Joe Biden president van Amerika

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 07 nov 2020, 18:49

Afbeelding

Naast de topics over Trump met meer dan 100 pagina’s moet Joe er natuurlijk ook eentje hebben. :mrgreen:
Hier kan alles geplaatst worden wat met Joe Biden en zijn Democratische partij te maken heeft.


Have fun. Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 07 nov 2020, 19:31

Wat wil Joe Biden bereiken als hij president is?

"Build back better." Joe Biden typeert het werk dat hem te wachten staat met het motto van een noodhulporganisatie: als een orkaan een dorp verwoest, loont het om meteen verbeteringen uit te voeren in plaats van alleen de schade te herstellen. De vergelijking mag duidelijk zijn: Biden ziet vier jaar Trump als een ramp.

De winnaar van de Amerikaanse presidentsverkiezingen en zijn Democratische Partij nemen een lange lijst met prioriteiten mee naar het Witte Huis. Niet alleen wat betreft zijn eigen progressieve plannen, maar ook met het oog op Trump-maatregelen die moeten worden teruggedraaid, ontmanteld beleid van oud-president Obama dat weer moeten worden opgetuigd en internationale relaties die moeten worden hersteld.

Lees verder via link :

https://nos.nl/collectie/13849/artikel/ ... esident-is

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 08 nov 2020, 07:10

Ik heb zijn buitenland beleid bekeken wat hij wilt gaan doen.
Zo jammer dat veel terug gedraaid gaat worden.
Maar dat wist ik al.
Dit zijn de Democraten , en ik denk dat China en Iran nog weken zullen lachen wie ze nu voor zich hebben staan.

Verfrissende column las ik vanochtend , te lezen op onderstaande link.
Die kan het veel beter verwoorden dan ik. :mrgreen:

https://revu.nl/artikel/310957/ik-ga-di ... est-missen

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door univers » 08 nov 2020, 07:25

Trumps ontregeling was best leuk, zo lang het duurde.
Vond ik ook.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 08 nov 2020, 07:28

Hoezo vond jij dat ook Univers ?
Jij kon die man toch ook niet uitstaan ?
Tenminste dat dacht ik.
Je bedoelt het misschien sarcastisch ? :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door univers » 08 nov 2020, 07:45

Hij was toch lachwekkend.
Dit is toch de blik van een waanzinnige.
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 08 nov 2020, 07:49

Haha ik dacht al dat je wat anders bedoelde. [joker]
Nee een waanzinnige ziet er bij mij toch wat anders uit.
Maar dat zal ik maar niet plaatsen. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 08 nov 2020, 10:31



Voordat Joe Biden president is zijn er eerst rechtszaken die gaan over mogelijke fraude met tellen.
De rechter zal daar een oordeel over moeten vellen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 08 nov 2020, 12:19

Enkele grote landen hebben nog niet gereageerd.

Veel staatshoofden en regeringsleiders hebben Joe Biden en Kamala Harris gisteren al gefeliciteerd met hun verkiezingsoverwinning, maar er zijn ook enkele grote landen die dat nog niet hebben gedaan. Zo zijn er nog geen officiële felicitaties uit Rusland en China gekomen.

Ook de Braziliaanse president Bolsonaro, een groot bondgenoot van Trump, heeft nog niet gereageerd. Hetzelfde geldt voor Saudi-Arabië. President Lopez Obrador van Amerika's zuiderbuur Mexico wil wachten "tot alle zaken zijn opgelost", verwijzend naar de rechtszaken die Trump heeft aangekondigd. "We willen niet roekeloos zijn. We wachten tot het verkiezingsproces is afgerond", zei hij.

https://nos.nl/collectie/13849/liveblog ... na-rusland

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 09 nov 2020, 11:54

Afbeelding

China en Rusland weigeren Joe Biden al te feliciteren.

PEKING/MOSKOU - China en Rusland hebben maandag gezegd dat ze wachten met het feliciteren van de winnaar van de Amerikaanse presidentsverkiezingen tot de uitslag officieel is.

China benadrukt dat de uitslag van de stemming nog moet worden bepaald. Het meldde wel dat „het had opgemerkt dat de heer Biden verklaarde dat hij de winnaar van de verkiezing is.” „Ons begrip is dat het resultaat van de verkiezing zal worden bepaald in overeenstemming met de Amerikaanse wetten en procedures”, zei een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken tegen de pers tijdens een reguliere briefing.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1064977 ... eliciteren

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Leuk dat Michail Gorbatsjov wel heeft gereageerd maar het gaat niet om hem maar om Poetin.
Die is de president en die wacht dus af met een paar anderen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 09 nov 2020, 12:20

Joe Biden vraagt Trump-supporters in overwinningsspeech 'om een kans'

Joe Biden en Kamala Harris hebben zaterdagavond (lokale tijd) voor het eerst het Amerikaanse volk toegesproken nadat ze eerder op de dag werden uitgeroepen tot winnaars van de presidentsverkiezingen. In zijn overwinningsspeech riep de nieuwe president de aanhangers van Donald Trump op om hem een kans te geven. "Ik snap jullie teleurstelling, maar laten we die harde retoriek stoppen en naar elkaar luisteren."

Biden, die twee keer eerder het presidentschap aan zijn neus voorbij zag gaan, zegt dat hij weet hoe de teleurstelling van verliezen voelt. "Maar als we vooruitgang willen boeken dan wordt het tijd om naar elkaar te luisteren en elkaar niet als de vijand te zien."

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/60890 ... -kans.html


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Biden vraagt om een kans aan de Trump aanhangers.
Dat vraagt iemand wiens partij mensen heeft die Trump aanhangers hebben uitgemaakt voor racisten en nazi’s.
Die Trump vanaf dag 1 24/7 vier volle jaren hebben aangevallen met alles wat ze hadden.
Elke dag opnieuw met volle kracht om hem uit de White House te schoppen.

Miljoenen dollars kostende verslindende onderzoeken , mensen laten opdraven met boekjes hoe slecht hij was.
Vrouwen met aanklachten over seksmisbruik, een Stormy die bij Twan Huys haar bankrekening weer wilde spekken wat ik vermoed.
Ze zei zelf dat ze geld had gekregen om te zwijgen vroeger maar nu toch haar verhaal wilde doen.
Hoe zit het met de vrouwen die Biden hebben aangeklaagd voor aanranding en eentje zelfs voor verkrachting ?
Afgekocht ? Ik hoor namelijk niks meer.

Nichtje die de 5 minute of fame wilde met wrok over slechte afhandeling van haar vaders erfenis, Mueller en als kers op de taart een impeachment en alles wat ze probeerde jammerde faalde en werd naast lachwekkend eigenlijk ook genant om te zien.

Wat vroeg Biden ook alweer ?
Een kans ?...........dezelfde die Trump aan het begin had moeten krijgen maar niet kreeg?
Mensen zijn die vier jaar heksenjacht niet zomaar vergeten.
Wake up Joe.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door herman50 » 09 nov 2020, 13:03

Hoe zit het met de vrouwen die Biden hebben aangeklaagd voor aanranding en eentje zelfs voor verkrachting ?
Afgekocht ? Ik hoor namelijk niks meer.


en dus gaan we weer beste Tammy, hoe en wanneer heb je iets gehoord van het bekende ,,,ik pak ze bij der poesie ,,,én als het m´n dochter niet was ging ik ermee naar bed ....
komop een pot nat allemaal die gasten .... en dat was allebei toen ..... verleden tijd dus we leven in het nu heden vandaag .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 09 nov 2020, 13:11

Goh Herman50 jij hebt het er na vier jaar nog over van die pussy uitspraak van Trump.
Je was zo verontwaardigd daarover.
Dus hoezo verleden tijd ineens ?
Omdat het nu over Biden gaat is het verleden tijd ?

Kom op Herman50, deze topic gaat over Biden en alles wat ermee samenhangt.
Net als de Trump topics.
Goede zaken en slechte zaken, tenminste zo ga ik het wel doen.
Niet alleen negatief , want als er positieve dingen zijn vermeld ik het ook.
Allebei benoemen dus en ook de vraagtekens over sommige zaken.

De aanklachten kwamen toen Biden zich presidentskandidaat stelde trouwens.
Dus heel recent .
Ik vind het ook altijd vreemd aanklachten na tientallen jaren maar de verontwaardiging die je toen met Trump had moet je nu dan ook hebben.
Maar nu schrijf je we leven nu .
Ja dat klopt maar nu gaat het over Biden en niet Trump .
En dat benoem ik dus ook gewoon.

Fijne dag. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 09 nov 2020, 14:05

Biden krijgt voorlopig geen overheidsgeld voor overgangsperiode

Het team van de nieuwgekozen Amerikaanse president Joe Biden krijgt voorlopig geen geld van de overheid om de transitie van de macht de komende maanden goed te regelen. De General Service Administration (GSA), die dit moet regelen, wil wachten en het geld pas vrijgeven als definitief duidelijk is dat Biden heeft gewonnen.

De Amerikaanse media hebben Biden zaterdag tot winnaar van de verkiezingen uitgeroepen. Maar de zittende president Donald Trump weigert zijn nederlaag te aanvaarden. Hij gaat hertellingen aanvragen en claimt zonder onderbouwing dat er verkiezingsfraude is gepleegd.

Lees verder via de link :

https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/60892 ... riode.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Niet leuk voor Biden maar wel logisch.
Eerst 100 procent zekerheid.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 10 nov 2020, 08:51

Afbeelding
Gewonden in een hospitaal in de Afghaanse pronvincie Helmand na gevechten tussen de Taliban en het leger.

Taliban roepen Biden op zich aan ’effectieve Trump-deal’ te houden.

KABUL - De Taliban hebben de aankomende Amerikaanse president Joe Biden opgeroepen zich te houden aan afspraken over het terugtrekken van Amerikaanse troepen. De opstandelingen noemen het in februari met de VS gesloten akkoord „het meest redelijke en effectieve middel om het conflict tussen onze landen te beëindigen.”

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1677113 ... -te-houden

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 10 nov 2020, 09:45

Biden roept op tot dragen mondkapje: 'Masker is geen politiek statement'

Aanstaand president Joe Biden roept Amerikanen op een mondkapje te dragen om het coronavirus terug te dringen. "Doe het voor jezelf, doe het voor je buren. Een masker is geen politiek statement maar een goede manier om het land weer bij elkaar te krijgen", zei hij in een toespraak in zijn woonplaats Wilmington.

Met die laatste uitspraak verwijst hij naar Donald Trump, die er een sport van lijkt te maken om geen mondkapje te dragen bij bijeenkomsten. Veel van diens aanhangers laten dat ook achterwege. Biden benadrukte dat het wel een effectief middel is om verspreiding van het virus te stoppen.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/buitenland/6089366/bi ... redirect=1

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door herman50 » 12 nov 2020, 11:21

diep gezonken als je zo je gelijk wilt halen dieper dan het moeras

Boris van der Spek


2020-11-12T03:55:23

‘Biden krijgt geen toegang tot felicitaties buitenlandse regeringen’

De gekozen president Joe Biden krijgt geen toegang van het ministerie van Buitenlandse Zaken tot berichten en felicitaties van buitenlandse regeringen. Dat meldt CNN. Normaal ondersteunt het ministerie de communicatie tussen een nieuwgekozen president en leiders van andere landen. Omdat Trump de verkiezingswinst van Biden niet heeft toegegeven, krijgt het team van Biden geen toegang tot die communicatie.

Daardoor zouden tientallen berichten niet zijn ontvangen door Biden. Het team van de Democraat heeft noodgedwongen zelf contact gezocht met buitenlandse regeringsleiders. Inmiddels heeft Biden gesproken met Europese leiders als Angela Merkel en Emmanuel Macron, terwijl op woensdag gesprekken werden gevoerd met de Japanse premier Yoshihide Suga en de Zuid-Koreaanse president Moon Jae.

Volgens CNN zijn er verschillende regeringsleiders die de hulp hebben ingeschakeld van diplomaten uit het tijdperk van oud-president Obama om Biden te kunnen feliciteren. De huidige minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo zei dinsdag nog dat er sprake zou zijn van „een soepele overgang naar een tweede Trump-regering”, waarmee ook hij de overwinning van Biden niet leek te erkennen.


http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig/ ... OCID=HPDHP


:roll: :roll: :roll:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door herman50 » 13 nov 2020, 10:54

Joe Biden heeft in de nacht van donderdag op vrijdag ook in de staat Arizona gewonnen, melden Amerikaanse media.
De aanstaande president van de Verenigde Staten vergroot hiermee zijn overwinning op de zittende president Donald Trump en 'flipt' Arizona.
De staat, die doorgaans Republikeins stemt, gaat voor het eerst sinds 1996 naar de Democraten.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door herman50 » 14 nov 2020, 07:20

het zouden weke worden zo niet langer nou valt dus echies mee en dan wie wou de hertellingen ??

Biden heeft in totaal 306 kiesmannen vergaard, ruim voldoende voor het volgende presidentschap. Daarvoor waren 270 kiesmannen nodig. Trump haalde 232 kiesmannen binnen.

Het duurde dit jaar langer dan normaal voordat er een uitslag kwam. Pas zaterdag werd er een winnaar uitgeroepen, terwijl inwoners dinsdag al naar de stembus gingen.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Joe Biden president van Amerika

Bericht door Tammy » 30 nov 2020, 10:41

Afbeelding
Jen Psaki .

Communicatieteam van Bidens regering bestaat volledig uit vrouwen.

WASHINGTON - De aanstaande president van Amerika Joe Biden heeft voor het communicatieteam van het Witte Huis alleen maar vrouwen aangesteld. Een keus waar Biden trots op is, zo laat hij in een verklaring weten. Volgens hem is het de eerste keer in de Amerikaanse geschiedenis dat de zeven belangrijkste communicatiefuncties door vrouwen worden vervuld.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1755096 ... it-vrouwen

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Op Twitter meldt Psaki dat het communicatieteam „het meest diverse uit de geschiedenis” is, met „zes moeders van jonge kinderen.”

Ik heb mijn eerste lachbui al binnen en hij is nog geen eens president. :rolfl:

Het meest diverse uit de geschiedenis ?

6 vrouwen met kleine kinderen.....

Ik zie een groep van 6 mensen die allemaal hetzelfde zijn namelijk vrouwen dus is mijn vraag :

Waar zijn de mannen ?
Waar zijn de mannen met jonge kinderen ?
Of de mannen zonder kinderen ?

Waar zijn de vrouwen ZONDER kinderen ?
Bestaan die niet ofzo ?
Is het beeld als je vrouw bent dan horen daar meteen kids bij ?
Bestaan er geen leuke carrierevrouwen zonder ?
Er zijn zat vrouwen die bewust geen kinderen willen, waar zijn die ?

Als je zo graag wat men tegenwoordig noemt wilt deugen en laten zien kijk eens hoeveel diversiteit ik in mijn kabinet stop, doe het dan goed meneer Biden.
Want wat je nu hebt samengesteld is niet divers.
Alleen maar vrouwen ?
En als je perschef van het Witte Huis in haar tweet dit zegt dat het wel zo is dan zou ik gauw gaan zoeken voor een ander.

In de link zie je haar tweet , niet te geloven. :rolfl:

Onnodig om te vermelden dat ik totaal niet voor ben om mensen aan te stellen voor functies waar dan ook op basis van geslacht en kleur en afkomst zoals bij Harris is gedaan en nu dus ook.
Maar daar ben ik nooit voor geweest in mijn leven.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie