Het Oekraïne-Rusland conflict

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 21 sep 2022, 09:46

Hier kon je op wachten.
Het westen heeft het er naar gemaakt en die drammer uit Amerika krijgt zijn oorlog.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 21 sep 2022, 09:56

Afwachten, Fen.

Afbeelding
:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 21 sep 2022, 15:13

Afbeelding

De Russische activist Aleksej Navalni denkt dat de gedeeltelijke mobilisatie van het Russische leger zal leiden tot ‘een enorme tragedie’.

In een woensdag gepubliceerde videoboodschap hekelde hij de beslissing van president Vladimir Poetin om extra soldaten op te roepen.

De Kremlin-criticus denkt dat Poetin veel mensen de dood injaagt voor zijn eigen gewin. ‘Om zijn eigen macht te behouden is Poetin een buurland binnengevallen, vermoordt hij de mensen daar en nu stuurt hij zoveel Russische burgers die kant op.’ Door de gedeeltelijke mobilisatie worden 300.000 reservisten opgeroepen om mee te vechten in de oorlog in Oekraïne. Volgens Navalni wil Poetin zoveel mogelijk mensen betrekken bij de oorlog, zodat ‘bloed kleeft aan honderdduizenden handen’.

Navalni zit een gevangenisstraf van 11,5 jaar uit in een strafkamp. Hij communiceert via zijn advocaten met de buitenwereld. De prominente activist heeft de invasie in Oekraïne vanaf het begin bekritiseerd.
http://www.nd.nl/varia/varia/1142582/kr ... e-tragedie
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 22 sep 2022, 08:50

Gisteren hoorde ik al dat er mensen aan het protesteren zijn tegen Poetin over het mobiliseren van mensen.
Dat is enorm dapper van die mensen, publiekelijk ingaan tegen Poetin en dan op dit onderwerp....
Heel veel mensen zijn het land al uit gevlucht.
Op de radio hoorde ik vanmorgen dat er mensen zijn die opgeroepen kunnen worden voor deze
mobilisatie, dat ze informeerden of er een pijnloze manier was om je arm te breken.
Zodoende kunnen ze dan duidelijk/zichtbaar niet deelnemen aan die mobilisatie.
Het moet toch niet gekker worden als dat de enig manier is om mogelijk te kunnen overleven, tenzij
Poetin hier ook nog drastische maatregelen tegen neemt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door herman50 » 22 sep 2022, 09:28

Russen googelen massaal naar 'je eigen arm breken' na speech Poetin
RTL Nieuws - Gisteren

Nadat president Vladimir Poetin woensdag een gedeeltelijke mobilisatie van de Russische bevolking aankondigde schoten op Google de aantallen zoekopdrachten naar manieren om met zo min mogelijk pijn ledematen te breken omhoog.

De piek in zoekopdrachten over hoe je thuis een arm of hand kan breken wijst erop dat sommige Russen tot veel bereid zijn om te voorkomen dat ze als militair naar Oekraïne worden gestuurd. Door een verwonding zouden ze afgekeurd kunnen worden voor directe inzet aan het front.

Volgens Google Trends was 'demonstratie tegen de mobilisatie' woensdag ook een van de meest gebruikte zoektermen in Rusland.


https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... b1bdf13c4e
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 22 sep 2022, 11:55

truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 22 sep 2022, 12:21


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 22 sep 2022, 13:04




Altijd interessant om Jordan te horen spreken.
Of men het ermee eens is of niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 23 sep 2022, 08:57

Toen de dienstplicht hier in nederland nog bestond was de optie een arm breken een veel voorkomende gedachte. Het werd echter nagenoeg nooit toegepast en bleek ook maar een klein deel van de bevolking te zijn. Het overgrote deel voldeed aan de dienstplicht. MSN suggereerd met een eigen toegepaste wijze dat de Rus dit ook zou doen. Wederom wishfull thinking.
Er worden 300.000 reservisten opgeroepen. Dat zijn allemaal mensen die een militaire achtergrond of ervaring hebben. Geselecteerde mensen die bijgespijkert worden op wat ze al weten en welke ervaring ze hebben. Er worden dus 300.000 mensen opgeroepen uit een totale bevolking van 146 miljoen mensen.
Dienstplicht geldt voor iedereen en het valt te verwachten dat die ook hier weer ingevoerd gaat worden. Die geldt voor alle jongere mensen, ongeacht man of vrouw. Dat is de nieuwe tendens in onze samenleving. Als de dienstplicht hier ook weer ingevoerd wordt komen er ook weer gebroken arm verhalen. De realiteit is echter dat nagenoeg iedereen komt opdraven en braaf de plicht uit voert. Maar dat zijn geen reservisten. Reservisten ontstaan na een militaire training of ervaring en weten dat ze opnieuw opgeroepen kunnen worden. De demonstranten in de media zijn ook geen reservisten maar oproer kraaiers of gefrustreerde mensen. Als de media die uit licht dan lijken het er veel maar in werkelijkheid is dat een handje vol mensen in verhouding tot de grote massa. Maar de propaganda machine tegen Rusland moet blijven draaien natuurlijk.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door herman50 » 23 sep 2022, 09:15

even dat uit het AD =!!= vanmorgen

Russische mannen doen alles mobilisatie te ontlopen.. de vliegtickets ontplofte toen Poetin had bekend gemaakt tot mobillisatie
vele mannen proberen met de auto over de grens met finland te komen
anderen laten zich snel inschrijven bij een universiteit, daarvoor vrijstelling leger
dus die ervaring zal ook wel meevallen én natuurlijk gaan de jongeren de straat op ,, eindelijk zou ik zeggen,,
of zoals een expert zei het is zeker voor 3maanden , die nodig zijn om hiervan een geoliede machine te maken ,,
maar vind het erg voor die gewone Oekraieners , als je daar al die ingestorte woningen ziet ..
(én nee ik mocht niet in diens , bang dat ik op de verkeerde rooie knop zou drukken ....)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 23 sep 2022, 09:50

Witte wel schreef:
23 sep 2022, 08:57

Er worden 300.000 reservisten opgeroepen. Dat zijn allemaal mensen die een militaire achtergrond of ervaring hebben. Geselecteerde mensen die bijgespijkert worden op wat ze al weten en welke ervaring ze hebben. Er worden dus 300.000 mensen opgeroepen uit een totale bevolking van 146 miljoen mensen.
De realiteit is echter dat nagenoeg iedereen komt opdraven en braaf de plicht uit voert. Maar dat zijn geen reservisten. Reservisten ontstaan na een militaire training of ervaring en weten dat ze opnieuw opgeroepen kunnen worden. De demonstranten in de media zijn ook geen reservisten maar oproer kraaiers of gefrustreerde mensen. Als de media die uit licht dan lijken het er veel maar in werkelijkheid is dat een handje vol mensen in verhouding tot de grote massa. Maar de propaganda machine tegen Rusland moet blijven draaien natuurlijk.

Ik heb gisteren beelden gezien (ik dacht in Nieuwsuur) en intervieuws met de bevolking in Rusland.. Er worden niet alleen reservisten opgeroepen.
Ook geneeskundige studenten en artsen. In die intervieuws wordt duidelijk dat de mensen niet meer geloven in deze oorlog.
De wegen naar de landen om Rusland heen staan volledig vol met auto's waarvan de mensen naar het buitenland aan het vluchten zijn.
Dus die propaganda is niet zo kort door de bocht.

Klik op de link voor de volledige (inlc. andere onderwerpen) uitzending van Nieuwsuur:
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/22-09 ... ON_1334653

Nieuwsuur
Gisteren 21:30 - Seizoen 2022 Afl. 256 - Nieuwsuur
NOS
NTR

Zijn Poetins woorden bluf of niet? Gisteren maakte de Russische president Poetin bekend het land gedeeltelijk te mobiliseren én hij dreigde met het inzetten van kernwapens.
Hoe reageert de wereld op Poetins dreigementen? Te gast is Oost-Europadeskundige Bob Deen. * Tweede dag Algemene Politieke Beschouwingen.
Politiek duider Arjan Noorlander volgt het debat en praat ons bij. * Radicaal-rechts bovenaan Italiaanse peilingen.
De radicaal-rechtse Giorgia Meloni lijkt de eerste vrouwelijke premier van Italië te gaan worden. We spreken met Italië-kenners en met correspondent Heleen D'Haens.




Hier een andere link over hoe de mensen reageren op deze mobilisatie-oproep van Poetin:

gisteren, 22:31

'Mobilisatie zaait bij Russen meer angst dan in het Westen'


Hevige protesten, rijen voor de grens, vluchtende Russen - de gedeeltelijke mobilisatie die Poetin heeft afgekondigd, zorgt voor veel onrust in Rusland.
Daarmee lijkt de maatregel voor veel Russen een keerpunt te zijn in de oorlog.

"Dat is het zeker", zegt bijvoorbeeld Maria Kuznetsova van OVD-info, een onafhankelijke Russische mensenrechtenorganisatie.
"Kijk, de afgelopen twintig jaar zei het regime: wij vragen niets van jullie, en dan bemoeien jullie je niet met de politiek.
Dat was de afspraak tussen Poetin en de samenleving. Die dynamiek is door de mobilisatie drastisch veranderd,
daarom is de paniek nu zo groot. Niemand in Rusland verwachtte dat."

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/244561 ... het-westen




Poetin is aan zijn laatste hoofdstuk bezig......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 23 sep 2022, 10:22

taigitu schreef:
23 sep 2022, 09:50

Poetin is aan zijn laatste hoofdstuk bezig......
Ik denk dat hij net is begonnen.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 23 sep 2022, 10:59

Tet schreef:
23 sep 2022, 10:22
taigitu schreef:
23 sep 2022, 09:50

Poetin is aan zijn laatste hoofdstuk bezig......
Ik denk dat hij net is begonnen.
Ja, zijn laatste hoofdstuk, en met deze reservisten-oproep begint zijn einde.


Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 23 sep 2022, 11:01

Ja Tet, dat is zeer goed mogelijk.
Ik blijf me ietwat verbazen als ik op internet lees over de reacties van mensen , ook bij kranten , hoe snel blij mensen zijn als er word bericht over Poetin’s verliezen enz.
Men denkt al dat hij verslagen is.

Ikzelf denk helemaal niet zo.
Ik kijk naar een Russische KGB Beer.
Ik weet zijn achtergrond en dat is voldoende voor mij om altijd terughoudend te zijn bij euforischse reacties en berichten in het nadeel van Poetin.

It ain’t over till the fat lady sings.
En ik denk dat hij wel degelijk een kernkop zij het een kleintje zal afvuren als hij dat nodig acht.
Tel daarbij het verminderde draagvlak ( en die gaat er komen ) onder de bevolkingen van landen die hun rekeningen niet kunnen betalen en armoede dus echt zijn intrede doet, en je ziet een beeld die zeer onzeker is hoe alles gaat aflopen.

Winter is coming zegt men wel eens om iets naars aan te duiden.

Winter is inderdaad coming, maar voor wie ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 23 sep 2022, 11:46

Tammy schreef:
23 sep 2022, 11:01

It ain’t over till the fat lady sings.
En ik denk dat hij wel degelijk een kernkop zij het een kleintje zal afvuren als hij dat nodig acht.
Tel daarbij het verminderde draagvlak ( en die gaat er komen ) onder de bevolkingen van landen die hun rekeningen niet kunnen betalen en armoede dus echt zijn intrede doet, en je ziet een beeld die zeer onzeker is hoe alles gaat aflopen.

Winter is coming zegt men wel eens om iets naars aan te duiden.

Winter is inderdaad coming, maar voor wie ?

Nou, bij deze....... hij zingt!

Geniet ervan.






Ik kan deze volgende (onderstaande) video helaas niet zichtbaar plaatsen, misschien Determinist wel?
Want het is een wereldse verrassing......
Klik op de link: https://www.youtube.com/watch?v=lP389ZTQzns

Vladimir Poetin covert Marco Borsato's 'Ik leef niet meer voor jou' tijdens viering annexatie van de Krim

Niet eerder vertoonde beelden laten zien hoe Poetin voor tienduizenden Russen een nummer van Marco Borsato in het Luzhniki Stadion
in Moskou zingt tijdens de viering van de annexatie van de Krim. Haters zullen zeggen dat het fake is, maar we weten ondertussen allemaal
dat ze daar in Rusland niet aan doen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 23 sep 2022, 12:43

taigitu schreef:
23 sep 2022, 10:59
Afbeelding
Wederom wishfull thinking taigitu, Putin verkeerd in blakende gezondheid al zou jij misschien willen van niet maar het is wel zo.
Wat de NOS schrijft is niet de moeite waard te lezen.
Tet schreef:
23 sep 2022, 10:22
Ik denk dat hij net is begonnen.
Dat denk ik ook. Hoofdstuk 1 is voorbij, door naar hoofdstuk 2.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 23 sep 2022, 14:06

Wat taigitu plaatst, moet je met een korreltje zout nemen.
Kijk maar waar de meldingen vandaan komen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 23 sep 2022, 14:16

univers schreef:
23 sep 2022, 14:06
Wat taigitu plaatst, moet je met een korreltje zout nemen.
Kijk maar waar de meldingen vandaan komen.
Ik wil nog weleens de draak met iets steken, een stukje satire of een grappig plaatje.
Maar ik schrijf niet elk artikel af omdat het op een site staat die dingen ook 'breed kan uitmeten'
waardoor het niet de hele waarheid of de hele waarheid mist.

Zoals bijvoorbeeld de vraag in Rusland hoe men zonder pijn zijn arm kan breken.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zo'n uitweg zouden kiezen als je onder
deze regeringsleider je leven moet leiden en je leven direct kan afhangen van zijn handelen.


Om mijn satire even te onderstrepen.....
Zo kan je je arm breken, doch niet zonder pijn.

https://files.skoften.net/encoded/video ... 021a51.mp4

Voor de duidelijkheid, deze site heb ik vandaag ontdekt.
Dus wat of hoe ze hun site vullen en welke waarde je er aan kan toeschrijven...... is mij onbekend.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 23 sep 2022, 14:33

Witte wel schreef:
23 sep 2022, 12:43
taigitu schreef:
23 sep 2022, 10:59
Wederom wishfull thinking taigitu, Putin verkeerd in blakende gezondheid al zou jij misschien willen van niet maar het is wel zo.
Wat de NOS schrijft is niet de moeite waard te lezen.
Tet schreef:
23 sep 2022, 10:22
Ik denk dat hij net is begonnen.
Dat denk ik ook. Hoofdstuk 1 is voorbij, door naar hoofdstuk 2.
Dit is een oude foto en die heb ik satirisch gebruikt.
Hier is de combinatie van de foto en de tekst satire.
Dit laatste hoofdstuk (deze beslissing van hem) zal hem zelf van het toneel doen verdwijnen.


Dat Poetin in blakende gezondheid is..... vergeet het maar en dat is mijn overtuiging.
Maar de tijd zal het uitwijzen. Als hij is afgezet of overleden zullen de verhalen naar buiten komen.
En menigeen zal verstomd staan van wat er allemaal bekend wordt. Hoeveel leed er is geleden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 23 sep 2022, 14:40

taigitu schreef:
23 sep 2022, 14:33
Dat Poetin in blakende gezondheid is..... vergeet het maar en dat is mijn overtuiging.
Gebaseerd op wat?
truth is stranger than fiction

Plaats reactie