recht vervalt daarmee.

Je hebt het recht om te protesteren voor vrij wapenbezit.
Maar niet met een wapen.

Je hebt het recht om te protesteren tegen 1.5 meter afstand en voor knuffelen.
Maar niet door te gaan knuffelen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Mypos » 29 jun 2020, 15:33

Vitharr schreef:
27 jun 2020, 14:18
Tammy schreef:
27 jun 2020, 14:10
Een Rave is dus een soort dansfeest.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Rave_(feest)
En wat voor feest. Maar Amsterdam is altijd ruk geweest qua Raves. Rotterdam, daar weten ze hoe het moet. :mrgreen:
Bullshit. Sporthallen Zuid was altijd geweldig. Energiehallen hing altijd een geweldadige kutsfeer.

Val je alweer door de mand!

Laatst gewijzigd door Mypos op 29 jun 2020, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Mypos » 29 jun 2020, 15:34

Vitharr schreef:
27 jun 2020, 14:15
@Fenna

Je mag mij sinds de opening van de horeca al mee uit eten nemen en op mijn schoot zitten hoor.

De maatregelen zijn niet bedoelt om het virus te stoppen maar om de verspreiding af te remmen. Omdat het beroep op gezond verstand bij sommigen tevergeefs was is e.e.a. strikter gemaakt zodat handhaving mogelijk was. Maar net als altijd wordt veel gedoogd en vooral op excessen gehandhaafd.

De weersomstandigheden zijn gunstig dus de teugels kunnen deze zomer iets losser. De clusters die sinds de versoepeling opdoken bleken nagenoeg allemaal een gevolg van familiebijeenkomsten waar de 1.5 meterregel niet aan werd gehouden. Als daar kwetsbaren tussen zitten kan dat vervelend aflopen.

Maar de inperking van vrijheden heb je vooral te danken aan de mensen die schijt aan de richtlijnen hadden. En ik wordt heel erg boos als die lui van viruswaanzin roepen dat ze VOOR mijn vrijheden zijn. Want dat zijn ze overduidelijk niet!
Kan jij me vertellen hoeveel en welke wetenschappelijke onderbouwing er is voor de 1,5 meter regel? En hoe het virus precies verspreidt wordt?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Mypos » 29 jun 2020, 15:41

Determinist schreef:
27 jun 2020, 22:13
Maar wat word er met twee maten gemeten zeg wat ik al eerder schreef.
Een rapper die duizenden mensen ophitst met hoerenmoeder te roepen en gezicht kapot trappen enz mag wel, maar demonstranten die zoals Mypos zei met bloemetjes op het gras zitten en hartjes in het zand maken en elkaar een groepsknuffel geven mag niet ?
Het is in de basis prima uit te leggen als je niet de inhoud van protest gaat beoordelen.
Het probleem is dat veel mensen denken dat het onderwerp waarover geprotesteerd wordt meespeelt in de beoordeling of deze toegestaan is of niet.
Dat het ene protest moreler is dan de andere.

Maar zet even al die onderbuik gevoelens aan de kant en bekijk het vanuit de Nederlandse rechtstaat en democratie zoals we die hebben en zoals we die ook graag willen zien.

Iedereen mag protesteren. Dat is je recht. En als er grote groepen bij elkaar komen dan dien je dit van te voren aan te geven.
Dit om van te voren na te gaan of het protest voldoet aan de regels die we hier hebben. Of het moment wel geschikt is.
Of de plek wel geschikt is.

Het recht op protest krijgt iedereen, maar niet gratis. Jouw recht op protest mag niet het recht van iemand anders in gevaar brengen.
Je moet je nog steeds houden aan de wetten die gelden. Je mag geen misdaden begaan en moet zich houden aan de wet en de afspraken tijdens het protesteren.
Zolang het protest voldoet aan de regels en men houdt zich daaraan, dan is er geen reden om het te verbieden.
Een rechter zal dus puur kijken naar die elementen bij een protest die eventueel niet voldoen. Deze zal puur op de regels besluiten of een protest wel of niet doorgang mag hebben.

Ik denk dat iedereen het hier mee eens is. Dat als we met zijn alleen deze regels volgen dat iedereen zijn of haar stem mag laten horen.
Ongeacht waar je voor of waar je tegen bent.

Ben je voor vrij wapenbezit in Nederland?
Daar mag je voor demonstreren. Ook al mag vrij wapenbezit niet in Nederland, je mag met een grote groep gaan protesteren.
Er is geen reden om dit te verbieden.
Maar zodra men besluit om op de demonstratie wapens te gaan dragen, dan mag het niet.
Als men voordat het protest begint laat blijken wapens te willen gaan dragen, dan moet men ingrijpen en de demonstratie niet toestaan.

Als alle Nederlandse nonnen willen protesteren tegen de ontkerkelijking en massaal willen bidden, dan mag dat.
Maar als er berichten en aanwijzingen komen dat de hooligans van FC GrofGeschut zich gaan organiseren om dit gebeuren te gaan verstieren en onrust willen trappen?
Als dit een reëel gevaar is dan moet de nonnen demonstratie verboden worden. Niet om de nonnen, maar om de hooligans.
Want de openbare orde komt in gevaar en dat risico weegt zwaarder dan elk protest.

De BLM demonstraties zijn grotendeels volgens de regels verlopen. En deze groep heeft laten blijken hun best te doen hun belofte na te komen.

Een volgende BLM demonstratie wordt uiteraard beoordeel op vorige protesten.
Protesten die standaard uit de klauwen lopen worden veel zwaarder beoordeeld dan protesten die gladjes gaan.

Nu de groepen mensen met bloemetjes en love & peace.
Prima. Dara moeten we veel meer van hebben.

Maar ze hebben zich niet aan de regels gehouden. Ook al is knuffelen een recht en een primaire behoefte. Het demonstratief tegen de regels in gaan is ronduit slecht te noemen.
Ook al ben je tegen 1.5 meter, die regel geldt wel en in een rechtstaat dien je daaraan te houden.
Hou het protest op 1.5 meter en er is niets aan de hand.

Waarom moet je nu perse demonstratief bij elkaar gaan staan en zelf, ja zelfs, gaan knuffelen.

Deze mensen, hoe goed bedoeld dan ook en hoe aardig die mensen ook zijn. Ze hebben zich niet gehouden aan de regels om te voldoen aan hun recht.
Dit recht vervalt daarmee.

Je hebt het recht om te protesteren voor vrij wapenbezit.
Maar niet met een wapen.

Je hebt het recht om te protesteren tegen 1.5 meter afstand en voor knuffelen.
Maar niet door te gaan knuffelen.
Dit gaat niet op aangezien voor de eerste demonstratie het al was verboden. Dus als ze zich niet hebben "gedragen" door een groepsknuffel te doen (hoe bizar is deze wereld geworden dat een knuffel strafbaar is en ze daar zelfs maanden gevangenisstraf op gezet kan worden) Is pas vast te stellen na de 1e demo, die al verboden was op andere gronden.

En als je dan die taferelen ook weer ziet afgelopen zondag, een enorme politiemacht op de been (wat allemaal van belastinggeld wordt betaald) tegen een handvol demonstranten. Waar zelfs het stoepkrijt ingevorderd wordt van mensen die hartjes op de stoep krijtten....Dan mag ik aannemen dat jij ook wel enigzins vraagtekens begint te krijgen bij waar ons land naartoe gaat...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door univers » 29 jun 2020, 15:56

Dan mag ik aannemen dat jij ook wel enigzins vraagtekens begint te krijgen bij waar ons land naartoe gaat...
naar de verdoemenis.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Mypos » 29 jun 2020, 16:51

univers schreef:
29 jun 2020, 15:56
Dan mag ik aannemen dat jij ook wel enigzins vraagtekens begint te krijgen bij waar ons land naartoe gaat...
naar de verdoemenis.

Afbeelding
Ik denk dat het uiteindelijk wel goed gaat komen aangezien liefde en licht altijd zullen overwinnen. Maar het zal eerst erger worden! [think]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door univers » 29 jun 2020, 16:57

Wij hebben verschillende beschavingen gehad.
Tot nu toe, is er niets goeds uitgekomen.
Hebben zich zelf, om zeep geholpen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Vitharr » 29 jun 2020, 21:57

Mypos schreef:
29 jun 2020, 15:33
Val je alweer door de mand!
Waarom? Dat jij Rotterdammers irriteert verbaast niemand hoor.

Ik zou je niet kunnen vertellen hoeveel en welke wetenschappelijke onderbouwing er is voor de 1,5 meter regel. Ik ben geen orakel. Ik zou je wel kunnen vertellen hoeveel en welke wetenschappelijke onderbouwing ik zelf ken maar waarom zou ik dat doen? Je hebt zelf aangegeven er te lui voor te zijn en ik ben toevallig ook tegen slavernij. Daarbij ben ik niet degene die iemand iets door zijn strot probeert te duwen Mypos. En als ik wist hoe het virus verspreid werd had ik vast de Nobelprijs al gewonnen. Voor wat dat waard is dan. Juist het feit dat we dat NIET weten is een goede reden om je hersens te gebruiken.

Wat jij doet moet je zelf weten Mypos. Maar ga alsjeblieft ook niet roepen dat je daar voor mij staat. Jouw manier is niet de mijne evenmin als jouw overtuiging de mijne is.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Mypos » 29 jun 2020, 23:15

Vitharr schreef:
29 jun 2020, 21:57
Mypos schreef:
29 jun 2020, 15:33
Val je alweer door de mand!
Waarom? Dat jij Rotterdammers irriteert verbaast niemand hoor.

Ik zou je niet kunnen vertellen hoeveel en welke wetenschappelijke onderbouwing er is voor de 1,5 meter regel. Ik ben geen orakel. Ik zou je wel kunnen vertellen hoeveel en welke wetenschappelijke onderbouwing ik zelf ken maar waarom zou ik dat doen? Je hebt zelf aangegeven er te lui voor te zijn en ik ben toevallig ook tegen slavernij. Daarbij ben ik niet degene die iemand iets door zijn strot probeert te duwen Mypos. En als ik wist hoe het virus verspreid werd had ik vast de Nobelprijs al gewonnen. Voor wat dat waard is dan. Juist het feit dat we dat NIET weten is een goede reden om je hersens te gebruiken.

Wat jij doet moet je zelf weten Mypos. Maar ga alsjeblieft ook niet roepen dat je daar voor mij staat. Jouw manier is niet de mijne evenmin als jouw overtuiging de mijne is.
Wat een volwassen reactie van je. :rolfl:

Met andere woorden, je weet dus niet hoeveel en welke wetenschappelijke onderbouwing er is voor de 1,5 meter regel. Dat verbaast me niks aangezien deze er nauwelijks is. Het is gebaseerd op 2 a4tjes uit een onderzoek uit de jaren 40.

En je spreekt jezelf weer tegen trouwens. In een van je voorgaande posts schrijf je:

Dit soort vragen kun jij alleen zelf beantwoorden. Ik weet immers niet wat de reikwijdte van jouw opmerking in de eerste quote hierboven is. Ik ben niet degene die van mening is dat niemand weet wat er aan de hand is.

Maar goed, dat ben ik inmiddels wel van je gewend.

Ik kan juist beter met Rotterdammers opschieten dan met Amsterdammers. Ik hou van Radical Honesty en rotterdammers zijn ook vrij recht voor zijn raap. Maar dat je je er weer met zon persoonlijke belediging van af maakt typeert je ook trouwens.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Fenna » 30 jun 2020, 06:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door univers » 30 jun 2020, 06:32

De werkelijkheid. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Vitharr » 30 jun 2020, 07:31

Mypos schreef:
29 jun 2020, 15:33
Met andere woorden, je weet dus niet hoeveel en welke wetenschappelijke onderbouwing er is voor de 1,5 meter regel. Dat verbaast me niks aangezien deze er nauwelijks is. Het is gebaseerd op 2 a4tjes uit een onderzoek uit de jaren 40.
Nog een keer dan; ik weet niet hoeveel er is maar wel hoeveel ik daar zelf van ken. En dat is aanzienlijk meer dan jij hier noemt.
En je spreekt jezelf weer tegen trouwens. In een van je voorgaande posts schrijf je:

Dit soort vragen kun jij alleen zelf beantwoorden. Ik weet immers niet wat de reikwijdte van jouw opmerking in de eerste quote hierboven is. Ik ben niet degene die van mening is dat niemand weet wat er aan de hand is.

Maar goed, dat ben ik inmiddels wel van je gewend.
Leg eens uit dan? Jij schrijft dat niemand weet wat er aan de hand is. Ik schrijf dat ik daar zelf anders over denk. Hoe spreek ik mezelf dan tegen volgens jou?

Hoeveel mensen die een zware variant van COVID-19 hebben gehad ken jij eigenlijk? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door gusteman » 30 jun 2020, 08:13

Mypos schreef:
29 jun 2020, 23:15
Het is gebaseerd op 2 a4tjes uit een onderzoek uit de jaren 40.
Twee a4tjes uit een onderzoek? Dat is niet niks hoor, Einstein beschreef de formule voor energie in drie letters, één leesteken en één wiskundig symbool ... en dat deed hij in de jaren 30, lang voor dat onderzoek waar jij naar verwijst.

En die energie formule staat nog steeds als een rots, we gebruiken ze onder meer voor het opwekken van zonne-energie, dus ik zou niet zo kleinerend doen over twee pagina's uit een nog recenter onderzoek dat best wel eens behoorlijk actueel zou kunnen blijken te zijn.

Tenzij jij hier kan bewijzen aandragen die aantonen dat het genoemde onderzoek flauwe kul is voor wat betreft die twee a4tjes.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Mypos » 30 jun 2020, 14:07

VAN DISSEL: "COVID-19 ONGEVAARLIJK VOOR 98% VAN DE MENSEN"

Gemiddelde leeftijd overledenen boven 80 jaar.

In de technische briefing die Van Dissel op 25 juni aan de Tweede Kamer gaf, volgt dat 98 procent van de mensen die geïnfecteerd raakt, geen tot nauwelijks ziekteverschijnselen heeft. Van de duizend mensen die het virus krijgen, belanden 3,5 mensen op de intensive care. Vrijwel alle overledenen onder de 70 jaar hadden een of meer ernstige onderliggende aandoeningen. Het merendeel had ernstige hartaandoeningen. Met deze cijfers kan het RIVM niet langer volhouden dat COVID-19 gevaarlijker is dan een gemiddelde griepgolf.

https://www.tweedekamer.nl/sites/defaul ... 0j6giNlErM

Plaats reactie