Der Spiegel haalt uit naar ons land als maffiaparadijs

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Der Spiegel haalt uit naar ons land als maffiaparadijs

Bericht door Tammy » 17 okt 2021, 08:57

Afbeelding
Zo beelden de Duitsers Frau Antje af.

’Hoe Nederland de maffia groot maakte met naïef drugsbeleid’

AMSTERDAM - Nederland is zo naïef geweest met het drugsbeleid dat het land zich tot een waar maffiaparadijs kon ontwikkelen. Dat schrijft het Duitse weekblad Der Spiegel.

Het Duitse tijdschrift haalt fel uit naar het Nederlandse drugsbeleid. In een negen pagina’s tellende coverstory ’Käse, Koks und Killer’ (kaas, coke en moordenaars) wordt het drugsbeleid in ons land waarover Duitse instanties zich in toenemende mate zorgen maken, uiteengezet.

Lees veder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2023806 ... rugsbeleid

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ach Nederland, altijd een naïeve instelling met veel zaken gehad.
Niet alleen op drugsgebied.
Heel langzaam word men wat wakker maar het is nog niet veel.
En eigenlijk al te laat.
Het kaasmeisje illustreeert dat het beste.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Der Spiegel haalt uit naar ons land als maffiaparadijs

Bericht door Fenna » 17 okt 2021, 09:27

Ze hebben gelijk.
Voor ons telt het spreekwoord zachte heelmeesters, stinkende wonden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Der Spiegel haalt uit naar ons land als maffiaparadijs

Bericht door herman50 » 17 okt 2021, 09:33

achja kijk eerst naar de splinter in je eige oog en dan naar de balk van een ander bv ,, WW2 én o.a. RAF -Rote Armee - snel vergeten ,,, [think] ....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Der Spiegel haalt uit naar ons land als maffiaparadijs

Bericht door univers » 17 okt 2021, 09:46

achja kijk eerst naar de splinter in je eige oog en dan naar de balk van een ander
daarom heet het ook, Der Spiegel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Der Spiegel haalt uit naar ons land als maffiaparadijs

Bericht door Determinist » 17 okt 2021, 09:49

Het gaat inderdaad om naïviteit.

Als het om het drugs "probleem" gaat is het mij wel duidelijk dat het plaatsen van drugs in de illegaliteit de oorzaak is van de problemen.
Uiteindelijk gaat het om de onderliggende ideologie waaruit de keuze wordt gemaakt. En elke keuze heeft gevolgen. Maar welke is in de ideologie belangrijker?

Zo is reeds bewezen dat in een vrije samenleving het onmogelijk is drugs te verbieden zonder dat dit tot zware neveneffecten leidt.
De naïeve "war on drugs" is nergens gewonnen en heeft ernstige gevolgen. Het wordt daar alleen maar erger omdat het kat-en-muis spel niet gewonnen kan worden door een democratische overheid in een vrije samenleving.
Een niet vrije samenleving met een sterk autoritair apparaat lijkt enigszins te werken, alhoewel het lastig is uit deze samenlevingen de daadwerkelijke effecten te beoordelen.
Maar dit lijkt een middel erger dan de kwaal.

Een tussen aanpak heeft zowel voordelen als nadelen. De vraag is hoever die nadelen gaan en of dit af te zetten is tegen de voordelen.
Ook dit blijkt een naïeve aanpak.

Ik pleit al jaren voor volledige openstelling van drugs en het in de categorie plaatsen zoals alcohol. Dit is de enige methode die zover ik weet nog nergens wordt toegepast. Zal ook wel niet snel komen aangezien de meeste landen nog steeds zweren bij naïeve systemen die feitelijk niet werken maar alleen op ideologie worden toegepast. Vanuit een idealistisch wereldbeeld.

"Drugs is slecht voor je en wij de overheid gaan bepalen wat jij wel en niet mag".

Zodra deze naïeve ideologie wordt losgelaten verwacht ik dat de problemen rondom drugs sterk zullen verminderen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Der Spiegel haalt uit naar ons land als maffiaparadijs

Bericht door Tammy » 17 okt 2021, 10:31

Determinist schreef :
Ik pleit al jaren voor volledige openstelling van drugs en het in de categorie plaatsen zoals alcohol.
Allereerst goed stuk wat je hebt geschreven . ;P!
Ben het eens wat je zegt maar heb er 1 vraag bij.
Volledige openstelling betekend dus ook hard drug zoals heroine bijvoorbeeld.

De mensen die daar verslaafd aan zijn zullen geld nodig hebben voor hun volgende shot.
Vaak gebeurt dat via criminaliteit , en ik zie het niet zitten dat wij daarvoor moeten betalen.
De criminaliteit daar omheen baart mij dan wel zorgen want dat verdwijnt niet door openstelling van drugs.
Hoe kijk jij daar tegenaan ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Der Spiegel haalt uit naar ons land als maffiaparadijs

Bericht door univers » 17 okt 2021, 10:38

Determinist :post:

Ik weet wel dat mijn blowtje een betere uitwerking op mijn lichaam heeft, dan de voorgeschreven pillen van die kwakzalver.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Der Spiegel haalt uit naar ons land als maffiaparadijs

Bericht door Fenna » 17 okt 2021, 11:13

:post: Determinist.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Der Spiegel haalt uit naar ons land als maffiaparadijs

Bericht door Determinist » 17 okt 2021, 11:38

Tammy schreef:
17 okt 2021, 10:31
Ben het eens wat je zegt maar heb er 1 vraag bij.
Volledige openstelling betekend dus ook hard drug zoals heroine bijvoorbeeld.

De mensen die daar verslaafd aan zijn zullen geld nodig hebben voor hun volgende shot.
Vaak gebeurt dat via criminaliteit , en ik zie het niet zitten dat wij daarvoor moeten betalen.
De criminaliteit daar omheen baart mij dan wel zorgen want dat verdwijnt niet door openstelling van drugs.
Hoe kijk jij daar tegenaan ?
Alles oplossen zal niet lukken. Net zoals bij alcohol zal je altijd verslaafden hebben en de gevolgen daarvan moeten accepteren.

Het openstellen zal samen moeten gaan met duidelijke regulering en er zal geïnvesteerd moeten worden in preventie en hulp aan diegenen die onverhoopt in de problemen zijn gekomen.
Het zal dus een compleet pakket moeten zijn welke alle aspecten omvat.

Echter al het geld wat gestoken wordt in het bij voorbaat verloren systeem van onderdrukken van de aanvoer kan in andere projecten gestoken worden om de negatieve effecten van legalisatie tegen te gaan.
Maar we moeten af van de utopie dat het probleem niet een economisch probleem is.
Het drugsprobleem is een economisch probleem. Daar waar vraag en aanbod is volgt zonder meer de wetmatigheid dat bij schaarste de prijs omhoog gaat, de kwaliteit verminderd en de zwarte markt sterker maakt. Daar waar schaarse middelen in een markt leidt tot meer mogelijkheden voor aanbieders om veel geld te verdienen. En zonder regulatie gaat dit ondergronds.

Het is niet leuk om deze wetmatigheid te onderkennen in een wereldvisie waar utopie mogelijk is. Daar moeten we vanaf. Het is een kwestie van afstrepen van de negatieve aspecten in elk geboden systeem.
En we hebben uiteraard ook nog empirisch bewijs vanuit het verleden waar experimenten gedaan zijn. En daar moeten we van leren.

Utopie is een richting. Door te erkennen dat het volmaakte utopische doel een "utopie" is kom je tot niet perfect maar tot realistisch beleid.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Der Spiegel haalt uit naar ons land als maffiaparadijs

Bericht door Tammy » 17 okt 2021, 12:21

Determinist schreef :
Alles oplossen zal niet lukken. Net zoals bij alcohol zal je altijd verslaafden hebben en de gevolgen daarvan moeten accepteren.

Het openstellen zal samen moeten gaan met duidelijke regulering en er zal geïnvesteerd moeten worden in preventie en hulp aan diegenen die onverhoopt in de problemen zijn gekomen.
Het zal dus een compleet pakket moeten zijn welke alle aspecten omvat.
Wederom een heldere kijk erop. ;P!
En we hebben uiteraard ook nog empirisch bewijs vanuit het verleden waar experimenten gedaan zijn. En daar moeten we van leren.
Ik ben niet bekend met deze experimenten.
Welke waren dat Determinist ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie