Stadiongezang duivels dilemma voor burgemeesters: 'Er komt geen juichpolitie'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Stadiongezang duivels dilemma voor burgemeesters: 'Er komt geen juichpolitie'

Bericht door Tammy » 25 jun 2020, 17:16

Afbeelding
Supporters van AZ, eind vorig jaar tijdens de topper tegen Ajax .

Stadiongezang duivels dilemma voor burgemeesters: 'Er komt geen juichpolitie'

De voetbalwereld ziet licht aan het einde van de coronatunnel sinds de persconferentie van Mark Rutte. Vanaf 1 juli zijn er weer supporters welkom in de stadions bij het betaald voetbal, dat in september moet worden opgestart.

De opmerking dat supporters niet mogen zingen en met elkaar juichen op de tribunes, zorgt echter voor een duivels dilemma bij clubs en burgemeesters. Want wie gaat daarop handhaven? En welke consequenties hangen er aan het aanheffen van spreekkoren?

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... ichpolitie

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Laat ik allereerst zeggen dat het idee om de stadions weer open te gooien een erg dom idee is.
Maar dat terzijde.
Ze gaan dus open maar daar zitten regels aan.
Niet juichen of zingen.......

En ik weet niet of er nog burgemeesters bestaan die wel handhaven, maar naast die van Amsterdam gaan de burgemeesters van Nijmegen en Eindhoven ook al niet handhaven.
Uit vrees dat er een burgeroorlog uitbreekt zeggen ze.
Dus hoe gaan ze dit dan oplossen ?

Een burgemeester zegt dat als het zich vaker voordoet dat de supporters de regels aan hun laars lappen hij overleg wilt met het kabinet.
Nou dat kan hij nu al gaan doen wat dit gaat niet werken.

In het artikel kan je lezen dat de burgemeesters ook bang zijn om maatregelen te nemen zoals voetbalwedstrijd stil Leggen.

Dus de regels zijn :

Stadions open voor publiek.
Maar niet zingen of juichen.
En burgemeesters die niet gaan handhaven.

Waarom denk ik nu dat die stadions niet lang open blijven ? [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Stadiongezang duivels dilemma voor burgemeesters: 'Er komt geen juichpolitie'

Bericht door gusteman » 26 jun 2020, 09:42

Tammy schreef:
25 jun 2020, 17:16
... niet handhaven.
Uit vrees dat er een burgeroorlog uitbreekt zeggen ze.
Ja, zo gaat dat als je het volk probeert zoet te houden met brood en spelen ... dan gaat dat volk morren als ze hun spelen niet krijgen.

En dan is er natuurlijk ook het gegeven dat het profvoetbal (onder meer) een witwasmachine is voor misdaadgeld ... die lui hadden ook wel graag dat zoetjesaan weer kan worden overgegaan tot 'business as usual'.
Tammy schreef:
25 jun 2020, 17:16
Waarom denk ik nu dat die stadions niet lang open blijven ?
Hmmmm ... ik geef het je op een briefje: er moet nog heel wat water onder de brug door vooraleer die stadions terug op de knip gaan.

En natuurlijk ook hier weer de vraag: leven wij wel in een maatschappij ... of denken we dat alleen maar?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Stadiongezang duivels dilemma voor burgemeesters: 'Er komt geen juichpolitie'

Bericht door Tammy » 26 jun 2020, 10:04

Hoe zit het in Belgie Gusteman met het voetbal ?
En wat vind jij ervan dat de stadions weer open mogen ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Stadiongezang duivels dilemma voor burgemeesters: 'Er komt geen juichpolitie'

Bericht door gusteman » 26 jun 2020, 12:28

Tammy schreef:
26 jun 2020, 10:04
Hoe zit het in Belgie Gusteman met het voetbal ?
Ik veronderstel dat je hier het profvoetbal bedoelt?

Persoonlijk vind ik voetbal best wel een leuke sport, en het kan mensen leren om samen te werken en tot een behoorlijk resultaat te komen.

In het profvoetbal echter bestaat er geen fair-play, kent men geen eerbied, daar geldt de wet van de sterkste en degene met de grootste bek.

Ik vind het extreem jammer dat zo veel mensen die agressie goedkeuren en zelfs steunen, maar aan de andere kant toont dit dat hetgeen wij doorgaans 'beschaving' noemen maar een heel erg dun laagje is wat bovenop de oer instincten ligt ... een laagje dat snel kan verdwijnen.

Je hebt het intussen al wel door, denk ik: om objectieve info over 'Het Voetbal' te krijgen ben je bij mij aan het verkeerde adres ... het volstaat al dat ik alleen nog maar vermoed dat er een artikel of programma over voetbal komt of ik leg de krant/het tijdschrift opzij, of ik schakel over op een andere zender/webpagina.
Tammy schreef:
26 jun 2020, 10:04
En wat vind jij ervan dat de stadions weer open mogen ?
Voor wat mij betreft mogen die stadions met de grond gelijk gemaakt worden met een verbod om er ooit nog nieuwe te bouwen.

Misschien wel een projectje voor die meneer Pols van Viruswaanzin.nl? Maar dan onder Voetbalgekte.nl :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Stadiongezang duivels dilemma voor burgemeesters: 'Er komt geen juichpolitie'

Bericht door Tammy » 26 jun 2020, 12:46

Een heel leuk antwoord geef je Gusteman, tegelijkertijd ook een goede omschrijving.
Ik had het inderdaad over profvoetbal.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn .
Alleen WK en EK met Italia of Nederland vind ik leuk.
Andere competities niet.

Ik ben toen ik mijn man ontmoette heel lang geleden een tijdje mee geweest naar voetbalwedstrijden.
Ook naar Manchester United geweest op Old Trafford enz met onze Engelse vrienden .
Ik was verliefd dus ik ging mee met mijn man ( toen nog vriendje ) , net als die punk concerten wat ik je schreef. :mrgreen:
Ik werd zo agressief van de agressie zelf in het stadion, paar keer gevallen met tientallen mensen op mij.
Toen waren er nog staanplaatsen.
Ik werd elke wedstrijd bloedlink bijna.

Dat geduw en getrek en herrie, jeetje ik was een Motown disco griet , wat moest ik daar in vredesnaam met die brul kerels.
Na tijd zei ik tegen manlief zoek het maar uit darling.
Ik ga naar de film voortaan en zie je daarna in ons stamkroegje.
Verliefdheid heeft een grens hoor, die rot punk scene ook goodbye gezegd.

Dus beste Gusteman , geweldig antwoord vooral die laatste zin. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie