Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
4l13N

Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door 4l13N » 10 apr 2021, 14:48

Goed nieuws: vaccinatie tegen corona beschermt niet enkel de ingeënte persoon zelf, maar voorkomt ook besmetting van anderen, blijkt uit een nieuwe studie van het Amerikaanse RIVM. Immunoloog Ger Rijkers spreekt van bijzonder goed nieuws.

https://www.ad.nl/binnenland/het-bewijs ... ~a7cadeb1/

De algemene redenatie rond inenting was tot nu toe: je laat je vaccineren om zélf beschermd te zijn, eigenlijk een egoïstisch motief. Deze studie laat zien dat je anderen eveneens beschermt, er is ook een altruïstisch motief.”

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door Fenna » 10 apr 2021, 15:44

Het RIVM beweerd anders.
Jazeker. Iedereen die is gevaccineerd moet zich nog steeds houden aan de algemene coronaregels. Vaccinatie beschermt jou tegen ziekte door corona, maar we weten nog niet of iemand die gevaccineerd is toch het virus kan verspreiden.4 dagen geleden
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... erspreiden

Wat heeft dat vaccin voor nut als je het nog steeds kan overdragen maar ook zelf nog steeds kan krijgen.

Een 45-jarige verpleger uit San Diego heeft na het ontvangen van een coronavaccin toch nog de ziekte gekregen. “Hét bewijs dat we niet zomaar alle maatregelen kunnen loslaten”, zeggen experten.
Matthew W. kreeg het Pfizervaccin toegediend op 18 december. Op z’n Facebook schreef hij daarover dat hij enkel wat pijn in de arm voelde. Maar later begon hij toch symptomen te ontwikkelen. Na een shift op de Covid-afdeling van het lokale ziekenhuis op kerstavond werd hij ziek, kreeg hij koorts en spierpijn. Toch corona.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201230_94928370
Man raakt na vaccinatie toch besmet met coronavirus, partner belandt op intensieve: drie Belgische cases tonen aan dat je niet 100% safe bent na inenting
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210328_92906981

drie Belgische cases tonen aan dat je niet 100% safe bent na inenting – via https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210328_92906981

Het bericht van de Nederlandse verpleegster kan ik niet terug vinden.
Zij werd in januari gevaccineerd en kreeg in maart toch weer corona ondanks dat ze de tweede prik had gehad.
Afbeelding
Afbeelding

4l13N

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door 4l13N » 10 apr 2021, 16:53

@Fenna

Je kunt inderdaad na vaccinatie nog steeds corona krijgen maar je gaat er niet meer dood aan. En dat is het belangrijkste. Het aantal doden door het coronavirus terug brengen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door univers » 10 apr 2021, 17:02

De algemene redenatie rond inenting was tot nu toe: je laat je vaccineren om zélf beschermd te zijn, eigenlijk een egoïstisch motief. Deze studie laat zien dat je anderen eveneens beschermt, er is ook een altruïstisch motief.”
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

4l13N

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door 4l13N » 10 apr 2021, 17:06

Jullie hebben teveel fake news gelezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door univers » 10 apr 2021, 17:15

En wat jij leest, is de waarheid ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

4l13N

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door 4l13N » 10 apr 2021, 17:16

univers schreef:
10 apr 2021, 17:15
En wat jij leest, is de waarheid ?
Beter onderbouwd.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door Fenna » 10 apr 2021, 17:56

4l13N schreef:
10 apr 2021, 16:53
Je kunt inderdaad na vaccinatie nog steeds corona krijgen maar je gaat er niet meer dood aan.
Die garantie heb je absoluut niet.
4l13N schreef:
10 apr 2021, 17:06
Jullie hebben teveel fake news gelezen.
RIVM is fake?
Dacht het niet.

Ik ben zeker geen antivaccer, maar dit vaccin vertrouw ik niet en de berichtgeving over AstraZeneca of het vaccin van Jansen is ook niet erg bemoedigend.
Als er gestopt word met AstraZenecs op advies van de overheid kan ik dat geen fake nieuws noemen.
Jij wel 4l13N?
Afbeelding
Afbeelding

4l13N

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door 4l13N » 10 apr 2021, 18:53

Fenna schreef:
10 apr 2021, 17:56
RIVM is fake?
Dacht het niet.
Ik heb nooit gezegd dat het RIVM fake is!

4l13N

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door 4l13N » 10 apr 2021, 18:59

Fenna schreef:
10 apr 2021, 17:56
4l13N schreef:
10 apr 2021, 16:53
Je kunt inderdaad na vaccinatie nog steeds corona krijgen maar je gaat er niet meer dood aan.
Die garantie heb je absoluut niet.
Voorbeelden?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door Fenna » 10 apr 2021, 19:08

4l13N schreef:
10 apr 2021, 18:59
Voorbeelden?
Werkelijk?
Leef je onder en steen?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door Vitharr » 11 apr 2021, 20:34

@4l13N

Je krijgt geen Corona maar CoViD-19. Er is geen enkele vaccinproducent die 100% bescherming tegen CoViD-19 claimt. Het doel is inderdaad het aantal doden verminderen maar volledig voorkomen, zoals jij claimt, is onmogelijk.

Jouw OT wordt door het RIVM terecht tegengesproken. Beiden kunnen geen gelijk hebben. Dus of je OT is fake of het RIVM. Beiden Fake is uiteraard ook nog mogelijk.

Verder ben ik erg benieuwd naar je onderbouwing!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door Determinist » 12 apr 2021, 09:50

Je kan vaccins en virussen niet generaliseren.

Het ene virus is de andere niet en dat geldt tevens voor vaccins.

Dat vaccins in staat zijn bepaalde ziektes volledig uit te bannen en het veroorzakende virus vrijwel geheel dan wel geheel te laten uitsterven is een feit.
Dat vaccins dit niet kunnen bewerkstelligen bij andere virussen is ook een feit.

Al met al zijn vaccins een zegen voor de mensheid gebleken. En vergeet ook niet de rest van de organismen die we van vaccins voorzien.

De lijst met zeer dodelijke of schadelijke ziektes die met vaccins geminimaliseerd zijn is indrukwekkend.

Of vaccins tegen SARS-CoV-2 net zo effectief zijn moet blijken. Echter ziet het er positief uit.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door Vitharr » 13 apr 2021, 10:37

Je mag vaccins als een zegen voor de mensheid zien maar de mensheid zelf is in mijn optiek absoluut geen zegen. Er zijn er te veel en ze worden kunstmatig in leven gehouden. Ik vind de mensheid dan ook een groter probleem dan CoViD-19. Maar dat is mijn mening.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door univers » 13 apr 2021, 11:05

Ik deel je mening.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door Fenna » 13 apr 2021, 12:26

Vitharr schreef:
13 apr 2021, 10:37
Je mag vaccins als een zegen voor de mensheid zien maar de mensheid zelf is in mijn optiek absoluut geen zegen. Er zijn er te veel en ze worden kunstmatig in leven gehouden. Ik vind de mensheid dan ook een groter probleem dan CoViD-19. Maar dat is mijn mening.
Very :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door Determinist » 13 apr 2021, 13:47

Vitharr schreef:
13 apr 2021, 10:37
Je mag vaccins als een zegen voor de mensheid zien maar de mensheid zelf is in mijn optiek absoluut geen zegen. Er zijn er te veel en ze worden kunstmatig in leven gehouden. Ik vind de mensheid dan ook een groter probleem dan CoViD-19. Maar dat is mijn mening.
Leuke mening. In het zelfde stramien van iemand, wie was dat ook alweer...

Oh ja, Dhr Ebenezer Scrooge.

Prima als je zo denkt. Maar ik zou dan zeggen "put your money where your mouth is".
Begin met jezelf en je directe familie en maak er een eind aan. Of als je dat te drastisch vindt, sla alle medische hulp voor ieder die je lief is in de wind en weiger hulp.
Want waarom kunstmatig in leven houden? Mijn gevoel zegt dat jouw mening niets waard is omdat het nergens op slaat. Ja, alleen als je ook van mening bent dat het ook voor jezelf en je omgeving geldt.

Oh waarschijnlijk is dat niet de bedoeling. Het gaat om anderen die kunstmatig in leven gehouden worden.

Ach, Misantropen bestaan, maar ik neem ze niet al te serieus.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door Vitharr » 13 apr 2021, 14:50

Communiceren met jou blijft moeilijk zolang je azijn lekt. Ik heb voor mezelf inderdaad die keuze gemaakt. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat jij ook zo moet denken.

Jij verheft jouw mening altijd direct tot DE waarheid. In plaats van te zeggen dat je vaccins een zegen vind roeptoeter je dat ze dat zijn. Je snapt het verschil volgens mij niet eens meer. Je neemt jezelf in ieder geval veel te serieus.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door Fenna » 13 apr 2021, 15:00

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen

Bericht door Fenna » 13 apr 2021, 15:10

Het bericht is niet tegen mij gericht, maar vind dit wel erg heftig.
Determinist schreef:
13 apr 2021, 13:47
Begin met jezelf en je directe familie en maak er een eind aan.
Als je het met iemand niet eens bent, hoef je ook weer niet zo te reageren.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie