Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
4l13N

Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Bericht door 4l13N » 10 apr 2021, 14:31

Mogen mensen met een vaccin straks reizen, een event meepikken of gaan sporten? Premier Alexander De Croo lijkt (nog) niet gewonnen te zijn voor dat idee. De betrokken sectoren zijn wel fan. 'Dit is de grootste crisis in vredestijd, dan moet je creatief durven na te denken.'

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 90485.html

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Bericht door Kristof Piessens » 10 apr 2021, 17:34

Nogmaals, angst hebben is een keuze, maar wat met zelfbewuste mensen die kiezen om geen vaccin te laten zetten ?

Maar goed, zo'n vaccinpaspoort lijkt me de enigste toegangsticket om in een wereld nog te kunnen verkopen en kopen, zonder dit ticket word je uitgesloten van economische handel...dit heeft zijn vergelijk in de openbaringen van de bijbel...waarin verteld wordt over een omstandigheid waar mensen zonder bewijs van iets niet kunnen deelnemen aan economische handel..
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Bericht door Tammy » 12 apr 2021, 05:51

Kristof schreef :
Nogmaals, angst hebben is een keuze, maar wat met zelfbewuste mensen die kiezen om geen vaccin te laten zetten ?
Nee angst hebben is niet altijd een keuze.
Soms is angst hebben helemaal terecht.
Naast zelfbewuste mensen die kiezen om geen vaccinatie te nemen zijn er natuurlijk ook zelfbewuste mensen die wel een vaccin laten zetten.

Het vaccinpaspoort gaat er komen.
Want dit virus gaat niet meer weg.
Het is wachten op een vaccin die ervoor zorgt dat je het virus helemaal niet meer krijgt , zoals bijvoorbeeld de inentingen die je als kind krijgt tegen Polio enz.
Maar dat vaccin gaat wellicht nog jaren duren als het al lukt .

Het is naast een vreselijke tijd ook een tijd om de mensheid te bestuderen vanaf de zijlijn hoe men met tegenslagen omgaat.
Tegenslagen in de vorm van in dit geval een pandemie.
De veerkracht van het menselijke ras is bedroevend laag.
In het begin was men strijdlustig maar het moet niet te lang duren .
En dat laatste doet het dus wel.

De mens wilt controle over alles.
Dat is altijd zo geweest, elke keer nieuwe wegen zoeken om de zaak onder controle te krijgen en verder te gaan.
Maar dit Covid-19 is iets wat door onze vingers is geglipt.
We hebben het laten muteren op een manier die we zonder 100 procent vaccin dat je niet meer besmet kan raken ,niet meer kunnen fixen.
Het ongeduld van de mens en zijn onbewuste arrogantie van heerser zijn over alles heeft ons in deze situatie gebracht.
De onbewuste minachting voor dit virus en daaraan gekoppeld het belabberde beleid wereldwijd heeft gezorgd voor de situatie waarin we nu zitten.

We kijken naar Hollywoodfilms waarin de mensheid word bedreigd door van alles en nog wat en dus ook virussen.
En dat vinden we mooie en spannende films met stoere helden.
Nu spelen we zelf de hoofdrol in zo’n film , alleen duurt die een stuk langer dan de anderhalf uur die je ziet met de Hollywood films.
Velen zijn dan niet stoer maar trappen tegen de maatregelen en schreeuwen en bekogelen de politie want alles duurt te lang.

De situatie waarin we zitten kan men niet doorspoelen als in een film.
Ook niet achteruit.
Dit vaccinatiepaspoort gaat er komen maar heeft pas echt waarde als het gaat om het vaccin die ervoor zorgt dat dit virus helemaal geen vat meer op ons heeft.
Maar tot die tijd gaan we er al mee te maken krijgen en daarmee komt ook de vrijheden die daarmee gepaard gaan.

Iedereen moet zijn eigen keuze maken.
We gaan een ander soort vrijheid kennen.
Dat is de realiteit van vandaag.
De movie is echt geworden en de spelers zijn wij allemaal.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Bericht door univers » 12 apr 2021, 07:14

We gaan een ander soort vrijheid kennen.
De weg van slavernij.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Bericht door Fenna » 12 apr 2021, 08:04

:post: uni.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Bericht door Fenna » 12 apr 2021, 08:20

Tammy schreef:
12 apr 2021, 05:51
We hebben het laten muteren op een manier die we zonder 100 procent vaccin dat je niet meer besmet kan raken ,niet meer kunnen fixen.
Dit wil ik toch even kwijt, wij laten een virus niet muteren, dat doet een virus altijd zelf.

Dat vaccinatie paspoort ben ik helemaal geen voorstander van aangezien men het nog nooit voorelkaar heeft gekregen om jou en mijn digitale gegevens te beschermen, zie ook maar het leek bij de GGD van de coronatests.
Met dat paspoort heeft men digitaal ineens toegang tot al jou gegevens.

Alles draait om controle.
Denk maar eens aan de corona app, de bonuskaart van AH, pinnen bij winkels, aankopen via websites.
Daarmee word jou interesses en waar jij je bevindt geregistreerd.

Maar dat corona paspoort is de kers op de taart, dan weten ze alles van je.
Ze kunnen je medische geschiedenis er moeiteloos mee opvragen door jou registratienummer in te voeren.
Voor dat je gevaccineerd word moet jij namelijk, naam, adres, medicijngebruik, allergieën, welke huisarts je hebt, je BSN nummer invullen.
Je ID kaart word ook gekopieërd.

Ik vind het vergelijk met de Jodenster nog zo gek niet.
Als het nodig is hoeven ze niet meer aan je buren te vragen van welk geloof je bent of dat je van een verkeerde politieke partij bent, want ze hebben alles al.
Laatst gewijzigd door Fenna op 12 apr 2021, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Bericht door Tammy » 12 apr 2021, 08:43

Natuurlijk muteert een virus altijd zelf Fenna, maar wij hebben het de ruimte gegeven door vanaf het begin veel te laks en veel te langzaam re reageren op dit virus.
Alle vliegvelden en nog veel meer bleven open, de weg was vrij voor dit virus om zich te vermenigvuldigen en te muteren.
Tenminste zo zie ik het.

Wat betreft toegang tot mijn gegevens, Fenna de overheid en instanties hebben al mijn gegevens al.
Al jarenlang en samen met de satellieten die boven ons vliegen weten ze als ze het zouden willen elke stap die ik zet.
Ik maak me daarover geen enkele illusie en het interesseert mij ook niet.
Privacy gegevens in een moderne samenleving met al zijn technieken bestaat niet.
Daar bedoel ik dus mee dat de privacy maar een woord is, echt prive zijn je gegevens allang niet meer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Bericht door MetalPig » 14 apr 2021, 15:31

Fenna schreef:
12 apr 2021, 08:20
Ik vind het vergelijk met de Jodenster nog zo gek niet.
Ik wel. Covid is besmettelijk; Jodendom niet.

De vergelijking van het vaccinatiepaspoort met de jodenster is een achterbakse manier om de regering te betichten van nazi-praktijken.
Ik vind het net zo dom als het vergelijken van de lockdown met WO2.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Bericht door herman50 » 15 apr 2021, 12:19

;P! :post:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Bericht door herman50 » 15 apr 2021, 12:24

Fenna schreef:
12 apr 2021, 08:20
Tammy schreef:
12 apr 2021, 05:51
We hebben het laten muteren op een manier die we zonder 100 procent vaccin dat je niet meer besmet kan raken ,niet meer kunnen fixen.
Dit wil ik toch even kwijt, wij laten een virus niet muteren, dat doet een virus altijd zelf.

Dat vaccinatie paspoort ben ik helemaal geen voorstander van aangezien men het nog nooit voorelkaar heeft gekregen om jou en mijn digitale gegevens te beschermen, zie ook maar het leek bij de GGD van de coronatests.
Met dat paspoort heeft men digitaal ineens toegang tot al jou gegevens.

Alles draait om controle.
Denk maar eens aan de corona app, de bonuskaart van AH, pinnen bij winkels, aankopen via websites.
Daarmee word jou interesses en waar jij je bevindt geregistreerd.

Maar dat corona paspoort is de kers op de taart, dan weten ze alles van je.
Ze kunnen je medische geschiedenis er moeiteloos mee opvragen door jou registratienummer in te voeren.
Voor dat je gevaccineerd word moet jij namelijk, naam, adres, medicijngebruik, allergieën, welke huisarts je hebt, je BSN nummer invullen.
Je ID kaart word ook gekopieërd.

Ik vind het vergelijk met de Jodenster nog zo gek niet.
Als het nodig is hoeven ze niet meer aan je buren te vragen van welk geloof je bent of dat je van een verkeerde politieke partij bent, want ze hebben alles al.
Alles draait om controle.
Denk maar eens aan de corona app, de bonuskaart van AH, pinnen bij winkels, aankopen via websites.
Daarmee word jou interesses en waar jij je bevindt geregistreerd.
ik snap hert niet, want wát gebeurt er -ál- als je word geboren?? ,event. gedoopt,, naar een school gaat , paspoort aanvraagt -ooit-,,....... geregisteerd
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Het vaccinpaspoort: hoeveel vrijheid geeft een prik?

Bericht door Maxi » 21 apr 2021, 19:52

Alles draait idd om controle. Zowat elk electronisch apparaat dat je koopt volgt jou al, op elke hoek van een straat staat een camara. Big Brother.
Ze weten waar ik ben, wat ik doe, en straks hebben ze mijn medishe gegeven. Alles is online en klaar op gehackt te worden.
Ook moet ik al aan banken door geven waar ik werk, waar ik in de wereld eventueel geld heb zitten en of ik in nu en in de toekomst nog aankopen zal doe buiten de EU-zone.

Ze willen en ze zullen alles weten.

Plaats reactie