UEFA slaat terug na felle kritiek en plaatst regenboogkleuren bij logo

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

UEFA slaat terug na felle kritiek en plaatst regenboogkleuren bij logo

Bericht door Tammy » 23 jun 2021, 14:51

Afbeelding

UEFA slaat terug na felle kritiek en plaatst regenboogkleuren bij logo.

De UEFA heeft woensdag het eigen logo op sociale media voorzien van regenboogkleuren. De Europese voetbalbond reageert daarmee op de kritiek op het weigeren van een verzoek van München om de Allianz Arena woensdag in die kleuren te verlichten.

"Sommige mensen denken dat het een politiek besluit was om het verzoek van München af te wijzen, maar dat is niet het geval", schrijft de UEFA in een verklaring op de site. "Het was juist een politiek gekleurd verzoek van München, aangezien het gekoppeld

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/ek-voetbal/6141264/ue ... lk_wrapper

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Allereerst zie ik het liefst sport en politiek gescheiden.
Maar in die wereld leven we niet meer, maar dat terzijde.

Men is zeer verontwaardigd over een nieuwe Hongaarse wet .
Die wet verbiedt het promoten zoals men dat daar noemt , van homoseksualiteit en het veranderen van sekse onder jongeren tot achttien jaar.
Als men denkt dat men met regenboogvlaggen en armbandjes indruk maakt op Orban van Hongarije dan kan men dat vergeten.
Ook dat de wet daardoor veranderd.

Wat men wel kan doen is als men echt zo verontwaardigd is als men zegt niet meer voetballen daar.
Ik had begrepen dat de finale die in London zou worden gespeeld misschien door de opleving van de Indische variant van Covid-19 verplaatst word naar Budapest ?…………
Waarom ?
Als je nu het hele stadion verlicht wilt hebben in regenboogkleuren en andere gebouwen ook , omdat je walgt van die wet, dan kan je toch niet met goed fatsoen daar spelen ?

Ooh en er is nog iets.
Volgend jaar is het WK in Qatar.
Naast het feit dat men daar op kerkhoven speelt door het overlijden van 6500 ( maak er maar meer van hoor ) arbeiders onder afschuwelijke omstandigheden houd men niet van homo’s.
Het is zelfs strafbaar.

De straf is………….de doodstraf.
Alhoewel men denkt dat die niet uitgevoerd word want er is geen bewijs dat het uitgevoerd word.
Maar kan natuurlijk ook achter gesloten deuren zijn.
De wet daar is de doodstraf als twee mannen homo zijn en seks met elkaar hebben.

Gek dat we daar ook gaan voetballen.
Gaan we dan ook met een armbandje rond huppelen op de grasmat en zo onze afkeuring laten zien wat totaal geen indruk maakt in dat soort landen , of blazen we het hele WK af ?

Want als je het WK afblaast dan pas toon je karakter.
Als je niet speelt in Hongarije toon je karakter.
Maar regenboogkleuren laten zien is leuk voor de bühne van kijk wij verfoeien die wet maar heeft totaal geen impact op de leiders van die landen.

Armbandjes zeggen mij helemaal niks behalve rouwbanden.
Alleen maar lopen met zoiets maar daar wel voetballen is iets wat ik totaal niet kan rijmen met de diepe afkeer tegen homohaat waar men zo boos over is.
Terechte boosheid maar doe dan iets sterkers dan armbanden.

De mensen waar het over gaat zullen zich gesteund voelen maar er verandert niks voor ze.
Helaas moet ik zeggen.

Op onderstaande link staan de landen en straffen waar homosexulaiteit niet geaccepteerd is.
En het zijn er heel veel nog anno 2021.

https://winq.nl/articles/227514/in-welk ... strafbaar/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie