Hoofdofficier van justitie maakt zich zorgen over radicalisering complotdenkers

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Hoofdofficier van justitie maakt zich zorgen over radicalisering complotdenkers

Bericht door Tammy » 22 jan 2022, 12:21

Afbeelding


Hoofdofficier van justitie maakt zich zorgen over radicalisering complotdenkers.

Hoofdofficier van justitie Michiel Zwinkels maakt zich zorgen over de ondermijning van de rechtsstaat door bedreigingen en intimidaties van antioverheidsactivisten en complotdenkers. In 2020 steeg het aantal bedreigingszaken tegen politici dat voor de rechter werd gebracht van 15 naar 43 en volgens Zwinkels bood vorig jaar eenzelfde beeld. Definitieve cijfers zijn nog niet bekend. "Ik zie een glijdende schaal. We moeten waakzaam zijn. Het is nodig om daarover het debat te voeren", zegt hij tegen NU.nl.

Lees verder via link :

https://www.nu.nl/binnenland/6179479/ho ... nkers.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Complottheorieën zijn zo oud als de weg naar Roma.
En soms kloppen ze of kloppen ze gedeeltelijk.
En soms kloppen ze helemaal niet .
Hoe of wat maakt eigenlijk niet uit zolang het in de hoofden van mensen blijft en je erover praat en je niemand schade toebrengt.
Maar dat laatste is dus aan het veranderen en dan word het ernstig.

Als mensen die tot de groepen complotdenkers en antioverheidsactivisten behoren zich zo gaan gedragen dat andersdenkenden zich bedreigd gaan voelen doordat ze huisbezoeken krijgen of dat er geweld word gebruikt, denk aan de demonstraties met zwaar vuurwerk enz , dan word het anders.
Als iemand achter een Engel of Baudet of Icke wilt aanlopen moet men dat zelf weten.
En zo zijn er nog wel meer mensen waar men zich in kan vinden.
Op het forum werd ergens in een bericht de term de discipelen van David Icke genoemd, ik vond dat een mooie uitspraak in relatie tot meneer Icke.

Zij zijn overtuigd van de waarheid en noemen anders denkende zombies en niet nadenkende mensen en makke schapen enz.
De andere groep is ook overtuigd van hun gelijk en noemt deze mensen wappies en gebrainwashte mensen en nog veel meer.
En dan heb je nog de groep die er tussenin zit.

Er is niks aan de hand met wat men denkt.
Tenminste als je anderen niet schaad.
Maar dat gebeurt niet meer overal, men word agressiever en gewelddadiger.

Ikzelf denk niet dat de verharding stopt na Corona.
En na Corona bedoel ik als we een medicijn hebben.
Wat ik zie zijn een hoop mensen die hun leven zoals ze dat kende ondersteboven zien gaan door in dit geval een pandemie.
Iedereen ziet dat eigenlijk maar elk mens gaat daar anders mee om.

Mensen zien wat Covid-19 is , een gevaarlijk virus, en andere mensen zien het als een griepje en sommige denken dat het helemaal niet bestaat.
Ikzelf behoor tot de eerste groep maar ga mensen die geloven dat het virus niet bestaat en de vaccins er zijn om mensen te vermoorden en meer van die Icke onzin niet bedreigen.
Ik noem ze ook geen wappies, waarom zou ik ?
Waarom moet iemand mijn visie delen ?
Laat ieder zelf beslissen hoe men een situatie ziet.
Maar helaas is dat voor veel mensen tegenwoordig niet meer genoeg.

Ik heb niks met bijvoorbeeld een Kaag , heb een hekel aan dat mens om over die Klaver maar niet te spreken.
Maar ik ga niet dreigen.
Ik demonstreer nooit maar als ik het zou doen zou ik nooit de politie bekogelen.
Ik heb een bloedhekel aan die demonstranten die dat wel doen.
Complete losers noem ik die figuren.

Duitsland wilt Telegram misschien verbieden en er zijn geluiden om FvD te gaan verbieden.
Het eerste zie ik nog niet zitten en het laatste helemaal niet.
Ondanks dat ik Baudet een complete mafkees vind geworden na zijn zeer goede en veelbelovende start is hij wel gekozen door een deel van het volk.

Al met al is de samenleving er niet leuker op geworden en de zorgen daarover begrijp ik goed.
De verharding was er trouwens al voor Corona .
Men kan de overheid wel alles de schuld geven, en voor een gedeelte is dat terecht .
Maar kijk ook eens naar jezelf zou ik zeggen tegen de mensen die koste wat het kost hun gelijk willen krijgen en daarbij geweld gebruiken.
Maar zelfreflectie is iets wat sommige totaal niet hebben helaas.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie