Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Bericht door Tammy » 01 jan 2022, 14:21

Afbeelding
In Ede ging er net als in talloze andere plaatsen veel vuurwerk de lucht in tijdens de jaarwisseling.

Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Werd het algeheel vuurwerkverbod vorig jaar zeer behoorlijk nageleefd, deze jaarwisseling was dat totaal anders: volgens de politie werd er ‘opvallend veel’ vuurwerk afgestoken.
Veel Nederlanders verbaasden of ergerden zich, de vuurwerkbranche kraait ondertussen victorie.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/dossier-oudennieuw/br ... ~a493a295/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Bij mij in de buurt ook heel veel vuurwerk en ik vond het prachtig.
Dit vuurwerkverbod vond ik niet ok.
Want als demonstraties met duizenden mensen toegestaan zijn in Corona tijd en de Dam gisteren weer vol liep met duizenden mensen, dan mag Nederland lekker vuurwerk afsteken van mij.
Want waarom moeten die dan binnen blijven ?

Rot voor de Nederlandse vuurwerkbranche want dit was vuurwerk uit het buitenland.
Kan mij voorstellen dat die flink baalden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Bericht door Fenna » 01 jan 2022, 14:45

Bij ons was het net oorlogsgebied met zware knallen wat net bommen waren.
Die zware knallen vind ik geen feestje maar dat siervuurwerk is prachtig.
Er waren ook opvallend veel vuurpijlen nog te bewonderen ondanks dat deze net als knalvuurwerk verboden zijn.

Net wat jij zegt Tammy, dat verbod is niet oké.
'Wat men verbied smaakt lekker'
Het nodigt juist uit om het tegendeel te doen.
Ik hoorde ook dat veel mensen, die zich anders misschien wel aan de afspraken zouden houden, juist nu uit protest vanwege de lockdown wèl vuurwerk gingen afsteken.

Je krijgt dat de groep raddraaiers die zich aan God nog gebod houden, nu nog veel eerder een voor mij gevoel veel meer vuurwerk afstaken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Bericht door Tammy » 01 jan 2022, 14:53

Fenna schreef :
Net wat jij zegt Tammy, dat verbod is niet oké.
'Wat men verbied smaakt lekker'
Het nodigt juist uit om het tegendeel te doen.
Zoals jij het beschrijft bedoel ik het niet Fenna.
Ik ben voor heel veel Corona maatregelen, mij is het nog allemaal veel te slap.
Maar zoals ik al schreef als demonstraties gewoon doorgaan al bijna twee jaar wat ik zelf belachelijk vind in Corona tijd, dan ook gewoon vuurwerk afsteken.
Die zijn meestal niet met duizenden bij elkaar zoals met demonstraties.

Dat bedoel ik met het klopt niet.
Niet met verbod smaakt lekker en dan lekker het tegendeel doen.
Daar heb ik normaal gesproken een bloedhekel aan, aan die mentaliteit.
Maar met dit vuurwerk even niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Bericht door Witte wel » 01 jan 2022, 15:23

Een mooi voorbeeld van ongehoorzaamheid waar het jaar mee is begonnen en hier blijft het niet bij. De nederlander zal stukje bij beetje zelf weer het oude terug claimen en dat is een goede zaak.
Omicron stelt helemaal niets voor en steeds meer onderzoeken tonen dit aan. Verkoop of doneer de shotjes maar aan Afrika want hier zijn ze niet meer noodzakelijk. Houd de wetenschappelijke publicaties maar in de gaten, het gaat de goede kant op. Gewoon ongehoorzaam zijn en we zijn weer zo terug in het oude normaal.
Ik ben benieuwd hoe het morgen afloopt in Amsterdam.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Bericht door Osiris » 01 jan 2022, 15:41

Witte wel schreef:
01 jan 2022, 15:23
Een mooi voorbeeld van ongehoorzaamheid waar het jaar mee is begonnen en hier blijft het niet bij. De nederlander zal stukje bij beetje zelf weer het oude terug claimen en dat is een goede zaak.
Omicron stelt helemaal niets voor en steeds meer onderzoeken tonen dit aan. Verkoop of doneer de shotjes maar aan Afrika want hier zijn ze niet meer noodzakelijk. Houd de wetenschappelijke publicaties maar in de gaten, het gaat de goede kant op. Gewoon ongehoorzaam zijn en we zijn weer zo terug in het oude normaal.
Ik ben benieuwd hoe het morgen afloopt in Amsterdam.
:post: volledig mee eens.
Protesteren en demonstreren mag zogenaamd alleen als je je aan de regels houdt.
Totale waanzin als het precies die regels zijn waar je tegen demonstreert , dus volledig negeren.
Dus hoop dat het er meer dan die eerdere verwachte 35.000 zullen zijn.
Intentie moet uiteraard vreedzaam zijn, maar al eerder waren andere doelbewuste provocaties de oorzaak dat het niet zo kon zijn.
Hoe kort zijn de lontjes om maar in vuurwerktermen te blijven.
Eveneens benieuwd welke kant het op gaat...
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Bericht door Witte wel » 01 jan 2022, 18:30

Er gaan geruchten de ronde dat er enorm veel Romeo's op de been zullen zijn en er hier en daar bouwmaterialen en containers zijn achtergelaten die daar niet horen te zijn op de looproute. Het zijn geruchten en of daar waarheid in zit is nog maar de vraag. We gaan het zien. Alles wordt heel goed vastgelegd op beeldmateriaal.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Bericht door Osiris » 01 jan 2022, 20:01

Witte wel schreef:
01 jan 2022, 18:30
Er gaan geruchten de ronde dat er enorm veel Romeo's op de been zullen zijn en er hier en daar bouwmaterialen en containers zijn achtergelaten die daar niet horen te zijn op de looproute. Het zijn geruchten en of daar waarheid in zit is nog maar de vraag. We gaan het zien. Alles wordt heel goed vastgelegd op beeldmateriaal.
Ben bang dat het niet alleen de Romeo's zijn, maar ook 'ingehuurde ' relschoppers, die dus wel eens gebruik zullen gaan maken van die materialen.
Hebben we eerder gezien.
Alles om de echte vreedzame demonstranten in een kwaad daglicht te zetten en zo demonstraties,ook toekomstige, te breken.
We zullen zien, alles word steeds meer gefilmd , dus de waarheid zal makkelijker te achterhalen zijn als het mis gaat.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Bericht door Tammy » 02 jan 2022, 09:35

Er komen geen “ingehuurde” relschoppers maar waarschijnlijk dezelfde figuren als bij de vorige demonstraties waar met bakstenen en zwaar vuurwerk naar de politie en hulpverleners werd gegooid.
Je weet wel, van die eencellige losers.
Die niks te vertellen hebben in hun leventje maar laf meelopen in demonstraties om te gaan rellen.
Dan voelen ze zich heel wat.
Natuurlijk bijna onherkenbaar onder hoodies en maskers .

Dit soort stumpers bestaan echt, niks ingehuurd.
Niet alles is een complot.
Straks ga je nog vertellen dat er buitenaardse Reptilians van meneer Icke gaan rondlopen op de Dam en zijstraten van Amsterdam.
Ik ben nog aan het bijkomen dat Frank Sinatra volgens die man van reptielen afstamt.
Zijn song Fly me to the Moon heeft voor mij een hele andere betekenis gekregen.

Laten we hopen dat de politie en ME en brandweer en ambulance mensen weer veilig ‘s avonds bij hun gezin thuis komen.
Zonder verwondingen of mortuarium als eindstation hebben.
Alle respect voor deze mensen en hun beroep.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Bericht door Witte wel » 02 jan 2022, 23:10

Ik gebruik even de link van Fenna uit een andere topic.
Afbeelding
Dit had dus de aftrap kunnen zijn van de eerste vreedzame demonstratie in het nieuwe jaar hier in nederland maar dat had het niet mogen zijn.
Zie hier het resultaat van een bewuste escalatie.
https://twitter.com/Loppis7/status/1477649952834736135
Wie begint er hier? Duidelijk toch.
Die zwarte mannetjes met die helmpjes op. Houd ze in de gaten in de diverse filmpjes die circuleren.

https://twitter.com/fvdemocratie/status ... 01281?s=20
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Branche na massaal negeren verbod: ‘Dit is het bewijs dat Nederland de vuurwerktraditie wil behouden’

Bericht door Fenna » 02 jan 2022, 23:50

;P! :wink: Witte.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie