Het Oekraïne-Rusland conflict

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
WikiWappia
Student
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 dec 2022, 16:47

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door WikiWappia » 24 jan 2023, 22:53

Osiris schreef:
24 jan 2023, 16:34
De docu's van controversiele Amerikaanse filmmaker Oliver Stone zijn i.i.g. geen Russische propaganda.
Ik doelde ook niet op die docu's, sterker nog, ik heb die docu nog niet eens gezien. Mijn excuses voor de verwarring die ik bracht.
Mijn persoonlijke ervaring is dat velen die het reguliere nieuws als MSM en eventueel als Staatsmedia bestempelen doorgaans alles geloven wat tegen de MSM en de overheid is. En om te voorkomen dat ik iedereen over 1 kam ga scheren: er zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen.
Osiris schreef:
24 jan 2023, 13:13
Hij zal nooit toestaan dat Rusland overgenomen word door westen/NAVO, niet nadat hij alles in Rusland heeft opgebouwd na val SU.
Er is ook niemand die Rusland over wil nemen. Het doel is om Oekraïne te bevrijden van zijn aanvaller.
Osiris schreef:
24 jan 2023, 13:13
Als de beer het zat is en in een hoek gedreven word door al het wapentuig van de NAVO, zal Rusland nucleair reageren, hij weet donders goed dat dan niemand meer wint .
-
-
-
-
-
Het kan dan wel eens zeer beroerd gaan uitpakken voor NAVO landen die hier diep in zitten.
Dan word het nu misschien de hoogste tijd om een schuilkerder op te gaan zoeken aangezien meerder landen nu Leopards aan Oekraïne gaat schenken. En die kunnen wel klappen tegen de Russische T90's uitdelen. Nu nog een paar F16's erbij en de situatie gaat er weer anders uit zien. Verder heeft de NAVO al de nodige F35' klaar staan in het oosten van Europa, voor het geval Rusland gekke dingen gaat doen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 25 jan 2023, 08:44

Ik las gisteren dat Nederland erover nadenkt om de 18 tanks die ze van Duitsland leasen te kopen en aan Oekraïne willen geven.
Andere landen gaan Leopards tanks leveren en de wapens worden steeds zwaarder die we geven en miljarden Euro’s en Dollars gaan de richting van Oekraïne op.

Het zal wel aan mij liggen maar deze week is een gigantische corruptie onder veel leden van de Oekraïnse regering aan het licht gekomen.
Mannen in zeer hoge functies , de top zeg maar.
Ben ik de enigste die daaraan denkt ?
De oorlog duurt al een jaar en al die tijd zaten die corrupte mensen in die top.
Hoeveel meer zijn er nog ?

Men kan wel zeggen Zelensky laat zien dat hij corruptie aanpakt , maar als het niet was uitgekomen deed men er dan wel iets aan ?
Oekraïne staat bekend als 1 van de corruptste landen die er bestaat.
We sturen miljarden, is er kijk op waar dat geld terecht komt ?
Komt het wel waar het moet zijn ?

En als deze tanks niet werken wat word het volgende ?
Hoe ver gaan we eigenlijk ?
Moeten we niet een pas op de plaats doen en eerst eens uitvogelen waar nog meer eventuele corruptie zit ?

Dit zijn vragen die ik mij stel, de media en de landen die helpen lijken het alweer vergeten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Osiris » 25 jan 2023, 09:12

Die corruptie is er altijd al geweest in een zeer verdeeld land.
En de belangrijkste reden dat Nederlanders in een referendum jaren geleden tegen de toetreding EU van Oekraine gestemd hebben.
Wat door onze fantastische regering/Rutte van tafel geveegd is met een inlegvelletje.
Maar de meeste mensen hebben tegenwoordig een korte termijn geheugen , leven in de waan van de dag, kijken niet meer terug in de tijd.

Dit alles zal alleen maar verder escaleren, er is al veel langer geleden besloten door westen/VS dat Oekraine bij de EU/NAVO komt, ongeacht de weerstand.
Dat een behoorlijk deel van Oekraine ( Russen in Donbas regio ) dit vanaf begin niet wilden , is niet alleen de reden van de eerdere revoluties 2004/2014 en inmenging westen ,
maar ook van de huidige oorlog/interventie met Rusland .

Rusland wil die anti EU burgers beschermen en vermoed, een toekomstig bufferzone tussen Oekraine en Rusland creeren , uiteraard zijn ze tegen die toetreding.
Wat alleen nog maar formeel bevestigd hoeft te worden , die inmenging van westen is er al decennia lang via oligarchen en corruptie aldaar.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 25 jan 2023, 09:21

Tammy schreef:
25 jan 2023, 08:44
Ik las gisteren dat Nederland erover nadenkt om de 18 tanks die ze van Duitsland leasen te kopen en aan Oekraïne willen geven.
Is toch van de zotte?
Zelf hebben we geen tanks, anders hadden wij ze van Duitsland niet hoeven leasen en dan gaan wij ze kopen om ze kado te geven aan de Oeki's?

Laten we nu eerst eens zorgen dat wij ons zelf weer kunnen verdedigen.
Als er nu een vijand binnen komt, dan rolt die zo over ons heen.
Lijkt wel op de situatie kort voor WWII, toen waren wij ook tandeloze Leeuwen.
Tammy schreef:
25 jan 2023, 08:44
Het zal wel aan mij liggen maar deze week is een gigantische corruptie onder veel leden van de Oekraïnse regering aan het licht gekomen.
Het is en blijft een corrupt land.
Dat wat Zelensky doet, de bezem door zijn regering halen' is voor de bühne.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 25 jan 2023, 10:02

Het is en blijft een corrupt land.
Overgewaaid, van die andere corrupte land, over de grote plas.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 25 jan 2023, 10:29

Een tijd van ongekend gevaar: het is 90 seconden voor middernacht
Dit jaar schuift de Science and Security Board van het Bulletin of the Atomic Scientists de wijzers van de Doomsday Clock vooruit, grotendeels (maar niet uitsluitend) vanwege de toenemende gevaren van de oorlog in Oekraïne. De klok staat nu op 90 seconden voor middernacht - het dichtst bij een wereldwijde catastrofe ooit.

De oorlog in Oekraïne kan een tweede gruwelijk jaar ingaan, waarbij beide partijen ervan overtuigd zijn dat ze kunnen winnen. De soevereiniteit van Oekraïne en de bredere Europese veiligheidsregelingen die sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog grotendeels hebben standgehouden, staan ​​op het spel. Ook heeft de Russische oorlog tegen Oekraïne diepgaande vragen doen rijzen over de manier waarop staten met elkaar omgaan, waardoor internationale gedragsnormen worden uitgehold die ten grondslag liggen aan succesvolle reacties op een verscheidenheid aan mondiale risico's.

meer : https://thebulletin.org/doomsday-clock/current-time/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 25 jan 2023, 10:35

Toen Zelensky aan de macht kwam in 2019, was hij de zoveelste president die beloofde een einde te maken aan het grote corruptieprobleem in Oekraïne. Maar de jaren erna leek Zelensky bij meerdere corruptieschandalen binnen zijn regering een oogje toe te knijpen, wat hem op felle kritiek kwam te staan in Oekraïne.

Door de Russische invasie werd het voor Zelensky nog belangrijker om te laten zien dat zijn regering verantwoordelijk met geld omgaat. Oekraïne heeft het afgelopen jaar tientallen miljarden euro's steun gekregen - niet alleen voor noodhulp, maar ook om het begrotingstekort aan te vullen.
https://nos.nl/artikel/2461087-grote-on ... n-hun-werk

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hierboven is een stukje uit een artikel die over corruptie in Oekraïne gaat.
Ik lees iets over dat Oekraïne ook geld krijgt om hun begrotingstekort aan te vullen ?
Dat is nieuw voor mij.
Sinds wanneer gaan wij een ander land wat ook nog eens geen EU land is helpen met hun begrotingstekort ? :roll:
Ik begrijp dit niet maar misschien heb ik iets gemist ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 25 jan 2023, 11:26

Sinds wanneer gaan wij een ander land wat ook nog eens geen EU land is helpen met hun begrotingstekort ?
En de mensen in Groningen en de toeslachthouders, kunnen bij deze regering doodvallen.
Nederland, is geen Nederland meer, Wij zijn overgeleverd aan een phatische leugenaar, die alles weglacht.
En de bevolking slikt het allemaal.
Ik begrijp dit niet maar misschien heb ik iets gemist ?
Een weldenkend mens snapt het ook niet Tammy.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 25 jan 2023, 11:29

Daar zeg je me wat inderdaad Univers.
Dat begrotingstekort snap ik helemaal niks van en is ook nieuw voor mij.
Heb jij daar wel eerder over gehoord Univers ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Osiris » 25 jan 2023, 12:00

Tammy schreef:
25 jan 2023, 10:35

Ik lees iets over dat Oekraïne ook geld krijgt om hun begrotingstekort aan te vullen ?
Dat is nieuw voor mij.
Sinds wanneer gaan wij een ander land wat ook nog eens geen EU land is helpen met hun begrotingstekort ? :roll:
Ik begrijp dit niet maar misschien heb ik iets gemist ?
In het verleden hier al eens aangegeven a.d.h.v. Europa/WW II / VS Marshallplan , hoe de grootmachten ( vooral VS ) als geldschieters landen overnemen .

Als er in een ( bewuste ) oorlog totale vernietiging plaatsvindt van een economie, infrastructuur, bedrijven,huizen etc en betreffende land geen financiele middelen meer heeft,
komen er immense geldbedragen vrij voor wederopbouw en hulp.
Echter zijn dit geen kadootjes ,maar leningen van grootmacht geldschieters en daar zijn immense voorwaarden aan verbonden, waardoor het land en economie in feite bezit komt van de geldschieters, tenzij aan alle voorwaarden word voldaan.

Een immense chantage vorm, waardoor VSEU destijds is ontstaan, om in een verdere toekomst alle individuele landen van hun eigen onafhankelijkheid en identiteit te strippen.
In dit geval Brussel bepaalt in opdracht van, door ' afspraken ' van 70 jaar geleden met de Marshall geldschieters.

Oekraine moet en zal bij de EU/NAVO komen, dus om dit ' gecontroleerd ' te laten gebeuren moet er een lening/schuld situatie gecreeerd worden .
We hebben dit al kunnen zien met wat family Biden daar met miljarden US belastinggeld ' geregeld ' heeft , één en al corruptie, waar bevolking uiteindelijk de dupe van word .
Maar de oorlogschade nu zal het schuldenplafond immens verhogen en dus is alles wat los en vast zit in die hogere kringen chantabel geworden.

Ergo het land is overgenomen door de geldschieters en zij bepalen .

Iets soortgelijks is destijds ook met Sovjet Unie gebeurt , waar oligarchen de dienst uitmaakten en de bevolkingen en de landen steeds verder in armoede joegen en zij alleen maar rijker werden. Jeltsin destijds had niets te vertellen, na het uiteenvallen van SU heeft Poetin puin geruimd en Rusland zelf weer welvarender gemaakt, door juist vele van die oligarchen er uit te mikken , die naar elders vertrokken ( o.a. Oekraine ).

Dus oorlogen zijn het perfecte scenario om te vernietigen, schulden te creeren en vervolgens financieel/economisch over te nemen/chanteren.

No money for nothing....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 25 jan 2023, 12:14

Dit heb je goed omschreven. :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 25 jan 2023, 12:18

Dat is interessant Osiris wat je schrijft.
Vooral dat het leningen zijn.
Ik ga hier eens goed over nadenken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 25 jan 2023, 12:21

Dat begrotingstekort snap ik helemaal niks van en is ook nieuw voor mij.
Heb jij daar wel eerder over gehoord Univers ?
Als je de belastinggelden vrijmoedig aan andere landen geeft, kom je in eigen land te kort.
Voor de jaren 60, was Nederland economisch een welvarend land.
De verpaupering is begonnen toen onze grote econoom (die kale netenkop) premier werd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 25 jan 2023, 12:25

Wat kan je je toch weer heerlijk uitdrukken Univers. :mrgreen:
Die “ kale netenkop” was dat Den Uyl ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 25 jan 2023, 12:40

Heb jij hem ooit met een bos haar gezien ? :mrgreen:

Mijn moeder zei altijd, "hij heeft een zuinig pruilmondje".
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 25 jan 2023, 12:46

Ik was in die tijd niet bezig met politiek.
Dat werd ik pas rond mijn veertigste.
Jouw moeder moest die man dus ook niet net als jij . :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Osiris » 25 jan 2023, 12:53

Poetin is door westen maar al te vaak verweten met klaar geweld mensen uit de weg te ruimen.

Vergelijk ik het even met andere landen, overal zijn criminele organisaties , waar miljarden in om gaan en waar bovenwereld ( politici,ambtenaren ) mee verweven is.
Corruptie ,chantage.

Italie is van oudsher bekend om de maffia , waar maar al te vaak politici bij betrokken zijn geweest ( vele mafioso zijn in verleden bijv. ook naar VS vertrokken ) ,het zijn vaak wereldwijde netwerken.
Stel dat de leider van Italie besluit om zijn land te verlossen van die criminelen,moordenaars , die hele stapels lijken hebben gecreeerd, let wel zeer rijke en invloedrijke mensen, te zuiveren.
Als dit met klaar geweld zou gebeuren en Italie uit de financiele/economische malaise zou helpen,de bevolking veel minder armoede zou kennen , zou je in je handen klappen.
Wat in elk land zou gebeuren.

Echter als het om Poetin gaat word hij als dictator afgeschilderd.
Terwijl hij met de meeste oligarchen ( vaak verweven met immens netwerk van Russische maffia ) m.i. exact hetzelfde heeft gedaan.
Maar vanwege de banden die deze oligarchen met westerse wereld hadden ( zijn wereldwijde netwerken ) word Poetin elke keer weer als monster afgeschilderd .

Die criminele organisaties,rijksten en politici/leiders/overheden zijn veel vaker dan men denkt met elkaar verweven ; geld,macht,chantage via o.a. schulden,fraude etc.
Er is in NL in verleden immense golf van liquidaties geweest en ook daar werd dat zichtbaar .

De wereld is veel verrotter dan men denkt.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 25 jan 2023, 12:58

Wederom. :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 25 jan 2023, 13:14

Osiris schreef:
25 jan 2023, 12:53
De wereld is veel verrotter dan men denkt.
O zo waar. ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 25 jan 2023, 13:15

univers schreef:
25 jan 2023, 10:02
Het is en blijft een corrupt land.
Overgewaaid, van die andere corrupte land, over de grote plas.
;P!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie