Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door Tammy » 19 apr 2021, 07:47

Afbeelding

Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht.

Twaalf Europese topclubs hebben zondag aangekondigd dat ze een aparte Super League willen oprichten, maar zowel binnen als buiten de voetbalwereld is er veel kritiek op de omstreden plannen. Een greep uit de eerste reacties.

Gary Lineker, voormalig Engels international:

,,Ik denk dat dit Super League-complot al snel onderuit zal gaan op zijn absurde en hebzuchtige reet.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/sport/geschokte-react ... ~aa24c830/

>>>>>>>>>>>>>>>

Ik heb er niet veel verstand van maar manlief des te meer.
Zal hem straks eens vragen wat hij hier van vind als hij wakker is. :mrgreen:
Mij lijkt het geen goede ontwikkeling maar wie ben ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door univers » 19 apr 2021, 08:38

Gaat niet door.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door Tammy » 19 apr 2021, 08:51

Manlief denkt van wel Univers, net gevraagd. :mrgreen:
Hij is het er ook niet mee eens maar dit zal doorgaan volgens hem.
Waarom denk jij van niet ?

Vandaag onze twee vrienden in good old England vragen wat zij er van vinden.
Manchester United en Manchester City fans.
Zijn beste vrienden van elkaar behalve met voetbal.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door univers » 19 apr 2021, 09:01

Te veel weerstand, en kans op uitsluiting uit de Europese competitie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door Tammy » 19 apr 2021, 09:08

Ze gaan hun eigen Europese competitie starten Univers .
Hoe kijk jij daar tegenaan?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door univers » 19 apr 2021, 09:39

Voor mij hoeft het niet,

FC Barcelona doodziek: 1,1 miljard euro schuld
'Schuld Real Madrid bedraagt 530 miljoen euro'
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door Tammy » 19 apr 2021, 09:56

Onze Manchester United fan in Engeland vind het ook niks Univers.
Mijn man en hij zijn al aan het kletsen daarover, is uurtje vroeger daar maar is altijd vroeg wakker. :mrgreen:
Die schulden die jij noemt had mijn man het ook over dat die heel hoog zijn.
Misschien eens die belachelijke transfer bedragen en salarissen omlaag brengen.
Wat Messi verdient is absurd.

Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen in de voetbalwereld.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door Tammy » 19 apr 2021, 10:46

Super League leidt tot woede: 'Iedereen is verbijsterd en overvallen'

De (inter)nationale voetbalbonden en de Britse premier Boris Johnson hebben met afschuw gereageerd op het concrete plan van twaalf Europese topclubs om een Super League op te richten. Het nieuws kwam uitgerekend een dag voordat de UEFA zou stemmen over een nieuwe opzet van de Champions League.

"Een paar clubs leggen nu een bommetje onder een voorstel dat maandag eigenlijk zou worden afgehamerd", zegt secretaris-generaal Gijs de Jong van de KNVB in gesprek met de NOS. "We zijn zeker overvallen. Iedereen is verbijsterd dat men dit doet, zeker op dit moment."

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/voetbal/6128467/super ... allen.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door Tammy » 20 apr 2021, 12:07

Real-preses Pérez vindt Super League noodzakelijk en laakt UEFA-dreigementen.

Voorzitter Florentino Pérez van Real Madrid heeft zich verbaasd over de commotie die is ontstaan na de aankondiging van de Super League. De 74-jarige Spanjaard vindt het nieuwe toernooi noodzakelijk voor de toekomst van het voetbal en hij maakt zich al helemaal niet druk om de dreigementen van de UEFA.

"Als er iets nieuws komt, zijn er altijd mensen die tegen zullen zijn", zei Pérez maandagavond in het Spaanse televisieprogramma El Chiringuito de Jugones. "We doen dit om het voetbal te redden nu de clubs een zeer moeilijke periode doormaken. Wij hebben over twee seizoenen al 400 miljoen euro verloren en dan heb ik het alleen over ons."

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/voetbal/6128671/real- ... lk_wrapper

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door Tammy » 20 apr 2021, 13:54


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door univers » 20 apr 2021, 14:15

Dit is de grootste crimineel, die kale netenkop.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door Kristof Piessens » 20 apr 2021, 18:49

Soms begin ik te denken dat het voetbal geleidelijk aan ook zal ophouden te bestaan, door een extra league te organiseren belast je de spelers door die competitie te spelen nog eens extra...en is het een flagrante aanfluiting van de reeds bestaande verschillende competities waar je met eerlijk spelen een ticket naar de hogere competities kunt verdienen wat tevens betekend dat het ook een vorm van ticketomzeiling gaat waarbij het straffen via de bestaande competities eigenlijk gecompenseerd kunnen worden...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door Maxi » 21 apr 2021, 19:39

Ik heb geen benul hoe die poltiek in elkaar zit achter de schermen. Maar hoeft dit een probleem te zijn?

Iedereen is aangesloten bij FIFA/UEFA. Als die mannen een eigen comptitie willen onder hun regels. Hun goed recht, maar gooi ze dan uit hun eigen competitie. en europese competitie zwieren en alle andere FIFA leagues. Eens zien hoe lang deze clubs hun fans gaan houden...


Zelfde als de voorgestelde Bene league die ze willen, maar op kleine schaal. Ook hier zie ik geen toekomst in. Wie zit er te wachten op de lange verplaatsingen? Mogen de supporters van Antwerp Alkmaar nu wel binnen, Rellen/hooligans, kleinere team die in een nog groter put komen te zitten, traditie van "lands kampioen" word verbroken. Ook hebben Belgie en Nederland hebben beide 5 ploegen europees. word dat dan mogelijks maar 5 samen? Dus nog meer moeite voor europees voetbal.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door Kristof Piessens » 22 apr 2021, 08:32

Keiharde kritieken op deze toch wel nieuwe super league, maar het is opgericht met medewerking van een amerikaanse zaken/investeringsbank die daar miljarden in wilde pompen dat ze onder de clubs mogen verdelen, maar wat ze hebben onderschat is het feit dat de laatste jaren eufa in hervorming zat in verband met de wedstrijdkalender en dat de verdiensten echter niet als individueel mag beschouwd worden gezien de clubs in vergelijking met elkaar zeer gevarieerde schuldenlasten hebben...

Daarnaast de clubs zijn traditiegetrouw toch een collectief gebeuren die niet zonder hun fans kunnen presteren, als de fans te weten komen dat ze de competitie toch gaan doortrekken gaan ze meer verliezen aan fans dan ze door collectieve verdienste in een hogere competitie terechtkomen en de fans er graag wat geld voor over hebben ook eventueel de wedstrijden op hogere niveau mee te maken, het probleem is natuurlijk dat de individuele spelers als collectief de verdiensten hebben om eens tegen ploegen te spelen waar ze anders nooit tegen hebben gespeeld, dat maakt het zo interessant niet die nieuwe competitie doorgang te laten vinden ook al kun je niet seizoenen achter elkaar de winnaar zijn en dat moet kunnen om eens af en toe een seizoen over te slaan en het de volgende seizoen beter te doen als ze het ticket binnen hebben om europees te kunnen spelen.

Ik vind in ieder geval dat de basisgedachte van die nieuwe competitie berust op ongefundeerde aannames en dat het zou helpen om meer inkomsten te hebben, gelijk daar aan gerelateerd is het amerikaans/europese voetbalsysteem te verschillend waarbij de uitgangspunten niet in evenwicht zijn met het credo van "fair play" wat bij veel spelers en in de coulissen van de fifa/eufa een zeer duidelijk statement inroept.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door Tammy » 25 apr 2021, 10:40

Afbeelding

Elf clubs uit Serie A vragen om clubs Super League te straffen.

Elf clubs uit de Serie A hebben de Italiaanse competitie gevraagd om AC Milan, Internazionale en Juventus te straffen voor hun betrokkenheid bij de Super League. Dat meldt het Italiaanse persbureau ANSA.

AS Roma, Torino, Bologna, Genoa, Sampdoria, Sassuolo, Spezia, Benevento, Crotone, Parma en Cagliari zouden competitiebaas Paolo Dal Pino een brief hebben gestuurd.

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... e-straffen

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik begrijp de reacties van die clubs wel .
Het vertrouwen is compleet weg nu.
Ik zat mij al af te vragen of er consequenties zouden komen voor de clubs die de Super League wilden .
Ik denk dat het toch wel een staartje krijgt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door herman50 » 25 apr 2021, 12:15

heb er geen ´bal´verstand van maar het is toch van de gekke om dat met 3 landen te doen zijn er verder geen goeie clubs, nou een ding ,,wiebere jonges,, ga maar buiten spelen in je uppie, maar niet gek natuurlijk als ik lees dat er weer een injectie van Amerika bij zit , denk aan de Formule 1 alles moest worden veranderd, tijdens de corona moesten ze door blijven rijde anders ......ja wel, koste het weer die kl.... centen ,,,,nouja ze doen maar ....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geschokte reacties op aparte Super League: Doodsteek voor het voetbal, pure hebzucht

Bericht door univers » 25 apr 2021, 13:00

Doen ze ook.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie