Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door taigitu » 18 mei 2021, 16:57

Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival


Showbizz
Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Welk land moet volgens jou door naar de finale?
Het wachten is voorbij: vandaag barst het Eurovisie Songfestival los in Rotterdam. Vanavond staat de eerste halve finale op het programma.
Zestien landen strijden vanuit Ahoy voor een plekje in de grande finale op zaterdag. Benieuwd wat je kunt verwachten?
Wij zetten alle landen voor je op een rijtje.

Showbizz
Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Welk land moet volgens jou door naar de finale?

Het wachten is voorbij: vandaag barst het Eurovisie Songfestival los in Rotterdam. Vanavond staat de eerste halve finale op het programma.
Zestien landen strijden vanuit Ahoy voor een plekje in de grande finale op zaterdag. Benieuwd wat je kunt verwachten? Wij zetten alle landen voor je op een rijtje.

1. Litouwen

The Roop -Discoteque

The Roop valt op door hun dansjes en knalgele outfits. In hun nummer wordt disco, funk en elektronische muziek gecombineerd.
Vorig jaar, bij de afgelaste editie, was deze groep al favoriet voor de zege. Een finaleplaats lijkt dan ook gegarandeerd!




Lees of luister verder via onderstaande link, of kijk vanavond naar de uitzending het Eurovisie Songfestival op de televisie :

https://www.tipsenweetjes.nl/overig/act ... gfestival/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door univers » 18 mei 2021, 17:19

Er is dan voetballen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door taigitu » 18 mei 2021, 19:04

univers schreef:
18 mei 2021, 17:19
Er is dan voetballen. :mrgreen:
Zet je de muziek onder de uitzending voetballen. Kan je van beiden genieten.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door taigitu » 18 mei 2021, 22:49

Wel...... ik haak nu af, ik heb genoeg gezien van het festival.
Het zal wel aan de leeftijd liggen maar ik hoor graag de tekst die gezongen wordt
en dan beginnen ze vanavond met zoveel herrie dat de stemmen niet boven de
'muziek' uitkomt. Af en toe (?) kunnen ze flink vals zingen.
En zo zijn er nog een paar dingen die voor mij niet hoeven.
Ik denk dat ik het tweede deel van het festival maar laat voor wat het is.


Alle Nederlandse Songfestival liedjes via de Link:
https://eurostory.nl/nederlandse-eurovi ... schikking/


Onder andere deze:
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door univers » 18 mei 2021, 22:57

Ik denk dat ik het tweede deel van het festival maar laat voor wat het is.
Dat lijkt mij een verstandig besluit. :mrgreen:
Ik geniet lekker van het voetballen. :grin:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door Tammy » 19 mei 2021, 01:02

Ik kijk al jaren niet meer.
Ik heb er geen zin meer in hoe het nu gaat .
Nee geef mij maar Waterloo en Dingedong en natuurlijk Johnny Logan.

Maar vooral Hallelujah. ;P!



Dag Songfestival, ik heb al lang geleden afscheid genomen van je.
Wat was het leuk toen.
Helaas is dat voorbij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door Kristof Piessens » 19 mei 2021, 06:37

Bah...tweede halve finale interesseert me niet, vond het songfestivalgehalte vroeger het beste, dan was dat verplicht in de eigen taal te zingen, de laatste jaren is engels het meest gezongen taal voor die landen...

En blijkbaar is de bedoeling van het songfestival de laatste jaren echter buiten de context gevallen en zingen ze in boodschappen al naargelang het thema van het voorbije jaar....

Voor belgie heb ik natuurlijk wel gekeken, hooverphonic is een wereldwijd bekende band, ze zijn in ieder geval wel in de grote finale....
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door univers » 19 mei 2021, 06:47

Ik kijk al jaren niet meer, heeft niets meer met songfestival te maken.
Vindt het een corrupte t.... bende.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door Fenna » 19 mei 2021, 09:22

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door Fenna » 19 mei 2021, 09:24

@Tammy. ;P!
Halleluja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door Tammy » 21 mei 2021, 07:33

Duncan, de winnaar van het vorige Songfestival en de reden dat het nu in Nederland word georganiseerd heeft Corona.
Kan dus niet optreden in de finale.
Sneu voor die jongen maar het risico van besmetting is gewoon aanwezig bij zo’n evenement.
Ze hadden het een jaartje weer moeten overslaan , dan kon hij wel optreden in de finale.
Maar ja het moest koste wat het kost door, en dan kan er dit dus gebeuren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door Tammy » 23 mei 2021, 09:11

Ik sloeg deze ochtend mijn IPad open om de kranten te lezen en zag dat Italia heeft gewonnen.
Ik dacht voorruit ik zal eens luisteren.
Mama mia wat een rot herrie ! ! :mrgreen:
Afschuwelijk !

En Nederland heeft maar 11 punten gehaald ?
Niks van het publiek ook.
Ik heb de moeite genomen om het liedje te luisteren en de tekst op te zoeken.
Ik denk dat mensen niet meer zo’n zin hebben in activistische liederen.
Ik lees ook dat het meer een Surinaams lied was, al met al met maar 11 punten staat deze zanger op een beroerde plek.

Maar Italia op numero uno met die herrie ?
Ongelooflijk. :rolfl:





Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door Kristof Piessens » 23 mei 2021, 09:46

ja, ik heb de grote finale wel volledig uitgezien, de punten bestonden uit de helft van de vakjury en de helft van het publiek (sms), vakjury zette zwitserland en frankrijk op respectievelijk 1 en 2 afwisselend, daarna kwamen de punten van het publiek, UK 0 punten pijnlijk, Belgie maar 3, enkele landen kregen mooie punten bij en verschoven gemakshalve naar de linkerzijde van het klassement, tot italie aan de beurt kwam en het publiek hen katapulteerden naar de eerste plaats met niet minder dan 318 punten plus de reeds 206 punten van de vakjury op 524 punten...

Eerlijk gezegd, vond ik het niveau van de songs nog redelijk te doen, Belgie heeft een te zacht maar niet zo erg pakkende nummer gezongen met wel een opvallende zangeres met haar diamant bezette jurk (ondanks hun ervaring)...het was divers, waaronder ijsland het ook niet slecht deed, maar dat italie ging winnen is een behoorlijke nummer dat het publiek blijkbaar wel aansprak...italiaanse rock met sobere glamour, ditmaal was een metalband van finland minder begeesterend dan bij lorde van 2015....

Jammer voor Nederland voor de weinige punten van het publiek, maar je ziet dat vakjury anders stemt dan het publiek en daar zit ook de clou van de verrassingselement van het gebeuren, concluderend moet een nummer dus af zijn, vakjury beoordeelt dat anders dan het publiek dat doet en vermoedt dat een groot deel van de jongvolwassenen italie hebben gekozen omdat dit een liedje song was dat naar de maatstaven van de originele songfestival beantwoordde zoals rock in de eigen taal te spelen...veruit de meeste landen hebben in het Engels gezongen, slechts een klein aantal landen hebben in de eigen taal gezongen.

Nota; italie heeft volgens de geschiedenis van dat festival dus de derde keer gewonnen eerder hebben ze in 1964 en 1990 ook gewonnen.
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 23 mei 2021, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door taigitu » 23 mei 2021, 09:57

Ik heb gisteren ook niet gekeken en hoorde vanmorgen op het nieuws dat Italië gewonnen heeft.
Dat die kans groot was bleek al uit de voorspellingen. Maar ik zie ook helemaal niets in deze uitvoering en ook niet in de tekst.
Ik had dit wel in de vooruitzending gezien maar het raakte me op geen enkele manier.

Zitti E Buoni (Italy)
Måneskin

Ze weten niet waar ik het over heb
Vuile kleren, tussen ', met modder
Geel van siga 'tussen de vingers
Ik met de sigaar, lopend
Het spijt me, maar ik geloof zo veel
Dat ik deze sprong kan wagen
Zelfs als de weg bergopwaarts is
Daarom train ik nu
Goede avond dames en heren
Buiten de acteurs
Je kunt maar beter niet meer fouten maken
Je kunt maar beter stil en braaf zijn
De mensen hier zijn raar, net als drugsdealers
Te veel nachten was ik buitengesloten
Mo 'ik trap ze' sti deuren
Kijk omhoog als klimmers
Het spijt me, mam, ik ben altijd weg, maar
Ik ben gek, maar anders dan zij
En je bent gek, maar anders dan zij
We zijn gek, maar anders dan zij
We zijn gek, maar anders dan zij
Ik heb bladzijden en bladzijden geschreven
Ik zag zout en dan tranen
Deze mannen in de auto
En beklim de stroomversnellingen niet
Ik schreef op een grafsteen
"In mijn huis is er geen God"
Maar als je het gevoel van tijd vindt
Je zult uit je vergetelheid opstaan
En er is geen wind die stopt
De natuurlijke kracht
Vanuit het juiste oogpunt
Je voelt de opwinding van de wind
Met wasvleugels aan de achterkant
Ik zal die hoogte onderzoeken
Als je me wilt tegenhouden, probeer het dan opnieuw
Probeer mijn hoofd eraf te hakken
Waarom
Ik ben gek, maar anders dan zij
En je bent gek, maar anders dan zij
We zijn gek, maar anders dan zij
Spreek, helaas spreken mensen
Hij weet niet waar hij het over heeft
Jij brengt me naar waar ik drijf
Dat ik de lucht hier mis
Spreek, helaas spreken mensen
Hij weet niet waar hij het over heeft
Jij brengt me naar waar ik drijf
Dat ik de lucht hier mis
Spreek, helaas spreken mensen
Hij weet niet waar hij het over heeft
Jij brengt me naar waar ik drijf
Dat ik de lucht hier mis
Maar ik ben gek, maar anders dan zij
En je bent gek, maar anders dan zij
We zijn gek, maar anders dan zij
En we zijn gek, maar anders dan zij
Wij zijn anders dan zij

Bron: Musixmatch
Songwriters: Thomas Raggi / Victoria De Angelis / Ethan Torchio / David Damiano
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door taigitu » 23 mei 2021, 10:02


Afbeelding
Bron: EBU

Achter het lied - Zitti E Buoni: wij zijn anders dan zij
22-05-21 - Geschreven door Vera Verkooijen

Ongeveer een week geleden kwam Italië binnen in de top 5 van de bookmakers.
Na hun eerste repetitie bleek al snel dat Måneskin met een goede reden naar het Songfestival is gestuurd.
Het nummer Zitti E Buoni is rauw en krachtig, in zowel muziek als lyrics.

Zitti E Buoni betekent Hou je kop en wees stil en werd oorspronkelijk geschreven met andere lyrics.
Toen het nummer mee deed aan de Italiaanse voorronde, was het een stuk grover en minder genuanceerd.
Door de regels van het songfestival moesten een aantal lyrics met scheldwoorden aangepast worden, en het nummer wat ingekort.

Het nummer is een feest voor iedereen die zich buitenstaander voelt, want Zitti E Buoni is ervoor gemaakt hen een stem te geven.
Måneskin roept met hun nummer op om trots te zijn op je eigen uniekheid en deze te tonen aan de buitenwereld:
"Het maakt niet uit wat er gezegd wordt, wij zijn anders dan zij zijn."

Italië heeft als een van de weinige landen rock naar het podium gestuurd, wat de band een unieke aanwezigheid maakt.
Één ding is zeker, of ze nu winnen of niet, het wordt gegarandeerd een goed optreden.

Måneskin is als 24e aan de beurt tijdens de finale van het songfestival.

https://songfestivalupdate.nl/artikel/6 ... rs-dan-zij
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door Kristof Piessens » 23 mei 2021, 10:16

Nou ja, niet dat italie moest winnen blijft toch niet betekenisloos als ik bovenstaande bericht lees...

Ergens is het nummer geschreven vanuit gaande dat er veel mensen sukkelen met hun zelfbeeld en een mate van onrechtvaardigheid hebben ten aanzien van de maatschappelijke verhoudingen/positie, het persoonlijke treft dan ook hoe iemand zich ontwikkeld om toch erkenning te krijgen voor wat ze doen en dat amper krijgen dat torpedeert gemakkelijk al eens de trots dat iemand had zonder te willen terugzien naar het verleden...het is toch een punt dat een maatschappelijke tendens vertegenwoordigd dat je eigen succes afhangt van de wil tot doorzetten om überhaupt erkenning te ontvangen en dat is een uitsluitend mechanisme dat speelt tussen de generaties en de huidige ontwikkelingen van een wereld dat beheerst wordt door economische factor en hiërarchische bedrijfscultuur.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door taigitu » 23 mei 2021, 10:30

Kristof Piessens schreef:
23 mei 2021, 10:16
Nou ja, niet dat italie moest winnen blijft toch niet betekenisloos als ik bovenstaande bericht lees...
Ja, met de handleiding erbij wordt het begrijpelijker.



Ophef over beelden van Songfestival-winnaars: “Geen cocaïne! We zijn zelfs bereid ons te laten testen”


23-5-2021

Tijdens de uitzending van het Eurovisiesongfestival was te zien dat de frontman van de Italiaanse groep Måneskin Damiano vooroverboog.
Op sociale media wordt nu gesuggereerd dat hij cocaïne aan het snuiven was.
Ophef over beelden van Songfestival-winnaars: “Geen cocaïne! We zijn zelfs bereid ons te laten testen”

Na de finale werd er op de persconferentie gevraagd naar wat er toen precies gebeurde.
Dat er cocaïne werd gesnoven wordt echter ten stelligste ontkend.
“Thomas (een bandlid, nvdr.) brak een glas met zijn been.
Neen, ik gebruik geen drugs. Please, guys! Zeg dat alsjeblieft niet. Geen cocaïne”, klinkt het.

Lees verder en zie de korte video:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210523_91860746


Hoe moeten we dit nu weer opvatten.
Ook dit nieuws hoorde ik vanmorgen op de radio......
Maar het zal wel een vervolg hebben en dat komt dan ook in het nieuws.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door Fenna » 23 mei 2021, 10:43

Vreselijke nummer van Italië.
Wat jij zegt Tammy, wat een herrie.
Dan vind het nummer van Macrooy beter te pruimen, maar heeft HET ook niet.

Ik zie wel dat ik weer niks gemist heb.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door taigitu » 26 mei 2021, 13:19

Afbeelding


Liveblog 5 uur geleden - 26-5-2021 om 12.55 uur.

Coronabesmettingen Songfestival toch bekendgemaakt

Het aantal coronabesmettingen onder de bezoekers van het Songfestival, wordt over een paar weken toch geopenbaard.
Dat zal gebeuren nadat het bron- en contactonderzoek van de GGD is afgerond, zegt een woordvoerder van Fieldlab.

Gisteravond zei de organisatie achter de testevenementen nog dat besmettingen niet publiekelijk gemeld zouden worden.
De berichtgeving zou in dat geval enkel nog over de besmettingen gaan, zo vreesde Fieldlab.
Op dat besluit kwam commentaar op sociale media.

Bezoekers van het Eurovisie Songfestival moesten zich vooraf verplicht laten testen.
Er zijn in totaal 28.249 bezoekers getest.
Na afloop werd hun ook gevraagd een coronatest te doen, maar dat was niet verplicht.

https://nos.nl/liveblog/2382342-belgie- ... smettingen


Afbeelding


Ik ben benieuwd wat de cijfers ons straks vertellen. Zullen we hier een gokje maken?
Hoeveel besmettingen er zijn geconstateerd, ook rekening houden met het feit dat testen achteraf niet verplicht was.

Ik gok op 90 personen die besmet zijn geraakt gedurende de aanwezigheid op het Song Festival.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Deze acts staan vanavond in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival

Bericht door Tammy » 26 mei 2021, 13:29

Ik lees dat achteraf testen niet verplicht was ?
Dan hebben de Songfestival besmettingcijfers ook totaal geen zin.
Iedereen moet getest zijn na afloop, dan heb je de echte cijfers.
Nu dus niet.

Dat niet verplicht testen achteraf deden ze bij andere test evenementen ook ?
Waarom ? :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie