viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4711
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Witte wel » 23 jun 2020, 07:09

Gast1 schreef:
22 jun 2020, 19:43
Ik dacht dat 'De Volkskrant' en 'NRC Handelsblad' toch redelijk betrouwbaar waren ...
Foute gedachte. Zij schrijven voor een andere doelgroep maar blijft journalistiek voor een krant.
Vitharr schreef:
22 jun 2020, 19:58
Lijkt me ook geen domme jongen. Minpunt is inderdaad wel dat hij voor een krant schrijft.
Is ook geen domme jongen. Hij schrijft voor een krant en dat maakt de informatie minder betrouwbaar. Dat is een wijze van berichtgeving en geen overtuiging. Een hoger ontwikkelde persoon die voor een krant schrijft zou dan wel de waarheid mededelen? Zijn ontwikkeling sluit aan bij de doelgroep van de krant wat uiteraard ook de wijze van uitdragen bepaald. Bij de doelgroep van bijvoorbeeld de Telegraaf zou hij nagenoeg geen aansluiting krijgen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Gast1 » 23 jun 2020, 08:42

Witte wel schreef:
23 jun 2020, 07:09
Gast1 schreef:
22 jun 2020, 19:43
Ik dacht dat 'De Volkskrant' en 'NRC Handelsblad' toch redelijk betrouwbaar waren ...
Foute gedachte. Zij schrijven voor een andere doelgroep maar blijft journalistiek voor een krant.
Vitharr schreef:
22 jun 2020, 19:58
Lijkt me ook geen domme jongen. Minpunt is inderdaad wel dat hij voor een krant schrijft.
Is ook geen domme jongen. Hij schrijft voor een krant en dat maakt de informatie minder betrouwbaar.
Ik kan jouw gedachte volgen en daar is ook wat voor te zeggen.
Maar ik plaatste het woordje 'redelijk' dan ook niet voor niets Witte, maar had het i.p.v. verkleind, groter moeten maken zie ik nu.

Ik bekijk en lees de media daarom ook met andere ogen zoals ik dat langer geleden deed.
Behoorlijk anders zelfs ... :wink:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Mypos » 23 jun 2020, 09:55

Witte wel schreef:
23 jun 2020, 07:09
Gast1 schreef:
22 jun 2020, 19:43
Ik dacht dat 'De Volkskrant' en 'NRC Handelsblad' toch redelijk betrouwbaar waren ...
Foute gedachte. Zij schrijven voor een andere doelgroep maar blijft journalistiek voor een krant.
Vitharr schreef:
22 jun 2020, 19:58
Lijkt me ook geen domme jongen. Minpunt is inderdaad wel dat hij voor een krant schrijft.
Is ook geen domme jongen. Hij schrijft voor een krant en dat maakt de informatie minder betrouwbaar. Dat is een wijze van berichtgeving en geen overtuiging. Een hoger ontwikkelde persoon die voor een krant schrijft zou dan wel de waarheid mededelen? Zijn ontwikkeling sluit aan bij de doelgroep van de krant wat uiteraard ook de wijze van uitdragen bepaald. Bij de doelgroep van bijvoorbeeld de Telegraaf zou hij nagenoeg geen aansluiting krijgen.
:post:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Vitharr » 23 jun 2020, 18:41

Witte wel schreef:
23 jun 2020, 07:09
Vitharr schreef:
22 jun 2020, 19:58
Lijkt me ook geen domme jongen. Minpunt is inderdaad wel dat hij voor een krant schrijft.
Is ook geen domme jongen. Hij schrijft voor een krant en dat maakt de informatie minder betrouwbaar. Dat is een wijze van berichtgeving en geen overtuiging. Een hoger ontwikkelde persoon die voor een krant schrijft zou dan wel de waarheid mededelen? Zijn ontwikkeling sluit aan bij de doelgroep van de krant wat uiteraard ook de wijze van uitdragen bepaald. Bij de doelgroep van bijvoorbeeld de Telegraaf zou hij nagenoeg geen aansluiting krijgen.
Zowel krant als beweging propageren meningen. Het is altijd beter je eigen mening te vormen. Daar kun je allerlei soorten informatie voor gebruiken. Een krantenartikel hoeft niet waar te zijn om informatie te bevatten. Dat lijkt wel een gedachte te zijn die momenteel overheerst. Mensen verdedigen zich momenteel massaal met andermans mening.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Gast1 » 23 jun 2020, 19:43

Vitharr schreef:
23 jun 2020, 18:41
Dat lijkt wel een gedachte te zijn die momenteel overheerst.
Doet me denken aan het verhaal van de toren van Babel, maar dan nét iets anders. :wink:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Vitharr » 23 jun 2020, 21:37

Gast1 schreef:
23 jun 2020, 19:43
Doet me denken aan het verhaal van de toren van Babel, maar dan nét iets anders. :wink:
Daar heb ik ook aan gedacht, en eigenlijk...

Meneer X is tegen standpunt A en mede daardoor voor standpunt B. Meneer X is voor vrijheid van meningsuiting en draagt daarom actief standpunt B uit. Mevrouw Y is kritisch op standpunt B en uit dat ook volgens hetzelfde recht. Meneer X concludeert door die kritiek op standpunt B foutief dat mevrouw Y standpunt A aanhangt. Die fout zal echter nooit opgemerkt worden als de discussie over standpunt B i.p.v. A gaat.

Zo kun je Babel ook uitleggen...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Mypos » 23 jun 2020, 22:19

Vitharr schreef:
23 jun 2020, 18:41
Witte wel schreef:
23 jun 2020, 07:09
Vitharr schreef:
22 jun 2020, 19:58
Lijkt me ook geen domme jongen. Minpunt is inderdaad wel dat hij voor een krant schrijft.
Is ook geen domme jongen. Hij schrijft voor een krant en dat maakt de informatie minder betrouwbaar. Dat is een wijze van berichtgeving en geen overtuiging. Een hoger ontwikkelde persoon die voor een krant schrijft zou dan wel de waarheid mededelen? Zijn ontwikkeling sluit aan bij de doelgroep van de krant wat uiteraard ook de wijze van uitdragen bepaald. Bij de doelgroep van bijvoorbeeld de Telegraaf zou hij nagenoeg geen aansluiting krijgen.
Mensen verdedigen zich momenteel massaal met andermans mening.
Dat is nogal logisch aangezien niemand weet waar we precies mee te maken hebben. Zelfs de meeste experts gissen maar wat. Dus dan zijn de sterke goed onderlegde meningen van mensen erg in trek. En als je dan een kabinet hebt wat de ene raadselachtige beslissing na de ander neemt, weigert om openheid van zaken te geven en met oogkleppen op beleid maakt dan is dat een garantie voor massale tegenstand.

Gast1

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan nu

Bericht door Gast1 » 23 jun 2020, 22:23

@ Vitharr 🥰

Zekers, zo kun je Babel uitleggen. Evenwel is Babel interpretabel als je meneer x in die suggestie vervangt door mevrouw y en andersom mevrouw y vervangt door meneer x waarbij de suggestie aangehouden wordt.

De niet mis te verstane en welbekende Babylonische spraakverwarring. 🤭

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4711
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Witte wel » 23 jun 2020, 22:34

Als men nu eens het feit en de aanname wist te scheiden maar dat lukt de mensheid niet meer. Men is de draad kwijt.
De aanname overwint het feit momenteel in onze samenleving. En dan heb ik het niet over de inhoudelijkheid zelf maar het ontstaan van de inhoudelijkheid.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door univers » 23 jun 2020, 22:48

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Vitharr » 24 jun 2020, 07:26

Mypos schreef:
23 jun 2020, 22:19
Dat is nogal logisch aangezien niemand weet waar we precies mee te maken hebben.
Dat is jouw mening. Maar juist als niemand weet waar je precies mee te maken hebt zou ik twijfels hebben bij sterke overtuigingen van anderen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Gast1 » 24 jun 2020, 08:27

Vitharr schreef:
24 jun 2020, 07:26
Maar juist als niemand weet waar je precies mee te maken hebt zou ik twijfels hebben bij sterke overtuigingen van anderen.
En zo schrijft wijsheid ... ;P!

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Mypos » 25 jun 2020, 00:35

Vitharr schreef:
24 jun 2020, 07:26
Mypos schreef:
23 jun 2020, 22:19
Dat is nogal logisch aangezien niemand weet waar we precies mee te maken hebben.
Dat is jouw mening. Maar juist als niemand weet waar je precies mee te maken hebt zou ik twijfels hebben bij sterke overtuigingen van anderen.
Je bedoelt van die sterke overtuigingen dat de 1,5 meter regel (met zo goed als 0,0 onderbouwing) gehandhaafd moet worden en dat alleen een vaccin de oplossing is? Dat soort sterke overtuigingen? Dat in Nederland alleen al tien zo niet honderd duizenden ondernemers failliet maakt? Dat soort sterke overtuigingen?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door herman50 » 25 jun 2020, 06:55

neem aan wat gezegt word, maar denk zelf wat te doen
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Vitharr » 25 jun 2020, 07:35

Mypos schreef:
25 jun 2020, 00:35
Vitharr schreef:
24 jun 2020, 07:26
Mypos schreef:
23 jun 2020, 22:19
Dat is nogal logisch aangezien niemand weet waar we precies mee te maken hebben.
Dat is jouw mening. Maar juist als niemand weet waar je precies mee te maken hebt zou ik twijfels hebben bij sterke overtuigingen van anderen.
Je bedoelt van die sterke overtuigingen dat de 1,5 meter regel (met zo goed als 0,0 onderbouwing) gehandhaafd moet worden en dat alleen een vaccin de oplossing is? Dat soort sterke overtuigingen? Dat in Nederland alleen al tien zo niet honderd duizenden ondernemers failliet maakt? Dat soort sterke overtuigingen?
Dit soort vragen kun jij alleen zelf beantwoorden. Ik weet immers niet wat de reikwijdte van jouw opmerking in de eerste quote hierboven is. Ik ben niet degene die van mening is dat niemand weet wat er aan de hand is.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Fenna » 25 jun 2020, 09:22

herman50 schreef:
25 jun 2020, 06:55
neem aan wat gezegt word, maar denk zelf wat te doen
;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80643
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Tammy » 25 jun 2020, 15:27

Afbeelding

Viruswaanzin wil andere rechter in zaak tegen coronamaatregelen.

Actiegroep Viruswaanzin wil dat er een andere rechter komt die zijn kort geding moet behandelen. Volgens de actiegroep heeft de rechter eerder uitspraken gedaan die partijdig zijn. Ook zou de rechter de Staat niet genoeg hebben ondervraagd.

"Ik had gehoopt dat u wat meer druk zou uitoefenen op de wederpartij", zei jurist Jeroen Pols van Viruswaanzin vandaag voor de rechtbank in Den Haag.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://nos.nl/artikel/2338488-viruswaa ... gelen.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door herman50 » 26 jun 2020, 07:10

Ga es écht werken , heb je geen tijd om onzin uit te kramen
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80643
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door Tammy » 26 jun 2020, 13:34

Den Haag verbiedt opnieuw demonstratie Viruswaanzin.

De burgemeester van Den Haag verbiedt de demonstratie van de actiegroep Viruswaanzin die voor zondag in de stad gepland stond. Het protest van vorig weekend in Den Haag werd ook verboden, bij de demonstratie die uiteindelijk toch werd toegestaan werden 400 mensen aangehouden, waaronder veel voetbalhooligans.

Lees verder : https://nos.nl/artikel/2338608-den-haag ... anzin.html

>>>>>>>>>>>>>>

Ik ben het totaal niet eens met deze Viruswaanzin organisatie en met demonstreren in Coronatijd al helemaal niet.
Maar verbieden en BLM wel toestaan klopt voor geen meter.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: viruswaanzin.nl klaagt Nederlandse Staat aan

Bericht door herman50 » 27 jun 2020, 06:52

nou probeer het eventueel zo te zien ,,,,BLM staat ergens voor ,maar die Viruswaanzin is totale onzin......k zeg maar wat hoor t is pas 51 min voor 7 ......
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie