Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Tet » 25 aug 2020, 17:00

Wie is een trol univers?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Determinist » 25 aug 2020, 18:03

gusteman schreef:
25 aug 2020, 16:11
Met andere woorden: mijn opmerking over een vrouw als president was sarcastisch bedoeld.
Ah. Dan ben je in dit geval en in de context een slechte sarcast. Daarbij was je opmerking in lijn met het linkse gedachtegoed wat hoogtij viert in zowel de US en in toenemende mate hier.
Ik lees het niet als sarcasme, maar als een bevestiging. Ook al is de uitspraak van een stand up comedian.

Maargoed. Mooi dat ik mij vergist heb.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door univers » 25 aug 2020, 18:20

Wie is een trol univers?
Nee joh, sadist.
Kan je begrijpen, was dit :mrgreen: vergeten erachter te zetten.
mijn opmerking over een vrouw als president was sarcastisch bedoeld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Tet » 25 aug 2020, 18:23

Okay. Dan heb ik het verkeerd begrepen, excuses.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Tammy » 27 aug 2020, 09:54

Afbeelding
Hoofdaanklager Josh Kaul van Wisconsin op de persconferentie over de zaak-Blake .

Aanklager: mes gevonden in auto neergeschoten man Wisconsin.

In de auto van Jacob Blake, de zwarte man die zondagavond door een politieagent in de Amerikaanse stad Kenosha werd neergeschoten, is een mes gevonden. Dat heeft de hoofdaanklager van de staat Wisconsin op een persconferentie bekendgemaakt.

Beelden van het neerschieten van Blake leidden de afgelopen dagen tot protesten en rellen in Kenosha. Daarbij kwamen twee mensen om het leven. Een 17-jarige jongen is gisteren opgepakt op twee verdenkingen van moord.

Lees verder va link:

https://nos.nl/artikel/2345570-aanklage ... onsin.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

En terwijl activisten de stad leegplunderen komen er langzaam wat andere zaken aan de oppervlakte.
Geen verhaal dat hij een ruzie tussen twee vrouwen wilde sussen maar hij stond op het erf van zijn vriendin wat schijnbaar niet mocht.
Misschien een straatverbod maar dat horen we nog wel als het onderzoek vordert.
Ook is hij getaserd wat niet hielp en lag er dus een mes in de auto aan de bestuurderskant.
De FBI gaat de zaak overnemen.

Ondertussen in Minneapolis zijn ook dolgedraaide activisten weer bezig om de stad te plunderen.
Want een donkere man is doodgegaan en natuurlijk is dat meteen racisme .
En natuurlijk doodgeschoten door een blanke politieagent volgens dat tuig.

Maar het lag toch iets anders.
De man pleegde zelfmoord.
Moest men omroepen voor die relschoppers om de boel te bedaren.
Ook hier geen racisme.
Maar men ging er al meteen vanuit.

Rellen Minneapolis nadat zwarte man zelfmoord pleegde.

MINNEAPOLIS - De situatie in Amerika is nu zo gespannen dat de publieke zelfmoord van een zwarte man direct weer tot rellen heeft geleid. De plunderende meute in Minneapolis ging er al automatisch vanuit dat de man door politie was doodgeschoten.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7437095 ... rd-pleegde

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door herman50 » 27 aug 2020, 10:23

sorry maar als je iets wilt liegen moet je het goed doen,,
eersies waarom duurde het 4..5 -?- dagen voor dat ´men´met een antwoord komt ....effe iets in elkaar draaien??
tweesie ja in je auto een mes, met 3 kleine kinderen ...tuurlijk gewoon zomaar -------
driesie ,,áls zoiets gebeurd kun je -als gewoon mens- er donder op zeggen dat er gesodemieter komt ,maar hun schijnbaar niet ,,,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Tammy » 27 aug 2020, 10:54

Afbeelding

Jacob Blake's mother tells Don Lemon she has 'the utmost respect' for Trump.

Lees verder via link:

https://www.washingtontimes.com/news/20 ... as-the-ut/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Don Lemon had waarschijnlijk liever een ander antwoord gehad gezien zijn bekende afkeer van Trump.
Maar wat kunnen de relschoppers een voorbeeld nemen aan deze vrouw.
Haar afschuw dat haar zoons naam word misbruikt voor rellen vind ze vreselijk.
Ze is heel gelovig en elke zondag bid ze met de mensen daar voor allerlei mensen en ook politieagenten.
Een vrouw met zo’n groot hart is bijna zeldzaam lijkt het wel.

Kunnen die plunderaars een voorbeeld aan nemen.
Intervieuw kan je zien in de link.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door gusteman » 27 aug 2020, 11:11

Tammy schreef:
27 aug 2020, 09:54
Ook is hij getaserd wat niet hielp en lag er dus een mes in de auto aan de bestuurderskant.
Aha ... er lag een mes in de auto ... dan moest er wel op hem geschoten worden, ja.
NOS schreef:Het mes werd gevonden op de vloer van de auto aan de bestuurderskant, zegt de hoofdaanklager. Blake heeft ook toegegeven dat hij in het bezit was van een mes, maar de aanklager heeft niet bekendgemaakt om wat voor soort mes het ging. Ook niet duidelijk of Blake het wilde gebruiken, of dat de politie wist dat het mes in de auto lag.
Of dan toch weer niet? Want hieruit blijkt duidelijk dat er eigenlijk niets echt duidelijk is ... of was.

Wat voor mij persoonlijk wèl duidelijk is: had die heethoofd agent het verstand gehad om niet vlak achter die man te gaan staan, om de reglementair voorziene veilige afstand te bewaren, om 'by the book' te werk te gaan, dan hadden de zaken een ander beloop gehad.

Hij kon wel zien dat er een mes op de vloer van de auto lag maar hij kon dan weer niet zien dat er drie kinderen op de achterbank zaten? Ja, deeuuuhhhh .....

Of liet het hem gewoon koud dat hij voor de ogen van die kinderen hun vader in de rug schoot?

Zelfs op een regulier strijdtoneel in oorlogsgebied wordt het als laf beschouwd om een tegenstander in de rug te schieten ..... maar deze politieman, 'to serve and protect', had daar zo te zien geen moeite mee.

Hoe worden die lui dan wel opgeleid???

Wat mij tevens opvalt is dat de openbaar aanklager met geen woord rept over eventueel verdovende middelen waarvan sporen zouden zijn gevonden in het bloed van Blake. Je zou toch kunnen gaan denken dat, na de opname in het ziekenhuis, daar onderzoek naar werd verricht.
Maar aangezien ook de advocaten van de man er niks over vertellen kan dit misschien nog in onderzoek zitten.

Nog even wachten dus vooraleer we kunnen besluiten dat het ging om een ordinaire boef, en dat die het dus wel zal gezocht hebben.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Tammy » 27 aug 2020, 11:37

Gusteman schreef :
Tammy schreef: ↑27 aug 2020, 09:54
Ook is hij getaserd wat niet hielp en lag er dus een mes in de auto aan de bestuurderskant.

Gusteman schreef :

Aha ... er lag een mes in de auto ... dan moest er wel op hem geschoten worden, ja.
Ik schrijf wat er tot nu toe bekend is.
Ik mag hopen dat jouw laatste zin voor jouw rekening is en niet uit mijn naam word gesproken ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Tammy » 27 aug 2020, 12:07

En zoals gewoonlijk weer een uitstekende column van Sylvain Ephimenco.

Roep niet automatisch ‘Racisme!’ bij elk interraciaal geweldsdrama.

Het walgelijke schietincident in de Amerikaanse stad Kenosha, waarbij een zwarte man door een blanke agent zeven keer in de rug werd geschoten, is schokkend. Alsof na de dood van ­George Floyd geen lessen zijn getrokken. Ben Wikler, secretaris van de Democraten in Winsconsin had het over “een symptoom van de dodelijke ziekte van de witte ­suprematie en het racisme.”

Maar was het ­inderdaad zo? Dat er sprake is van schandelijk en buitenproportioneel politiegeweld is duidelijk, maar racisme zal door onderzoek bewezen moeten worden.

Lees verder via link :

https://www.trouw.nl/opinie/roep-niet-a ... ~b7b3be29/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door herman50 » 27 aug 2020, 12:51

voor de goeie orde het was ....zoals iedereen wel gezien heeft - géén blanke man ....en 7 schoten inde RUG ...ach t is hoe je het bekijkt,, maar zomaar een losse opmerking
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door univers » 27 aug 2020, 13:36

Een tikkie met de kolf van je pistool, op je achterkanis, is toch voldoende ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Tammy » 27 aug 2020, 14:12

Herman50 schreef :
voor de goeie orde het was ....zoals iedereen wel gezien heeft - géén blanke man ....en 7 schoten inde RUG ...ach t is hoe je het bekijkt,, maar zomaar een losse opmerking
Het was inderdaad geen blanke man maar een man met een donkere huidskleur .
Maakt dat iets uit ?
Ik mag toch aannemen dat als een blanke man 7 schoten in zijn rug krijgt dat dat even erg en afschuwelijk is als dat een donkere man dat krijgt.
Het is wat je zegt inderdaad , het is hoe je het bekijkt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door gusteman » 27 aug 2020, 14:25

Tammy schreef:
27 aug 2020, 11:37
Gusteman schreef :
Tammy schreef: ↑27 aug 2020, 09:54
Ook is hij getaserd wat niet hielp en lag er dus een mes in de auto aan de bestuurderskant.

Gusteman schreef :

Aha ... er lag een mes in de auto ... dan moest er wel op hem geschoten worden, ja.
Ik schrijf wat er tot nu toe bekend is.
Ik mag hopen dat jouw laatste zin voor jouw rekening is en niet uit mijn naam word gesproken ?
Ja, in jouw quote staat het er een beetje slordig en is het niet meer echt duidelijk wie precies wat heeft geschreven.
Dus plaats ik mijn reactie hier nog maar eens, zo kan je zien dat ik niet uit jouw naam heb geschreven.
gusteman schreef:
27 aug 2020, 11:11
Tammy schreef:Ook is hij getaserd wat niet hielp en lag er dus een mes in de auto aan de bestuurderskant.
Aha ... er lag een mes in de auto ... dan moest er wel op hem geschoten worden, ja.
Ik heb daarna het volgende geschreven:
gusteman schreef:Of dan toch weer niet? Want hieruit blijkt duidelijk dat er eigenlijk niets echt duidelijk is ... of was.
En, met alle respect lieve Tammy, jouw antwoord dat je schreef wat er tot nu toe bekend was is niet helemaal correct, want jij schreef dat er dus een mes lag in de auto aan de bestuurderskant.

In werkelijkheid lag er een mes op de vloer aan de bestuurderskant ... en dat is een heel ander verhaal.

Want indien dit zo was dan kon de politieagent onmogelijk dat mes hebben gezien en was er dus ook geen sprake van één of andere dreiging ... hij kon alleen vrezen dat de man één of ander wapen wou grijpen.

En opnieuw: had hij zijn richtlijnen gevolgd (dit wordt nota bene aangeleerd, wat zeg ik, het wordt er ingestampt, tijdens de opleiding op de politieschool) en een veilige afstand bewaard dan was dit niet gebeurd.
Mensen die er niet in slagen hun koelbloedigheid te bewaren in dergelijke omstandigheden behoren geen deel uit te maken van een politiekorps ... dan kan je net zo goed de brandweer gaan bevolken met lui die bang zijn voor vuur.

Zoiets kan door geen enkel excuus goedgepraat worden, hier gaat het om mensenlevens.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Tammy » 27 aug 2020, 14:41

Gusteman schreef :
In werkelijkheid lag er een mes op de vloer aan de bestuurderskant ... en dat is een heel ander verhaal.

Want indien dit zo was dan kon de politieagent onmogelijk dat mes hebben gezien en was er dus ook geen sprake van één of andere dreiging ... hij kon alleen vrezen dat de man één of ander wapen wou grijpen.
Sorry beste Gusteman maar volgens mij snap jij niet wat ik bedoel.
Maar ik ben misschien ook niet duidelijk geweest.
Ik schrijf dat er uit het voorlopige onderzoek blijkt dat er een mes in de auto lag.
Niet dat de politieman dat kon zien op de vloer.

Ik heb het filmpje ook gezien, lijkt mij ook niet dat die politieman dat kon zien.
Je laatste zin van vrezen dat er één of ander wapen misschien in de auto lag is logischer.
Want dat gebeurt natuurlijk ook in een land met veel staten wat wapenbezit toestaat.

Zoals dit : ( waarschuwing heftige beelden )


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Vitharr » 27 aug 2020, 20:51

Er wordt mij teveel geknipt in het filmpje eerlijk gezegd. Er zouden hele verrassende dingen kunnen gebeuren in de stukken die je niet ziet. Zo wantrouwig ben ik al.

Maar los van racisme zien we denk ik dat legaal wapenbezit in Amerikaanse vorm leidt tot ernstigere excessen. En ironisch genoeg heeft dat wapenbezit te maken met een recht, volgend uit een plicht om je desnoods met geweld te verzetten tegen een overheid die strijdig handelt met de grondbeginselen van Amerika. En dat gebeurt nu ook door mensen die menen in zo'n Amerika te leven. Voor sommigen is dat ook zo, voor anderen niet.

Ervaring vormt de perceptie...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Tammy » 27 aug 2020, 21:23

Het volledige filmpje zie je hieronder Vitharr.
Of eigenlijk net het begin niet waarin ze hem verzoeken uit te stappen .
Word gewoon gevraagd,en hij wankelt bij de test om een rechte lijn te lopen , maar kan het niet meer vinden.
De man is veroordeeld en zit voorgoed in de gevangenis.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door univers » 27 aug 2020, 21:41

Zulk soort filmpjes, maken het, van kwaad, tot erger.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Kristof Piessens » 27 aug 2020, 21:47

Mja, denk dat het merendeel van de protesten gaan over de mistoestanden bij de amerikaanse lokale politiediensten en hoe ze het geweld gebruiken, gusteman heeft het goed aangehaald en vitharr slaat er de nagel op de kop, de essentie/kern van het probleem is dus de manier waarop mensen behandelt worden ook al weigeren ze dan nog kan je geen geweld gebruiken om welke reden dan ook, veel missende achterliggende informatie over het ontstaan van deze mistoestanden bij handhaving van de wet/orde is een pijnlijke constatering als je weet dat hiervan nooit gebruik van gemaakt word om zeker te zijn dat je mag handelen bij weerspannigheid van de burger en best ook hierbij al voorhandse informatie kan aanvullen of opzoeken over de aanpak van die gekende persoon.

Soms begin ik te denken, en precies het 2de amendement in de amerikaanse grondwet gaat precies over de vrije wapendracht, die wapendracht openlijk of heimelijk (verborgen) gedragen mag, dat amerikanen het geweld verheerlijken gewoon omdat ze dat recht hebben om vrij rond te lopen met een wapen bij zich ( maar niet in ALLE staten is dat geldig). Het probleem hiervan is tevens de oorzaak dat de Amerkanen dat 2de amendement niet vanaf de schooljaren wordt bijgebracht om daar correct mee om te durven gaan, de consequenties van vrije wapendracht zijn niet mals als je het mij vraagt...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nog maar eens een zwarte genadeloos neergeknald door politie in de VS

Bericht door Tammy » 27 aug 2020, 22:11

Univers schreef :
Zulk soort filmpjes, maken het, van kwaad, tot erger.
Dit word niet zomaar vrijgegeven , op onderstaande link staat het antwoord.
Ikzelf plaats niet gauw dit soort video’s maar we hadden het over wat er in een auto kan liggen.
De dader is een donkere man die de politieagenten neerschiet, onnodig om te zeggen dat blanken mensen dat natuurlijk ook doen.
De dader heeft 110 jaar gekregen.


https://www.lehighvalleylive.com/news/2 ... a_sta.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie