Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door univers » 16 jul 2020, 19:25

Soort zoekt soort.
De ene lult nog slapper uit zijn nek, dan de ander.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Gast1 » 16 jul 2020, 19:39

gusteman schreef:
16 jul 2020, 19:06
Kijk eens aan zeg, hoe schattig ... de grote trol komt het kleine trolletje een hart onder de riem steken.

Flink zo [clap] [clap] [clap]

En is dat nu een uiting van die allesomvattende (universele) liefde?
O ... :grin:

... een toonbeeld van verdraagzaamheid pur sang met een onmiddellijk oordeel. :rolfl:

En ja, dat is een uiting van 'die allesomvattende liefde' ... maar dat dien je dan wel weer te begrijpen, terwijl je blijkbaar niet in de gaten hebt wat je zojuist schreef.
Zie, dit is wat je schreef:
gusteman schreef:
16 jul 2020, 19:06
Indien iemand in een ernstige discussie komt aanzetten met een idioot argument dan getuigt dit van een totaal gebrek aan respect voor de andere ...
En dat laat je hier weer overduidelijk zien.
En nog eenvoudiger is het om dat te laten zien waar je zelf om vraagt mijn vriendelijke vriend:
gusteman schreef:
16 jul 2020, 19:06
Maar je zal moeten kunnen hard maken dat het gaat om een belediging of om een scheldwoord.
en zie ... slaag ik daar nu alzo heel snel in of niet?

Of ben ik nou toch die grote trol?
Wellicht valt jouw bekende stilte mijn zuidelijke lieverd.

Maar geloof het of niet, ik verdraag je en niet enkel jou.

:loveU:

gusteman

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door gusteman » 16 jul 2020, 20:20

Nu we toch goed op dreef zijn:
Gast1 schreef:
16 jul 2020, 19:39
Zie, dit is wat je schreef:
gusteman schreef:Indien iemand in een ernstige discussie komt aanzetten met een idioot argument dan getuigt dit van een totaal gebrek aan respect voor de andere ...
En dat laat je hier weer overduidelijk zien.
En nog eenvoudiger is het om dat te laten zien waar je zelf om vraagt mijn vriendelijke vriend:
gusteman schreef:Maar je zal moeten kunnen hard maken dat het gaat om een belediging of om een scheldwoord.
en zie ... slaag ik daar nu alzo heel snel in of niet?
Neen, je bent daar niet in geslaagd, en wel om de volgende reden:

mijn quote waarnaar je verwijst is onvolledig, en dus nietszeggend ... de volledige quote gaat als volgt:
Indien iemand in een ernstige discussie komt aanzetten met een idioot argument dan getuigt dit van een totaal gebrek aan respect voor de andere ... en dan is er geen basis voor respectvol gedrag naar hem/haar toe, in tegendeel zelfs.
Mijn reactie naar Mypos toe was er gekomen als antwoord op een idiote opmerking van de man ... een idiote opmerking die hem meteen het recht op respect heeft doen verliezen.
Maar dat heb jij (gewoontegetrouw, jammer genoeg) niet (of anders, whatever) begrepen en dus begin je te fulmineren over iets dat niet aan de orde is.
Zoals je zo vaak doet in allerlei onderwerpen.
En als iemand dan opmerkt dat het onderwerp 'in de vernieling gereden is' dan val jij uit de lucht van verbazing.

Je bent dus echt de pedalen kwijt, het lukt je niet meer om bij de les te blijven.

Maar je bent (nog?) niet zo slecht in begrijpend lezen als Mypos, dat zou kunnen een basis zijn voor hoop.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door univers » 16 jul 2020, 20:25

Gast1 schreef:
16 jul 2020, 19:39
gusteman schreef:
16 jul 2020, 19:06
Kijk eens aan zeg, hoe schattig ... de grote trol komt het kleine trolletje een hart onder de riem steken.

Flink zo [clap] [clap] [clap]

En is dat nu een uiting van die allesomvattende (universele) liefde?
O ... :grin:

... een toonbeeld van verdraagzaamheid pur sang met een onmiddellijk oordeel. :rolfl:

En ja, dat is een uiting van 'die allesomvattende liefde' ... maar dat dien je dan wel weer te begrijpen, terwijl je blijkbaar niet in de gaten hebt wat je zojuist schreef.
Zie, dit is wat je schreef:
gusteman schreef:
16 jul 2020, 19:06
Indien iemand in een ernstige discussie komt aanzetten met een idioot argument dan getuigt dit van een totaal gebrek aan respect voor de andere ...
En dat laat je hier weer overduidelijk zien.
En nog eenvoudiger is het om dat te laten zien waar je zelf om vraagt mijn vriendelijke vriend:
gusteman schreef:
16 jul 2020, 19:06
Maar je zal moeten kunnen hard maken dat het gaat om een belediging of om een scheldwoord.
en zie ... slaag ik daar nu alzo heel snel in of niet?

Of ben ik nou toch die grote trol?
Wellicht valt jouw bekende stilte mijn zuidelijke lieverd.

Maar geloof het of niet, ik verdraag je en niet enkel jou.

:loveU:
Waarom staat dit bericht ook in Spirituele zaken ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door gusteman » 16 jul 2020, 20:43

univers schreef:
16 jul 2020, 20:25
Waarom staat dit bericht ook in Spirituele zaken ?
Ik zou wel een paar redenen kunnen opnoemen maar die zouden toch niet stroken met wat de schrijver en kopieerder als antwoord zou kunnen hebben.

Dus blijf ik samen met de anderen in hoopvolle verwachting op een antwoord van Gast1.

Eén pluspunt: met betrekking tot dit onderwerp heeft Gast1 nog niet aangekondigd niet meer te reageren dus er is nog hoop. ;P!

Gast1

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Gast1 » 16 jul 2020, 20:47

gusteman schreef:
16 jul 2020, 20:20
Mijn quote waarnaar je verwijst is onvolledig, en dus nietszeggend ... de volledige quote gaat als volgt:
Indien iemand in een ernstige discussie komt aanzetten met een idioot argument dan getuigt dit van een totaal gebrek aan respect voor de andere ... en dan is er geen basis voor respectvol gedrag naar hem/haar toe, in tegendeel zelfs.
Mijn reactie naar Mypos toe was er gekomen als antwoord op een idiote opmerking van de man ... een idiote opmerking die hem meteen het recht op respect heeft doen verliezen.
Maar dat heb jij (gewoontegetrouw, jammer genoeg) niet (of anders, whatever) begrepen en dus begin je te fulmineren over iets dat niet aan de orde is.
Zoals je zo vaak doet in allerlei onderwerpen.
En als iemand dan opmerkt dat het onderwerp 'in de vernieling gereden is' dan val jij uit de lucht van verbazing.

Je bent dus echt de pedalen kwijt, het lukt je niet meer om bij de les te blijven.

Maar je bent (nog?) niet zo slecht in begrijpend lezen als Mypos, dat zou kunnen een basis zijn voor hoop.
😎

Je hebt het citaat vervolledigd en ik krijg zelfs respons.
Respect 👍

Dat het citaat nu volledig is, verandert niets aan het door mij opgemerkte 🤭

Maar ik lees niets van een idiote opmerking 'van de man' ??
Ik lees toch duidelijk: "Indien iemand ..." ... en vervolgens begin ik te fulmineren???
😂😂😂

Waar dat dan?
En ach, dan verval je weer in het traditionele.
Ik laat je in jouw flow ...

Slaap lekker mijn digitale dierbare 🥰

gusteman

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door gusteman » 16 jul 2020, 21:27

Ik haal er even de volledige post van Gast1 bij zoals die er nu bij staat.

Een schoolvoorbeeld van trollen: een stukje tekst uit één onderwerp halen en het dan gaan vermengen in een ander onderwerp; wanneer dan wordt gereageerd op dat stukje valt de trol zogezegd uit de lucht met "hoezo, ik lees hier toch niks over onderwerp?"
Natuurlijk niet, want dat werd besproken binnen een ander onderwerp.
En zo zaait de trol verwarring en onrust op een forum.

Goed geprobeerd, papa trol, maar deze keer zal het niet lukken; jouw kunsten worden met argusogen gevolgd door diverse forumleden.
Gast1 schreef:
16 jul 2020, 20:47
gusteman schreef:
16 jul 2020, 20:20
Mijn quote waarnaar je verwijst is onvolledig, en dus nietszeggend ... de volledige quote gaat als volgt:
Indien iemand in een ernstige discussie komt aanzetten met een idioot argument dan getuigt dit van een totaal gebrek aan respect voor de andere ... en dan is er geen basis voor respectvol gedrag naar hem/haar toe, in tegendeel zelfs.
Mijn reactie naar Mypos toe was er gekomen als antwoord op een idiote opmerking van de man ... een idiote opmerking die hem meteen het recht op respect heeft doen verliezen.
Maar dat heb jij (gewoontegetrouw, jammer genoeg) niet (of anders, whatever) begrepen en dus begin je te fulmineren over iets dat niet aan de orde is.
Zoals je zo vaak doet in allerlei onderwerpen.
En als iemand dan opmerkt dat het onderwerp 'in de vernieling gereden is' dan val jij uit de lucht van verbazing.

Je bent dus echt de pedalen kwijt, het lukt je niet meer om bij de les te blijven.

Maar je bent (nog?) niet zo slecht in begrijpend lezen als Mypos, dat zou kunnen een basis zijn voor hoop.
😎

Je hebt het citaat vervolledigd en ik krijg zelfs respons.
Respect 👍

Dat het citaat nu volledig is, verandert niets aan het door mij opgemerkte 🤭

Maar ik lees niets van een idiote opmerking 'van de man' ??
Ik lees toch duidelijk: "Indien iemand ..." ... en vervolgens begin ik te fulmineren???
😂😂😂

Waar dat dan?
En ach, dan verval je weer in het traditionele.
Ik laat je in jouw flow ...

Slaap lekker mijn digitale dierbare 🥰

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door univers » 16 jul 2020, 22:19

Ik moet er wel om lachen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Tammy » 16 jul 2020, 22:25

Hallo allemaal, hier volgt even een mededeling.

De laatste tijd vliegen er wat woorden over het forum als trol zijn of psychopaat zijn als men het over een forum member heeft, en wie weet wat er allemaal nog meer komt.
Elke member hier heeft een forumnaam.
Graag die ook benoemen als men zich richt tot iemand .
Een liefkozende naam is wel toegestaan maar de scheldnamen nemen toe en dat moeten we niet willen.

Graag jullie medewerking hierin. :hands:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door univers » 16 jul 2020, 22:36

Schat van me. :mrgreen:
;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Tammy » 16 jul 2020, 22:41

Jij bent ook een dotje en dondersteentje tegelijk. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Mypos » 17 jul 2020, 00:26

Tammy schreef:
16 jul 2020, 22:25
Hallo allemaal, hier volgt even een mededeling.

De laatste tijd vliegen er wat woorden over het forum als trol zijn of psychopaat zijn als men het over een forum member heeft, en wie weet wat er allemaal nog meer komt.
Elke member hier heeft een forumnaam.
Graag die ook benoemen als men zich richt tot iemand .
Een liefkozende naam is wel toegestaan maar de scheldnamen nemen toe en dat moeten we niet willen.

Graag jullie medewerking hierin. :hands:

Wat grappig zeg. Nu ben ik degene die scheld omdat ik het beestje bij zijn naam noem? Het moet niet gekker worden hier op het forum. Trol is geen scheldwoord in eerste instantie. Dit kan een beroep zijn wat iemand uitoefend en waar deze voor betaald krijgt. Het verspreiden van disinformatie voornamelijk. Of er zijn mensen die als hobby hebben om mensen te etteren. Dat noemt men ook trol. Ik gebruikte het woord in de context dat ik werkelijk geloof dat sommige mensen hier betaalde trollen zijn. Gusteman gebruikt het inderdaad als scheldwoord. Psychopaat spreekt voor zich. In beide instanties niet als scheldwoord gebruikt door mij maar gewoon een keiharde constatering.

Wat wel schelden is om iemand knettergek te noemen met daarbij het advies voor eeuwig op te sluiten. Of iemand uitmaken voor trol. Of iemand idioot noemen. Of gekkies, geen verstand hebben, knotsgek.

1.
gusteman schreef:
15 jul 2020, 22:06
Los van dat narcisme is de man ook nog eens volledig verknipt.

In het in de video weergegeven interview verklaart Trump (02min50) dat het hogere aantal gevallen van besmetting met Covid-19 het resultaat is van het hogere aantal testen, want ... en hier komt het .... tromgeroffel ..... Obama en Biden waren gestopt met testen maar Trump heeft ervoor gezorgd dat opnieuw werd getest. :shock: :shock: :shock:

U leest het goed: die kerel is gewoon mesjogge, knettergek en totaal van de wereld af.

Doe hem een dwangbuisje aan, stop hem in een gecapitonneerde isoleercel en laat hem er nooit meer uit ... NOOIT MEER !!!

2.
gusteman schreef:
16 jul 2020, 11:30
Mypos schreef:
16 jul 2020, 10:36
Bullshit van de Mainstream Media in volle glorie dit. Wie hier intrapt moet echt even achter zijn oren krabben.
Ach ja ... en 'Mypos the Great' kan natuurlijk bewijzen dat dit bullshit is. :roll:

Nou, trolletje lief, probeer dan ook maar eens te bewijzen dat de aankondiging bij Crosser&Priesman, Funeral Home & Cremation Service ook bullshit is.

Ik had hier graag aan toegevoegd wat op het puntje van mijn tong ligt maar dan zou ik een reprimande van het beheer mogen verwachten.
En ik heb geen zin in een smet op mijn blazoen ten gevolge van jouw idiote gedrag.
3.
gusteman schreef:
12 jul 2020, 23:35
Mypos schreef:
12 jul 2020, 22:28
Het lijkt toch wel alsof het virus weer erger wordt met dat record aantal besmettingen de laatste tijd!
Het virus wordt niet erger, de mensen worden slordiger en denken dat het allemaal wel mee valt.
Maar ja, wat wil je, wanneer er gekkies rondlopen zoals die lui van Viruswaanzin.nl die iedereen voorhouden dat al die beschermingsmaatregelen nergens goed voor zijn.

Ben benieuwd hoe ze zullen reageren als er een opflakkering zou komen met nog meer besmettingen.
Want vergeet niet dat heel wat mensen rondlopen met een lichte vorm van besmetting die echter wel al longschade heeft toegebracht.
Wanneer die opnieuw besmet raken is de kans op overlijden veel groter dan bij de eerste golf.

Maar ja, dat moet je niet proberen aan het verstand brengen van die lui van Viruswaanzin.nl ... is trouwens ook niet mogelijk, want er is geen verstand voorhanden.

Net zoals dat er niet is bij die knotsgekke president van de VS en zijn schare aanhangers, John Cleese weet dat heel duidelijk onder woorden te brengen

Dat zijn er zo even drie snel bij elkaar gezocht. Moet eerlijk zeggen dat het de laatste tijd wel iets beter gaat. Mij staan zijn tirades nog bij uit een wat verder verleden.

Gast1

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Gast1 » 17 jul 2020, 06:31

Mypos schreef:
17 jul 2020, 00:26
Wat grappig zeg. Nu ben ik degene die scheld omdat ik het beestje bij zijn naam noem?
Je trekt je het te veel aan Mypos, Tammy richt zich immers niet enkel tot jou.
Ze richt zich tot 'allemaal' ... en dus ook tot gusteman.

Zie wat gusteman in één avond in dit topic schrijft:
gusteman schreef:
16 jul 2020, 19:06
Kijk eens aan zeg, hoe schattig ... de grote trol komt het kleine trolletje een hart onder de riem steken.

Flink zo [clap] [clap] [clap]

En is dat nu een uiting van die allesomvattende (universele) liefde?
... wat later gevolgd wordt door:
gusteman schreef:
16 jul 2020, 21:27
Een schoolvoorbeeld van trollen: een stukje tekst uit één onderwerp halen en het dan gaan vermengen in een ander onderwerp; wanneer dan wordt gereageerd op dat stukje valt de trol zogezegd uit de lucht met "hoezo, ik lees hier toch niks over onderwerp?"
Natuurlijk niet, want dat werd besproken binnen een ander onderwerp.
En zo zaait de trol verwarring en onrust op een forum.

Goed geprobeerd, papa trol, maar deze keer zal het niet lukken; jouw kunsten worden met argusogen gevolgd door diverse forumleden.

Blabla ...
... waarbij gusteman mij beschuldigd van fulmineren, maar wie fulmineert hier nou werkelijk?

En ik ben het dan ook met je eens:
Mypos schreef:
17 jul 2020, 00:26
Gusteman gebruikt het inderdaad als scheldwoord.
dubbelepunt:
Mypos schreef:
17 jul 2020, 00:26
Het verspreiden van desinformatie voornamelijk. Of er zijn mensen die als hobby hebben om mensen te etteren.
Dat noemt men ook trol.
De zoekende trol is steeds weer opnieuw zoekent naar een mogelijke splinter in het oog van de ander, terwijl de spoorbiels in het eigen oog niet wordt gezien.
Afijn, ik moet er wel om glimlachen ... :wink:

Gusteman schrijft dat 'mijn kunsten met argusogen gevolgd worden' door diverse forumleden, blijkbaar niet wetende dat hij met dezelfde argusogen wordt gevold.
En dus kwam de terechte opmerking van Tammy.

En voor wat dat betreft, de verdraagzaamheid van gusteman ...
Die lijkt enkel ernstiger te worden in de loop van exact 3 jaar tijd als je 'zijn topic' leest, waarbij al meteen de eerste opmerking van een forumlid op de eerste pagina al meteen boekdelen spreekt:

viewtopic.php?f=50&t=15959&hilit=pedant#p307014

Ernstig, ernstig ... [doh]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door univers » 17 jul 2020, 06:58

Over doorgaan gesproken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Gast1 » 17 jul 2020, 07:00

O ja, jij stelde me nog een vraag:
univers schreef:
16 jul 2020, 20:25
Waarom staat dit bericht ook in Spirituele zaken ?
Dank voor de beschaafde vraag univers, dat is weer eens iets anders.

Lees vanaf hier eens.
Susan schrijft dat de inhoud van dat lied ook als zelfinzicht gebruikt kan worden, waarbij guus enthousiast uitnodigt.
Ik denk dat dit wel te volgen is ...
En ik neem die uitnodiging aan omdat die van Susan (begrijpelijk én verstandig) inhoudelijk uitblijft en herhaal de boekdelen sprekende citaten van guus.
Welnu, ik zou daar mijn bovenstaande reactie aan Mypos aan toe kunnen voegen ...

Maar dat doe ik niet.
Je kunt je wel steeds meer afvragen bij wie dit afschuwelijk gezongen stuk meer past:



Of dat zelfinzicht er echter bij guus zal zijn, is nog maar geheel de vraag ...
Maar niet bij mij ... gezien de sprekende reacties van inspirerende guus.

Het is door jouw vraag dat ik dit geschreven heb.
Je blijft me aangenaam prikkelen uni, maar let wel op jezelf dat je niet blijft hangen in jouw flow ...
Ik maak me écht een beetje zorgen om jou, dondersteentje :grin:

:knuffie:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door Tammy » 17 jul 2020, 08:47

Nog even voor alle duidelijkheid, mijn bericht is aan heel het forum gericht .
En degene die zich aangesproken voelen door mijn bericht weten ook meteen dat het ook over hun gaat samen met enkele anderen.
Niet meteen in de slachtofferrol duiken Mypos want dat gedrag zie ik buiten het forum ook en dat ben ik even kotsbeu.

Voor de rest wens ik iedereen een fijne dag en probeer elkaar de nek niet om te draaien. :peace:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door univers » 17 jul 2020, 09:15

Voor de rest wens ik iedereen een fijne dag en probeer elkaar de nek niet om te draaien.
Afhakken, mag dat ook?

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Verdraagzaamheid verdwijnt zoetjesaan ... is dat echt wat de wereld nodig heeft?

Bericht door univers » 17 jul 2020, 09:59

Ik maak me écht een beetje zorgen om jou, dondersteentje
Dondersteentje?
Dat moet een snotneus zeggen.
Jij bent hier op het forum, Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie