Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80602
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Tammy » 02 jul 2020, 10:52

Afbeelding

Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president.

De Russische president Vladimir Poetin heeft zoals verwacht een grote overwinning geboekt bij het referendum over het aanpassen van de grondwet. Na het tellen van de stemmen, melden Russische media dat 77,9 procent van de kiezers de voorstellen steunt.

De overwinning stelt Poetin (67) in staat om tot 2036 aan de macht te blijven. Hij mag dan nog twee keer meedoen aan de presidentsverkiezingen. Zijn huidige ambtstermijn loopt af in 2024 en hij kan daarna nog twee termijnen van zes jaar dienen.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.ad.nl/buitenland/poetin-win ... ~a644f86f/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door taigitu » 02 jul 2020, 11:17

Poetin heeft met dit referendum ook 'ingebouwd' dat wanneer hij aftreedt
hij niet vervolgd of aangeklaagd kan worden over zijn tijd als president.
En dat geld ook voor andere presidenten na hem komen....
Maar daar is geen ruchtbaarheid aan gegeven.
Aldus het nieuwsprogramma dat ik gisteren volgde.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door gusteman » 02 jul 2020, 11:33

Leuke foto van 'Vadertje Poetin' ... je ziet hem zo denken "Wie doet me wat?"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door univers » 02 jul 2020, 11:49

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80602
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Tammy » 02 jul 2020, 23:11

Gusteman schreef :
Leuke foto van 'Vadertje Poetin' ... je ziet hem zo denken "Wie doet me wat?"
Niemand doet hem ook wat .
Hij heeft gewonnen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 695
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Rudolf I » 03 jul 2020, 07:03

Poetin zegt wel namens Moskou wat er gezegd moet worden, onder andere dat Trump met Amerika onder het kernwapenprogramma uit probeert te komen. Daarin lijkt hij gelijk te hebben.
Dat neergeschoten vliegtuig is wel verder lastig.
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gast1

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Gast1 » 03 jul 2020, 07:06

Volgens mij zou het 'best eens kunnen wezen dat er nog veel meer lastig is' ...

Maar tot zijn 83-ste zit hij iig 'onder de pannen' :-|

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4705
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Witte wel » 03 jul 2020, 09:39

Hij heeft een overgroot deel van de stemmen gekregen wat natuurlijk door de westerse media als frauduleus betiteld wordt. Nagenoeg alles wat Rusland doet wordt door de media verdraait. Als Putin niet gekozen zou zijn zou Rusland in elkaar zakken en dat zou voor de westerse clubjes natuurlijk goed uit komen. Europa zou eens meer moeten overwegen, en Angela Merkel is daar al mee bezig, zaken te gaan doen met Rusland. Dat zal zeker meer vooruitgang en welvaart scheppen voor het burgervolk. Russisch gas bijvoorbeeld. Eerst wordt het westen op kosten gejaagd mbv wind- en zonnenergie parken en natuurlijk de biomassacentrales wat verre van rendabel blijkt te zijn op hoge kosten gejaagd en dan vallen we straks toch weer terug op het vertrouwde, veel goedkopere en schoner, Russisch gas. of we gaan kerncentrales bouwen waar Rusland zeker een goede bijdrage bij kan leveren.
Putin raken we dus niet kwijt en dat is voor ons enorm gunstig. Zonder Putin hadden wij hier in Europa niets meer te vertellen en had Trump, met zijn kornuiten, al lang hier de economie in handen gehad. Het is maar wat men wil natuurlijk.
Zaken doen met Rusland schept vele mogelijkheden voor Europa in de toekomst.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door univers » 03 jul 2020, 10:39

Deze post is zoveel waart. :post: :post: :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Fenna » 03 jul 2020, 10:42

Sluit ik mij volledig bij aan :post: :post: :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door univers » 03 jul 2020, 10:47

"oftopic"Herman hou je kanaal 14 in de gaten 10.55. "ontopic".
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Vitharr » 03 jul 2020, 10:58

Oude informatie geeft duidelijk aan dat wind- en zonne-energie met name cruciaal zijn voor onafhankelijkheid qua energievoorziening. Dat het niet rendabel is vind men niet relevant.

Kernenergie is voor NL het enige echte alternatief maar Amerika dicteert de Westerse Uranium- en Plutoniumhandel. Dus dan ben je weer afhankelijk.

Ik zie Rusland positiever dan de gemiddelde opinie maar hoe je Russisch gas promoot verbaast me Witte. Rusland is geen betrouwbare partner op dat gebied. Vraag maar aan de Oost-Europeanen die regelmatig s'winters kapotvriezen omdat Rusland de Oekraïne weer eens van gasdiefstal beschuldigd en de kraan dichtdraait. Je van Rusland afhankelijk maken voor gas vind ik niet verstandig.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4705
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Witte wel » 03 jul 2020, 12:22

Vitharr schreef:
03 jul 2020, 10:58
Rusland is geen betrouwbare partner op dat gebied. Vraag maar aan de Oost-Europeanen die regelmatig s'winters kapotvriezen omdat Rusland de Oekraïne weer eens van gasdiefstal beschuldigd en de kraan dichtdraait. Je van Rusland afhankelijk maken voor gas vind ik niet verstandig.
Als je de rekening gewoon betaald is Rusland zeker wel een betrouwbare partner. Oekraïne moet Rusland nog ontzettend veel achterstallige rekeningen betalen van het al geleverd gas en daarom draait Rusland in de winterperiodes de kraan nagenoeg dicht. Logisch toch. De media schetst dat dit gewoon een politiek spel is om Oekraïne te dwarsbomen maar dat is het niet. Gewoon een zakelijk geschil. Oekraïne was in het verleden verbonden aan Rusland en toen werden deze geschillen anders opgelost maar nu wil Oekraïne meer met westerse landen samenwerken dus gaat ook Rusland zich anders op stellen.
Het is wat anders als je zaken doet met de VS. Als je hun producten niet af neemt en elders gaat shoppen dan worden er sancties opgelegd. Men wordt dus gedwongen zaken te doen met de VS. Dat is verre van betrouwbaar toch, maar wij zien dat als een vrije markt werking wat het helemaal niet is. Omdat wij zo enorm afhankelijk zijn geworden van de VS hebben we eigenlijk geen andere keus dan zaken te doen met de VS. Angela Merkel probeert nu dit door te laten dringen bij het Europees parlement. Nord Stream 2 gaat ook gewoon door zij het met wat vertraging. De VS heeft duidelijk laten zien dat er van vrije marktwerking geen sprake is. Allseas heeft moeten afzien van de werkzaamheden en niemand rept over de kosten die daarbij gepaard gingen. Zij hadden geen keus. Als zij niet afzagen van deelname dan vielen overige miljoenen projecten ook af. Dat is als je gokt op één paard. Rusland lost dit nu zelf op maar de wereld is gewaarschuwd voor de Amerikaanse praktijken. De vraag is in hoeverre het westen zich nog kan keren tegen dit machtsvertoon. Wij krijgen straks gewoon Russisch gas en eer er ueberhaupt de mogelijkheid ontstaat over te schakelen op veilige kernenergie dan zijn we al zeker tien jaren verder. Men kan centrales bouwen maar daarna duurt het nog jaren eer deze ook daadwerkelijk stroom kunnen leveren.
Dan wordt er plotseling radioactiviteit gemeten in de lucht en gesuggereerd wordt dat deze uit Rusland komt over waaien. Er moet dan wel weer iets fout zijn gegaan in één van hun centrales wat de indruk wekt dat deze niet veilig zijn. Samenwerking met Rusland op dit gebied wordt daarmee dan ook gedemoniseerd. De media werkt daar volop aan mee.
Rusland wordt dus weggezet als kwade jongen. Zou onbetrouwbaar zijn, zou liegen over vele kwesties, oefent politieke druk uit achter de schermen, hackt alle digitale systemen. Kortom, alles wat fout is.
Wat de VS uit spookt daar hoor je niemand over. De ene leugen na de andere en hier in nederland is het niet veel anders. Tot op heden is er de laatste decennia's nog niet één verkiezingsbelofte uitgevoerd zoals belooft. Maar nee, de VS is onze belangrijkste handelspartner en dat heeft niets met betrouwbaarheid te maken maar met de geldstromen. Die verbinden de naties of men dat nu wil of niet. De politiek is voor het grootste deel een theater. Tenminste de politiek die wij hier in het westen kennen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Vitharr » 03 jul 2020, 12:28

De Oost Europeanen betaalden hun rekening netjes maar omdat de pijpleiding via Oekraine liep zaten ze toch zonder. Dat is Russisch zakendoen. Als je dat weet geen probleem. Ik doe liever zaken met Russen dan met Yanks. Maar zo heilig als jij ze nu afschildert zijn ze godzijdank niet.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4705
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Witte wel » 03 jul 2020, 12:33

O nee, dat zijn ze zeker niet Vitharr. Ik heb het al vaker geschreven;"Doe je zaken met een Rus dan weet je waar je aan toe bent. Doe je zaken met een Amerikaan dan weet je dat je genaaid wordt."
Maar zaken doen is onderhandelen en zaken doe je niet om enkel bij te dragen maar ook om er iets aan over te houden. En dan moet je soms hard zijn.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Vitharr » 03 jul 2020, 12:47

Hard vind ik niet erg als de duidelijkheid er inderdaad maar bij zit. Zaken doen met Rusland ben ik zeker voor. Ik ben alleen nooit voor afhankelijkheid. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4705
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door Witte wel » 03 jul 2020, 14:02

Vitharr schreef:
03 jul 2020, 12:47
Zaken doen met Rusland ben ik zeker voor. Ik ben alleen nooit voor afhankelijkheid. :wink:
Dan moet Europa, waar nederland onlosmakent aan verbonden is, snel een andere koers gaan varen zodat wij eerlijkere handel gaan verkrijgen en economische groei. De geldstromen binnen Europa lopen voor een groot deel via nederland waardoor loskomen van Europa onmogelijk is maar de zakelijke top zou wel nieuwe opties kunnen gaan hanteren waardoor de geldstromen kunnen wijzigen. Dan volgt de politiek vanzelf omdat politiek altijd de geldstroom volgt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Poetin wint referendum en kan tot 2036 aanblijven als Russische president

Bericht door univers » 03 jul 2020, 14:15

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie