Het kabinet-Rutte IV

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door Witte wel » 25 aug 2022, 18:03

taigitu schreef:
25 aug 2022, 17:25
Hoe 'gezond' is jouw realisme.
Je hebt moeite met het begrip hemelfietser hè.
taigitu schreef:
25 aug 2022, 17:25
Een realist is volgens het woordenboek dan ook niemand anders dan iemand die zich richt op de werkelijkheid.
Duidelijker kan het niet. Toch?
Dat is wat ik schreef.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door taigitu » 25 aug 2022, 18:54

Witte wel schreef:
25 aug 2022, 18:03
taigitu schreef:
25 aug 2022, 17:25
Hoe 'gezond' is jouw realisme.
Je hebt moeite met het begrip hemelfietser hè.
taigitu schreef:
25 aug 2022, 17:25
Een realist is volgens het woordenboek dan ook niemand anders dan iemand die zich richt op de werkelijkheid.
Duidelijker kan het niet. Toch?
Dat is wat ik schreef.

Afbeelding

Nee, je plak graag etiketjes en denkt me te kennen.

Je richt je niet op de werkelijkheid want want jij beschrijft alleen een sombere/moeilijke toekomst.
Zoals jij je uitlaat over een nieuw kabinet wanneer we dat binnenkort(?) gaan meemaken...... dat is jouw werkelijkheid?
Dat is geen realisme, jij ziet alleen de donkere wolken. Het blijft hetzelfde volgens jou.
Maar je realiseert je niet dat er altijd gaten in wolken vallen en het licht verschijnt
en mensen daardoor dingen anders gaan zien en beleven. Het is een levend proces.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door taigitu » 26 aug 2022, 11:32

Witte wel

Re: Het kabinet-Rutte IV - Bericht door Witte wel - 25 aug 2022, 10:57
Dan krijgen we een demissionair kabinet, dat kennen we uit het verleden en verandert er alsnog niets. Dan komen er verkiezingen en dezelfde verhoudingen
worden wederom opnieuw opgezet zoals voorheen na de verkiezingen, een verschuiving van poppetjes, wat we onlangs ook al in gezien hebben.
Er verandert helemaal niets. En als het volk het daar niet mee eens is en komt in opstand dan wordt deze opstand met geweld neergeslagen.
Ook dat kennen we uit het korte verleden. De recente geschiedenislessen die velen al weer snel vergeten zijn.
Het plan loopt gewoon door.
Misschien kan ik je met onderstaand artikel duidelijk maken dat jouw realisme in deze schadelijk kan zijn of is, als je
in het openbaar (forum, discussie) dit als de 'toekomst' van onze toekomstige regering blijft verkondigen.

Ik zie in dit kabinet een krachtige man, Pieter Omzigt, die zich niet in een hoek laat zetten, of via een stiekeme notitie
liet afvoeren omdat hij het kabinet het lastig maakte met het kinderopvangtoeslagenschandaal.... { 'positie Omtzigt, functie elders')
Pieter Omzigt is een man die een goed voorbeeld is als lid voor het Kamerlidmaatschap. En als hij inderdaad straks een eigen partij opstart (wat ik hoop)
zullen vele mensen op hem stemmen.
Helft CDA-kiezers overweegt nu stem op Omtzigt, vertrouwen in Hoekstra gekelderd 14-06-2021
Dit is dus wat ook in het kabinet gebeurde. Als je alleen de negatieve kant van deze kwestie zou beschrijven is dat niet realistisch.
Pieter Omzigt heeft volgehouden ondanks dat het zwaar op zijn gezondheid werkte. Ondanks dat diverse Kamerleden hem
het liefst hadden zien verdwijnen hield hij vol, samen met SP-Kamerlid Renske Leijten is de waarheid boven tafel gekomen.
En als je je dan realiseert op hoeveel volwassen en kinderen dit betreft...... Hoe belangrijk is dan het Kamerlid Pieter Omzigt.

Dus ik zie, en benoem hier Kamerleden die in het nieuwe kabinet een belangrijke plaats moeten hebben.
Als je bekijkt hoe deze affaire/onderzoek is tegengewerkt in het kabinet, haal dan de positiviteit van deze twee mensen
naar voren omdat het volgende kabinet, qua gedrag ed., niet op het oude Kabinet hoeft te lijken.
En zo kan je verder kijken of er in de afgelopen jaren meer situaties zijn geweest die positief hebben uitgewerkt.
En kijk dan welke personen aan die positiviteit hebben meegewerkt.....?

Afbeelding

Beschrijving
In dit boek toont Pieter Omtzigt aan dat er in Nederland grote problemen zijn met macht en tegenmacht.
De mechanismen van de rechtsstaat functioneren niet goed meer, zoals uit het kinderopvangtoeslagenschandaal is gebleken.

Omtzigt pleit vanuit zijn eigen ervaringen in de politiek voor een nieuw sociaal contract. Het is nodig om het vertrouwen tussen overheid
en burgers te herstellen. Dat is zeker niet eenvoudig. We moeten instituties herbouwen door checks-and-balances te hernieuwen.
Het vraagt ook om een andere mentaliteit van de overheid én van de burgers zelf. Er is geen simpele oplossing.
Het hele weefsel van de rechtsstaat moet worden onderzocht en gerepareerd.
In dit boek doet Omtzigt een aantal voorstellen daartoe.

Pieter Omtzigt(1974) is sinds 2003 Kamerlid voor het CDA, en zit sinds 2004 in de Parlementaire Assemblee van de Raad van Europa.
Dit boek is tot stand gekomen met medewerking van Welmoed Vlieger (1976), filosoof en columnist
Pieter Omtzigt blikt terug op bizar jaar:
'Ik zag Mark Rutte op tv en dacht: hier is over mij gesproken'


Auteur: Daphne Cornelisse - 13-12-2021

Hij is met afstand het meest besproken Tweede Kamerlid van 2021: Pieter Omtzigt. Begin dit jaar nog lid van het CDA, maar inmiddels niet meer.
"De partij heeft mij verlaten", zegt hij er zelf over in een terugblik op die bewuste foto en zijn burn-out.

Het Politieke Moment van 2021, de aantekeningen met 'positie Omtzigt, functie elders', veroorzaakte een kettingreactie aan gebeurtenissen.
Het hele land had het over Pieter Omtzigt, terwijl hij zelf overspannen thuis zat. Hij blikt terug op het jaar.

Nooit opheldering gekregen

"Ik zat thuis op de bank toen de foto uitlekte en vertrok vlak daarna naar een begrafenis, van een oom van mijn vrouw", vertelt Omtzigt.
"In de auto daar naartoe ontplofte mijn telefoon, iedereen zocht contact. Ik heb zelf direct de politieke kopstukken gevraagd wat hier gebeurd was,
Ollongren, Koolmees, Rutte." Maar 9 maanden later heeft hij nog steeds geen antwoord.

"Ik heb nooit écht opheldering van ze gekregen over wat hier achter zat. De dag voordat Mark Rutte bij Nieuwsuur zat over de 'nieuwe bestuurscultuur',
kreeg ik een sms'je. Of ik behoefte had aan een gesprek." Die behoefte had hij toen niet en dat gesprek is er nog altijd niet geweest.
Ook met Kajsa Ollongren heeft hij niet gepraat. "Ik las in de Linda iets over sms'jes naar mij, die heb ik inderdaad gekregen,
maar ik had liever gewoon een echt gesprek gehad."

Met burn-out op de bank
Hoe weinig er mét hem is gesproken, zo veel is er óver hem gesproken. "Dat ontdekten we natuurlijk na die sms'jes. Ik moest gesensibiliseerd worden,
ze waren drukker met mij dan met de slachtoffers van de toeslagenaffaire." En daarna werd er een 'functie elders' voor hem voorgesteld.
"Er is twee keer 15 uur over mij vergaderd, terwijl ik met een burn-out op de bank zat", blikt Omtzigt terug. "Je kunt niet makkelijk naar buiten
als er zoveel over je gepraat wordt, al helemaal niet als je je niet goed voelt."

'Hier is over mij gesproken'
De debatten over de bewuste notities volgde het Kamerlid wel, thuis op de bank. In eerste instantie ontkende Rutte dat hij het over Omtzigt had gehad.
Maar dat gelooft Omtzigt niet: "Ik zag het hem vertellen op tv en dacht: hier is over mij gesproken." Ook dat heeft hij nooit tegen Mark Rutte zelf gezegd.
Het was de zoveelste bevestiging dat zijn werk niet door iedereen gewaardeerd werd. "Mijn rol is het controleren van de regering,
maar die regering zit daar duidelijk niet op te wachten. Gelukkig zitten veel mensen daar buiten er wél op te wachten."


Helft CDA-kiezers overweegt nu stem op Omtzigt, vertrouwen in Hoekstra gekelderd
14-06-2021

Lees verder via de link:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/pie ... gesproken/
Meer info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Omtzigt
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door univers » 26 aug 2022, 13:00

'Dit gelooft u toch zelf niet!' | Mark Rutte lachend over stikstofuitspraken van Wopke Hoekstra

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door Witte wel » 26 aug 2022, 13:56

taigitu schreef:
26 aug 2022, 11:32
Misschien kan ik je met onderstaand artikel duidelijk maken dat jouw realisme in deze schadelijk kan zijn of is, als je
in het openbaar (forum, discussie) dit als de 'toekomst' van onze toekomstige regering blijft verkondigen.
Is dit een beschuldiging? Je stelt hiermee dat mijn mening schadelijk kan zijn, een suggereren, voor de samenleving. Ik weet niet wat jou intentie is maar krijg een vreemde smaak in de mond.
Hierin nederland mag je een vrije mening hebben, of toch niet. En je kiest mij uit op dit openbare forum dit te verwijten terwijl er tal van sites, bewegingen en organisaties zijn die van alles roeptoeteren maar mijn realisme zou schadelijk kunnen zijn.
Eenzelfde gedrag vind je terug bij de denktankers op het net en die worden daarvoor betaald. Betaald om te verwijzen naar commerciële sites, politieke voorkeuren promoten, gedachten sturen en wijzen op tegengeluid verstopt in een burgerlijk jasje. Alles voor het goede in de samenleving.
Wat jij voorstelt met een eenmanspartij is toch precies wat de grote partijen willen. Nog meer kleine partijen en verdeeldheid waardoor de grotere partijen meer macht verkrijgen door de kleinere partijen te minimaliseren onder het mom van democratie. We zagen dat in het verleden bij de PVV. Vele stemmen maar gewoon buiten spel gezet. Is dat niet de realiteit. Nu sta ik niet achter de PVV maar geef dat als voorbeeld. Velen lijken nog niet te beseffen dat het niet de overheid is die bepaald maar de investeerder, zo werkt ons kapitalistisch systeem. Zo werkt het WEF precies hetzelfde. Er worden doelstellingen op tafel gelegd, een termijn afgesproken en de uitvoer volgt. In welke formatie dan ook. Als je dat niet gelooft, het hele traject staat gewoon beschreven in de boeken van Klaus Schwab. Niets geheimzinnig maar gewoon realiteit en als je dat inziet en daarover spreekt of schrijft dan zou dat schadelijk zijn, het zou mijn realisme zijn wat schade toebrengt aan de samenleving. Zeggen dat iets "kan zijn" in deze context is hetzelfde als zeggen dat het zo is. Dacht je nu werkelijk dat het WEF zal toestaan dat een eenling als Omtzigt instituties kan herbouwen door checks-and-balances te hernieuwen. Het traject is al bepaald en dat "het weefsel van de rechtstaat" niet deugt is zeker zo. Maar ook naar Omtzigt wordt niet geluisterd en zijn tegengeluid zal, net zoals in het verleden bij dergelijke oppositie, weggefloten worden.
Is dat negatief denken. Nee, zeer zeker niet. Dat is zien wat er daadwerkelijk is en kijken naar mogelijkheden die wél effectief kunnen zijn. Dan zal er een ander kaartenspel noodzakelijk zijn dan het huidige toegepaste. En het betreft niet enkel nederland maar ook alle overige landen die bij het WEF zijn aangesloten. Allen volgen dit traject zolang de bevolking nog te hanteren valt.
Welk realisme is dan gevaarlijk voor de samenleving, "de hoop" dat het nog goed komt of "het inzicht" van het bestaande. Hoop doet leven maar inzichtelijkheid brengt je verder. Hopen is hemelfietserij en inzichtelijkheid is realisme. Zien wat er werkelijk is en daar mee bezig zijn, precies zoals jij zelf al citeerde.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door taigitu » 26 aug 2022, 14:45

Witte wel schreef:
26 aug 2022, 13:56
taigitu schreef:
26 aug 2022, 11:32
Misschien kan ik je met onderstaand artikel duidelijk maken dat jouw realisme in deze schadelijk kan zijn of is, als je
in het openbaar (forum, discussie) dit als de 'toekomst' van onze toekomstige regering blijft verkondigen.
Is dit een beschuldiging? Je stelt hiermee dat mijn mening schadelijk kan zijn, een suggereren, voor de samenleving. Ik weet niet wat jou intentie is maar krijg een vreemde smaak in de mond.
Hierin nederland mag je een vrije mening hebben, of toch niet. En je kiest mij uit op dit openbare forum dit te verwijten terwijl er tal van sites, bewegingen en organisaties zijn die van alles roeptoeteren maar mijn realisme zou schadelijk kunnen zijn.
Het is geen beschuldiging, maar een constatering omdat je blijft verkondigen dat de volgende regering
hetzelfde zal zijn als die van nu. En dat is 'godsonmogelijk' omdat het leven/bestaan zich niet/nooit
voor 100% kan herhalen. En als mensen voortdurend horen wat hun te wachten staat......
Daar worden ze niet blij van, wat beperkend werkt, hun positiviteit verliezen, misschien zelfs de hoop
op een eigen toekomst waarvoor ze leuke plannen hadden.
Ik hoef niet naar sites die 'roeptoeteren' en verder niets te melden hebben, het heeft geen functie behalve
mensen bang te maken. Ik zie dat meer als 'verbaal rellen', waar ze van genieten.
Witte wel schreef:
26 aug 2022, 13:56
Dacht je nu werkelijk dat het WEF zal toestaan dat een eenling als Omtzigt instituties kan herbouwen door checks-and-balances te hernieuwen.

Het traject is al bepaald en dat "het weefsel van de rechtstaat" niet deugt is zeker zo.
Maar ook naar Omtzigt wordt niet geluisterd en zijn tegengeluid zal, net zoals in het verleden bij dergelijke oppositie, weggefloten worden.


Is dat negatief denken. Nee, zeer zeker niet. Dat is zien wat er daadwerkelijk is en kijken naar mogelijkheden die wél effectief kunnen zijn. Dan zal er een ander kaartenspel noodzakelijk zijn dan het huidige toegepaste. En het betreft niet enkel nederland maar ook alle overige landen die bij het WEF zijn aangesloten. Allen volgen dit traject zolang de bevolking nog te hanteren valt.
Welk realisme is dan gevaarlijk voor de samenleving, "de hoop" dat het nog goed komt of "het inzicht" van het bestaande. Hoop doet leven maar inzichtelijkheid brengt je verder. Hopen is hemelfietserij en inzichtelijkheid is realisme. Zien wat er werkelijk is en daar mee bezig zijn, precies zoals jij zelf al citeerde.
Witte wel, ik hou het hierbij. Ik zie mensen die eerlijk zijn en onrecht in het kabinet.regering niet dulden.
Daar zelfs hun gezondheid mee riskeren, en in het geval Pieter Omzigt uitkomen op de waarheid.
Daarmee is er een OMSLAG gemaakt, en is ontdekt wat er door gemak en slordigheid van derden,
heel veel volwassenen, en nog erger onschuldige kinderen, het slachtoffer werden. Nu kan door dit
'niet opgeven' van Pieter Omzigt herstel naar normaal menselijke normen worden gemaakt.
Dat gaat veel tijd en verdriet kosten bij de slachtoffers. Maar door die omslag is er nu positiviteit,
uitzicht en hoop op betere tijden. En een duidelijk voorbeeld aan alle Kamerleden wat Pieter Omzigt
aan hen heeft 'voorgeleefd'. Moge ze er van leren.


Niets was mogelijk, tot iemand het deed.


Nelson Mandela
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door Witte wel » 26 aug 2022, 15:40

taigitu schreef:
26 aug 2022, 14:45
Het is geen beschuldiging, maar een constatering omdat je blijft verkondigen dat de volgende regering
hetzelfde zal zijn als die van nu.
En dat is een realistische constatering van mij gebaseerd op vorige kabinetsformaties.
taigitu schreef:
26 aug 2022, 14:45

Ik hoef niet naar sites die 'roeptoeteren' en verder niets te melden hebben, het heeft geen functie behalve
mensen bang te maken. Ik zie dat meer als 'verbaal rellen', waar ze van genieten.
Die sites hebben geen functie maar mijn realiteit, zoals jij die aanduidt is schadelijk voor de samenleving. :shock:
Dan is mijn manier van overdracht doeltreffend in jou ogen dan.

Laat ik wel even duidelijk zijn over Pieter Omtzigt. Een prima kerel met een goed streven. Hij heeft goede inzichten maar moet een systeem zien te veranderen en dat kan hij niet alleen. Ik geef het hem te doen hier bijstand in te verkrijgen. En zou hij bij machten zijn en in een positie komen een verandering te bewerkstelligen dan zal hij, en dat zijn bekende statistieken, van de 4% aan wetgevingen die in een nieuwe kabinetsperiode te veranderen zijn daar een deel van moeten uitmaken.
Ik heb dus niets tegen Pieter Omtzigt of welke andere eenpitter dan ook.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door taigitu » 26 aug 2022, 19:25



De ROAST van Mark Rutte

1 apr. 2021

Waar Sigrid Kaag en Wopke Hoekstra tot op het laatste moment hun opties open houden, stonden Esther Ouwehand,
Lilian Marijnissen, Farid Azarkan, Joost Eerdmans en Thierry Baudet als echte volksvertegenwoordigers te vlammen
tegen Mark "verkeerde herinnering" Rutte. In deze compilatie hun bijdragen aan het #Omtzigtdebat van 1 april.


Omzigtdebat 1 april 2021:
https://www.youtube.com/results?search_ ... tzigtdebat
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door Tammy » 27 aug 2022, 09:20



Dit kwam ik tegen.
Leuke kerel Huub Stapel, mooi wat hij zegt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door Fenna » 29 aug 2022, 08:33

GeldBlog — J’accuse, Mark Rutte!
https://www.geenstijl.nl/5166597/geldbl ... ark-rutte/
Asieldeal is een mix van symptoombestrijding en electorale belediging.

Mijnheer Rutte, uw kabinet heeft een “stevig pakket maatregelen” getroffen om de asielopvang-crisis te bezweren. Maar vele burgers hebben met stijgende verbazing dit pakket aan maatregelen gadegeslagen. En terecht. Uiteindelijk gaat het simpelweg om een keuze en die heeft u nu gemaakt. U heeft voor iets, iemand en/of uzelf gekozen en Nederland en haar burgers verder in de ellende gestort.

Dat stevige pakket wat u en uw kompanen hebben bedacht, voorziet in een extra opvanglocatie die Defensie beschikbaar zal stellen. Verder zal Defensie ook helpen met de opbouw en vervoer van asielzoekers. Ook mogen asielzoekers die een verblijfstatus hebben of krijgen pas aan gezinshereniging doen als er voor hen ”een passende woning KLAARSTAAT”. Ook zal Nederland tot 2023 geen vluchtelingen meer toelaten vanuit Turkije; we lopen immers ver vooruit ten opzichte van de andere lidstaten, met uitzondering van Duitsland. In 2024 bent u en uw regering weer van plan om vluchtelingen vanuit Turkije toe te laten. Tenslotte heeft de regering, via de gemeentes, afspraken gemaakt om 37.500 (!) flexwoningen te bouwen. Dit zal voor het einde van 2024 bereikt moeten zijn.

Les verder in link.
Spijker op zijn kop. ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door Fenna » 29 aug 2022, 17:39

Maximale sancties tegen Rusland.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door univers » 29 aug 2022, 17:51

Voor mij mogen ze dat ding, tegen zijn pl.kop plaatsen, zij wij ervan af.
Let wel ik ben tegen geweld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door Tet » 29 aug 2022, 18:30

univers schreef:
29 aug 2022, 17:51
Voor mij mogen ze dat ding, tegen zijn pl.kop plaatsen, zij wij ervan af.
Let wel ik ben tegen geweld.
Beetje tegenstrijdig.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door Witte wel » 29 aug 2022, 20:44

univers schreef:
29 aug 2022, 17:51
... , zijn wij ervan af.
Komt er weer gewoon eenzelfde voor in de plaats uni.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door univers » 29 aug 2022, 20:55

Als het maar niet Kaag is.
Ze komen allemaal met mooie beloftes, maar als ze er eenmaal zitten, kan de bevolking het schudden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door Tet » 29 aug 2022, 21:22

Zij is wel een van de drie vicepremiers van Rutte IV, dus… be careful what you wish for.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door univers » 29 aug 2022, 21:25

Kan wensen wat ik wil, komt toch niet uit.
Blijft bij dromen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door Fenna » 30 aug 2022, 08:04

Ik kwam dit filmpje van Joop den Uyl tegen.
Vind het wel toepasselijk in de huidige crisis.

https://youtu.be/lyfUHT5vazw

Het Duitse citaat vrij vertaald;
"Ze zien alleen die in het licht leven, wat in het donker leeft ziet men niet". (Armoede)
--------------
Tweeverdieners en huiseigenaren die bij de Voedselbanken moeten aankloppen omdat de energie- en levensmiddelen-prijzen de pan uit rijzen, prijzen die mensen écht de armoede in storten terwijl extra belasting op de hoge winsten van energieleveranciers uitblijft
Hulpinstanties zien een explosieve stijging in hulpaanvragen, ook van middeninkomens.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door Tammy » 30 aug 2022, 17:39

Laat deze loser nooit in een volgend kabinet komen please.



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het kabinet-Rutte IV

Bericht door univers » 30 aug 2022, 17:53

En je bent een fan van hem ?




:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie