Ongeloof in Kamer om bedreigde NOS-journalisten: ‘Een aanval op onze beschaving’

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Ongeloof in Kamer om bedreigde NOS-journalisten: ‘Een aanval op onze beschaving’

Bericht door Tammy » 16 okt 2020, 07:41

Afbeelding

De NOS heeft van de satellietwagens waarmee op locatie wordt gewerkt de logo’s afgehaald. Aanleiding zijn aanhoudende bedreigingen van medewerkers, meldt de NOS op de website. Verschillende politieke partijen reageren geschokt en willen actie van het kabinet.

GroenLinks-voorman Jesse Klaver roept het kabinet op snel in te grijpen. ,,Verschrikkelijk dat journalisten dusdanig bedreigd worden dat de NOS zich hiertoe genoodzaakt voelt", zegt hij. ,,De toenemende polarisatie brengt onze democratie en rechtsstaat in gevaar.”

Afbeelding
De stickers van NOS worden van de wagen getrokken.


Lees verder via link:

https://www.ad.nl/politiek/ongeloof-in- ... ~a97c543c/

En deze link:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/nos ... r-en-gewe/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dit gaat alleen nog maar erger worden.
Veel mensen vinden dat de NOS fake news brengt.
Ik lees in de artikelen dat ze ook vaak worden bedreigd door de activisten van Viruswaanzin.
Die demonstraties van die actiegroep moet je gewoon gaan verbieden.
Als ze journalisten gaan bedreigen dan verlies je het recht om te demonstreren vind ik.
Maar helaas dat gaat niet gebeuren in dit land.

Daarnaast kan men zich afvragen waar die agressie vandaan komt.
Het is te makkelijk om Baudet de schuld te geven.
De NOS kan beter eerst naar zichzelf kijken , denk aan die racistische diversiteits Bokaal waar zoveel om te doen is geweest.
Maar ook naar hun berichtgeving die niet altijd neutraal over komt.
Zelfde is gebeurt met CNN bijvoorbeeld.

Dat neemt niet weg dat journalisten niet bedreigd mogen worden.
Dat moet heel duidelijk zijn.
Als zo’n Viruswaanzinnige weer staat te dreigen gewoon oppakken en voor de rechter slepen.
Ook andere lui die dat doen.
Men moet een grens trekken en keihard optreden.
Niks geen logo’s van de auto’s aftrekken maar de bedreigers de cel in gooien.

Maar helaas zie ik dat niet gebeuren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ongeloof in Kamer om bedreigde NOS-journalisten: ‘Een aanval op onze beschaving’

Bericht door Fenna » 16 okt 2020, 08:48

Ongeacht wat men van ze vind, ze moeten met hun poten van mensen afblijven.
Punt!

Tevens zie je wat voor gajes die actievoerders zijn, als die dramneuzen hun zin niet krijgen schuwen ze het niet geweld te gebruiken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ongeloof in Kamer om bedreigde NOS-journalisten: ‘Een aanval op onze beschaving’

Bericht door Tammy » 16 okt 2020, 09:03

Precies Fenna. :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ongeloof in Kamer om bedreigde NOS-journalisten: ‘Een aanval op onze beschaving’

Bericht door Witte wel » 16 okt 2020, 10:56

Van de andere kant wordt de NOS betaald door de staat en dus ook de belastingbetaler. Als een dergelijke journalistieke club dan misleidend nieuws of onwaarheden verkondigt dan kan je zo iets verwachten. De samenleving staat onder spanning en , ik schreef het elders al, is behoorlijk depressief. Dan kan je deze acties verwachten. Het hoort niet en is in geen geval goed te praten maar het gebeurd. En dit is een logisch gevolg op. Dat is nederland van vandaag, het nieuwe normaal, en het wordt nog veel erger. Nederland heeft geblunderd en betaald nu de tol hiervoor.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ongeloof in Kamer om bedreigde NOS-journalisten: ‘Een aanval op onze beschaving’

Bericht door Tammy » 16 okt 2020, 11:48

Helemaal met je eens Witte wel, zeker gezien dat de NOS met belastinggeld word betaald.
Maar dan nog is het onacceptabel het geweld zoals jezelf al aangeeft.
Jij noemt het woord depressief maar ik zie ook een ontzettende verharding in de maatschappij.
Dat zag ik al voor Corona.
Misschien teveel mensen op een kluitje ?
Ik weet het niet maar het word er niet leuker op.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Ongeloof in Kamer om bedreigde NOS-journalisten: ‘Een aanval op onze beschaving’

Bericht door herman50 » 17 okt 2020, 12:00

vond ik wel een rake opmerking vanmorgen AD brieven,, dat ze dan ook de kentekens moesten verwijderen want die kwamen ´bepaalde ´personen s´nacht opnemen dus wisten ze welke wagen ze moesten hebben ,,,,nouja klaar ben je wat voor staat leven we nou toch ..
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ongeloof in Kamer om bedreigde NOS-journalisten: ‘Een aanval op onze beschaving’

Bericht door Witte wel » 17 okt 2020, 12:16

Het nieuwe normaal van kabinet Rutte herman. Wen er maar aan.
Daar heeft de nederlander voor gekozen dus nie miepen hè. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Ongeloof in Kamer om bedreigde NOS-journalisten: ‘Een aanval op onze beschaving’

Bericht door taigitu » 17 okt 2020, 14:05

Home
Zo werkt de Kamer
Tweede Kamer door de eeuwen heen
1922 - 1967: De Verzuiling

Journalisten op beleefde afstand

In 1955 verscheen voor het eerst een televisiecamera in de Tweede Kamer. Het zou de start betekenen van een stormachtige relatie. Enerzijds gaf de tv de parlementsleden de kans hun standpunten bij een groter publiek bekend te maken; anderzijds wilden zij nog niet weten van onverwachte interviews met lastige vragen. Langzaamaan, ook door de groeiende technische mogelijkheden, kwam de Tweede Kamer steeds meer ‘bij de mensen thuis’. Politieke partijen kregen eigen zendtijd waardoor ze via het nieuwe medium de kiezer konden bereiken.

Ook de schrijvende pers richtte zich met ‘Haagse’ redacties op de parlementaire agenda. Een aantal goed geïnformeerde journalisten bouwde een speciale relatie op met Kamerleden van verschillende partijen. Hoewel er zo nu en dan kritische stukken in de dag- en weekbladen verschenen bewaarde de meerderheid van de pers een beleefde afstand. De pers hoorde in veel opzichten nog bij de cultuur van consensus en compromis die de jaren vijftig en vroege jaren zestig kenmerkten.

https://www.tweedekamer.nl/zo_werkt_de_ ... enbaarheid




Ik blijf me verbazen dat De Kamer ongelovig is over wat de Nos-journalisten mee maken met bedreigingen.
Zeker in deze tijd waarin een pandemie speelt met zoveel angsten van mensen die zich niet veilig voelen.
Er zijn zoveel onzekerheden betreffende de gezondheid, waarbij medische zorg niet meer zeker is of je
wel geholpen wordt, ook al was er een afspraak voor. Een baan kan je zomaar kwijt raken omdat er veel
bedrijven failliet gaan. Dus chaos in het huidige leven voor iedereen die tot nu weinig zekerheid geeft
dat het snel beter zal gaan. Die spanningen bouwen al maanden op en dat zorgt voor zoveel onrust dat
mensen helemaal los kunnen gaan op personen die zij mede verantwoordelijk houden voor slecht nieuws
of niet-werkende oplossingen ed. Of dat nieuws nu wordt geloofd of niet, mensen wil een stip zien aan
de horizon. Nu is er veel wanhoop over de toekomst bij jongeren, gezinnen en de senioren.
En dat kan zich vertalen in overschrijdend gedrag, vooral tegen woordvoerders en leiders van het huidige beleid.
En waar mogelijk journalisten ook hun mening doorgeven, niet altijd neutraal zijn in het weergeven van het nieuws,
zijn altijd mensen die daar hard tegen in gaan. Dat het negatieve gedrag naar de Nos-jounalist daar buiten zou vallen
lijkt me niet realistisch van De Kamer.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie