’Bom onder alle Nederlandse windmolenparken’

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

’Bom onder alle Nederlandse windmolenparken’

Bericht door Fenna » 11 sep 2020, 09:47

’Bom onder alle Nederlandse windmolenparken’

AMSTERDAM - Bij een nieuwe rechtszaak tegen een omstreden windpark in de Veenkoloniën staat tevens de geldigheid op het spel van de vergunningverlening voor alle overige Nederlandse windmolenparken. Dat stelt advocaat Peter de Lange, die namens omwonenden in Drenthe een kort geding start tegen de aanleg van het windpark Drentse Monden en Oostermoer.


Bewonersgroepen willen de bouw nabij Stadskanaal van 45 ruim tweehonderd meter hoge molens tegenhouden. De precedentwerking van de zaak heeft in potentie echter een veel groter effect. „Als de rechter een recente uitspraak van het Europese Hof volgt, dan staat mogelijk straks elke windmolen in Nederland stil”, aldus de Barendrechtse advocaat van Vos & De Lange Advocaten.

Tegenstanders van het windpark, georganiseerd in onder meer Platform Storm en het Democratisch Energie Initiatief, vingen eerder in een bestuursrechtelijk proces bot tot bij de Raad van State. Onterecht, meent De Lange: „De Nederlandse overheid heeft nooit echt naar de milieu-impact gekeken. Volgens een recente uitspraak van het Europese Hof, in een zaak over een Vlaams windpark, had dat wel gemoeten. Het hof legt daarmee een bom onder de vergunningverlening voor alle Nederlandse windparken.”

Lees rest art.in link.
Premium art.
http://www.telegraaf.nl/nieuws/54965584 ... olenparken

-------

Dit hadden ze moeten doen voor dat ze met hun door ideologie verblinde gedachten aan dit soort projecten begonnen en miljarden over de balk hadden gesmeten en natuur verknoeit.
De turbines moeten stil gezet worden bij windkracht 4 omdat ze dat te hard slijten.
Tevens mogen ze, afgezien van de windsnelheid, ook niet het gehele jaar draaien omdat de onderhoudskosten dan te hoog worden en moeten ze om die reden een x aantal dagen per jaar stil staan.
Zie ook maar eens bij een windmolenpark hoeveel van die krengen stil staan, vaak de helft.

In Duitsland krijgen ze het door.
https://www.climategate.nl/2020/09/91952/

Windenergie en zonne-energie zijn geen constante factor in energie leverantie.
Alleen kernenergie kan in de niet aflatende vraag naar schone energie voorzien.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ’Bom onder alle Nederlandse windmolenparken’

Bericht door univers » 11 sep 2020, 10:48

Er zijn in ieder geval een paar bedrijven, die de zakken gevuld hebben.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80631
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ’Bom onder alle Nederlandse windmolenparken’

Bericht door Tammy » 11 sep 2020, 11:34

Zoals gewoonlijk Fenna inderdaad word er van alles geopperd en gedaan om het milieu te redden maar blijkt achteraf dat het niet werkt.
Zelfde met die bomen kappen voor die biomassa enz.

Maar ikzelf vind windmolens prachtig om te zien.
Ik sta daar denk ik vrijwel alleen in.
Ik vind het net ballerina’s die hun pirouettes draaien en ik maak de associatie met herkennings bakens in de verte voor buitenaardsen zoals de Nazca Lines.

Ja ik weet het en nee ik heb geen koorts.
Maar dat doen deze prachtige windmolens met mij. :mrgreen:
Samen met het geluid, prachtig gewoon. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie