'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Bericht door Tammy » 16 jun 2021, 19:29



'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'.

Onprofessioneel, onbegrijpelijk en onbestaanbaar. Het waren deze drie woorden die opkwamen bij sportmarketeer Marcel Beerthuizen toen hij deze week zag hoe de voetbalsterren als Cristiano Ronaldo en Paul Pogba op eigen houtje twee hoofdsponsors van de Europese voetbalbond UEFA een spaak in het wiel staken. "Als de UEFA hier niet heel snel tegen ingrijpt, heeft ze een enorm probleem."

Tijdens een persconferentie voor de wedstrijd van Portugal tegen Hongarije zette Ronaldo maandag ostentatief twee flesjes cola opzij die voor zijn neus stonden. Van onder de tafel haalde de Portugees een flesje mineraalwater tevoorschijn, waar hij een flinke teug uit nam. "Agua!", riep de vedette van Juventus, waarmee hij zijn aversie tegen de consumptie van frisdrank wereldwijd onder de aandacht bracht.

Lees verder via link :

https://nos.nl/collectie/13781/artikel/ ... sponsoring

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dit vind ik een zeer slechte zaak.
Als je tegen frisdrank bent dan kan je je uiten via andere kanalen maar niet zo.
Hier zou eigenlijk een fikse boete op moeten staan.
Dit zijn hoofdsponsers, Ronaldo moet niet denken dat hij alles kan maken zonder consequenties.
Die andere man met dat alcoholvrij biertje haalt zijn religie erbij.
Dat kan natuurlijk ook niet.

Dit is iets waar men meteen moet ingrijpen want anders is het hek van de dam.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: 'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Bericht door Kristof Piessens » 16 jun 2021, 20:03

Het is niet dat het sponsors zijn, dat die flesjes in beeld moeten staan ?
Op de achtergrond staan ook sponsors in beeld...waarom is dat onvoldoende, is het om de spelers/coaches te lokken dat ook te drinken ?
Hij zette die inderdaad weg om te vermijden dat hij het zelf zou gaan drinken, maar tegelijkertijd is hij zelf geen fan van coca cola..omdat hij weet dat er suikers inzitten die bijdragen aan gezondheidsproblemen, jongeren drinken dit al heel vroeg en voor dat ze goed en wel volwassen zijn komen er gevolgen bovendrijven die de gezondheid nimmer kunnen beschermen het ondergraaft dat juist maar in het denkbeeld van veel mensen denkt men dat het goed is voor de gezondheid wat uiteraard eens ze volwassen zijn maar pas doorhebben hoe het echt zit...en de statement van ronaldo doet niets af aan de sponsoring maar om duidelijk te maken aan de jongeren absoluut niet te veel cola te drinken...af en toe kan nog wel maar elke dag ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Bericht door univers » 16 jun 2021, 21:09

jongeren drinken dit al heel vroeg
Ik ook, maar ik verdunde het. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: 'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Bericht door herman50 » 17 jun 2021, 06:54

heel persoonlijk vind ik deze heren vallen onder het zg Hamilton syndroom , 1 minuut stilte voor BLM op de startgrit ..nou een dikke ,als hij dat zo nodig moet -of hun- beginnen ze een club die als 1e een flink deel van hun -door sponsors opgehoeste- inkomen aan de 3e wereld schenken, wees flink lul niet maar doe of niet lulle maar poetse
nee dit zijn over het paard getilde jochies die nou denken alles te kunnen .......ook op hun bek gaan ....... een goeie moge ieders
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Bericht door Tammy » 17 jun 2021, 07:42

Je had het niet duidelijker kunnen zeggen Herman50. :post:
Geweldig verwoord . ;P!
En jij ook goedemorgen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Bericht door Tammy » 17 jun 2021, 07:48

Kristof schreef :
Het is niet dat het sponsors zijn, dat die flesjes in beeld moeten staan ?
Op de achtergrond staan ook sponsors in beeld...waarom is dat onvoldoende, is het om de spelers/coaches te lokken dat ook te drinken ?
Hij zette die inderdaad weg om te vermijden dat hij het zelf zou gaan drinken, maar tegelijkertijd is hij zelf geen fan van coca cola.
Coca cola is 1 van de hoofdsponsors dus allicht staan de flesjes op tafel.
Ronaldo heeft een hekel aan frisdrank , hij zet ze niet weg om te vermijden dat hij ze zelf gaat drinken.

Hij vind het ook vreselijk zegt hij als zijn zoontje een cola drinkt of friet eet.
Arm kind, heeft een ouder die weer extreem met gezondheid bezig is.
Af en toe iets eten of drinken wat niet gezond is is niet erg.
Maar dit zijn mensen die over the top gaan met hun levensstijl.
En het willen opdringen aan anderen.

Herman50 verwoord het perfekt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Bericht door univers » 17 jun 2021, 07:58

Voor mij zijn het een stelletje kl...zakken, die vergeten dat de premies die ze krijgen, door de zelfde sponsors uitbetaald krijgen.
het zijn misselijke over het paard getilde mannetjes.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Bericht door Tammy » 17 jun 2021, 08:25

Ronaldo vond ik vroeger een arrogante kwast met een goddelijk lichaam.
Ik heb een tientallen meters grote poster van hem zien hangen op het vliegveld in Napoli.
Ik dacht Armani reclame voor heren ondergoed , hij ziet er geweldig uit met six pack en hij weet het. :mrgreen:
Ik dacht ja hoor daar is die voetballer weer met dat kijk mij eens mooi wezen.
De eerste voetballer die ik als modepop zag.
En hij hing in Napoli , je kon er niet omheen als je dat vliegveld ingaat.
Verderop hing David Beckham met zijn tattoo plaatjes voor hetzelfde merk, de andere modepop.
Niet mijn types maar die sixpac wasbordjes zien er mooi uit. [joker]

Maar in de eerste plaats is Ronaldo een geweldige voetballer maar ik vond hem arrogant.
Totdat ik een documentaire over hem zag.
Het is een man die heel veel doet voor arme en zieke kinderen in de wereld.
Ik zag een kant waar hij niet mee te koop loopt maar die heel mooi is.
Mijn beeld van hem is toen veranderd.

Maar de arrogante trekjes blijft hij houden maar niet meer zo overheersend als wat ik toen dacht.
Maar met die flesjes cola gaat hij de mist in.
Dat is pure arrogantie voor mij en ik hoop dat men dat ook laat merken aan hem dat dit echt niet kan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: 'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Bericht door herman50 » 17 jun 2021, 11:50

tsja niet leuk om te zeggen maar kort gelijk ....maar dan ook gelijk!! .... op hun inkomsten -- dus extra´s,,nee gaat niet door ... jammer maar helaas ? "nee
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: 'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Bericht door Kristof Piessens » 17 jun 2021, 22:07

Bedrijven sponsoren vooral verenigingen die iets gaan organiseren in het kader van hun activiteit, in ruil voor reclame betalen ze met plezier een bepaald bedrag waar de verenigingen de basis(on)kosten kunnen dekken, de inkomsten die binnenkomen van een evenement op die geplande dag of periode moeten niet terugbetaald worden dat mogen ze als winst behouden en daar eventuele andere kosten mee betalen die na afsluiten van dat evenement nog voldaan dienen te worden...

Voor een ek/wk werkt dat via de respectievelijke bonden die kandidaten zoeken om de organisatie van het evenement op zich te nemen, sponsors betalen de dekking van de organisatie in ruil voor reclame op tv of andere manieren, spelers worden nooit gesponsord door die bedrijven, omdat coca cola sponsor is van het ek, heeft Ronaldo hier in de verste verte niets mee te maken, hij zelf wordt al gesponsord door kledij/schoeisel merken te dragen die als reclame dienen om meer bekendheid te verspreiden...

Dat hij die flesjes wegzet is niet vanuit dommigheid of omdat hij niet weet waarom coca cola reclame maakt voor een product en sponsor is van het EK evenement...het is een signaal dat het veel mensen op den duur begint te storen om aan te zetten tot consumptie van het getoonde product....terwijl het merk reeds al wereldwijd enorm bekend is, ze doen dit ook niet zomaar omdat de consumptie van hun product de laatste jaren mogelijk in dalende lijn noteert, de consumptie wordt door middel van reclame altijd aangezwengeld om de verkoop er van te verhogen.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: 'Acties Ronaldo en Pogba gevaar voor toekomst sportsponsoring'

Bericht door herman50 » 18 jun 2021, 06:34

oke laat dat zo zijn , maar hij laat wél een levensgroot plakaat hangen met 10 tallen namen. beetje vreemd vind je niet ,,zo van,kijk mij es ,,,tja n lafbek of mafketel meer niet anders ruk je die handel ook weg,,, maar fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie