Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Tammy » 16 feb 2021, 11:06

Afbeelding

Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven.

DEN HAAG - De avondklok moet per direct worden opgeheven. Dat heeft de rechtbank in Den Haag bepaald in een zaak die was aangespannen door protestgroep Viruswaarheid.

De avondklok is ingesteld op basis van een noodwet, waarin staat dat een kabinet in noodgevallen regels kan invoeren zonder overleg met Tweede en Eerste Kamer. Maar volgens de rechtbank was de avondklok geen noodsituatie „zoals bijvoorbeeld het geval is bij een dijkdoorbraak.”

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3079327 ... -opgeheven

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jammer dat die groep de rechtszaak heeft gewonnen.
Dat soort figuren kunnen we missen als kiespijn in deze tijd.

Wilders vraagt spoeddebat aan.
Ben heel benieuwd wat Rutte en zijn makkers nu gaan doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Tammy » 16 feb 2021, 11:15

Wilders en Kuzu reageren op einde avondklok.

PVV-leider Geert Wilders is blij met de uitspraak van de rechter over het stoppen van de avondklok. Op Twitter noemt hij het goed nieuws.

Denk-Tweede Kamerlid Tunahan Kuzu prijst de rechtstaat. "Prutswerk van de politiek", twittert hij. Minister Grapperhaus van Justitie laat in een eerste reactie weten de uitspraak te bestuderen.

De rechtbank oordeelde vanochtend dat de avondklok per direct moet worden beëindigd. Actiegroep Viruswaarheid had een zaak aangespannen.

https://nos.nl/liveblog/2368897-eerste- ... enten.html


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Fenna » 16 feb 2021, 12:27

Het is ook helemaal niet bewezen dat het effect had.
Prima besluit ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Tammy » 16 feb 2021, 12:59

Kabinet in beroep tegen verbod op avondklok, zaak dient vanmiddag.

De Nederlandse staat gaat in hoger beroep tegen de schorsing van de avondklok. De rechter is gevraagd de avondklok te handhaven zolang er geen definitieve beslissing is genomen. Het hoger beroep dient om 16.00 uur vanmiddag.

https://nos.nl/artikel/2368932-kabinet- ... iddag.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Tammy » 16 feb 2021, 13:25

Hoger beroep vanmiddag, avondklok nog niet van de baan.

De Nederlandse Staat heeft hoger beroep aangetekend tegen het vonnis over de avondklok. Via zogenoemd ‘turbo spoedappèl’ moet dit ervoor zorgen dat de avondklok vanavond toch nog van kracht is.

Het beroep dient vanmiddag nog, om 16.00 uur, bij het gerechtshof in Den Haag. Het moet er voor zorgen dat de avondklok van kracht blijft, totdat er inhoudelijk gekeken kan worden naar de gronden waarop de rechter het middel nu van tafel heeft geveegd. De staat vecht de ‘directe uitvoerbaarheid’ aan van de uitspraak die de rechter vanmorgen deed. De rechtbank in Den Haag zette vanmiddag een streep door de avondklok en oordeelde dat die uitspraak direct ingaat.

Lees verder via link :

https://www.ed.nl/dossier-avondklok/hog ... ~ab8384ca/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Een turbo spoedappèl noemen ze dat.
Dit noem ik nog eens snelheid maken.
Wist niet dat dit bestond.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Determinist » 16 feb 2021, 13:31

Tammy schreef:
16 feb 2021, 13:25
Een turbo spoedappèl noemen ze dat.
Dit noem ik nog eens snelheid maken.
Wist niet dat dit bestond.
Inderdaad. Heel erg rapido.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door univers » 16 feb 2021, 13:41

Nu past het niet in hun straatje.
Normaal schuiven ze alles voor zich uit.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Tammy » 16 feb 2021, 14:03

Over enkele minuten persconferentie op tv van Rutte.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 690
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Rudolf I » 16 feb 2021, 15:38

Ik hoorde vanochtend er iets over via radio...

Fijn dat de avondklok opgeheven moet worden.
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Fenna » 16 feb 2021, 18:38

univers schreef:
16 feb 2021, 13:41
Nu past het niet in hun straatje.
Normaal schuiven ze alles voor zich uit.
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Vitharr » 16 feb 2021, 21:08

Viruswaarheid werd leuk geDisseld. De avondklok blijft van kracht. Ik hoop dat ze op de terugweg beboet worden. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Witte wel » 16 feb 2021, 22:38

Een staaltje prutswerk wat onze regering neer zet. Ronduit gepruts ten top.
Een rechter die zich uitspreekt en een regering die zich hieronder uit draait en wederom de wetenschap die opzij geschoven wordt.
Hoe geloofwaardig ben je nog als regering met een dergelijk wanpresterend handelen en het niet respecteren van een gerechtelijk besluit.
Velen hebben besloten over te stappen naar Telegram als platform en daar verenigen velen zich en delen informatie.
De media gaat de grip op het volk verliezen door de toegepaste censuur. Het volk gooit het over een andere boeg en waar gaat dit toe leiden.
Pinokkio zal houtwormen nodig hebben om zijn neus te verliezen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door univers » 16 feb 2021, 23:42

Pinokkio zal houtwormen nodig hebben om zijn neus te verliezen.
Ben bang, dat het enkel blijft groeien. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Tammy » 17 feb 2021, 09:45

Vitharr schreef :
Viruswaarheid werd leuk geDisseld. De avondklok blijft van kracht. Ik hoop dat ze op de terugweg beboet worden. :mrgreen:
Zou leuk zijn Vitharr. :mrgreen:
Ik kijk geen talkshows maar soms een stukje volgende morgen in de krant, een fragment van iets zeg maar.
Keek net naar intervieuw in talkshow van Willem Engel.
Mijn hemel wat een simpele ziel is dat toch.

Hij had het erover dat de overheid moet inzetten op gezondheid zoals sporten en vitamine D en knuffelen.
Ik val dus over het laatste, knuffelen helpt hoor om het virus te bestrijden of je sterker te maken dat het weinig grip op je heeft.
Zoiets bedoelt hij dus ?

Ik word zo vreselijk moe van dit soort luchtfietsers. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door univers » 17 feb 2021, 10:06

Ik word zo vreselijk moe van dit soort luchtfietsers. [doh]
Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door taigitu » 17 feb 2021, 11:15

Kabinet zet alles op alles om avondklok te behouden

Het kabinet zet alles op alles om de avondklok nog even te behouden, ook als het gerechtshof vrijdag zegt dat de juridische onderbouwing niet deugt.
Het kabinet stuurt vandaag nog een spoedwet naar de Tweede Kamer, die gisteravond al is ondertekend door de koning en naar de Raad van State is gestuurd.
De wet kan dan meteen door het parlement worden behandeld.

De Tweede Kamer komt naar verwachting morgen terug van reces voor een debat en stemmingen over het voorstel. Vandaag zou er dan al een schriftelijke ronde zijn.
Daarna moet de Eerste Kamer er uiterlijk vrijdag ook nog mee akkoord gaan. Het kabinet hoopt namelijk dat er op die dag een alternatief ligt,
voor het geval het gerechtshof zich dan achter de uitspraak van de rechtbank in Den Haag van gisteren schaart en zegt dat de avondklok per direct moet worden afgeschaft.

Lees verder via de link:
https://nos.nl/artikel/2369042-kabinet- ... ouden.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door taigitu » 17 feb 2021, 11:27

taigitu schreef:
17 feb 2021, 11:15
Kabinet zet alles op alles om avondklok te behouden

Het kabinet zet alles op alles om de avondklok nog even te behouden, ook als het gerechtshof vrijdag zegt dat de juridische onderbouwing niet deugt.
Het kabinet stuurt vandaag nog een spoedwet naar de Tweede Kamer, die gisteravond al is ondertekend door de koning en naar de Raad van State is gestuurd.
De wet kan dan meteen door het parlement worden behandeld.

De Tweede Kamer komt naar verwachting morgen terug van reces voor een debat en stemmingen over het voorstel. Vandaag zou er dan al een schriftelijke ronde zijn.
Daarna moet de Eerste Kamer er uiterlijk vrijdag ook nog mee akkoord gaan. Het kabinet hoopt namelijk dat er op die dag een alternatief ligt,
voor het geval het gerechtshof zich dan achter de uitspraak van de rechtbank in Den Haag van gisteren schaart en zegt dat de avondklok per direct moet worden afgeschaft.

Lees verder via de link:
https://nos.nl/artikel/2369042-kabinet- ... ouden.html
Ik vraag me af wanneer er eens werkelijk wordt geluisterd naar elkaar in de regering.
Ook hier weer een geval dat er dingen worden geregeld waarbij, al doende het proces van iets regelen,
een opmerking wordt gemaakt dat er iets niet klopt in die gang van zaken, zoals bij de kindertoeslag, enz.
Ze gaan gewoon door en controleren niets. Het lijkt wel opzet omdat dat beter uitkomt, de korte route aanhouden?
En dan blijkt het niet in orde te zijn en zie wat dat voor resultaten oplevert en alleen maar voor vertraging zorgt.
Veel gedoe en negativiteit die zelfs mensen ten gronde kan richten.
En dan komen de verkiezingen, weer dezelfde leidinggevende kiezen voor de komende jaren?
Laatst gewijzigd door taigitu op 17 feb 2021, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Tammy » 17 feb 2021, 12:12

Ik erger mij wel Univers aan figuren zoals een Willem Engel.
Ik erger mij kapot aan die man vanaf de allereerste dag al dat hij in beeld kwam m.b.t Corona.
Wat hij voor onzin roept over knuffelen moet hij zelf weten maar bemoeilijk de strijd tegen dit rot virus niet.
Deze man kan ik missen als kiespijn.

En het kabinet heeft weer prutswerk geleverd dat deze maatregel niet waterdicht is.
Wat een fouten worden er toch gemaakt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door Vitharr » 17 feb 2021, 13:15

taigitu schreef:
17 feb 2021, 11:27
Ik vraag me af wanneer er eens werkelijk wordt geluisterd naar elkaar in de regering.
Ook hier weer een geval dat er dingen worden geregeld waarbij, al doende het proces van iets regelen,
een opmerking wordt gemaakt dat er iets niet klopt in die gang van zaken, zoals bij de kindertoeslag, enz.
Ze gaan gewoon door en controleren niets. Het lijkt wel opzet omdat dat beter uitkomt, de korte route aanhouden?
En dan blijkt het niet in orde te zijn en zie wat dat voor resultaten oplevert en alleen maar voor vertraging zorgt.
Veel gedoe en negativiteit die zelfs mensen ten gronde kan richten.
En dan komen de verkiezingen, weer dezelfde leidinggevende kiezen voor de komende jaren?
Lieve Taigitu. Dit is een beetje inherent aan het systeem waarin we leven. Neem de indirecte democratie die onze regering vormt. Het volk kiest een mengelmoes aan mensen. Die worden in een kamer gezet waarna het feest begint. Het draait om compromissen sluiten. En dat is lastig als niet iedereen hetzelfde doel heeft.

Rond de pandemie spelen veel verschillende belangen. Er heerst een gezondheidsrisico maar ook een economische uitdaging. Van sommigen mag de hele economie kapot om het virus te bestrijden en anderen offeren weer graag mensenlevens op om de zelfverrijking in stand te houden. De politiek moet daarop reageren anders voelen we ons niet gehoord. En dat leidt tot compromissen die alleen gesteund worden door degenen die het besluitvormingsproces doorgronden.

Kijk naar het onderwerp van dit topic. Viruswaanzin is het niet eens met het beleid. Zij slagen erin een rechter te laten erkennen dat de besluitvorming rond de totstandkoming van een paar maatregelen ondeugdelijk was waardoor de maatregelen ineens geen fundering meer hebben en dus ongeldig worden. Hierbij is nadrukkelijk niet gekeken naar nut of noodzaak van de maatregelen. Het oordeel van de rechter betrof immers puur een procesfout.

De succesvolle actie van viruswaanzin leidde direct tot een reactie van onze demissionaire regering. Zij wilden de maatregel om meerdere redenen in stand houden. Daartoe is het hoger beroep van vrijdag geïnitieerd. Om het gat tussen gisteren en vrijdag te dichten speelde de regering de troef om een schorsing van de uitspraak eerder die ochtend te bewerkstelligen. Hiermee wordt de uitspraak bevroren tot het hoger beroep van vrijdag.

Dat is de regering gelukt. Wat de rechter behoorde te doen, en deed, was het afwegen van de belangen van beide partijen. De regering was duidelijk in het motiveren van hun belang, namelijk het beheersen van een risico. Viruswaanzin trapte in de valkuil om de regering te gaan bashen en heeft geen noemenswaardig belang ingebracht voor de rechter om af te wegen. Zij herwoog immers niet de hele zaak, enkel het belang bij het vonnis.

Zoals gezegd gaf de regering aan de maatregel een groot belang toe te kennen in het verkleinen van het risico. Zij erkende niet te kunnen voorzien of het wel of niet zou werken maar dat hoort bij de huidige uitdaging. Viruswaanzin kon geen belang bij een acute opheffing motiveren, of liet dat na, waardoor de afweging erg eenvoudig was. Geen belang voor partij Viruswaanzin versus geen of groot belang voor de regering. Daar hoef je geen rechtsgeleerde voor te zijn denk ik.

In het hoger beroep van vrijdag zal de uitspraak opnieuw getoetst worden. Het belang bij die uitspraak speelt dan grappig genoeg geen rol. Veel rechtszaken worden gevoerd met als enig belang de ander dwarszitten. Het doorzetten van de ingeslagen weg door Viruswaanzin is eigenlijk heel erg zinloos. Het nut van de maatregel staat niet ter discussie in deze rechtszaak, maar de manier van totstandkoming van de maatregel. Zelfs een blinde kan nog inzien dat de regering via een andere route hetzelfde resultaat zal bereiken. Als je dat wilt voorkomen moet je de basis van de maatregel betwisten, niet de totstandkoming er van.

De hele gang van zaken zoals hierboven beschreven wordt door veel aanhangers van Viruswaanzin niet doorzien. Zij denken iets bereikt te hebben op het gebied van beleid, dat de rechter het nut van de avondklok ontkent bijvoorbeeld. Dit is absoluut niet het geval in deze. Wat gebeurde is het equivalent van kwijtschelding van een parkeerboete omdat het kenteken verkeerd is ingevuld.

Sorry, veel woorden. Ik heb eindelijk erkend dat een 10 inch notebook te klein is en tik dit op mijn nieuwe tweedehands 13 inch notebook. En daar past meer tekst op. :mrgreen:

Om kort te zijn, er zal niet naar elkaar geluisterd worden zolang we dit systeem handhaven. Bij dictators heb je dit niet maar ook een meritocratie kent dit probleem bijvoorbeeld niet aangezien daar alleen mensen met verstand van zaken iets over een onderwerp mogen beslissen. Taigitu, als Yin en Yang Westerse, democratische principes waren was het symbool een grijze cirkel geweest vrees ik.

We zoeken niet naar het beste, maar naar een compromis waar we allemaal mee kunnen leven. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Rechtbank: avondklok moet per direct worden opgeheven

Bericht door taigitu » 17 feb 2021, 16:23

Vitharr schreef:
17 feb 2021, 13:15
Lieve Taigitu. Dit is een beetje inherent aan het systeem waarin we leven. Neem de indirecte democratie die onze regering vormt. Het volk kiest een mengelmoes aan mensen. Die worden in een kamer gezet waarna het feest begint. Het draait om compromissen sluiten. En dat is lastig als niet iedereen hetzelfde doel heeft. [/quote]

Ja, het systeem heeft zijn mogelijk- en onmogelijkheden. En inherent daaraan is dat er compromissen gesloten moeten worden. Maar het valt mij op dat er tegenwoordig zo vaak achteraf {kan} worden geconstateerd dat het van los zand aan elkaar hangt. Er is geruzie en gedoe, en de resultaten zijn vaker dat het volk die de bewindvoerders heeft gekozen ernstig beschadigd worden. Materieel of mentaal.
Ook nu vind ik dat er slordig om wordt gegaan met de gezinnen van de kindertoeslag. Ik heb een aantal van die ondervragingen gezien. Ook daar werd er gewezen dat kennis niet werd overgedragen of weggepoetst, of.... dat er een zwak excuus kwam. Ik hoop dat er een goed onderzoek waaruit blijkt hoe onmenselijk er wordt omgegaan met gezinnen.
Vitharr schreef:
17 feb 2021, 13:15
Rond de pandemie spelen veel verschillende belangen. Er heerst een gezondheidsrisico maar ook een economische uitdaging. Van sommigen mag de hele economie kapot om het virus te bestrijden en anderen offeren weer graag mensenlevens op om de zelfverrijking in stand te houden. De politiek moet daarop reageren anders voelen we ons niet gehoord. En dat leidt tot compromissen die alleen gesteund worden door degenen die het besluitvormingsproces doorgronden.

Kijk naar het onderwerp van dit topic. Viruswaanzin is het niet eens met het beleid. Zij slagen erin een rechter te laten erkennen dat de besluitvorming rond de totstandkoming van een paar maatregelen ondeugdelijk was waardoor de maatregelen ineens geen fundering meer hebben en dus ongeldig worden. Hierbij is nadrukkelijk niet gekeken naar nut of noodzaak van de maatregelen. Het oordeel van de rechter betrof immers puur een procesfout.
Met alles wat er speelt vanaf dat het coronavirus zijn aanwezigheid liet voelen, zijn we de (mogelijke) regie helemaal kwijt.
Er is moeilijk een strategie te verzinnen waarin de meerderheden en minderheden hun best kunnen doen en dan samen te komen hierbij.
De belangen van de verschillende groepen worden ook vaak gewogen vanuit het eigen belang, en wie is dan de sterkste hierbij.
Dus moeten we werken met wat er allemaal aan info is over het virus, en dan hopen dat wat er wordt gekozen als oplossing(en)
werkelijk doet wat we hopen te zien. En geld en/of macht kan daar een grote rol in spelen.
Ik ben wel blij dat mensen zich gisteravond aan de Lock Down hebben gehouden. Het was rustig.

Vitharr schreef:
17 feb 2021, 13:15
De succesvolle actie van viruswaanzin leidde direct tot een reactie van onze demissionaire regering. Zij wilden de maatregel om meerdere redenen in stand houden. Daartoe is het hoger beroep van vrijdag geïnitieerd. Om het gat tussen gisteren en vrijdag te dichten speelde de regering de troef om een schorsing van de uitspraak eerder die ochtend te bewerkstelligen. Hiermee wordt de uitspraak bevroren tot het hoger beroep van vrijdag.

Dat is de regering gelukt. Wat de rechter behoorde te doen, en deed, was het afwegen van de belangen van beide partijen. De regering was duidelijk in het motiveren van hun belang, namelijk het beheersen van een risico. Viruswaanzin trapte in de valkuil om de regering te gaan bashen en heeft geen noemenswaardig belang ingebracht voor de rechter om af te wegen. Zij herwoog immers niet de hele zaak, enkel het belang bij het vonnis.

Zoals gezegd gaf de regering aan de maatregel een groot belang toe te kennen in het verkleinen van het risico. Zij erkende niet te kunnen voorzien of het wel of niet zou werken maar dat hoort bij de huidige uitdaging. Viruswaanzin kon geen belang bij een acute opheffing motiveren, of liet dat na, waardoor de afweging erg eenvoudig was. Geen belang voor partij Viruswaanzin versus geen of groot belang voor de regering. Daar hoef je geen rechtsgeleerde voor te zijn denk ik.

In het hoger beroep van vrijdag zal de uitspraak opnieuw getoetst worden. Het belang bij die uitspraak speelt dan grappig genoeg geen rol. Veel rechtszaken worden gevoerd met als enig belang de ander dwarszitten. Het doorzetten van de ingeslagen weg door Viruswaanzin is eigenlijk heel erg zinloos. Het nut van de maatregel staat niet ter discussie in deze rechtszaak, maar de manier van totstandkoming van de maatregel. Zelfs een blinde kan nog inzien dat de regering via een andere route hetzelfde resultaat zal bereiken. Als je dat wilt voorkomen moet je de basis van de maatregel betwisten, niet de totstandkoming er van.

De hele gang van zaken zoals hierboven beschreven wordt door veel aanhangers van Viruswaanzin niet doorzien. Zij denken iets bereikt te hebben op het gebied van beleid, dat de rechter het nut van de avondklok ontkent bijvoorbeeld. Dit is absoluut niet het geval in deze. Wat gebeurde is het equivalent van kwijtschelding van een parkeerboete omdat het kenteken verkeerd is ingevuld.
Ik ben het hier met je eens. Het gaat er om dat er niet de hele route is afgewerkt die nodig was voor de Lock Down. Dus de uitkomst dat die Lock Down als geldige regel werd ingevoerd is niet geldig.
Dat de rechter de beslissing heeft genomen die ze heeft genomen vindt ik terecht.
Vitharr schreef:
17 feb 2021, 13:15
Sorry, veel woorden. Ik heb eindelijk erkend dat een 10 inch notebook te klein is en tik dit op mijn nieuwe tweedehands 13 inch notebook. En daar past meer tekst op. :mrgreen:

Gefeliciteerd, je hebt jezelf verwend met een andere computer..... Door deze pandemie zit je iets ruimer in de euro's dat je dit kon doen?
We schijnen vorig jaar met z'n allen ook flink gespaard te hebben. Het zal deze maanden ook nog wel zo zijn.
Niet op vakantie (al gaat de koning en zijn gezin op dit moment wel) kan je je vakantiegeld ook weer parkeren op de bank.
Wie weet waar je jezelf nog meer kan verwennen straks. Misschien een tas voor je laptop.....

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie