Racisme splijt Kamer: botsingen, verwijten en gescheld

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Racisme splijt Kamer: botsingen, verwijten en gescheld

Bericht door Tammy » 02 jul 2020, 07:33

Afbeelding

Racisme splijt Kamer: botsingen, verwijten en gescheld.

DEN HAAG - Het debat over racisme zorgt in de Tweede Kamer voor net zo veel emoties en tegenstellingen als in de samenleving. Kamerleden maken elkaar vooral verwijten, al hadden ze de premier en twee ministers opgetrommeld om te reageren op een keur aan plannetjes om discriminatie uit te bannen.

Die plannen waren voor het debat al wereldkundig gemaakt. Zo wil D66 speciale discriminatierechercheurs bij de politie en een nationaal coördinator racisme. GroenLinks wil een nationaal slavernijmuseum en dat het kabinet kijkt naar uitsluiting via algoritmes in onze informatiesystemen. Met de CU vragen D66 en GL het kabinet excuses te maken vanwege het Nederlandse slavernijverleden. Het jaar 2023, 150 jaar nadat Nederland de slavernijpraktijk stopte, moet een ’herdenkingsjaar’ worden.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1160834 ... n-gescheld

>>>>>>>>>>>>>>>

Ik heb gisteren een stuk van het debat gezien.
En heb voor het eerst felheid gezien bij Asscher tegen Azarkan.
Nooit gezien zo’n uitbarsting bij Asscher en die uitbarsting was terecht.

En Klaver werd aangepakt en was nergens.
Daar zag je heel duidelijk dat hij van zijn stuk was toen hij verder ging met zijn betoog.
Werd tijd dat dat gebeurde, vond mooi om te zien natuurlijk. :mrgreen:

Rutte en co heb ik niet meer gezien.
Maar wat ik zag was veel vuur in het debat, zie ik bijna zelden maar nu was het zeer verhit.



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Racisme splijt Kamer: botsingen, verwijten en gescheld

Bericht door Tammy » 02 jul 2020, 08:21

Rutte: 'Excuses voor slavernij zorgt voor te veel polarisatie'

Het kabinet is er op dit moment geen voorstander van om excuses aan te bieden voor het Nederlandse slavernijverleden. Hoewel premier Mark Rutte begrip heeft voor de oproep vanuit een deel van de Tweede Kamer en een deel van de samenleving om dat wel te doen, zal het er volgens Rutte voorlopig niet van komen. "Excuses vormen een risico dat de samenleving verder polariseert", zei Rutte woensdag in het Kamerdebat over institutioneel racisme.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.nu.nl/politiek/6061799/rutt ... satie.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie