Een spandoek met ‘Wie wordt de nieuwe Anne Frank’? Verplicht naar Auschwitz jullie!

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
4l13N

Een spandoek met ‘Wie wordt de nieuwe Anne Frank’? Verplicht naar Auschwitz jullie!

Bericht door 4l13N » 23 jul 2021, 10:04

Afbeelding

Naast Viruswaarheid, Nederland in Opstand en Moederhart is er weer een nieuwe groep die demonstreert tegen de coronamaatregelen: Police for Freedom. Ik ben niet blij met dit soort protesten. In mijn ogen zijn ze onveilig, omdat er zelden 1,5 meter afstand wordt bewaard. Bovendien trekken ze vaak complotdenkers aan die geloven dat Bill Gates en George Soros het virus de wereld in hebben geholpen om er zelf een slaatje uit te slaan.

https://www.parool.nl/columns-opinie/ee ... ~ba94b42b/

Waarom word door sommigen corona met de holocaust vergeleken?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Een spandoek met ‘Wie wordt de nieuwe Anne Frank’? Verplicht naar Auschwitz jullie!

Bericht door Tammy » 23 jul 2021, 10:34

4l13N schreef :
Waarom word door sommigen corona met de holocaust vergeleken?
Waarom vraag je je af ?
Dit zijn mensen die in mijn ogen totaal niks weten of snappen wat de holocaust is geweest.
Dit zijn de jankers die de avondklok vergeleken met toen.
Dit zijn mensen die totaal niet snappen wat het betekend om in oorlogstijd te leven met 24/7 constante dreiging om een bom op je huis te krijgen of opgepakt te worden of de angst of je nog tulpenbollen kan vinden want je zit in de hongerwinter en er is niks te vreten.
Of dat je dierbaren sterven of als je in het kamp zit wanneer je de gang naar de gaskamers moet maken.
En dat vijf jaar lang.

Deze welgevoede vrouw op de foto weet niet hoe het voelt als je ribben uitsteken zo mager als men was in die kampen.
Deze vrouw heeft zo gezien zat te eten thuis.
En deze vrouw heeft het gore lef om een gele ster en kampkleding aan te trekken ?
Hoe durft ze de naam van Anne Frank te noemen.

Wat een stuk onbenul is dit mens en iedereen die daar mee huppelt.
Ga je zakdoekjes weer pakken en ga weer janken om het feit dat we proberen om dit rot virus enigszins onder controle te krijgen.
Mijn hemel je zal zoiets in je familie hebben.

Had ik maar een tijdmachine.
Stopte ik deze domme vrouw erin richting Tweede Wereldoorlog.
Eens kijken of ze dan nog de vergelijking maakt met nu.

Dit is mijn antwoord op jouw vraag 4l13N.
Behoorlijk fel maar ik heb me nog ingehouden ook.
Ik kan absoluut niet tegen dit soort mensen die daar zo rondlopen.

Let wel : als iemand tegen de Coronamaatregelen is dan moet die persoon dat zelf weten.
Ook al ben ik het er niet mee eens.
Mijn visie hoeft niet iemand anders visie te zijn.
Maar dit soort figuren die in kampkleding lopen vind ik echt heel erg en te walgelijk voor woorden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Een spandoek met ‘Wie wordt de nieuwe Anne Frank’? Verplicht naar Auschwitz jullie!

Bericht door gusteman » 23 jul 2021, 12:17

Er wordt me af en toe verweten een vermanend vingertje op te steken, of schoolmeesterige reacties te schrijven.

Tammy doet dat niet, Tammy pent neer wat ze voelt en denkt ... maar op haar eigen manier schrijft ze net hetzelfde als wat ik al jaren keer op keer herhaal: het gros van de mensen is nu eenmaal dom, kortzichtig, benepen, egocentrisch, zelfzuchtig, verward (èn verwarrend), traag van begrip, beïnvloedbaar, maar bovenal dermate overtuigd van hun 'eigen gelijk' dat ze niet in staat zijn in te zien dat hun kennis en begrip van heel beperkte omvang zijn; ergo: hun conclusies en bevindingen zijn dan ook uiterst armzalig.

En dus krijg je dit soort toestanden.
Is de maatschappij daarmee gediend, heeft ze er baat bij?
Allerminst, maar het recht op vrije meningsuiting is nu eenmaal grondwettelijk beschermd dus moeten we dit er bij nemen. En houd daarbij maar rekening met het gegeven dat er per definitie evenveel meningen zijn als daar mensen zijn; er zit dus nog van alles aan te komen. :mrgreen:

Nu ja, zolang het bij een beperkt aantal medeburgers blijft die een pandemie vergelijken met de holocaust valt dit nog best mee; het zou ook een eerste minister kunnen zijn die zijn kiezers opstookt om het Parlement te bestormen ... je weet maar nooit, hé. :wink:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Een spandoek met ‘Wie wordt de nieuwe Anne Frank’? Verplicht naar Auschwitz jullie!

Bericht door herman50 » 23 jul 2021, 14:17

mar goed dat ze niet in Japan woont dus , gisteren is de evenementen directeur op staande voet ontslagen om een mop uit 1994!!! van de Holocast .. en zo pak je dat aan..
<ben van 50 dus net -gelukkig- niet meegemaakt maar wel m´n oma erdoor verloren ,, omdat ´haar jongens in Duitsland en -pa- in Polen zaten te ´spelen ......
dus gebruik je verstand heb je dat niet hou je kop ..
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een spandoek met ‘Wie wordt de nieuwe Anne Frank’? Verplicht naar Auschwitz jullie!

Bericht door univers » 23 jul 2021, 20:21

Er wordt me af en toe verweten een vermanend vingertje op te steken, of schoolmeesterige reacties te schrijven.
Dat is helemaal niet waar/ "nee :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie