Zal het mogelijk zijn om tot 130 jaar te leven? Volgens de wetenschap, tegen 2100, wel

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Zal het mogelijk zijn om tot 130 jaar te leven? Volgens de wetenschap, tegen 2100, wel

Bericht door taigitu » 21 okt 2021, 14:21

Zal het mogelijk zijn om tot 130 jaar te leven? Volgens de wetenschap, tegen 2100, wel

29 September 2021 • Door Janine

De tijd verstrijkt en de tekenen die de tijd achterlaat op lichaam en geest zijn onvermijdelijk:
veel mensen zijn bang om oud te worden en ondanks het feit dat wetenschap en technologie constant op zoek zijn
naar mogelijke manieren om het verstrijken van de tijd tegen te gaan, lijkt het erop dat de situatie niet
aan verandering onderhevig is (of in ieder geval niet op korte termijn). Als het niet mogelijk is om veroudering te stoppen,
lijkt het er volgens een onderzoek op dat tegen 2100 de gemiddelde levensduur aanzienlijk zal toenemen.
Heb je er ooit over nagedacht hoe oud een mens kan worden?

Lees verder via de link:
https://www.curioctopus.nl/read/35291/z ... n-2100-wel

via: sciencedaily
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 150951.htm
Wow........ dat zou de volgende generatie dus kunnen zijn.
Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat regelen. Maar ik zal het niet meemaken.
Of als ik 'kies' voor een volgend leven, reÏncarnatie, dan maak ik wel deel uit van de volgende generatie.

Ik hou me al jaren bezig met de I Tjing, het Chinese orakel. Niet meer zo frequent als vroeger toen ik ook
consulten gaf op verenigings-avonden. Het is een leuke bezigheid die ik kosteloos deed.
Ik heb wel geleerd dat je dingen los moet laten en er niet gaan 'trekken' aan een antwoord wat je kreeg.
Invullingen die ik op die manier kreeg ingevuld waren af en toe heel bijzonder.

Wil je de I Tjing een keer proberen, dan kan dit via deze link:
https://www.tijdgeest.eu/orakels/i-tjing-raadplegen



Ik heb de I Tjing gevraagd wat deze mij op dit moment in mijn leven wil laten weten . 42-36
Ik kreeg de getallen 42 en 36 en de daar bijhorende tekst.

42. De Vermeerdering

Het spreekt voor zich dat dit hexagram een gunstige periode aanduidt. Een periode waarin het 'bevorderlijk is om het grote water over te steken', zoals dat in de I Tjing wordt beschreven. Dat betekent dat het moment zelfs gunstig is om iets te ondernemen dat tamelijk riskant is. Het is wel zo dat vooral dingen waarbij iedereen voordeel haalt, veel beter zullen slagen dan ondernemingen waarop je enkel en uitsluitend op je eigen persoonlijk voordeel uit bent.

Je baant je enthousiast een weg en weet voor elk probleem een oplossing. Je goede humeur werkt aanstekelijk en verschillende mensen zijn bereid je een handje te helpen.

Dit is een periode van groei. Benut ten volle de kansen die je nu geboden worden. Aarzel niet, en handel zelfverzekerd, zonder daarom arrogant te worden.

In een liefdesrelatie is er heel veel begrip voor elkaar. Als je werk zoekt, zou je rond deze tijd aangenaam verrast kunnen worden. En ongeveer elke verandering die je wilt doorvoeren heeft een grote kans op succes.

Je hebt drie veranderende lijnen. Deze zijn te duiden als een begin, midden en eind van je proces.

Veranderende lijn: 3

Voordeel hebben door gebruik te maken van iets dat ongunstig is voor iemand anders. Hier is niets mis mee als men open en eerbaar hierover is. Men kan hier met vertrouwen op af gaan.

Veranderende lijn: 5

Begaan en vriendelijk zijn. Dit is een goede staat, die veel helpt in situaties met mensen. Heb er vertrouwen in, er is echt geen reden eraan te twijfelen.

Veranderende lijn: 6

Op geen enkele manier is men de situatie tot voordeel. Anderen zijn hier waarschijnlijk door geïrriteerd. Het is geen goed idee koppig in deze houding te volharden. Het gaat niet goed.

Door de veranderende lijnen verandert jouw situatie naar het onderstaande eindhexagram.

36. De Verduistering van het Licht

Je hebt waarschijnlijk niet voor niets dit I Tjing-orakel geraadpleegd! Dit hexagram wijst op een situatie waarbij je (tijdelijk tenminste) het onderspit moet delven. Iemand met niet zo fraaie bedoelingen heeft het op je gemunt, of wil je schade berokkenen. Maar je kunt daar voorlopig niets tegen inbrengen.

De enige manier om uit de problemen te raken is: uiterlijk rustig blijven en schijnbaar inschikkelijk knikken.

Maar innerlijk moet je sterk blijven en weten dat jij het bij het rechte eind hebt. Bega echter niet de vergissing openlijk voor je mening uit te komen, want dan wordt die beslist aangevochten! Blijf voorzichtig en gereserveerd.

'Laat veel over je kant gaan, zonder je voor de gek te laten houden', raadt de I Tjing aan.

Op liefdesgebied liggen ook heel wat hindernissen op je weg. Zolang een liefde geheim blijft, is er geen probleem, maar officieel kun je die relatie voorlopig nog niet maken. Reken financieel op een tijdelijk verlies.
Nou, daar moet ik verder over nadenken.
Daar heb ik al een deel van mee gekregen de afgelopen maanden.
Ik heb 'het lek' nog niet boven, maar ga ervan uit dat ik het ga redden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie