Lid OMT: Virus onderschat, Nederland door corona overvallen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Lid OMT: Virus onderschat, Nederland door corona overvallen

Bericht door Tammy » 06 jul 2020, 09:09

Afbeelding
Hoofd van het Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding Aura Timen (rechts), naast RIVM-topman Jaap van Dissel. Links voormalig minister voor Medische Zorg .

Lid OMT: Virus onderschat, Nederland door corona overvallen.

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het coronavirus tot eind februari onderschat. Dat stelt Aura Timen, hoofd van het Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding (LCI) en lid van het Outbreak Management Team (OMT) in NRC.

,,Niet alleen ons, het heeft heel Europa overvallen’’, zegt Timen. ,,Zeker in West-Europa was er een massale instroom van infecties door de wintersportvakanties, en onder meer in Nederland hadden we daar nog een extra aanjager bij: het carnaval.’’

De situatie die volgde was volgens haar ‘onwerkelijk’. ,,Ik geef al lang les aan medische studenten. Het concept lockdown kwam alleen aan bod in historisch perspectief, in tijden van de pest, of lokaal tijdens de grieppandemie in 1918. Een lockdown behoorde niet tot het arsenaal van maatregelen bij uitbraken in de westerse wereld.’’

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.ad.nl/binnenland/lid-omt-vi ... ~a2b253d6/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Deze mevrouw Aura Timen, hoofd van het Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding (LCI) en lid van het Outbreak Management Team (OMT) heeft nu toegegeven dat ze het virus totaal heeft onderschat.
Nu snap ik dat mensen fouten kunnen maken, maar als je zo’n functie hebt zou je toch moeten weten hoe grillig en levensgevaarlijk virussen kunnen zijn.
En ook de enorme snelheid waarmee het zich kan verspreiden.

Dus dt vind ik onbegrijpelijk.
Goed dat ze het toegeeft maar daar hebben we niks meer aan.
En ik vraag mij af of er consequenties aan zitten, ik denk hierbij om plaats te maken voor iemand die bij elk nieuw virus hoe ver die eerst ook is meteen de hoogste alertheid te hebben.
Dat mag men toch wel verwachten op dit gebied vind ik.

Want haar verdere uitleg wat men kan lezen In het artikel getuigt van een naieviteit en incompetentie op dit gebied wat opstappen wel rechtvaardigt vind ik.
Het is niet zomaar een baan maar een baan die ook verantwoordelijk is voor de levens van mensen in dit land.
Dan moet je dus wel iemand hebben die toch anders denkt en handelt dan deze mevrouw.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Lid OMT: Virus onderschat, Nederland door corona overvallen

Bericht door herman50 » 06 jul 2020, 10:36

en dat onderschatten is in -bijna- de gehele wereld gedaan , zelfs nu nog want men weet niet wanneer het virus toeslaat . dus je kan met natte vingerwerk komen , kijk naar Australie weer een aanval
vanmorgen AD in Linz Oostenrijk 3 vleeswaren fabriek met corona besmetting ,, de grote staten in Amerika die toch te vroeg open gingen en nu weer -moeten- sluiten ,, misschien zoijn wij morgen aan de buurt ....-hoop het niet-
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie