Eerste proces over Ischgl-debacle: weduwe van Oostenrijkse coronadode eist ton schadevergoeding

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80632
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Eerste proces over Ischgl-debacle: weduwe van Oostenrijkse coronadode eist ton schadevergoeding

Bericht door Tammy » 17 sep 2021, 06:26

Afbeelding
De barman van après-ski bar Kitzloch testte op 7 maart 2020 positief op het coronavirus en was daarmee officieel 'patiënt nul’ in Ischgl.

Eerste proces over Ischgl-debacle: weduwe van Oostenrijkse coronadode eist ton schadevergoeding.

Anderhalf jaar na de grote corona-uitbraak in het ook bij Nederlanders geliefde Oostenrijkse wintersportoord Ischgl, begint vrijdag in Wenen de eerste van tientallen rechtszaken over de aansprakelijkheid voor de veroorzaakte schade.

De zaak is aangespannen door de weduwe en zoon van journalist Hannes Schopf (72). De bekende Oostenrijker overleed op 10 april 2020 als gevolg van Covid-19, vier weken na zijn skivakantie met vrienden in Ischgl. Zijn nabestaanden zijn ervan overtuigd dat hij het coronavirus opliep in de volgepakte bus naar het station tijdens de chaotische evacuatie van het wintersportoord. Door de files duurde de rit drie uur.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/buitenland/eerste-pro ... ~af2c9283/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik vind het heel goed dat dit proces eraan komt.
Laten ze maar eens uitvogelen of er sprake is van aansprakelijkheid.
Ik ben benieuwd of dit een kettingreactie gaat veroorzaken in anderen landen.

Van mij mag het ook hier beginnen en dan met name tegen meneer van Dissel gezien zijn ongelovelijke naïeve uitspraken in februari 2020 , dat er een kleine kans was dat het virus Europa zou bereiken.
Hetzelfde ongeveer toen het al in Bergamo was.
En daarnaast de traagheid om beschermden kleding in de verzorgingstehuizen.

Dus ik ben heel benieuwd welke landen gaan volgen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie