VS bespioneerde onder meer Merkel samen met Deense geheime dienst

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

VS bespioneerde onder meer Merkel samen met Deense geheime dienst

Bericht door Tammy » 31 mei 2021, 09:51

Afbeelding

VS bespioneerde onder meer Merkel samen met Deense geheime dienst.

De Amerikaanse inlichtingendienst NSA heeft in samenwerking met de Deense inlichtingendienst onder meer de Duitse bondskanselier Angela Merkel en andere Europese hoogwaardigheidsbekleders bespioneerd. Dat schrijft de Deense publieke omroep DR op basis van een nog niet gepubliceerd intern onderzoek van de Deense inlichtingendienst.

De NSA maakte gebruik van het Europese netwerk van internetkabels, die onder meer van en naar Duitsland, Zweden, Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk en ook Nederland lopen. Belangrijke knooppunten van dit netwerk liggen in Denemarken.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/tech/6136505/vs-bespi ... lk_wrapper

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


We hadden er al eerder iets over gehoord maar nu dan officieel.
Wat een boef was Trump toch......
Ooh wacht, in die tijd was het de alom geliefde president van Amerika Obama waar Merkel en de rest van Europa mee weg liepen . :mrgreen:
En nu ?
Komt er een commissie waar Obama word opgeroepen om te verschijnen en uitleg te geven ?

Ik bedoel bondgenoten die elkaar spioneren, foei toch .
Die Obama toch. [joker]
Maar aan de andere kant denk ik dat dit soort praktijken zo oud als de weg naar Roma zijn.
Op dat hoge niveau kan men wel bondgenoten zijn maar dat betekend niet dat men elkaar niet in de gaten houd.

Is het netjes ?
Nee is niet netjes.
Maar de wereld is geen kleuter zandbak waarin grootmachten met schelpjes spelen.
Men kan bevriend zijn met elkaar maar achter de schermen blijft altijd voorzichtigheid geboden .

Inlichtingendiensten en veiligheiddiensten zullen altijd blijven bestaan.
Ze kunnen ons behoeden voor veel narigheid en aanslagen enz voorkomen .
Maar er kunnen ook minder goede bedoelingen in voorkomen.
Als die aan het licht komen zoals nu dan dient daar uitleg over te worden gegeven.
Volgens de regels die daarbij horen .


Ben benieuwd of Obama deze uitleg moet komen geven.
Ik denk dat ik het antwoord al weet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie