Het Oekraïne-Rusland conflict

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Kristof Piessens » 01 okt 2022, 12:11

Ik doel eerder op mezelf bevrijden van een wereld die bol staat van verschillen in bewustzijn en dat nieuwsgierigheid 1 van de drijfveren zijn van de mens om te groeien in persoonlijke ontwikkeling, maar de meerderheid wenst niet te weten van nieuwsgierigheid en werkt daarom de bewustzijnsgroei tegen, wat immers niet haalbaar meer is nu de druk op de ketel in bepaalde thema's te groot wordt...

Dat is mijn enigste reden om spontaan door de oorlog graag 'gedood' te worden en ik doe hier niemand kwaad mee, immers overmacht wordt gezien als reden om de oorlog te verantwoorden, vergeet niet dat het perspectief van hemel en hel hedendaags opgedragen restricties zijn in het menselijk leven, een persoonlijke visie dat zichzelf hindert te zien wat niet gezien wordt...

Ik roei met de riemen die ik heb voor zover dit geen concrete gevolgen kent voor zaken buiten het werk...dat ze jaren later maar pas inzien dat ik eigenlijk altijd wel wist wat ik wilde doet niet af aan de gevolgen die ik nu ondervind, die traagheid zit ingebakken in de bewustzijn van de mens, het geduld brak me op een gegeven moment dat ik door hun zinloze uitspraken een besluit moest nemen terwijl ze niet wilden dat ik dat besluit zou nemen om er weg te gaan...ik zal wel zien hoe het verder loopt, eerlijkheid is soms ver te zoeken en doen te veel omwegen, terwijl ik enkel duidelijkheid verwacht in verband met mijn ASS, trouwens het is een fabeltje dat iedereen autist is...bij extreme gevallen zie je dat duidelijk, in mijn geval is dat niet het geval het is door mijn hersenwerking dat ik gewoon geen filter heb wat de meerderheid van de mensen wel heeft...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Osiris » 01 okt 2022, 13:41

Determinist schreef:
01 okt 2022, 10:42


Maar ieder hier beseft niet dat het al lang oorlog is en het gekwebbel over wie waar verantwoordelijk voor is zonde van je energie.
Er is nog maar 1 uitweg uit het beeld van totale hel voor ieder van jullie.


Ik zie nog slechts één uitweg en dat is met de huidige afspraken met de landen om ons heen maximale druk uit te oefenen.
Zo veel mogelijk landen als één blok te organiseren.

En omdat elke kant het gevolg overduidelijk weet zal de eerste die gooit diegene zijn die deze 100% hel gaat starten.
De hoop is dat de druk zo hoog is dat zodra men denkt van hun kant uit te gooien de enige optie is het systeem te laten imploderen.

Voorstander van NAVO of niet. We zitten nu eenmaal in dit verdrag en dit is het enige verdrag die deze druk kan uitoefenen met de landen om ons heen.
Dus: iedereen die bij de NAVO wil meteen toelaten.
Alle landen nu mobiliseren en alles richten naar het Oosten. Als we eraan gaan dan maar vechtend.

Dit is de enige weg uit het doemscenario.

Maar wat ik vooral voorspel is dat ons leventje zoals we hier met al onze ontevredenheid achter af gezien als hemel gaan beschouwen in vergelijk met de barre tijden die er aan gaan komen.

Sorry, ik als positieveling, kan ik het niet mooier maken dan het is.
Wat een waanzin.

Je draait alles 180 graden om .
Na de val van de Berlijnse muur is juist dat NAVO blok gevormd waar je het nu over hebt.
Al de landen die er vanaf toen bij gekomen zijn , direct met militaire installaties, tegen alle afspraken met de overgebleven Russische federatie in, na instorten USSR.
Die toenemnde druk van afgelopen 30 jaar naar het oosten toe, is juist de oorzaak van alle ellende waar we nu in zitten en de reactie van Rusland, omdat westen zich niet houdt aan die eerdere afspraken van uitbreiding .

Oekraine is in de revoluties van 2004 en 2014/2015 al geannexeerd door het westen , financieel en economische pro Europa corruptie, chantage etc etc.
Toetreding tot de NAVO is slechts nog een handtekening onder een papiertje om het ' officieel ' te maken, de rest is al 'geregeld ' .
De huidige situatie is dat alle NAVO landen al deelnemen aan de oorlog, alsof Oekraine al tot de NAVO/westen behoort.
De sancties en militaire steun zijn al een oorlogsdaad.

Dat die hel hoe dan ook gaat losbarsten is een feit en dat de wereld die we daarvoor kenden, niet meer zal bestaan , eveneens.
Maar de olie op het vuur gooien in jouw beschrijving als uitweg , heeft allang afgelopen 30 jaar plaatsgevonden en ons juist in huidige situatie gebracht.
Europa is al/word het beoogde slachtveld op alle vlakken :militair,economisch,financieel en sociaal .
En de VS wast op afstand , zijn handen in onschuld .

Duidelijk verschil van mening wat de geschiedenis betreft....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 01 okt 2022, 14:05

Nou ja beste Osiris. Je kan vinger blijven wijzen en een ander de andere kant op.
Daar gaat mijn betoog niet over.

Waar het om gaat is dat nu men als enige de optie heeft extreme druk te zetten zodat de hopelijk weldenkende mensen in het Kremlin besluiten tot hier en niet verder.
Als je dit namelijk niet doet dan is het vanaf hier en extreem veel verder.

Er is geen enkel ander blok welke druk kan zetten dan de NAVO.
Duidelijk verschil van mening wat de geschiedenis betreft....
Ja dat zal wel. Kijkende naar de geschiedenis is dit vergelijkbaar tussen de houding van Chamberlain en Churchill.
Ik zeg: frontale oorlog accepteren en Rusland totaal vastzetten. Alles richting Oosten zei ik al.
En dat voordat de Russen gaan gooien met atoomwapens. Want ze gaan dit gewoon doen uiteindelijk. Niet op grote schaal, maar tactisch.
Ik ben daar zeker van. Dus wel of niets doen maakt niet uit.

Dus dan maar beter 1 groot blok er tegenover zetten waarbij 100% duidelijk is dat wanneer er ook maar 1 atoomwapen wordt afgevuurd ze de totale oorlog inclusief totale destructie hebben afgeroepen.
Zelfmoord? Zekers, Van beide kanten.

Als Putin dan nog steeds verder wil dan gooit hij maar.

Ik zeg dat de Russen niet zo stom zullen zijn en dat Putin hoe dan ook net als Nicolae Ceaușescu tegen de muur wordt gezet.

Dat bedoel ik met druk.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Kristof Piessens » 01 okt 2022, 14:42

Het besef van de implicatie door de geschiedenis heen is er nauwelijks, oorlog is nu eenmaal een probleem dat zogenaamd niet opgelost kan worden, het kan dat wel maar dan dient het woord 'recht' ook eens herzien worden...de rechtspraak is zeer vaag, omwegen leiden altijd de kwestie af van de oorspronkelijke bedoelingen ondanks de afspraken en/of verdragen die er na de laatste wereldoorlog door zijn ontstaan, als er gehandeld wordt in het teken van de geschiedschrijving dan kan je de bedoelingen zeer duidelijk krijgen van alle partijen die er mee te maken hebben...net zoals gods wegen ondoorgrondelijk zijn kun je naar analogie van de mens hetzelfde zeggen...kernprobleem zal altijd het bewustzijn van de mens zijn en dat wordt gedragen door een overgrote meerderheid van de mensheid...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 01 okt 2022, 14:55

Het was niet aan mij gericht maar heb Piggelmee geluisterd van Determinist.
Mijn man kende het want hij riep uit de keuken toen ik het op had staan hee Van Nelle.
Mooi verhaal, iets om even over na te denken inderdaad.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 02 okt 2022, 09:25

https://www.telegraaf.nl/financieel/484 ... n=whatsapp
Oekraïne krijgt nog eens €540 miljoen steun

WASHINGTON - De Wereldbank geeft nog eens ruim €540 miljoen financiële steun aan Oekraïne om het land te helpen in de oorlog met Rusland. Daarmee komt het totale steunbedrag van de Wereldbank aan Oekraïne sinds de Russische invasie op ruim €13 miljard.

Volgens de Wereldbank is nu van het gehele steunbedrag inmiddels 11 miljard ingezet voor hulp in Oekraïne. Het geld gaat bijvoorbeeld naar zorg, onderwijs, pensioenen, uitkeringen en financiering van overheidsinstellingen.

"De tol die wordt geëist door de vernietiging, schade en ontwrichting in Oekraïne is duizelingwekkend en blijft maar groeien", aldus bestuurder Anna Bjerde van de Wereldbank in een verklaring. "De Oekraïense bevolking heeft een lange weg van herstel te gaan en haar ontwikkelingspartners moeten samen blijven doorgaan met het ondersteunen van de wederopbouw van Oekraïne."

Vrij artikel. Lees verder in link.
Jemig.
Het westen blijven maar doorgaan deze oorlog te voeden, Rusland moet geprovoceerd worden tot het een wereldoorlog begint.

Het westen doet toch ook niet zo achterlijk als er een oorlog in Jemen of Syrië is?

Door deze oorlog te steunen kleeft er heel veel bloed van onschuldige mensen aan de handen van het westen want het laat het onnodig lang duren.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 02 okt 2022, 09:37

Cui Bono?

Antony Blinken (Amerikaanse MinBuZa) over sabotage #NorthStream: ‘The US is now the leading supplier of liquefied natural gas to Europe. It’s a tremendous opportunity to once and for all remove the dependence on Russian energy.’

A tremendous opportunity…
Hij stond nog net niet op de tafel te dansen.

https://t.co/wxM0L0cfrh
(https://twitter.com/NiemandsKnegt/statu ... yCb1Q&s=03)
------------------
Zie dit YouTube filmpje van Anthony Blinken.
https://youtu.be/Yl2cPyKfmFM

Het is voor mij van begin af duidelijk dat Amerika hier achter zit.
Zij zijn spekkoper.
Ze hebben een afzetmarkt voor hun LNG en dat komt ze maar wat goed uit met hun slechte economie.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Kristof Piessens » 02 okt 2022, 10:09

En zo blijft het cirkeltje van herhalen en oorlog voeren gesloten, het historische belang doet er niet toe en zeker als de culturele setting ontwikkeld wordt vanuit geschiedenis, de voorgeschiedenis van amerika tot een van de eerste democratische landen heeft een primordiaal functie, maar aan de andere kant lijken ze te vergeten dat hun democratie ook door oorlog is ontstaan, de toekomst lijkt daardoor een sombere tijden tegemoet te komen...wat ook zo is !

In ieder geval een plan lijkt door deze oorlog allicht ontvouwt te worden maar het probleem blijft het vergoelijken van de daden die zijn/haar verband heeft met het bewustzijn van de mensen die dit vanuit misplaatste gevoel bewust of onbewust aan meewerken, er is geen rem op hetgeen wat kritisch moet genomen worden zodat een daad vanzelf gehinderd wordt uitvoering te krijgen/hebben, dit punt bevordert geenszins het gedrag dat vanuit intenties gebeurd, in deze wereld lijkt gedrag een niet vanzelfsprekend regulerend indruk na te laten, vrije wil maakt dat je de vrije wil breekt door de daden vanuit misplaatste gevoel waardoor een schijnbare beloning lijkt op te leveren...idiotery tot en met want meestal zijn dat mensen die in bewustzijn lager gequoteerd zijn dan de minderheid die geen daden stellen maar het besef hebben dat de vrije wil er is om ieder individu de keuze te geven al dan niet vrijwillig mee te doen of te weigeren mee te doen aan de gedachten die daden vragen...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 02 okt 2022, 10:32

Afbeelding

Zorgen om nucleaire escalatie: ’Spannende weken in het verschiet’

WASHINGTON - Hoewel ze in het Witte Huis nog altijd geloven dat Vladimir Poetin bluft als hij ermee dreigt om kernwapens in te zetten, neemt de Amerikaanse bezorgdheid over de nucleaire dreigingen toch toe.
„De komende weken zouden wel eens heel gevaarlijk kunnen worden.”

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2028217 ... -verschiet

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

De komende weken worden ook heel spannend.
Want Oekraïne kan wel jubelen dat ze een stad hebben heroverd op de Russen, maar die stad ligt nu sinds vrijdag op Russisch grondgebied.
Zo ziet Poetin dat.

Mijn eerste gedachte was toen ik las dat de Russen zich uit die stad aan het terugtrekken zijn is om zichzelf in veiligheid te brengen.
Omdat het plan misschien is om er een kleine raket met kleine kernkop daarop af te vuren.
Zomaar een gedachte van mij wat als eerste bij mij op kwam.
Ik hoop dat ik er helemaal naast zit.

De naïviteit van het westen dat Poetin niet nucleair gaat is bijna eng te noemen.
Tenminste dat vind ik.
Het hoeft niet meteen die gigantische paddestoel van Hiroshima te worden.
Veel kleinere formaat kernkoppen is ook mogelijk.

De annexatie van de vier gebieden door Poetin afgelopen vrijdag heeft de boel op scherp gezet en niet te weinig ook.
En al die deskundige die zeggen dat Poetin niet nucleair gaat is whisful thinking.
Alle opties open houden want dit is echt bloedlink waarin we allemaal zitten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 02 okt 2022, 11:08

Nee, die terugtrekking was gebaseerd op het risico dat Russische troepen omsingelt dreigde te worden. Verder niets.

Maar even naar Piggelmee. Het verhaal kent nog enkele vervolgen. Hoe Piggelmee groot werd en De wonderschelp.
Determinist je kan het toch wel met mij eens zijn dat het de hebzucht en zelfzucht van de mens zelf is die deze omstandigheid heeft laten ontstaan. Dat is de wijze les uit het Piggelmee verhaal, als je tenminste begrijpt waar het verhaal over gaat. Het geeft de instabiliteit aan van een welvaartsvolk. Waar zit dan de knoop en waar de oplossing. De oplossing is te vinden bij de partijen die deze welvaartslust hebben doen ontstaan. En die partijen kan je niet vinden bij de Russen maar binnen eigen grenzen. Stoere gedachten dan maar vechtend ten onder te gaan. Prima, maar hoe wil je vechten dan. Welke middelen heb jij als burger.
Geen beste Determinist, je hebt helemaal geen middelen. Het is een gevolg van falen door de bevolking. Het enige wat nog te doen staat is te verenigen en zorgen dat er zoveel mogelijk mensen elkaar bijstaan deze periode door te komen. Het is een totaal falen van het volk. Men had al veel eerder moeten strijden tegen de zelfzucht en hebzucht. Men heeft het laten gebeuren. Als je een vuurtje stookt maar niet realiseert hoe gevaarlijk dit kan zijn buiten dat je het er warm van krijgt dan zal je eerst bij jezelf ten raden moeten gaan.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 02 okt 2022, 11:17

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 02 okt 2022, 11:38

Witte wel schreef:
02 okt 2022, 11:08
Determinist je kan het toch wel met mij eens zijn dat het de hebzucht en zelfzucht van de mens zelf is die deze omstandigheid heeft laten ontstaan.
Ja
Dat is de wijze les uit het Piggelmee verhaal
Het verhaal gaat over de eigen ontevredenheid.
En die partijen kan je niet vinden bij de Russen maar binnen eigen grenzen.
Daar ga je fout. Beide kanten hebben de problemen veroorzaakt. En de ene kant reageert op de andere.
Het probleem zit hem in geschiedenis en de cultuur en ideologie die daaruit ontsproten is.
Het wijzen van een vinger één kant op is onmogelijk aangezien daarvoor de tijd te lang is en waarbij de verschillende stappen met oorzaak en gevolg niet zwart-wit meer zijn maar grijs.

Het enige wat ik nu kan is op basis van feiten de verkeerde stappen van nu te beoordelen.

De stap om éénzijdig stukken land te jatten, met een feestje eromheen, is zo'n stap welke aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat.

De ene wordt bang en geeft toe om de "vrede" te bewaren. De Chamberlains tussen ons. En ja, dat heeft consequenties zoals het verleden heeft aangetoond.
De ander laat spierballen zien en zegt tot hier en niet verder. En ja, dat heeft consequenties zoals het verleden heeft aangetoond.
Stoere gedachten dan maar vechtend ten onder te gaan. Prima, maar hoe wil je vechten dan. Welke middelen heb jij als burger.
Hier op onze plek op aarde is dat de NAVO die dit zou moeten regelen. Dat is juist het bestaansrecht van legers en dit soort verdragen.
En ja, daar kan ik dan ook tussen zitten. Dat is nu éénmaal de consequentie daarvan.
Het enige wat nog te doen staat is te verenigen en zorgen dat er zoveel mogelijk mensen elkaar bijstaan deze periode door te komen.
En daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 02 okt 2022, 12:51

Determinist schreef:
02 okt 2022, 11:38
Witte wel schreef:
02 okt 2022, 11:08
En die partijen kan je niet vinden bij de Russen maar binnen eigen grenzen.
Daar ga je fout. Beide kanten hebben de problemen veroorzaakt. En de ene kant reageert op de andere.
Nee zeker niet. De ene partij daar heb je zeggenschap over en de andere partij anticipeert op wat mogelijk is. Die andere partij daar heb je intern geen invloed op. Je kan deze partij als buitenstaander niet sturen enkel onmogelijk proberen te maken wat je niet wenst. Wat voor jou een probleem is is voor de andere partij een doelstelling. De andere partij vaart voort en, in dit geval, wij lopen vast op de bodem.
Het betreft hier ook geen duel over wie de winnaar gaat worden, er is hier geen sprake van een winnaar. Er worden doelstellingen nagestreefd en dat heeft niets te maken met winnen of verliezen. Er wordt ook gesproken over een vijand, er is geen vijand. Dat is een emotionele benadering. Er is sprake van een andere partij met een van ons, ja tenminste wat het westen als doelstelling heeft gevormd, afwijkende doelstelling.
Het lostrekken van het schip is nagenoeg onmogelijk en de enige optie voor het bewind is terugslaan maar of dat het schip weer doet varen valt te betwijfelen. Of dat er dan voor een lange periode nog ueberhaupt een schip kan varen in onze wateren is ook nog maar de vraag. Uiteindelijk is, zoals in ieder vergelijkbare situatie, de bevolking de klos en die moet zelf voor zichzelf opkomen. Doe je dat niet dan ga je mogelijk dood. Een gevolg op.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 02 okt 2022, 13:42

Witte wel schreef :
Nee, die terugtrekking was gebaseerd op het risico dat Russische troepen omsingelt dreigde te worden. Verder niets.
Dat is mijn tweede gedachte.
Maar mijn eerste is wat ik eerder schreef. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Kristof Piessens » 02 okt 2022, 14:51

Eigenlijk gaat het in dit verhaal over de stabiliteit van beide maatschappijvormen, enerzijds de democratisch gesettelde maatschappij en anderzijds de vorm van maatschappij dat politiek anders is georganiseerd.
Niettegenstaande zijn de doelstellingen van beiden gestoeld op de ruimte dat beide vormen nodig hebben om zich te stabiliseren, dan is oorlog voeren om deze reden zelfs uit den boze.
Maar wat hebben ze gemeen als het gaat om het perspectief van "democratie" ? Hoe vat men democratie op als de beslissing van de politieke mandaat bij het volk ligt en niet zo zeer bij de persoon die de macht claimt om te bepalen wat het parcours van de wereld gaat worden ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 02 okt 2022, 17:21

Afbeelding
Tsjetsjeense leider roept op tot inzetten van “kleine kernwapens” in Oekraïne.

Ramzan Kadyrov, de leider van de Russische autonome republiek Tsjetsjenië, heeft zaterdag het Russische leger opgeroepen om “kernwapens met een laag vermogen” in te zetten in Oekraïne, waar de Russen eerder op de dag de strategisch gelegen stad Lyman moesten opgeven.
“Volgens mij moeten meer drastische maatregelen genomen worden: het uitroepen van de krijgswet in bepaalde grensgebieden en het gebruik van kernwapens met laag vermogen”, zo verklaarde Kadyrov op de berichtenapp Telegram. In de boodschap veroordeelde hij ook “het nepotisme” in het Russische leger.

Kadyrov, die met de steun van president Vladimir Poetin Tsjetsjenië sinds 2007 leidt, ventileerde de voorbije weken vaker kritiek op de strategie van het Russische leger in Oekraïne, dat in het oosten een aantal bezette gebieden moest prijsgeven als gevolg van een Oekraïens tegenoffensief.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3938797 ... n-oekraine

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 03 okt 2022, 14:37

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1930476 ... n=whatsapp
Amerikaanse oud-generaal: hele NAVO in actie als Poetin kernwapen inzet

Vrij artikel.
AMSTERDAM - De Amerikaanse oud-generaal en voormalig CIA-chef David Petraeus zegt dat de NAVO „elk conventioneel wapen en elk Russisch marineschip zal aanvallen” als Vladimir Poetin zijn dreigement om een kernwapen in te zetten in de oorlog tegen Oekraïne waarmaakt. Bij die reactie zullen de VS zich volgens de generaal onthouden van kernwapens.

Een opvallende ontboezeming van de gepensioneerde viersterrengeneraal, want tot nu toe hield het Westen de kaarten op de borst. Een waarschuwing voor ’zeer ernstige consequenties ’ was het enige wat de Amerikaanse president Joe Biden erover kwijt wilde en ook de NAVO zweeg vooral.

Maar volgens Petraeus zal de hele NAVO in dat geval wel in actie moeten komen. „Natuurlijk wil je geen nucleaire escalatie, maar als Poetin dit wapen gebruikt, is een actie vanuit alle strijdkrachten van de NAVO broodnodig.”

Lees verder in link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 03 okt 2022, 14:57

Ik zie de Amerikanen er eerder voor aan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 03 okt 2022, 16:12

univers schreef:
03 okt 2022, 14:57
Ik zie de Amerikanen er eerder voor aan.
Ik ook.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Osiris » 03 okt 2022, 19:01

Of Zelensky , die ze gekregen heeft.
Uiteraard een false flag , waar Rusland , zoals al eerder is gebleken . weer eens de schuld in de schoenen geschoven word ...
Maar escaleren zal het, volgens de agenda van het westen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie