Een vrouw als Syrisch president?

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Een vrouw als Syrisch president?

Bericht door taigitu » 22 apr 2021, 16:17

.Afbeelding

Een vrouw als Syrisch president?

Hedwig Kuijpers - 21 april 2021

De in Damascus gebaseerde advocate Faten Ali Nahar heeft gisteren haar kandidaatschap in de Syrische verkiezingen voor het presidentschap aangekondigd.
Indien goedgekeurd, maakt zij kans om niet alleen de eerste Syrische vrouwelijke presidente – maar ook de allereerste vrouwelijke presidente in de Arabische wereld – te worden.

De Syrische presidentsverkiezingen vormen een evenement dat de laatste jaren flink omgeven wordt door controversiteit.
De huidige Syrische president, Bashar al-Assad, is sinds 2000 in functie. Na de dood van vader Hafez al-Assad op 10 juni 2000 werd de grondwet van Syrië gewijzigd.
De minimumleeftijd voor het presidentschap werd verlaagd van 40 naar 34 jaar, de leeftijd van Bashar op dat moment.

Een door Syrië voor volgende maand aangekondigde presidentsverkiezing is door de diverse oppositiefacties – zowel de ‘rebellen’ in het Noorden
en Noordoosten van het land, als splintergroeperingen buiten het land – afgedaan als een “theatrale farce“.
De oppositie riep immers op tot een algehele boycot op de verkiezingen.

Lees verder via de link:
https://reportersonline.nl/een-vrouw-al ... president/


Wat een durf van deze vrouw om als eerste vrouw (?) voor dit kandidaatschap te gaan.
Hoe zullen mannen reageren in een land waar vrouwen nog veel niet wordt toegestaan
met alleen de reden dat ze vrouw zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Een vrouw als Syrisch president?

Bericht door Tammy » 22 apr 2021, 18:00

Heel dapper van deze vrouw.
Ik vrees alleen dat ze geen schijn van kans maakt.
Deze landen zijn nog lang niet klaar om vrouwen als gelijkwaardigen te zien.
Helaas moet ik zeggen, maar ik wens haar veel succes toe.
Ik heb haar achtergrond gelezen , ben wel heel benieuwd waarom haar broer een vluchteling in Duitsland is en de rest van de familie niet.

Good luck dame, wie weet gebeurt er een wonder daar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie