Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door univers » 06 aug 2021, 16:04

Een 18-jarige Nederlander is vorige week in de nacht van maandag op dinsdag in elkaar geslagen door landgenoten. De Nederlandse jongeren sloegen en schopten hem tot bloedens toe na een avondje stappen in de Italiaanse stad Garda. Het slachtoffer raakte daardoor flink gewond.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... hp&pc=U531
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Fenna » 06 aug 2021, 16:27

Het word tijd dat de dienstplicht weer word ingevoerd.
Nu weet ik dat velen het hier niet mee eens zijn, maar als ze niet bij defensie willen, kunnen ze ook sociale dienstplicht doen, ze leren dan in ieder geval discipline.
De jeugd van tegenwoordig word teveel als prinsjes en prinsesjes behandeld en met fluwelen handschoentjes aangepakt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door univers » 06 aug 2021, 16:44

Ik vraag mij af, heeft het iets met de spuiten te maken, bijverschijnsel?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Tammy » 06 aug 2021, 16:48

Ik ben altijd voor de dienstplicht geweest Fenna, ben het nooit eens geweest met de afschaffing er van.
Dit is het zoveelste verhaal van geweld van jongeren .
Op Mallorca werd iemand doodgeschopt en nu dit weer.
Ook een 16 jarige jongen doodgestoken in Nederland en zo is het bijna elke week raak.

Jongeren keihard straffen bij geweld.
Altijd dat argument ze zijn minderjarig werkt bij mij allang niet meer.
Ik vind dat als men dit soort geweld gebruikt vanaf zeg maar 14 tot 15 jaar , dat men flink moet straffen.
Ze weten donders goed wat ze doen.
Want als je iemand doodschopt of neersteekt op die leeftijd , hoe is het dan als je ouder word ?
Dit geweld dient gestopt te worden, het is echt te gek voor woorden wat er tegenwoordig gebeurt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Tammy » 06 aug 2021, 16:53

Univers schreef :
Ik vraag mij af, heeft het iets met de spuiten te maken, bijverschijnsel?
Welnee Univers, dit is tuig van het ergste soort in hun leeftijdsklasse.
De vaccins hebben hier echt niks mee te maken.
Hoe kom je daar bij.

Dit zijn zeer geweldadige nare jongeren Univers.
Die bestaan, men moet eens af van het idee dat jongeren altijd lief zijn of nooit zoiets zouden doen omdat ze jong zijn.
Dat de schuld/oorzaak altijd buiten hun zelf ligt.

Laten we geen excuses gaan zoeken voor die lui, het is gewoon walgelijk tuig die andere mensen onnoemlijk veel pijn doen.
Soms met de dood tot gevolg.
En de nabestaanden hebben levenslang.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Fenna » 06 aug 2021, 17:10

Tammy schreef:
06 aug 2021, 16:48
Jongeren keihard straffen bij geweld.
Altijd dat argument ze zijn minderjarig werkt bij mij allang niet meer.
;P!
En volwassen misdaad, moet als volwassen worden bestraft.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door univers » 06 aug 2021, 17:20

En volwassen misdaad, moet als volwassen worden bestraf
Ben ik helemaal mee eens.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Kristof Piessens » 06 aug 2021, 17:49

Erg voor woorden, maar denk eens na waarom dat soort agressiviteit/geweld gebeurd, van generatie op generatie wordt hetzelfde gedrag doorgegeven omdat de jongeren het altijd van de ouderen leren, het zijn die ouderen die zelf niets anders hebben geleerd van de ouderen die nu onder de grasmat liggen en zo blijft het cirkeltje gesloten...

Onderwijs is de fundamenteelste zaak in de ontwikkeling van een mens, als de aanpak daar niet kan/mag veranderen stuur je die jongeren juist in die richting van wedijveren omdat je de basisconcepten niet kent wat fundamenteel hoort in het onderwijs van in het begin wanneer de kinderen rond zes jaar leren over de basisbeginselen van communicatie, maar neen iets wil dat de jeugd enkel feiten leren die de geschiedenis vorm hebben gegeven, maar de basisconcepten zoals wat is vriendelijkheid, wat is rechtschapenheid, wat is geweld en dergelijke als je zelf niet wil dat je geweld gebruikt waarom leren ze dan niet dat geweld gevolgen kent en dan handel je in het voorkomen van geweld als die concepten gekend zijn van in het begin...

Er is geen goed en slecht maar weten dat geweld gebruiken in de latere volwassen leven gevolgen gaat hebben en dat heeft invloed op iemands leervermogen om na te denken over wat je aan het doen bent !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Osiris » 07 aug 2021, 07:57

Vroeger gingen dit soort vechtpartijen meestal om de dames, had er weer eentje met zijn tengels aan de verkeerde gezeten.
Denk dat er tegenwoordig andere ook belangen spelen, teveel drank en andere genuttigde middelen dragen daar zeker aan bij,was vroeger ook.

Door alle corona maatregelen worden groepen ook nog eens tegen elkaar opgezet, degenen die ze proberen na te leven,anderen in ' opperste vakantiestemming ' , juist niet.
Gevaccineerd tegen ongevaccineerd etc.
Die tweedeling word door media ook ernstig gevoed.
En kunnen meningsverschillen de gemoederen doen oplopen en laten uitlopen op dit soort extreme escalaties.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Fenna » 07 aug 2021, 08:53

:post: Osiris.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Tammy » 07 aug 2021, 09:17

Dit heeft niks met Corona maatregelen te maken.
Dit was al voor Corona.
Dat meisje wat in elkaar is geslagen omdat ze niet wilde zeggen of ze een jongen of een meisje was en Bas die werd neergeschoten hebben niks met Corona te maken.
Dit geweld was daarvoor al.
Tijd om dit soort figuren keihard aan te pakken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Tammy » 07 aug 2021, 14:47

Kristof schreef :
Erg voor woorden, maar denk eens na waarom dat soort agressiviteit/geweld gebeurd, van generatie op generatie wordt hetzelfde gedrag doorgegeven omdat de jongeren het altijd van de ouderen leren, het zijn die ouderen die zelf niets anders hebben geleerd van de ouderen die nu onder de grasmat liggen en zo blijft het cirkeltje gesloten...
Nee , niet altijd geleerd van de ouderen als je daarmee de ouders bedoelt.
In sommige gevallen wel maar niet altijd zijn de ouders de oorzaak.
Deze geweldplegers zijn misselijke en wrede etterbakken die voor heel veel ellende zorgen.
Dat soort misselijkmakende jongeren bestaan gewoon, de “verzachtende” mantel om hun draperen moet eens afgelopen zijn.
Want het loopt de spuigaten uit .

>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Jongens (14 en 17) aangehouden voor serie mishandelingen aan Zeeuwse kust.

De politie heeft twee jongens aangehouden voor een serie zware mishandelingen aan de Zeeuwse kust. De verdachten, een jongen van 17 en een jongen van 14 jaar oud, zitten vast en mogen geen contact met de buitenwereld hebben.

Het gaat om zeker vier mishandelingen in de afgelopen week, in Burgh-Haamstede, Renesse en Scharendijke. Gisterochtend was het het ernstigste incident. Toen werden twee 21-jarige mannen uit Breda op een camping aan de Maireweg in Burgh-Haamstede in elkaar geslagen. Ze moesten met meerdere botbreuken in het gezicht naar het ziekenhuis.

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... shandeling

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Kristof Piessens » 08 aug 2021, 06:59

Ik heb het wel degelijk over opvoeding waarvan onderwijs en het leerproces deel van uitmaakt en invloed heeft op het latere levensloop van iemand.
Ouders voeden kinderen op, maar het onderwijs leert hen ook te rekenen, te lezen, te schrijven en dergelijke maar het spreekt nooit het belangrijkste aan waaruit je verstandig kunt omgaan met je eigen als de omgeving, of de betekenis van de woorden kennen en wat dat voor zichzelf vanuit begrip ook toegepast wordt...

Bvb, in sommige gevallen zoals jij het zegt, tammy, gaat dat niet op maar ik zeg juist dat de oorzaak van geweld nooit een eenzijdige zaak is geweest maar een kwestie van opvoeding en van wat de kinderen leren in het onderwijs, als ze niets leren over wat geweld inhoud denken ze dat geweld wel mag omdat er een bepaalde verhouding aan mensen dat ook doen, dus voeren ze geweld ook omdat ze niet weten dat geweld eigenlijk hun wedijver aanspoort vanuit redenen die persoonlijk van aard zijn, ze denken geweld kan/mag omdat anderen dat ook doen. Daarom de uitspraak 'ze weten niet wat ze doen en waarom ?' De onverschilligheid in de motivatie van een mens is puur gezien letterlijk via onderwijs en opvoeding aangeleerd, denken en doen zonder zich bewust te zijn van de gevolgen op hun levensloop is 'spelen met vuur'.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Witte wel » 08 aug 2021, 08:31

En dat geweld wordt jongeren dagelijks aangeleerd en opgedrongen via media als films en muziek videocilps die overgoten zijn met geweld. Waarom komt er niet wat meer vredelievendheid via deze kanalen. Omdat het volk deze leefwijze blijkbaar ambieert want weinigen houden de jeugd weg bij deze kanalen en nemen het ook niet op hiertegen. Maw. de bevolking staat dit toe en moedigd het zelfs aan.
Ik ben het volledig eens met Kristof.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Tammy » 08 aug 2021, 09:55

Ik ben het met je eens Kristof dat soms de opvoeding te wensen over laat.
Over de scholen kan ik geen mening vormen want ik weet niet wat er tegenwoordig op scholen word onderwezen.
Mij lijkt het gezien de tijdgeest waarin we ons momenteel bevinden dat er neem ik aan , veel les word gegeven over respect naar een ander toe op het gebied van religie en geaardheid enz.
En ook dat het vele geweld word besproken.

Alhoewel ik bang ben dat het onderzoeksrapport over het vele geweld tegen de lbthi gemeenschap wat zeer stiekem 6 maanden in de la heeft gelegen door Groenlinkser Rutgher Groot Wassink wat ik heb begrepen niet makkelijk zal worden besproken.
Hij bracht het pas kortgeleden uit, net voor het zomerreces, het zou eens te veel aandacht krijgen denk ik zo.
Daar kunnen Groenlinkers niet zo tegen als er uitslagen van onderzoeken komen die hun beeld in de war schoppen.

https://www.nu.nl/amsterdam/6146710/sla ... grond.html

Daaruit blijkt dat in Amsterdam een bepaalde bevolkingsgroep het meeste geweld of intimidatie tegen deze lbthi gemeenschap gebruikt.
In Nederland is men nogal huiverig om het beestje bij de naam te noemen.
Dus daar komt voorlopig geen verbetering in.
En de groep die het geweld pleegt word dus ook niks bijgeleerd.

Al met al ga ik een stukje met je mee Kristof, maar er bestaan gewoon ook jongeren die een misdadige inslag hebben ondanks prima opvoeding en school.
Er moet een soort van verdorvenheid in iemand zitten om een persoon dood te schoppen.
Om iemand die op de grond ligt zo ontiegelijk hard op het lichaam te schoppen en op het hoofd waarbij het slachtoffer gilt van de pijn en dat er word door geschopt Kristof.
Om over messteken maar niet te spreken of pistolen.

Dit soort personen bestaan, omgevingsfactoren enz alles prima en toch een killer in de maak.
Ken je die uitdrukking: het was zo’n lieve jongen ?
Die blijken dat dus niet te zijn.
Altijd als men het over misdaden heeft van jongeren worden er verzachtende omstandigheden gezocht.
Soms kan dat maar niet voor iedereen.

Wat Witte wel zegt klopt ook.
Veel invloeden uit film en muziekwereld.
Kijk vooral naar die rap video’s.
Ik heb er eens enkele gezien na een artikel daarover maar vind de muziek al vreselijk , altijd gevonden.
Word daar actie tegen ondernomen ?
Want wat ik heb begrepen gaat het daar soms niet zachtzinnig aan toe.
Maar ik houd totaal niet van rap dus wie weet weten anderen daar meer van af.

En de games, veel gewelddadige games voor jonge leeftijden.
En toch gaat niet iedereen die van rap houd en geweldadige games op het misdadigers pad.
De meesten weten echt wel het verschil tussen goed en slecht.
Iemand keihard doodschoppen of zwaar mishandelen, dat zit in iemand of niet.
En dat moet keihard afgestraft worden , want dit soort figuren zijn een gevaar voor de samenleving.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door Fenna » 08 aug 2021, 12:09

:post: Kristof.

En wat denk je van de computergames.
Daar werd al eerder voor gewaarschuwd dat dit een uitvloeisel kon worden en ziehier wat er nu gebeurt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederlandse jongeren vallen landgenoot aan in Italiaanse stad Garda, 18-jarige jongen raakt ernstig gewond

Bericht door univers » 08 aug 2021, 12:27

Niemand aan 5G gedacht.
Verstoord ook de menselijke energie.
Ga maar onder een hoogspanningsmast staan, voel je gelijk wat voor vreemde uitwerking het geeft, op je eigen energie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie