Het Oekraïne-Rusland conflict

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 07 aug 2022, 13:06

Prima Tammy, dan weet ik waar ik sta hier op het forum na bijna tien jaren bijdragen. We kunnen dan beter het gewoon bij knippen en plakken houden want sommige posten kan men anders niet lezen of begrijpen. Nadenken over wat iemand schrijft kan blijkbaar niet als de bijdrage niet in een reguliere denkpiste valt of niet op een eenvoudige manier is geschreven. Nogmaals, het lijkt wel of ik op straat loop.
Laatst gewijzigd door Witte wel op 07 aug 2022, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 07 aug 2022, 13:07

Foute post
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 07 aug 2022, 13:16

Jammer Witte wel dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
Voor mij ben je een zeer gewaardeerde forum member .
Ik gaf gewoon iets aan hoe ik over iets denk.
En jij ook.
Spijtig dat je het gevoel hebt dat je op straat loopt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 07 aug 2022, 13:40

Als je dan aangeeft hoe je over iets denkt en daarbij een vergelijking met een voormalig forumlid betrekt om je denkwijze bij te zetten, wat ik zie alles een belediging, dan is dat inderdaad jammer. Je speelt hiermee op de man en ik heb dat nog nooit gedaan hier op het forum. Heb altijd een ander gerespecteerd en geaccepteerd hoe lastig of moeizaam iemand ook kon zijn, het is en blijft een medemens. Ik denk ook dat dit één van de grootste tekortkomingen is in onze westerse samenlevingen. Hoe diverse men ook is, de optie een dialoog te bereiken is altijd aanwezig. Diversiteit mag blijkbaar niet meer in onze samenleving en dat is merkbaar op straat vandaar mijn vergelijk met de wandeling op straat. Men bedenkt zelf niets meer maar laat voor zich denken. Dat is overigens één van de agendapunten voor in 2030 maar dat zal wel een complottheorie zijn die wederom werkelijkheid blijkt te worden als men realiseert dat er nagenoeg geen weg meer terug is.

Nog even voor de duidelijkheid. Nee, ik kom niet uit Well.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 07 aug 2022, 14:14

Nee Witte wel, jij bent niet die persoon uit het zuiden.
Ik had het over de uitspraak van die persoon uit het zuiden.
Niet over de man zelf.
Als die uitdrukking van een andere forum member was geweest had ik die genoemd.
Het gaat bij mij om die uitspraak weten met een hoofdletter W.
Maar dat heb ik al gezegd, beter uitgelegd krijg ik het niet.
Diversiteit mag blijkbaar niet meer in onze samenleving en dat is merkbaar op straat vandaar mijn vergelijk met de wandeling op straat. Men bedenkt zelf niets meer maar laat voor zich denken.
Daar ga je weer met je laatste zin.
Als er iets moois is aan dit forum is het de diversiteit aan onderwerpen maar ook de verschillende mensen.
En dat kan al 20 jaar hier beste Witte wel.
Jij was het volgens mij die lang geleden een keer zei dat hier zoveel mag, maar kan ook iemand anders zijn geweest.

Die laatste zin in de quote hierboven is datgene wat ik bedoel met mijn vraag aan jou met weten met een hoofdletter W.
En ik merk dat jij niet begrijpt wat ik daarmee bedoel.
En dat is jammer.
Ik laat het hierbij, deze topic gaat teveel offtopic.
Je kan me verder spreken over dit onderwerp via pm of een andere topic.
Dan praten we daar verder.
Alleen als je wilt, niks moet hier.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 07 aug 2022, 14:37

Het heeft geen zin om hier via een pm op verder te gaan, je hebt je reactie hier zelf in de topic gemaakt, hebt hem zelf laten ontsporen. En dan reageer ik in de topic en niet via een pm. Maar goed, heb mij duidelijk gemaakt. Als iemand de diepgang en in mijn schrijven niet begrijpt en het "plat denken" prefereert dan is dat ook prima natuurlijk, dan bereik ik maar een deel van de lezers. Dan is dat voor mij absoluut geen probleem, een goed verstaander heeft maar een half woord nodig natuurlijk.
Neemt niet weg dat er meningsverschillen zijn en dat is gezond te noemen natuurlijk, iedere mens is uniek op zijn of haar manier.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 07 aug 2022, 14:42

Prima Witte wel, dan laat ik het hierbij wat mezelf betreft.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 07 aug 2022, 17:24

Amnesty blijft achter Oekraïne-rapport staan na kritiek Zelensky.

Amnesty International neemt niets terug van het rapport waarin geconcludeerd wordt dat Oekraïne zich, net als Rusland, schuldig maakt aan oorlogsmisdaden.
Na het uitkomen van het rapport, eerder deze week, heeft president Zelensky van Oekraïne woedend op de organisatie gereageerd.

Lees verder via link :

https://www.nieuwnieuws.nl/5157237/amne ... -zelensky/

>>>>>>>>>>>>>>>

Amnesty hoeft ook niks van het rapport terug te nemen.
Zijn gewoon de uitkomsten van een onderzoek.
Ze praten ook niks goed wat Rusland doet zoals sommige beweren.
Hebben ze in hun oorspronkelijke bericht ook duidelijk aangegeven.

De ophef is in mijn ogen helemaal niet nodig.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 07 aug 2022, 17:42

Heel goed, het verhaal moet van beide kanten belicht worden.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 07 aug 2022, 23:47

'Human rights defenders' such as HRW work for deep pockets
Afbeelding
Just like thieves that cry "stop thief," agencies that claim to defend human rights and democracy, and even name themselves with these exact words, may be tarnishing the common pursuit of humanity. To discover what an agency truly stands for, one needs to put in some effort to find out that its financiers wield carrots as well as sticks. The largest pile of cash makes for the most vociferous of institutions. The new session convened at the Human Rights Council now offers us an opportunity to unveil some big names and their hidden agenda.
........
Don't get fooled by the fancy slogans and public sensation. When it comes to human rights, let's see who is holding the loudspeaker and what he/she stands for.

Global Times
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 08 aug 2022, 08:50

:post: Witte
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 09 aug 2022, 13:13

Misschien worden de belangen wat duidelijker.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door MetalPig » 09 aug 2022, 13:41

Ha leuk, een relletje :mrgreen:
Witte wel schreef:
07 aug 2022, 12:09
Ik schrijf een hele nette inhoudelijke post, niet gericht op de persoon maar op de denkwijze van de persoon, en zet hiermee mogelijk aan tot nadenken. Is dat verkeerd dan of mag dat ineens niet meer op het forum.
Ik zie de vergelijking met een voormalig forumlid als een grove belediging naar mijn persoon en had ik vanuit jou niet verwacht. Ga je mij nu ook verwijderen van het forum dan?
Dus als jij iets schrijft is het niet op de persoon gericht, maar op de denkwijze...
En als je dat over jezelf denkt, dan komt het niet bij je op dat Tammy wellicht hetzelfde doet? Dat ze jouw denkwijze vergelijkt met die van die ene Limburger?

Je bekritiseert anderen als ze jouw schrijfsels als een persoonlijke aanval zien, en vervolgens doe je precies hetzelfde. Pot, ketel, balk, splinter...

En mocht er twijfel bestaan of ik dit persoonlijk meen: ja!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 09 aug 2022, 13:46

MetalPig schreef:
09 aug 2022, 13:41
En mocht er twijfel bestaan of ik dit persoonlijk meen: ja!
Afbeelding
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 09 aug 2022, 15:34

Hallo MetalPig,
Wat leuk om jou weer eens te zien. ;P!
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door MetalPig » 09 aug 2022, 15:44

Tet schreef:
09 aug 2022, 15:34
Hallo MetalPig,
Wat leuk om jou weer eens te zien. ;P!
Ja zo eens in de paar maanden lees ik weer even bij. Meestal is er niks om op te reageren, maar vandaag wel.
Leuk dat jij er ook weer bent!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 09 aug 2022, 18:34

Hello MetalPig. :grin:
Leuk je weer te zien.
Hoe kort of lang je bezoek ook is, ik vind het altijd leuk als je er bent.
Welcome back. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 14 aug 2022, 22:36

Oekraïne gaat wapens binnenkort legaliseren.
14 Aug, 2022 12:18

Het parlement kan burgers toestaan vuurwapens te kopen om hun huizen te beschermen, heeft de minister van Binnenlandse Zaken gezegd.

Oekraïne zal in de nabije toekomst een wet aannemen die vuurwapens legaliseert, te midden van het voortdurende gewapende conflict van het land met Rusland, vertelde minister van Binnenlandse Zaken Denis Monastirsky zaterdag aan lokale media.
Volgens Monastirsky kan het Oekraïense parlement burgers toestaan om pistolen en andere wapens te kopen om hun huizen te beschermen. Terwijl hij verklaarde dat hij vindt dat mensen dit zouden moeten kunnen doen, zei hij dat het ministerie van Binnenlandse Zaken er tegen is mensen het recht te verlenen om in het openbaar wapens te dragen. "We zijn tegen het vrij dragen van wapens op openbare plaatsen, omdat we van mening zijn dat de risico's voor de openbare veiligheid opwegen tegen de voordelen", verklaarde hij, eraan toevoegend dat het ministerie met Oekraïense parlementsleden over deze kwestie heeft gesproken en dat er spoedig een wet zou kunnen worden aangenomen. “[Het] is goedgekeurd in de eerste lezing en wordt nu voorbereid voor de tweede. Ik denk dat het in de nabije toekomst ter overweging aan het Parlement zal worden voorgelegd."
Een wetsvoorstel over wapenbeheersing dat eind februari door het Oekraïense parlement werd goedgekeurd, kort voordat Moskou zijn militaire operatie lanceerde, stelt burgers in staat om voor vuurwapens met een korte loop te kopen en thuis op te slaan, en ze ook te gebruiken op schietbanen.

In maart onthulde Monastirsky dat de Oekraïense autoriteiten “tienduizenden” aanvalsgeweren, meestal gereserveerd voor het getrainde personeel, onder burgers hadden uitgedeeld in een poging het publiek te veranderen in een verzetsmacht tegen Russische troepen. Destijds kondigde Kiev ook aan dat het oorlogsmisdadigers zou vrijlaten die ermee instemmen de wapens op te nemen en tegen het Russische leger te vechten. Volgens berichten in de media hebben alleen al op 24 februari , de dag dat Rusland de aanval begon, de autoriteiten van Kiev minstens 10.000 automatische geweren uitgedeeld aan de inwoners. In juli kondigde Viktor Andrusov, een voormalig adviseur van Monastirsky, aan dat Oekraïners al volgend jaar het recht zouden krijgen om pistolen te dragen voor zelfverdediging. Hij beweerde ook, onder verwijzing naar een niet-gespecificeerde peiling, dat 70% van de Oekraïners de stap steunt.

Zelfs voordat grootschalige vijandelijkheden tussen Rusland en Oekraïne uitbraken, werd het aantal niet-geregistreerde vuurwapens in Oekraïne geschat op tussen de 3 en 5 miljoen.

Bron: RT.com

En dat gaat bij Europa komen. Als zij dat mogen dan mogen wij dat straks ook, mochten zij toegelaten worden tot de EU.
( als de link niet werkt, een TOR browser gebruiken )
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1550
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Kristof Piessens » 15 aug 2022, 07:29

Het word maar steeds gekker en gekker, deze oorlog heeft de alures van nog een ander land in de wereld en die ligt er vlakbij, georgië die had drie provincies waarvan er twee enkel via Rusland kon bereikt worden, gisteravond was er bij een npo zender vrij laat nog een uitzending van reizen waes die begon in het westelijk deel van georgië waar hij het vakantiedomein van Stalin bezocht (met toestemming via gids) die nog steeds perfect bewaard is gebleven, maar bood nog een redelijk toeristische plekken, vervolgens reisde hij af richting oostelijk deel via rusland om midden georgië te vermijden, in het oostelijk deel toegekomen had hij 36 uur de tijd om het land te verlaten maar zag je wel veel vernietigde woningen langs de weg, weinig toeristisch te vinden behalve standbeelden van de meest bekende personen die er lokaal hebben geleefd...
Ik weet niet of deze situatie nog steeds actueel is of inmiddels het land toch een geheel vormt ? Het lijkt er op dat volgens maps het als 1 geheel bestaat maar de praktische situatie nog steeds bestaat ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 15 aug 2022, 15:26

Witte wel schreef:
11 feb 2022, 11:34
Ik heb dit al eerder geschreven, Rusland heeft twee dagen nodig om volledig Oekraïne te bezetten.
Inschattingsfoutje Witte wel?
truth is stranger than fiction

Plaats reactie