Turkije onderzoekt tweede crypto-uitwisseling terwijl de markt implodeert

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Turkije onderzoekt tweede crypto-uitwisseling terwijl de markt implodeert

Bericht door univers » 25 apr 2021, 08:14

Turkije heeft zaterdag de chef van een van de grootste cryptocurrency-bedrijven van het land aangehouden nadat hij een klopjacht had gelanceerd op de oprichter van een andere beurs die naar Albanië was gevlucht.

De Turkse crypto-boom dreigt snel failliet te gaan nu bedrijven folden en de regering van president Recep Tayyip Erdogan zich voorbereidt om de ongereguleerde digitale valutamarkt in toom te houden.

Het volume van crypto-aankopen in het land van 84 miljoen mensen is tussen november en maart vertienvoudigd toen Turken naar manieren zochten om hun spaargeld te behouden tijdens een sterke daling van de waarde van de lire-valuta.

Maar de markt begon te ontrafelen toen de oprichter van de Thodex-beurs in Istanbul, Faruk Fatih Ozer, deze week naar Albanië vluchtte met een gerapporteerde $ 2 miljard aan activa van investeerders.

Thodex stopte met investeringen van bijna 400.000 gebruikers.

Turkije vaardigde een internationaal arrestatiebevel uit en arresteerde vrijdag tientallen werknemers van Thodex tijdens invallen in het hele land.

Ambtenaren blokkeerden ook de rekening van de Vebitcoin-uitwisseling - een van de vijf grootste van Turkije - en startten een onderzoek nadat deze ook abrupt haar activiteiten had stopgezet.

Lees verder :https://techxplore.com/news/2021-04-tur ... lodes.html
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Turkije onderzoekt tweede crypto-uitwisseling terwijl de markt implodeert

Bericht door Tammy » 26 apr 2021, 11:43

Ik ben niet goed bekend met de financiele markten hoe dat precies allemaal werkt.
En al helemaal niet de digitale valutamarkt.
Maar ik weet wel dat de Turkse Lira het niet goed doet.
Dat de boel daar op dat gebied nog niet in elkaar gedondert is vind ik vreemd maar dat komt waarschijnlijk door mijn gebrek aan kennis daarover.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie