De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door univers » 18 aug 2021, 16:46

Het etentje was bij Kaag thuis, is dat de normale gang van zaken ?
Als ze op de penning is, wel. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Fenna » 18 aug 2021, 17:45

Tammy schreef:
18 aug 2021, 12:41
Als die gaan meeregeren hoeft niemand meer tegen mij te zeggen dat we in Nederland een democratie hebben.
Ze noemen het bij ons een democratie maar het lijkt meer op een mediocratie, heerschappij der middelmatigheid.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Osiris » 19 aug 2021, 21:51

Voor de verkiezingen was dit mijn voorspelling ( op basis van de Great Reset ).

VVD voor de Covid hoax ( met alles erop en eraan ) en het verplaatsen van alle bezit van onderen naar boven.
D66 voor de Europa dictatuur en NWO Europa.
Groenlinks voor de climate change hoax.

Waarschijnlijk kunnen Groenlinks en PvdA wel eens samengaan en zo de green deal en IPCC rapport erdoor drukken in de samenleving.

Ach ja , Rutte,Kaag,Ploumen en Klaver zijn niet voor niets allen lid van WEF , dienaren van ene Klaus Schwab.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door univers » 19 aug 2021, 23:51

Ik vraag mij af, hoe lang de bevolking dit nog blijft slikken ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Fenna » 20 aug 2021, 08:17

univers schreef:
19 aug 2021, 23:51
Ik vraag mij af, hoe lang de bevolking dit nog blijft slikken ?
Lang.

De massa is vakkundig gehersenspoeld.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Witte wel » 20 aug 2021, 08:43

Het publiek wordt via media bezig gehouden met een politieke twist die er in feite niet eens is. De media stuurt daar op aan en de acteurs spelen hierop in. Het volk had blijkbaar wederom anders gekozen dan de gevestigde orde wilde. Lang is dit item aan het lijntje gehouden en de covid situatie was een dankbaar middel en excuus. Echter te lang aan het lijntje houden resulteert in herverkiezingen en dat houden ze nu tegen. Het volk is te druk en normaal boeit het overgrote deel niet wat er in Den Haag gebeurd. Men stemt op de persoon en niet op wat deze doet. De interesse in politieke inhoud is er niet in nederland, en in vele andere landen, zolang het volk maar wat luxe en schijnbaar kapitaal bezit en een ogenschijnlijke vrijheid mag genieten klaagt men niet. En zolang de bevolking niet de indruk krijgt dat de democratie verdwenen is draait alles door. Hier in nederland zijn er nog maar weinigen die weten wat democratie in houdt, de meesten houden zich voor dat de huidige samenleving nog democraties is, voornamelijk vanwege het recht op vrijheid van meningsuiting. Dat is ook wat de politiek uit draagt, dat recht, en hoopt hiermee een democratie te onderbouwen. En dat lukt nog steeds door herhaaldelijk dit recht te vernoemen. In feite is dit recht niet meer dan een zoethoudertje maar de poep in de ogen bij het volk lijkt dusdanig te verkleven dat het zicht blijvend vertroebelt. Men is stekeblind geworden.
Echter na de list volgt het bedrog, en dan is het te laat.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Tammy » 20 aug 2021, 08:58

Als Ploumen en Klaver mee gaan regeren Witte wel is dat voor Nederland een ramp .
Hun Efteling kijk op de wereld is zo ontiegelijk naief.
Kijk maar naar Femke als burgemeester van onze hoofdstad, het is om te huilen.
Nu willen ze een soort vorm van fuseren plannen.
Laat ze alsjeblieft niet meeregeren.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

PvdA-fractie wil blok vormen met GroenLinks in formatie.

De Tweede Kamerfractie van de PvdA is bereid in de formatie een blok te vormen met de fractie van GroenLinks. De fractie heeft dat donderdagochtend besloten in een fractievergadering, zeggen bronnen bij de PvdA. Zij zeggen dat naar aanleiding van het bericht over een fractiefusie als mogelijke uitweg voor de impasse in de formatie.

Een volledige fusie gaat de PvdA-fractie nu nog te ver, maar in de formatie zouden de twee linkse partijen wel volledig samen moeten opereren. Dat betekent gezamenlijke vergaderingen over de formatie, gezamenlijk besluiten nemen over de formatie en gezamenlijk onderhandelen met andere partijen over een regeerakkoord.

Lees verder via link :

https://nos.nl/collectie/13861/artikel/ ... n-formatie



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gouwepeer

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door gouwepeer » 20 aug 2021, 10:50

Osiris schreef:
19 aug 2021, 21:51
Voor de verkiezingen was dit mijn voorspelling ( op basis van de Great Reset ).

VVD voor de Covid hoax ( met alles erop en eraan ) en het verplaatsen van alle bezit van onderen naar boven.
D66 voor de Europa dictatuur en NWO Europa.
Groenlinks voor de climate change hoax.
Ik mis in jouw verhaal nog dat er op elke hoek van de straat politie staat en dat er monsters onder jouw bed liggen te wachten :mrgreen:
Laten we er maar van uit gaan dat de "Great Reset" de grote hoax is (waar figuren zoals Willem Engerd goed aan kunnen verdienen om een mooi lapje grond in Spanje te kunnen kopen).
Fenna schreef:
20 aug 2021, 08:17
De massa is vakkundig gehersenspoeld.
Het grootste deel van de bevolking gebruikt het gezonde verstand. Echter wordt een deel van de bevolking gehersenspoeld door de "alternatieve media" die voornamelijk bekende feiten (komt betrouwbaar over) in een valse context plaatst. En dat om zogenaamd de ogen te openen van de trouwe volgers die via de vele Google advertenties zowel persoonlijke data achter laten als geld in het laatje brengen.
Witte wel schreef:
20 aug 2021, 08:43
Het publiek wordt via media bezig gehouden met een politieke twist die er in feite niet eens is. De media stuurt daar op aan en de acteurs spelen hierop in.
De media verkondigd slechts een deel van de soms meet dan 60 uur durende werkweken die in de politieke wereld niet ongewoon zijn. Het nadeel van een politieke functie is dat alleen de negatieve zaken bij het volk blijven hangen. Verdiep je eens echt in de politieke wereld om te zien hoe het er daar aan toe gaat.
En nee, ik ben het ook lang niet altijd eens met de besluiten. Maar ruim 17 miljoen mensen tevreden houden is gewoon niet mogelijk. En vaak moet er gekozen worden tussen 2 kwaden. De uitkomst is dan altijd positief.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Osiris » 20 aug 2021, 16:48

Er moet een 'groene' linkse partij bij om die Green Reset te pushen.
Zeer ongeloofwaardig als er geen links bij zou zitten, die dit gaat bewerkstelligen.
Maar Klavertje alleen met die paar zetels zal weinig ' daadkracht ' opleveren, dus moet ook PvdA erbij voor de schijn.
En dat terwijl beiden grote verliezers zijn van afgelopen verkiezingen , maar daar gaat het dus niet om.

Daarnaast moet natuurlijk Rutte uit de wind gehouden worden, ook al zijn het net zo goed zijn Great Reset/Green deal plannen.
Hij ligt al zo onder vuur over het Covid verhaal ( door FVD ), dus we moeten medelijden hebben met hem.

Doe nog een voorspelling;
Rutte zal eerdaags zo ' uitgeput ' zijn door al die moeilijke kwesties( heeft zijn WEF taak er op zitten ), dat Kaag het premierschap overneemt.
Waar Rutte alles nog weg hoonde en weg lachte als complottheorie, zal Kaag de zweep met weerhaken tevoorschijn halen.
Deze kenau is vele malen erger nog als Rutte en zit er ook veel dieper in bij Schwab.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gouwepeer

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door gouwepeer » 20 aug 2021, 20:35

Osiris schreef:
20 aug 2021, 16:48
dat Kaag het premierschap overneemt.
Kaag acht ik niet capabel genoeg om het land te besturen. Wat de VVD betreft vind ik het jammer dat Klaas Dijkhof met de politiek is gestopt. Ik ben het niet met alles van de VVD eens, maar naar mijn persoonlijke mening zijn de concurrerende partijen (zoals de PVV en FvD) schadelijker voor het land. De overige partijen zijn gewoonweg te klein.
Verder heeft Rutte het niet alleen voor het zeggen gehad in de afgelopen 10 jaar. Om een meerderheid te vormen moest er elke keer een coalitie worden aangegaan, waarbij andere partijen ook zeggenschap verkrijgen. Rutte is in dat geval het gezicht van die gehele coalitie. Daarnaast heb je ook nog een oppositie die geen knopen door hoeft te hakken. De oppositie kan dus naar hartenlust met het vingertje wijzen en commentaar geven zonder gezichtverlies (geen inspanningsverplichting).
Politiek is wat dat betreft een complexe en interessante schouwspel waarbij heel veel zaken achter de schermen worden geregeld.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Witte wel » 21 aug 2021, 00:00

Tammy schreef:
20 aug 2021, 08:58
Als Ploumen en Klaver mee gaan regeren Witte wel is dat voor Nederland een ramp .
Nee hoor, het zal enkel een andere stemming in de kamer brengen maar verder zal het geen invloed hebben.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Osiris » 21 aug 2021, 07:57

gouwepeer schreef:
20 aug 2021, 20:35
Osiris schreef:
20 aug 2021, 16:48
dat Kaag het premierschap overneemt.
Kaag acht ik niet capabel genoeg om het land te besturen.
Klopt, maar doet er niet toe, ze hoeft enkel een agenda uit te voeren.
Hugo de Jonge was voorheen ook maar een schoolmeester, kijk wat die er al doorheen gejast heeft.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Tammy » 21 aug 2021, 08:16

En wat houd die agenda dan in volgens jullie ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Osiris » 21 aug 2021, 08:22

Tammy schreef:
21 aug 2021, 08:16
En wat houd die agenda dan in volgens jullie ?
Al vaak genoeg genoemd Tammy.
De Great Reset van Klaus Schwab van World Economic Forum .
Rutte ,Kaag,de Jonge , Hoekstra,Ploumen , Klaver, Grapperhaus etc zijn daar allen lid van.
Die agenda word uitgevoerd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gouwepeer

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door gouwepeer » 21 aug 2021, 09:53

Osiris schreef:
21 aug 2021, 08:22
De Great Reset van Klaus Schwab van World Economic Forum .
Rutte ,Kaag,de Jonge , Hoekstra,Ploumen , Klaver, Grapperhaus etc zijn daar allen lid van.
Die agenda word uitgevoerd.
:rolfl:
Ik vraag mij af wat er gevaarlijker is:
Die gene die dit "nieuws" verspreid of die gene die dit als waarheid aan nemen.
Als het allemaal klopt vind ik het opmerkelijk dat er al meer dan een jaar over de "great reset" wordt gesproken en dat er nog steeds niets van terecht is gekomen.
Ook wat "censuur" betreft. Er zijn landen waar echte censuur wordt toegepast. Daar worden ook de social media kanalen zoals Facebook en Twitter geblokkeerd. Een forum zoals dit forum zal daar ook "uit de lucht" worden gehaald vanwege tegenspraak.
Mijn conclusie: er zijn grote groepen die bezig zijn om angst en verdeeldheid te zaaien.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Osiris » 21 aug 2021, 12:22

gouwepeer schreef:
21 aug 2021, 09:53
Osiris schreef:
21 aug 2021, 08:22
De Great Reset van Klaus Schwab van World Economic Forum .
Rutte ,Kaag,de Jonge , Hoekstra,Ploumen , Klaver, Grapperhaus etc zijn daar allen lid van.
Die agenda word uitgevoerd.
:rolfl:
Ik vraag mij af wat er gevaarlijker is:
Die gene die dit "nieuws" verspreid of die gene die dit als waarheid aan nemen.
Als het allemaal klopt vind ik het opmerkelijk dat er al meer dan een jaar over de "great reset" wordt gesproken en dat er nog steeds niets van terecht is gekomen.
Ook wat "censuur" betreft. Er zijn landen waar echte censuur wordt toegepast. Daar worden ook de social media kanalen zoals Facebook en Twitter geblokkeerd. Een forum zoals dit forum zal daar ook "uit de lucht" worden gehaald vanwege tegenspraak.
Mijn conclusie: er zijn grote groepen die bezig zijn om angst en verdeeldheid te zaaien.
Bord voor je kop zo groot als een blok huizen.

De Great Reset is iets wat decennia lang is voorbereid, als zijnde de totale transformatie van onze wereld.
Onder het mom van economische voorspoed door de allerrijksten uitgedacht.
Dacht je nu werkelijk dat dit in een jaar rond zou zijn ?
Alle eerdere agenda's Agenda 21, Agenda 2030, Lockstep scenario etc etc , laten zien dat het een meerjarige uitvoering betreft.

Alles wat je afgelopen jaar gezien hebt zal permanent worden, maatregelen,lockdowns,vaccinaties,maskers.
De 'useless eaters ' ( een term die al langer veelvuldig is gebruikt door de elite ) zullen opgeruimd worden, o.a. door de vaccinaties.

Alles zal digitaal/technologisch aan elkaar gekoppeld worden via 5G ( later 6G,7G etc ), nanotechnologie, die nu mede in je lijf gespoten word ( zie social creditsysteem China/technologie Japan ).
Al je bezit zal worden afgenomen en afhankelijk van de staat gemaakt worden ( reden waarom middenklasse gesloopt moet gaan worden )
en je van een basisinkomen amper nog kunt leven ( Klaus Schwab ; ' You will own nothing, but you'll be happy '.

Klimaat zal eveneens gebruikt gaan worden om levensonderhoud onbetaalbaar te maken.
Klimaatlockdowns zijn al besproken.

Het transgender gebeuren is ter te bereiding van het volledig geslachtloos zijn, voortplanting zal niet meer normaal menselijk gebeuren,maar in genetische labs.
En als overgebleven biologische/synthetische computerterminal heb je geen geslacht meer nodig.
Vaccinaties creeren nu al talloze miskramen en onvruchtbaarheid.

Raad je aan de boeken van Orwell ( 1984 ) en Huxley ( Brave New World ) te lezen,
waar bijna 100 jaar geleden al door 'insiders ' werd voorspeld hoe de toekomst er uit zou gaan zien.
Die toekomst is nu en ze willen dit de komende 10 jaar waarmaken.

Je hoeft maar naar landen als Australie, Nieuw-zeeland, Israel te kijken welke fascistische dictatuur al aan het ontstaan is.
Of dichter bij huis, waar ook het e.e.a. gaande is, Frankrijk.
Dat het hier nog niet zover is, wil niet zeggen dat het niet aanstaande is, ze moeten wel manieren zien te verzinnen dit aan de bevolking te 'verkopen ' en zal niet overal hetzelfde gaan.

Het boek van Schwab heet niet voor niets Covid 19- The Great Reset.
Rutte kende het zogenaamd niet, totdat brief van zijn hand boven tafel kwam aan Klaus Schwab.

Maar blijf lekker geloven waar je in gelooft ; de angstzaaierij komt vanaf 2020 op conto van deze psychopaten.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gouwepeer

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door gouwepeer » 21 aug 2021, 13:09

Osiris schreef:
21 aug 2021, 12:22
Alles wat je afgelopen jaar gezien hebt zal permanent worden, maatregelen,lockdowns,vaccinaties,maskers.
De 'useless eaters ' ( een term die al langer veelvuldig is gebruikt door de elite ) zullen opgeruimd worden, o.a. door de vaccinaties.
Er is al sprake van het loslaten van maatregelen, mits de toestand het toelaat. Verder zitten we momenteel niet meer in een lock-down.
Maar waarschijnlijk zie ik het verkeerd, want volgens jou heb ik een bord voor mijn kop.
Ga verder lekker verder met het verspreiden van desinformatie, hoaxes en onzin.
Osiris schreef:
21 aug 2021, 12:22
Je hoeft maar naar landen als Australie, Nieuw-zeeland, Israel te kijken welke fascistische dictatuur al aan het ontstaan is.
Of dichter bij huis, waar ook het e.e.a. gaande is, Frankrijk.
Nog een tip: Ga eens een jaartje in een land zoals Noord Korea wonen. Ik durf te wedden dat je er dan pas achter komt hoe goed wij het hier hebben.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Witte wel » 21 aug 2021, 13:59

gouwepeer schreef:
21 aug 2021, 13:09
Nog een tip: Ga eens een jaartje in een land zoals Noord Korea wonen. Ik durf te wedden dat je er dan pas achter komt hoe goed wij het hier hebben.
Dat is appels met peren vergelijken, een onzinnige uitspraak dus.
Je moet wel een plaat voor je kop hebben als je het plan van het WEF weg wuift als desinformatie. Verdiep je eens in wie waar in investeert en welke personen in de politiek daaraan gekoppeld zijn. Dan ga je zien wat er speelt.
Als je alleen aan neemt wat er in de kranten staat dan sla je de spijker behoorlijk mis. Daarnaast is een stukje geschiedenis ophalen ook wel handig maar zal wel teveel moeite kosten. Even wat kranten van voor en na wo II lezen over de actualiteiten toen vergeleken met nu. De Bataafse courant schreef hele interessante stukken over de wereldpolitiek destijds. Een beetje politieke kennis kent ook een stuk geschiedenis maar dat vergeet men. Het volk is enkel bezig met wat nu actueel is en zoals men denkt dat de structuren nu lopen. Zelfs vele politici doen niet eens de moeite hiervoor en zitten gevangen in een tunnelvisie.
Maar goed, blijf maar naar je ideale plaatje kijken, je bent met velen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gouwepeer

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door gouwepeer » 21 aug 2021, 15:04

Witte wel schreef:
21 aug 2021, 13:59
Als je alleen aan neemt wat er in de kranten staat dan sla je de spijker behoorlijk mis.
Jij kan dus vanachter jouw toetsenbord bepalen of ik mijn mening alleen maar op krantenberichten baseer? Het is trouwens "de plank mis slaan".
Witte wel schreef:
21 aug 2021, 13:59
Je moet wel een plaat voor je kop hebben
Osiris schreef:
21 aug 2021, 12:22
Bord voor je kop zo groot als een blok huizen.
Ik merk dat ik hier niet gewenst ben en dat er niet op een normale respectvolle manier een discussie gevoerd kan worden. Wat mij betreft hou ik het hier weer voor gezien.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De Tweede Kamerverkiezing van 2021

Bericht door Witte wel » 21 aug 2021, 15:25

Als je de spijker niet op zijn kop slaat dan mis je de spijker, toch?
Jij :rolfl: ook iemand weg die een andere mening heeft, wie is er dan respectvol, kom nou. Niet zo flauw hè.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie