Drama op de set door Alex Baldwin.

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13658
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door Fenna » 22 okt 2021, 13:46

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... n=whatsapp
Vrij artikel.
Alec Baldwin schiet per ongeluk cameraregisseur Halyna Hutchins dood op filmset

Acteur Alec Baldwin heeft donderdag een dodelijk schot gelost met een vuurwapen op een filmset in de Amerikaanse staat New Mexico. Een 42-jarige vrouw, de directeur fotografie van de film, Halyna Hutchins, is om het leven gekomen, meldt de politiekorpschef van Santa Fe. De 42-jarige regisseur Joel Souza is met schotwonden naar het ziekenhuis gebracht, maar hij is buiten levensgevaar.
Lees verder in link
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80590
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door Tammy » 22 okt 2021, 13:50

Ik had het al gelezen, wat een drama dit zeg .
Hoe heeft dit in vredesnaam kunnen gebeuren.
Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt op een filmset.
Heel triest allemaal.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13658
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door Fenna » 23 okt 2021, 09:20

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... n=whatsapp
Vrij artikel.
Wapen was al eerder afgegaan op set voor Baldwin schot loste

LOS ANGELES - Het wapen waarmee de Amerikaanse acteur Alec Baldwin op een filmset de 42-jarige cameraregisseur Halyna Hutchins doodschoot, was al eerder afgegaan zonder dat dat de bedoeling was. Dat vertellen bronnen aan de Los Angeles Times.

Volgens de bronnen werden de standaard veiligheidsprotocollen rondom wapens in de filmindustrie niet zo nauw genomen op de set van de budget westernfilm Rust.

Baldwin’s stuntdubbel zou afgelopen zaterdag twee kogels hebben afgevuurd met het wapen waarvan hem verteld was dat het ’koud’ was, jargon voor een wapen zonder munitie. „Hierop had een onderzoek moeten komen naar wat er was gebeurd”, vertelt een lid van de filmploeg. „Er waren geen veiligheidsbijeenkomsten. Er was geen garantie dat het niet meer zou gebeuren. Het enige wat ze wilden was haasten, haasten, haasten.”

Lees verder in link.
----------------
Het is een hoge prijs die betaald is voor laksheid en geld besparen.
Het was een budget western, geld besparen en tijd waren belangrijker dan veiligheid.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door herman50 » 23 okt 2021, 10:12

vreselijk je blijft het je verdere leen meedragen lijkt me,,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13658
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door Fenna » 23 okt 2021, 10:47

herman50 schreef:
23 okt 2021, 10:12
vreselijk je blijft het je verdere leen meedragen lijkt me,,
Ik denk ook dat hem dat nooit meer loslaat.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80590
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door Tammy » 23 okt 2021, 11:01

Er komt steeds meer informatie vrij en die zien er niet goed uit.
Het is niet alleen een vreselijk tragisch ongeluk , maar de veiligheidsprotocollen zijn niet nageleefd.
Enkele uren voor het ongeluk zijn een paar crewleden weg gegaan doordat de werkomstandigheden slecht waren.
Ook op het gebied van veiligheid.
Alec Baldwin is naast acteur ook de producer van de te maken film.

Een low budget film draait om tijd met weinig grote middelen.
Maar de veiligheidsregels dienen gewoon hetzelfde als bij andere films te zijn.
In hoeverre Alec Baldwin verantwoordelijk kan worden gehouden weet ik niet.
Al met al een hele trieste zaak.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door univers » 23 okt 2021, 13:09

Deze film, kan je jammer genoeg, niet neer terug draaien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door gouwepeer » 23 okt 2021, 13:16

Deze situatie kent alleen maar verliezers.
Zoals Univers al aan geeft is het niet meer terug te draaien, maar hopelijk zorgt dit wel voor meer veiligheid in de toekomst.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door taigitu » 23 okt 2021, 15:10

Acteur Alec Baldwin vrijgelaten, na dodelijk ongeval op filmset

De politie van Santa Fe heeft bekendgemaakt dat Alec Baldwin na zijn verhoor is vrijgelaten. Er loopt geen aanklacht tegen de 63-jarige acteur die donderdag het filmpistool afvuurde dat cameravrouw Halyna Hutchins doodde en regisseur Joel Souza verwondde, op de set van de Amerikaanse western Rust.

Bor Beekman - 22 oktober 2021

Afbeelding
Alec Baldwin na zijn verhoor op het politiebureau van Santa Fe.
Beeld Jim Weber/Santa Fe New Mexican via AP

Baldwin reageerde vrijdagmiddag op Twitter. ‘Mijn hart is gebroken voor haar man, haar zoon en iedereen die van haar hield’, schreef de acteur. Hij noemt Hutchins een zeer gewaardeerde collega en staat in contact met haar familie. Ook zegt Baldwin volledig mee te willen werken aan het politie-onderzoek.

Hoe het incident precies heeft kunnen gebeuren, is nog niet helemaal duidelijk. Wel meldt filmwebsite Indiewire − op basis van een mail van de wapenleverancier die de site in handen heeft − dat het wapen naast losse flodders ook een echte kogel zou bevatten.

Lees verder via de link:
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ntent=free
Heftig deze gebeurtenis. Controleert de persoon, die in die film acteert dat hij iemand dood gaat schieten, toch niet ook zelf even of het wapen echt veilig is?
Er zullen wel eens meer dingen mis zijn gegaan tijdens opnames waar wapens werden gebruikt. Ik zou zeker willen weten of een wapen werkelijk veilig is, voor mezelf (want dat kan ook mis gaan)
als voor de andere acteurs en actrices .' Iets gaat mis' in zulke situaties kan dus een mensenleven kosten....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13658
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door Fenna » 23 okt 2021, 16:44

taigitu schreef:
23 okt 2021, 15:10
Controleert de persoon, die in die film acteert dat hij iemand dood gaat schieten, toch niet ook zelf even of het wapen echt veilig is?
Dat zou niet nodig moeten zijn, ze moeten er op kunnen vertrouwen dat de experts die het checken hun werk goed doen.
Ik kan mij voorstellen dat Baldwin nooit meer zonder angst en prop gun afvuurt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door taigitu » 24 okt 2021, 11:08

Demonstratie van een zogeheten 'prop gun' in een studio in Los Angeles

Afbeelding

NOS Nieuws

Tv-shows doen losse flodders in de ban na dood van cameravrouw

De dood van een cameravrouw op een filmset levert in Hollywood discussie op over het gebruik van vuurwapens op de set. Twee televisieseries doen losse flodders in de ban en maken voortaan gebruik van digitale effecten.

"De veiligheid van onze cast en crew is het belangrijkste", schrijft producent Alexi Hawley van de politieserie The Rookie in een e-mail aan zijn mensen. "Elk risico is te veel risico."

Ook voor superheldenserie The Boys worden geen vuurwapens met losse flodders meer gebruikt, belooft producent Eric Kripke op Twitter. Hij roept anderen op zijn voorbeeld te volgen.

"Het is mijn ergste nachtmerrie dat er iemand op de set gewond raakt of wordt gedood", laat hij weten na de dood van cameravrouw Halyna Hutchins. "Ter nagedachtenis aan haar een simpele belofte: nooit meer losse flodders op mijn sets. We gebruiken voortaan digitale effecten."

'Cold' wapen

Halyna Hutchins werd op de set van de western Rust dodelijk geraakt door een kogel uit een wapen dat acteur Alec Baldwin afvuurde. De kogel kwam terecht in haar maag; Hutchins overleed later in het ziekenhuis. De regisseur van de film raakte gewond aan zijn schouder.

Wat er precies is misgegaan is nog niet duidelijk. Baldwin zou te horen hebben gekregen dat het wapen cold was en er dus geen patronen - scherp of los - in zaten. Amerikaanse media schrijven verder dat er al vaker problemen waren geweest met wapens op de set van Rust.

Regisseur Joel Souza, die gewond raakte bij het incident, reageerde vanavond voor het eerst op de dood van Hutchins. "Ik ben kapot door het verlies van mijn vriend en collega, Halyna. Ze was aardig, levendig, ongelofelijk getalenteerd, vocht voor haar mening en spoorde me altijd aan beter te worden." Souza gaf geen details over wat er was gebeurd op de set, maar bedankte wel voor alle steunbetuigingen.

"Iedereen denkt altijd dat een losse flodder je niet kan doden", waarschuwt Rick Pallaziol, die al veertig jaar wapens levert voor Hollywood. "Maar het heeft een enorme kracht. En bovendien: als er iets is achtergebleven in de loop, dan kan het eruit schieten."


Lees verder via de link:
https://nos.nl/artikel/2402863-tv-shows ... ameravrouw
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Drama op de set door Alex Baldwin.

Bericht door Kristof Piessens » 24 okt 2021, 11:55

Er is heel wat te horen/gezien geweest over dit accident...echte wapens met losse flodders is normaal in hollywood dat ze verwondingen kunnen veroorzaken op plekken waar geen bescherming is om de kracht van een losse flodder op te vangen, kan, maar gebeurd niet altijd...

Hier heeft een schijn van een echte kogel dat door een vastzittende stuk losse flodder de dood heeft veroorzaakt maar het was degelijk een echte kogel...dan kom je wellicht uit op de crew die er verantwoordelijk voor is om die echte wapens te onderhouden na elk gebruik op de set, waarschijnlijk hebben ze geen degelijk historiek van gebruik bijgehouden als dat wel het geval was/is dan had de verantwoordelijke nagelaten het wapen na het laatste gebruik (konden ze ook weten bij welke set(film) ze die voor het laatst hadden gebruikt) te controleren op vastzittende stukken losse flodders of bewegende delen ook nog goed functioneren....
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie