Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 08 mar 2021, 10:19

Afbeelding
Demonstranten in Minneapolis bij het gerechtsgebouw waar het proces plaatsvindt.

Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd.

In de Amerikaanse stad Minneapolis hebben duizenden mensen stilgestaan bij de dood van de zwarte Amerikaan George Floyd. Vandaag begint in de stad het proces tegen Derek Chauvin, de agent tegen wie de zwaarste aanklacht is ingediend.

Floyd (46) kwam 25 mei vorig jaar om het leven tijdens zijn aanhouding door vier witte agenten. Nu het proces daarover begint, zijn in en rondom de rechtbank extra veiligheidsmaatregelen getroffen. Winkels en kantoorpanden zijn dichtgetimmerd en rond de rechtbank zijn betonnen barricades opgeworpen.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2371762-minneapo ... floyd.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 08 mar 2021, 10:37

Men gaat nu eerst een objectieve jury zoeken en samenstellen.
In mijn ogen een onmogelijke taak, daar heeft social media en de activisten van BLM en Antifa al voor gezorgd.
Ook het voorspelbare geweld als men de politieagent niet veroordeelt.

Kijk naar wat er in vele steden gebeurde na zijn dood en in het bijzonder Portland waar maanden geweld en plunderingen waren.
En de vele doden die in de steden tijdens die rellen waren te betreuren.

Worden de juryleden niet onbewust beïnvloed door dat geweld en denken als ik de politieagent vrij pleit komt men dan achter mij aan ?
Je weet het niet, de stad verandert nu al in een vesting.
Heel grimmig en dreigend sfeertje is er nu al.

Maar het proces moet er natuurlijk wel komen.

Dus een objectieve jury vinden die alle 12 neutraal zijn lijkt mij buitengewoon moeilijk zoniet onmogelijk.
Maar we zullen het zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 08 mar 2021, 12:11

Na de dood van Floyd was Minneapolis het over één ding eens: politiegeweld moest nu eindelijk eens écht worden aangepakt. Maar hoe? Dat blijft onderwerp van fel debat. Samuels vindt het ‘dom en naïef’ om de politie te willen ontmantelen en vervangen door een afdeling met een holistische, zorggerichte aanpak. Het zijn ‘linkse mensen aan de oostkust’, ver weg van wijken met veel armoede en sociale problemen als deze, die gul doneerden aan groepen die van de politie af willen, zegt hij smalend. “Niemand die ook maar een cent heeft geïnvesteerd in een huis in Noord-Minneapolis of hier kinderen opvoedt en ’s avonds schoten hoort, zegt dat de politie afgeschaft moet worden.”

Raadsleden in Minneapolis en enkele activistische politici in Washington riepen dat onder het mom van Black Lives Matter, de beweging die meer respect voor de levens van zwarte burgers eist. Maar naar de overwegend zwarte bewoners van het noorden van de stad luisteren ze niet, vindt Samuels. “Luidruchtige activisten komen namens ons met irrelevante en onwerkbare oplossingen, ze hebben geen idee wat hier speelt. Eigenlijk zeggen ze: het kan ons niet echt schelen dat een jongen als Marcus niet veilig is, misschien wel wordt doodgeschoten.”
Lees het hele artikel en intervieuw op onderstaande link:

https://www.parool.nl/wereld/minder-pol ... ~b30ed551/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 13 mar 2021, 07:47

Afbeelding

27 miljoen dollar voor familie van omgekomen George Floyd.

MINNEAPOLIS - De familie van de bij een arrestatie gestorven Georg Floyd krijgt 27 miljoen dollar van de Amerikaanse stad Minneapolis (Minnesota), waar het beruchte dodelijke incident vorig jaar mei gebeurde. De gemeenteraad stemde unaniem in met de schikking in een rechtszaak die was aangespannen door de nabestaanden.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1268705 ... orge-floyd

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Het proces is net begonnen.
Moet men niet eerst de uitkomst afwachten ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Kristof Piessens » 13 mar 2021, 08:27

Volgens wat ik volgens de laatste nieuws van afgelopen week heb gehoord dat floyd eigenlijk is omgekomen vanwege het betalen met een vals dollarbriefje en op de koop toe op dat moment zelf high was en de politie hem probeerde te arresteren maar floyd bood er tegenstand aan met het gevolg dat hij in een knieknel op de nek omkwam...ergens toch een puntje van kritiek bij de politiediensten waarin de wetten wel duidelijk zijn maar de praktijk in ethische kwesties nog steeds vanwege de raciale ongelijkheid uit het verleden blijft bestaan, of zijn de agenten wel voldoende opgeleid om arrestaties zonder dood als gevolg uit te kunnen voeren, denk eerder dat het gebrek aan deze punt (voldoende bijkomende opleiding bij arrestaties) echter wel schering en inslag is, geweld van politie is daarom, wegens dat gebrek, geen abnormaliteit binnen het amerikaanse juridische systeem.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 13 mar 2021, 14:13

Kristof schreef :
Volgens wat ik volgens de laatste nieuws van afgelopen week heb gehoord dat floyd eigenlijk is omgekomen vanwege het betalen met een vals dollarbriefje en op de koop toe op dat moment zelf high was en de politie hem probeerde te arresteren maar floyd bood er tegenstand aan met het gevolg dat hij in een knieknel op de nek omkwam...
Er zijn verschillende versies in de media hoe deze man is overleden en dat dient uitgezocht te worden Kristof.
Men kende elkaar ook werd er gezegd maar is dat allemaal wel zo ?
Ook dat het racisme was .
Dat laatste werd meteen geroepen en BlM activisten en Antifa vlogen de straat op.
De plunderingen en vernielingen en vele doden die zomer daar in Amerika door deze protesten zijn bekend.
Men dreigt nu al als de uitspraak niet is wat ze willen dat niet te accepteren.

Dit is een gevaarlijke situatie als activisten gaan bepalen als er iets ergs gebeurd wat er is gebeurd zonder dat er eerst onderzoek naar word gedaan.
Ik plaats hieronder twee video’s Kristof die ik eerder verleden jaar elders plaatste maar ze passen goed in deze topic.

De eerste is een vrouw die zegt hoe zij over BLM denkt.
Een vrouw met een donkere huidskleur tegen een blanke BLM activiste en die laatste is nergens.
Ze word compleet omver geblazen.
Normaal hou ik van rustige dialogen Kristof maar deze dame vind ik geweldig.
Zegt zulke rake dingen , prachtig betoog van haar.

De tweede video is van Denzel Washington.
Deze man zegt ook zulke rake dingen .
Net als de vrouw in de eerste video zegt Denzel: It’s starts at the house.
De wijsheid van deze man is zo mooi , daar zouden meer mensen naar moeten luisteren.

Ik hoop door dit proces dat er duidelijkheid komt .
Over alles wat er is gebeurd, van begin tot het eind.
Alles bekijken hoe hoog de druk van de media en activisten ook is.
Niet door laten beïnvloeden , zuiver naar de feiten kijken.

Alles onderzoeken en dan uitspraak doen.
En knieklem overal verbieden , ook in onze landen Kristof.
Ik ben benieuwd.




Bij 3.10 minuut komt de vraag waar hij zo helder en eerlijk antwoord op geeft.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 29 mar 2021, 13:29

Afbeelding
Een vrijwilliger maakt het George Floyd Plein schoon, de plek waar Floyd overleed in Minneapolis.

Beladen rechtszaak tegen agent onder wiens knie George Floyd stierf begint vandaag. Wat staat er op het spel?

In Minneapolis begint vandaag een van de meest politiek geladen rechtszaken van de afgelopen decennia in de Verenigde Staten: het proces tegen Derek Chauvin, de witte agent onder wiens knie George Floyd mei vorig jaar stierf.

De videobeelden van de dood van de 46-jarige Floyd lokten een golf van demonstraties en rellen uit in heel het land, uit protest tegen het buitensporige politiegeweld waarvan zwarte Amerikanen vaak het slachtoffer worden.

Lees verder via link :

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1d08218/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 20 apr 2021, 09:46

Afbeelding

Jury buigt zich over schuldvraag in proces George Floyd.

MINNEAPOLIS - In het proces rond de spraakmakende dood van de zwarte Amerikaan George Floyd is de jury aan de beurt. De juryleden hebben zich afgezonderd om zich te buigen over de vraag of ex-agent Derek Chauvin schuldig is aan het overlijden van Floyd tijdens diens arrestatie vorig jaar in Minneapolis.

Het is nog onduidelijk wanneer de jury van twaalf burgers tot een besluit komt over de drie aanklachten tegen de 45-jarige Chauvin. Bij een veroordeling kan de ontslagen agent een celstraf van tientallen jaren krijgen.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1226668 ... orge-floyd

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Het proces loopt ten einde.
Nu de uitspraak daar afwachten.
En hopelijk komen ze eruit anders moet alles weer opnieuw.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 20 apr 2021, 10:38

Hoe werkt een juryrechtspraak in Amerika ?
Ik blijf het een raar systeem vinden maar dat vind ik al heel mijn leven.
En helemaal in deze tijd , met internet is geen vooringenomen mening hebben bijna onmogelijk volgens mij.
Ik bedoel daar dus alle zaken mee, niet alleen deze .
Hieronder informatie hoe dit jury systeem werkt.
Hoe werkt de juryrechtspraak in Amerika?

In de Verenigde Staten geldt voor alle burgers een juryplicht. Iedere meerderjarige inwoner van het land kan hiervoor worden opgeroepen en mag die oproep in principe niet weigeren. Een jury moet een afspiegeling van de bevolking vormen; in de zaak tegen Derek Chauvin is dat de bevolking van Minneapolis, de stad waar George Floyd stierf.

De juryleden moeten geen vooringenomen mening hebben over de zaak waarvoor ze worden opgeroepen. Hieraan gaat een screening door beide partijen (in deze zaak het Openbaar Ministerie en de verdediging) en de behandelend rechter vooraf.

Het is aan de jury om te bepalen of de verdachte schuldig of onschuldig is aan de aanklachten in een zaak. De rechter bepaalt de strafmaat.

De twaalf leden van een jury in een strafzaak moeten samen tot een unaniem oordeel komen. Dit kan uren, maar ook weken duren. Blijft de jury verdeeld en komen ze er niet uit, dan heet dat een hung jury. In dat geval bestaat de kans dat de zaak helemaal opnieuw moet worden behandeld en er een nieuwe jury moet worden geselecteerd.
https://nos.nl/artikel/2377443-het-is-n ... floyd.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door taigitu » 20 apr 2021, 11:18

Ik heb gisteren een stukje zitten kijken naar de rechtstreekse uitzending waar de verdediging van Floyd o.a. een en ander
vertelde hoe politiemensen worden opgeleid. Ik hoorde wel een paar dingen waarbij ik me kon voorstellen hoe iets
onbedoeld kan escaleren. Waarbij ik niet wegkijk van wat we in de videobeelden van het gebeuren zagen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 20 apr 2021, 22:18

Jury in George Floyd-proces is tot een oordeel gekomen.

MINNEAPOLIS - De jury in het George Floyd-proces over de spraakmakende dood van een zwarte Amerikaan is tot een oordeel gekomen. Dat is dinsdag bekendgemaakt in de Amerikaanse stad Minneapolis, waar de rechtszaak tegen de van moord en doodslag beschuldigde witte ex-agent Derek Chauvin plaatsvindt.

De jury zal om 22.30 uur Nederlandse tijd het vonnis bekendmaken.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1145295 ... el-gekomen

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 21 apr 2021, 08:44

Ex-agent Derek Chauvin schuldig bevonden aan moord op George Floyd.

De Amerikaanse oud-politieagent Derek Chauvin is dinsdag door een jury schuldig bevonden aan het doden van George Floyd. De 45-jarige witte politieman duwde tijdens de fatale arrestatie in mei 2020 zijn knie bijna negen minuten lang in de nek van de zwarte Amerikaan, die daarbij kwam te overlijden. Over acht weken wordt zijn straf bekend.

De twaalfkoppige jury had negen uur nodig om tot een oordeel te komen. Chauvin werd na de uitspraak direct naar de gevangenis gebracht. Hij was eerder nog op borgtocht vrij.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/buitenland/6128877/ex ... floyd.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Fenna » 21 apr 2021, 10:31

Precies.
Chauvin duwde zijn knie in de nek en niet op de luchtpijp.

Wat is de schade die de andere agenten hebben veroorzaakt toen ze op zijn borstkas zaten?
Iemand die stijf van de drugs staat, die zijn spieren zijn verslapt en daardoor is zijn ademhaling ook niet optimaal en zal de borstkas ook niet voldoende kunnen uitzetten, zeker niet als er een volwassen agent op leunt met zijn hele gewicht.

Maar ik vermoed dat de maatschappelijke druk ook van invloed is geweest op het oordeel van de jury.
De hele kwestie met BLM en de druk die men daardoor voelt heeft vast invloed gehad.
-------------
Even voor alle duidelijkheid, het gaat mij niet omdat hij een zwarte is, ik zou dit ook geschreven hebben als het een blanke betrof.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 21 apr 2021, 11:21

De maatschappelijke druk Fenna was ook gigantisch.
BLM en Antifa schijnen voor het proces te hebben gezegd dat als de uitspraak ze niet bevalt ze de steden in de fik gaan zetten.
Dat las ik voor het proces ergens maar weet niet of het waar is.
Maar de stad werd wel een vesting, dat is niet voor niks.
Dus zeker grote maatschappelijke druk, hopelijk niet van invloed op de uitspraak maar gewoon een uitspraak gebaseerd op feiten.
Maar zeker ben ik daar niet van.

Ik heb wel een vraagje.
Ik heb de rechtszittingen niet gevolgd maar is daar racisme ter sprake gekomen ?
Want in alle artikelen staat het woord racisme maar was het handelen van die agent ook ingegeven door racisme ?
Ik kan nergens vinden dat dat is besproken/onderzocht.
Dat is natuurlijk wel heel belangrijk om te weten want daar draait alles in wezen om.

Donkere man gedood door blanke agent.
Als Floyd blank was waren al die rellen en zware plunderingen er niet geweest denk ik.
Nogmaals ik heb de zittingen niet gevolgd dus ik weet het niet.
Mij lijkt het wel belangrijk om te weten of die agent een racist was.
Ook voor de strafmaat over 8 weken.
Die kan daardoor zwaarder worden wat dan terecht ook is.

Ben benieuwd hoe de strafeis gaat worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door taigitu » 21 apr 2021, 11:49

.

Blijdschap om veroordeling agent die Floyd doodde, Biden vindt straf niet genoeg


..............................

Obama
Volgens voormalig president Barack Obama vraagt echte gerechtigheid om veel meer dan een enkel vonnis in één zaak en worden zwarte Amerikanen
nog altijd anders behandeld. "Miljoenen van onze vrienden, familieleden en medeburgers leven in de angst dat hun volgende contact met de politie
hun laatste kan zijn", aldus de oud-president.

De advocaat van de nabestaanden van George Floyd noemde het vonnis een keerpunt in de geschiedenis. "Eindelijk gerechtigheid voor de familie.
Gerechtigheid voor zwart Amerika is gerechtigheid voor heel Amerika!", aldus Ben Crump.

De zwarte burgerrechtenbeweging reageert ook opgelucht.

"Dit kan het begin zijn van herstel van het vertrouwen in een werkzaam rechtstelsel," zegt mensenrechtenadvocaat Martin Luther King III.
De oudste zoon van burgerrechtenactivist Martin Luther King benadrukt ook dat met dit vonnis de problemen niet zijn opgelost.
"We moeten permanent op een vredige en geweldloze manier op het slagveld blijven en eisen blijven stellen. Dit heeft jaren geduurd en één zaak,
een veroordeling, betekent niet het einde van het stelselmatige racisme in ons land."

Lees het gehele artikel:
https://nos.nl/artikel/2377575-blijdsch ... enoeg.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Fenna » 21 apr 2021, 13:19

Ik zou het liefst dit hele artikel plaatsen, maar dat kan helaas niet om iedereen die zo'n medelijden heeft met George Floyd te laten zien dat de zwarte slachtoffers uitgebreid in het nieuws komen terwijl de blanke slachtoffers die er ook genoeg zijn, daarentegen summier of helemaal niet genoemd worden.
Veelal zijn de zwarte slachtoffers zoals Floyd niet vrij van schuld dat de politie zo hard optreed.
Ook dat kind van 13 had een wapen wat hij vlak voor dat hij werd neergeschoten had weggegooid.

Bij deze, de eerste twee alinea's.
Als het te lang is hoor ik het wel. :mrgreen:
--------------
Pemium artikel.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/16798 ... n=whatsapp
In Amerika schiet de politie terug
Eind maart overleed in een ziekenhuis in Chicago de elfjarige Nyandrea Dyer. Zij zat achter in de auto van haar moeder, wachtend bij een benzinestation in Chicago’s Far South Side. Nyandrea werd door een „verdwaalde kogel” geraakt. Het doel van de aanslag was een achttienjarige man die net uit de winkel van dat benzinestation was gestapt. Deze man werd in de onderbuik geraakt. Hij vuurde terug, want hij was gewapend. Nyandrea vocht drie weken lang voor haar leven.
Ook afgelopen zondag werd een jong meisje in Chicago gedood. Jaslyn Adams was zeven jaar oud toen ze stierf. Ze zat met haar vader in een auto bij een drive-thru van McDonald’s toen een schutter gericht op de auto vuurde. Haar vader was het doelwit, en raakte zwaargewond.
Vorig jaar stierven in die stad meerdere kinderen als ’collatoral damage’ bij dit soort schietpartijen, zoals Jinari Ricks (9), Sincere Gaston (1), Mekhi James (3), Lena Nunez (10). De berichten over hun dood zwierven enkele momenten rond, maar losten snel op. Ze verstoorden de boodschap die met alle macht door antiracisten wordt verspreid, namelijk dat de politie het grote gevaar is voor zwarte levens, dat de politie moet verdwijnen en moet worden vervangen door sociale hulpverleners.
De dood van beroepscrimineel George Floyd leidde wel tot demonstraties aangezien zijn dood paste binnen het verhaal dat Amerika systematisch racistisch is en dat Amerikaanse politiemannen „witte suprematie” in stand houden.
Sinds begin van dit jaar staat de teller van het aantal moorden in Chicago op 174 (op het moment dat ik dit schrijf). Ter vergelijking: in Nederland werden 120 moorden gepleegd gedurende het hele jaar 2020. De meeste slachtoffers in Chicago zijn zwarte mannen, net als de meeste daders.

Moorden.

De lokale krant Chicago Sun Times houdt een webpagina bij onder de kop „Moorden in Chicago: een lijst van elk slachtoffer.” Vermeld worden leeftijd, huidskleur, locatie.
Een andere gewelddadige dood in Chicago bracht vorige week wel duizenden demonstranten (en relschoppers) op de been. De dertienjarige Adam Toledo werd op 29 maart door een politiekogel dodelijk getroffen.
Om half drie ’s nachts bevond Adam zich in het gezelschap van een eenentwintigjarig bendelid. Er was met vuurwapens op auto’s geschoten. Opgeschrikt door het vuurwapengeweld belden omwonenden de politie. De politie trof een jongeman met een wapen aan. Hij ging er vandoor. In de chaos van een fatale steeg, met de dreiging van geweld, in de diepe nacht, schoot een gespannen politieman op een persoon een fractie van een seconde nadat deze zijn wapen had laten vallen. Het bleek nog een kind te zijn.
Het bericht van Adams dood leidde in heel Amerika tot rellen. Op veel plekken werd geplunderd. Maar zoals vaak bij dit soort confrontaties ontstond het politiegeweld niet vanuit racistische motieven maar in een keten van fatale gebeurtenissen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 22 apr 2021, 08:22



Pelosi laat al zien in wat voor situatie we zitten.
Die vrouw spoort voor geen meter.
Het eerste waar ik zelf aan denk bij de naam George Floyd is het pistool op de buik van een zwangere vrouw tijdens een geweldadige overval.
Daarna die vreselijke nekklem van 9 minuten.

Maar wat Fenna laat zien klopt ook, Pelosi laat een eenzijdige wereld zien maar er zijn meer slachtoffers.
Onschuldige burgers en zonder strafblad van hier tot ginder maar mensen die op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd waren..
Kleine kinderen waar je niks van hoort die dood gaan door geweld.
Blank of donker , ze halen niet het nieuws op de manier zoals George Floyd.

De jury heeft gesproken, nu nog de straf bekend maken.
Maar als dat allemaal achter de rug is kijk eens als donkere gemeenschap ook naar jezelf en niet alleen naar blanke politieagenten.

It starts at the house zei Denzel Washington zo mooi in het filmpje paar berichten terug.

Heeft iemand dat wel eens echt goed beluisterd wat hij zegt ?

En daarnaast op scholen extra onderwijs over wat arrestaties zijn.
Laat politieagenten op scholen uitleggen dat je moet luisteren als je staande word gehouden.
Niet stoer gaan uitdagen of weg rennen maar doen wat men vraagt van je.

De politie moet ook kijken naar hun opleiding en technieken bij arrestaties.
Daar moeten ook veranderingen in komen.
Maar hun dagelijkse realiteit is totaal anders dan die van hier.
Burgers hebben wapens , beslissingen worden in een seconde genomen.
Maar de trainingen en technieken moeten onder de loep en kijken wat voor verbeteringen er kunnen zijn.
Deze politieagent had al vaker problemen schijnbaar , die hadden ze eruit moeten knikkeren.
Politieagenten met verkeerd gedrag horen ontslagen te worden.

Defunding the police wat men wilt is het stomste wat men kan doen.
Ik plaats straks een artikel daarover.

Nu zullen sommigen denken dat ik de schuld weg haal bij de politie als het fout gaat maar dat bedoel ik dus niet.
Het is namelijk vaak een combinatie van factoren.
Dat vaak samen maakt deze vreselijke dodelijke aflopen van arrestaties.
Dus SAMEN vormt dat dodelijke slachtoffers, niet alleen maar 1 kant uitzonderingen daargelaten.
Zolang men daar niet over wilt praten blijven dit soort vreselijke dodelijke arrestaties bestaan.

Luister naar wat Denzel Washington zegt over 7 en 13 jarigen in zijn uitleg.
En zijn vrienden zonder vader en hemzelf.
Laat hem maar spreken op scholen , hij zou gehoord worden denk ik.
Meer dan de politie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Tammy » 22 apr 2021, 08:27

Afbeelding

Na George Floyd: hoe gaat het met het wegbezuinigen van de politie?

Terwijl de agent die George Floyd doodde in Minneapolis wordt veroordeeld voor zijn daden, wordt langzaam duidelijk wat de gevolgen zijn van eisen om de politie te hervormen en te ‘defunden’. Vier vragen en antwoorden over veranderingen bij de Amerikaanse politie.

1. Wat is er aan de hand?

Derek Chauvin, de agent die vorig jaar bijna tien minuten zijn knie in de nek legde van George Floyd, werd dinsdag schuldig bevonden aan moord. Door de rechtszaak is er weer veel aandacht voor de rol van de politie. Vooral linkse Amerikanen noemen het een ‘systematisch racistisch instituut’. Ze wijzen naar recente incidenten waarbij agenten over de schreef lijken te gaan: van een agent die per ongeluk een wegvluchtende zwarte man neerschoot in Brooklyn Center in de staat Minnesota tot de dood van een 13-jarige Mexicaans-Amerikaanse jongen in Chicago door een agent.

Lees verder via link :

https://www.ewmagazine.nl/buitenland/ac ... ie-818668/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Fenna » 22 apr 2021, 08:44

Obama
Volgens voormalig president Barack Obama vraagt echte gerechtigheid om veel meer dan een enkel vonnis in één zaak en worden zwarte Amerikanen
nog altijd anders behandeld. "Miljoenen van onze vrienden, familieleden en medeburgers leven in de angst dat hun volgende contact met de politie
hun laatste kan zijn", aldus de oud-president.
Het zou ook al heel veel helpen als ze eens ophouden direct in de slachtofferrol te kruipen als het niet lukt wat ze willen.
Volgens hen ligt alles altijd aan de blanke man, maar naar zichzelf kijken waarom iets niet lukt doen ze liever niet, het is immers makkelijker om een ander als schuldige aan te wijzen.

Amerika biedt ze genoeg kansen, maar net als bij de blanken lukt het niet altijd dat te bereiken wat je wil.
De blanken gaan dan toch ook niet jammeren van 'Oh wat voel ik me weer misdeeld. Ik ga nu maar rottigheid uithalen om mijn gram te halen'.

Als je op een directeursfunctie solliciteert, moet je wel de kwaliteiten daarvoor hebben en als je die hebt, krijg je de baan, een bedrijf gaat altijd voor diegene met de beste papieren en daar wringt hem ook vaak de schoen (niet altijd) dat velen van deze groep mensen, banen met een lager niveau als slavenwerk en minderwaardig zien en dan gaan ze weer het slachtoffer spelen en gooien het dan weer op bijv. slavenverleden, of hun huidskleur.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Minneapolis verandert in vesting vanwege start proces George Floyd

Bericht door Fenna » 22 apr 2021, 09:13

Tammy schreef:
22 apr 2021, 08:22
It starts at the house zei Denzel Washington zo mooi in het filmpje paar berichten terug.
;P! ;P! ;P!
Ik heb het filmpje gezien.
Hij slaat de spijker op zijn kop.
Super.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie