Het Oekraïne-Rusland conflict

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 19 aug 2022, 11:50

En RT is helemaal zuiver Univers om maar iets te noemen ?
Wie is er wel zuiver ?
Heb altijd een hekel aan de nos gehad, denken daar dat ze godallemachtig zijn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 19 aug 2022, 11:59

Precies , wie is er wel helemaal zuiver Univers.
De meeste journalistiek is niet meer wat het eens was.
De persoonlijke voorkeuren hebben de overhand en dat zou niet mogen vind ik.

Maar propaganda gebeurt in elke oorlog, en kom er maar eens achter wie de waarheid uiteindelijk spreekt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 19 aug 2022, 12:31

Ze praten allemaal in hun eigen straatje.
Zolang deze wereld van corruptie, in elkaar steekt, krijg je niets anders dan leugens voorgeschoteld.
En de mensen slikken het allemaal.
Mobieltje is belangrijker, dan zelfstandig denken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 19 aug 2022, 13:38

univers schreef:
19 aug 2022, 11:50
Heb altijd een hekel aan de nos gehad, denken daar dat ze godallemachtig zijn.
Kun je dit ook motiveren?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 19 aug 2022, 14:35

Zo verandert de boodschap op de Russische televisie

Sinds het uitbreken van de oorlog in Oekraïne is de boodschap op de Russische televisie veranderd. Francis Scarr is verslaggever bij de BBC en volgt de praatprogramma's op de Russische televisie. Daar gaat het niet alleen meer over Oekraïne.
https://nos.nl/nieuwsuur/video/2441213- ... -televisie

brrrrrr, staats-televisie
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 19 aug 2022, 14:44

brrrrrr, staats-televisie
Dat bedoel ik.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 19 aug 2022, 15:08

;P! touché
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 19 aug 2022, 18:58

Die verslaggever spreekt wel makkelijk over "woorden die bij de BBC niet voorkomen", maar in alle Amerikaanse films waar, wij en dus ook onze kinderen, dagelijks mee worden bestookt komen ze veelvuldig voor. Deze toepassing wordt ook in de nederlandse filmwereld toegepast. Schelden, respectloos gedrag, verkrachtingen, geweld is allemaal komen overwaaien uit deze industrie. Als kind heb ik mij altijd afgevraagd waarom er veelal Engelstalige films te zien waren en niet bijvoorbeeld Duitse. Lag toen natuurlijk nog wat verser in het achterhoofd vanwege de 2de wereldoorlog. Het VS televisiegeweld heeft hier een stempel gedrukt in europa.
Het is nu iets geworden tussen Rusland en het westen zegt hij. Tientallen jaren krijgen wij pro Amerikaanse grootheidswaanzin via subliminale wijze via de filmindustrie te zien. In iedere Amerikaanse film komen overal Amerikaanse vlaggetjes of afbeeldingen, verdekt of niet verdekt, voor die moeten herinneren aan de grootheid van de VS.
Nee, een klein beetje overdreven van die gast hoor.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 19 aug 2022, 19:08

Witte wel schreef:
19 aug 2022, 18:58
In iedere Amerikaanse film komen overal Amerikaanse vlaggetjes of afbeeldingen, verdekt of niet verdekt, voor die moeten herinneren aan de grootheid van de VS.
Nee, een klein beetje overdreven van die gast hoor.
Ik weet niet wat voor films jij kijkt maar dit is zwaar overdreven.
En als deze vlaggetjes verdekt zijn dan kun je ze toch niet zien. [think]
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 19 aug 2022, 19:46

Dan moet je eens beter kijken Tet en opletten wat er in de filmindustrie wordt toegepast. Het zijn gewoon de dagelijkse misdaadfilms, CSI achtige films, familiefilms. Het lijkt allemaal zo gewoon. Als je iets beter op let dan zie je het. We zijn er aan gewend geraakt en is iets eigens geworden, maar dat is het niet.
Als iets ergens in een hoekje van een ruimte staat dan is dat toch verdekt, of zie jij niet wat er in een opnameruimte staat. Als ik naar een filmfragment kijk in bijvoorbeeld een woonkamer dan zie ik, wat in beeld komt vanzelfsprekend, wat voor een lamp er aan het plafond hangt, wat voor stopcontacten er in de wanden zitten, de soort gordijnen die er hangen, het beeld wat achter de ramen buiten te zien is, wat er op tafel staat, wat er op de vloer ligt. En daarnaast zie ik natuurlijk ook de personages en volg het verhaal. Dan zie je toch wat er in de films getoond wordt of ben ik de enige die dat ziet. Als er een fragment getoond wordt ergens in een winkelstraat dan zie ik wat voor winkels er zijn, wat er op de reclameborden staat, hoe de straatverlichting is geregeld, of er betaald parkeren is, wat voor stoeptegels er op de grond liggen, of er obstakels staan zoals afvalbakken ed, om maar enkele voorbeelden te noemen. Zie ik die alleen of heeft iedereen last van macula degeneratie.
Niets wat ik schreef is zwaar overdreven, films zitten er bomvol mee, let er maar op en het gaat je opvallen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 19 aug 2022, 19:59

Ik zal er eens op gaan letten.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 19 aug 2022, 20:28

Witte wel schreef :
Tientallen jaren krijgen wij pro Amerikaanse grootheidswaanzin via subliminale wijze via de filmindustrie te zien. In iedere Amerikaanse film komen overal Amerikaanse vlaggetjes of afbeeldingen, verdekt of niet verdekt, voor die moeten herinneren aan de grootheid van de VS.
Welnee Witte wel , dat word niet expres in films verwerkt.
Zo is het in het dagelijkse leven gewoon daar.
Overal zijn Amerikaanse vlaggetjes te zien of afbeeldingen.

Amerikanen zijn gewoon zo en dragen hun trots voor hun land zo uit.
Je ziet die vlaggetjes op de gekste plaatsen.
Ik vind ze altijd leuk om te zien als ik daar ben.

Dus Tet wat je ziet in de films aan vlaggetjes zo is het daar ook echt.
Het is dus wel heel gewoon.
NIks raars aan.

Ik wens jou veel kijkplezier toe Tet op een leuke ontspannen manier.
En Witte wel ook , lekker meegaan met het verhaal en niet teveel iets erachter zoeken als die mooie Amerikaanse vlaggetjes in beeld komen.
Is helemaal niet nodig.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Kristof Piessens » 19 aug 2022, 21:05

Of je de amerikanen wil verdenken van grootheidswaanzin, dat tot uiting is gekomen via filmindustrie, het klopt wel dat het aanbod films van de Amerikaanse filmindustrie veruit de meerderheid vertegenwoordigd in de bioscopen wereldwijd, van dat aanbod is een deel propagandistisch bedoeld (geweest), of films die een typische verwevenheid met hun inlichtingen diensten kenden bvb of opgezet vanuit die diensten in samenwerking met de filmindustrie, en de rest heeft een fictieve bedoeling en entertainend bedoeld...
Ik kijk ook vaak films, maar als ik bepaalde films herbekijk valt me andere zaken op dan de trots van de Amerikanen zelf, kijk ik meestal naar de bedoeling van het verhaal, maar zijn wel meesters in beïnvloeding als het gaat om hun standpunten over onderwerpen uit te vergroten in die films...uiteraard jongeren die deze films zien zijn dan ook onder de indruk van het getoonde, mijn eerste bioscoopervaring was een disneyfilm later heb ik de eerste Die hard gezien met bruce willis in de hoofdrol, vanaf dat moment was ik ook behoorlijk van slag dat dit kon, dat er geen verhaal in zat, enkel een strijd tussen een Good Guy en een Bad guy...het was en is typisch Amerikaans om in 1 film zo veel geweld te steken en dat dit hen tot amerikaan maakt...heb er geen andere woorden voor dat het aandeel geweld in die film groter is dan films die een dieper liggend boodschap duidelijk maakt.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 19 aug 2022, 21:19

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 19 aug 2022, 21:21

Tammy schreef:
19 aug 2022, 20:28
Ik wens jou veel kijkplezier toe Tet op een leuke ontspannen manier.
;P! Tammy
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 19 aug 2022, 22:26

Witte wel schreef:
19 aug 2022, 19:46
Zie ik die alleen
Nee hoor, ik ben ook zo'n mafklapper.
Ik zie ook de eend zwemmen achter de reporter, of de boot in de haven etc.
Ik kijk ook breder dan alleen naar het plaatje wat ze ons laten zien.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 19 aug 2022, 22:32

Dat bedoelde ik te zeggen Kristof en Tammy, die vlaggetjes was enkel een voorbeeld. Ook jij ziet de details waarschijnlijk niet, als je goed oplet ga je het zien.
Ik probeer ook altijd wel om mee te gaan in het verhaal maar het valt mij gewoon direct op en dan haak ik af. Buiten het vele geweld en misdaad, en het is natuurlijk wel gespeeld en dat realiseer ik mij wel, wordt via subliminale weg meer informatie als mindset toegespeeld dan men zou verwachten.

Even terug naar het programma van de NOS. Wat bericht onze media en op welke wijze doen ze dat mbt Rusland. Rusland is altijd de vijand geweest en dat werd dagelijks op vele wijzen toegespeeld. Zowel televisie als ook in tijdschriften en kranten. Toen mijn leeftijdsgenoten destijds in dienst moesten was Rusland de vijand. En tot op heden is dat nog steeds. Een mindset die moeilijk om te vormen valt. Wat die reporter zegt over de Russische uitzendingen die getoond worden daar heeft hij deels wel gelijk in maar is dat zo vreemd. Beluister de toespraken vanuit de VS, met name die van wacky Joe, eens en hoeveel zijn deze anders. Nagenoeg hetzelfde. Dezelfde thema's worden aangehaald en dezelfde verwijten. Moeten we dat dan serieus nemen en dat van de zgn vijand als propaganda en fout zien. Kijk eens destijds hoe geschreven werd over khadaffi in Libië. Even niet in te gaan op hoe het westen, m.n. de VS, Libië heeft gesloopt en achtergelaten wat tot op heden nog steeds hetzelfde blijkt te zijn, maar even terug naar de berichtgeving over Khadaffi. Hij zou zo slecht zijn voor het volk en zich verrijken. Ooit wel eens van het groene boekje van Khadaffi gehoord? Daarin staat precies beschreven hoe op de beste manier een samenleving in Libië in te delen. Onderwijs en ziektekosten gratis, stroom en brandstof voor voertuigen zeer laag geprijsd. En zo nog vele meerdere voordelen. Khadaffi besloot olie te gaan verkopen buiten de dollar om en dat was fout. Daarop werd hij teruggefloten maar bleef volhouden en wilde af van de dollar. Net als Saddam Hoessein overigens. Hoe werd Khadaffi door de pers weggezet en via educatie als een grote bedreiging voor het westen. Dagelijks bestookt met propaganda tegen Libië. Kijk eens waar Erdogan in woont. Deze man bezit een paleis met een geschatte waarde van 650 miljoen euro. Allemaal maar heel normaal, niemand rept hierover. Maar stel dat deze man ineens naast Putin gaat staan en zijn maatje wordt dan plots wordt zijn bezit weggezet alsof hij zijn volk uitbuit. Dan is hij ineens een dictator en een bedreiging voor Europa.
Men kan zeggen wat men wil, wij doen zelf niet anders. Niet meer maar ook niet minder.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 19 aug 2022, 23:10

Fenna schreef:
19 aug 2022, 22:26
Witte wel schreef:
19 aug 2022, 19:46
Zie ik die alleen
Nee hoor, ik ben ook zo'n mafklapper.
Ik zie ook de eend zwemmen achter de reporter, of de boot in de haven etc.
Ik kijk ook breder dan alleen naar het plaatje wat ze ons laten zien.
Ben ik dan gelukkig niet de enige die die eend ziet.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 19 aug 2022, 23:57

Witte wel schreef :
Dat bedoelde ik te zeggen Kristof en Tammy, die vlaggetjes was enkel een voorbeeld. Ook jij ziet de details waarschijnlijk niet, als je goed oplet ga je het zien.
Ik probeer ook altijd wel om mee te gaan in het verhaal maar het valt mij gewoon direct op en dan haak ik af. Buiten het vele geweld en misdaad, en het is natuurlijk wel gespeeld en dat realiseer ik mij wel, wordt via subliminale weg meer informatie als mindset toegespeeld dan men zou verwachten.
Jij weet helemaal niet beste Witte wel welke details ik wel of niet zie.
Maar dat terzijde.
Ik zie hier de film Die Hard voorbij komen ?

Heerlijke films en weet je waarom Witte wel en Kristof?
Door die heerlijke kerel Bruce Willis.
De stoere Amerikaan die het opneemt tegen buitenlandse terroristen .
Een verhaal van niks maar heerlijk gespeeld want Amerika is natuurlijk the greatest, de nummer 1 van de wereld en niemand verslaat Bruce enz enz.
Dat zijn Amerikaanse films, dat heet een actiefilm heren.

Al vloekend en schietend baant hij zich een weg om dat tuig te bestrijden, heerlijk die kerel.
Om op te vreten.:mrgreen:

Jij zegt Witte wel dat je je realiseert dat het gespeeld is ?
Ik twijfel daar serieus aan naar aanleiding hoe jij kijkt naar films.
Dus heb ik een tip voor jou en kijk maar wat je daarmee doet.

Pak een biertje en een bak popcorn en zet 1 van de Die Hard films op.
Jij ook Kristof.
Maak je hoofd leeg, ga geen verborgen boodschappen proberen te vinden maar ga gewoon een film kijken.
Want het is niet echt jongens, het is gespeeld. :mrgreen:

Probeer het maar eens, is echt leuk.

Als afsluiting wat Bruce hoogtepuntjes en dan ga ik weer ontopic.

Have fun. :wink:




Yippee-Ki-Yay, Motherf*cker!
Nee niet jullie maar de terroristen. :lol:



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 20 aug 2022, 00:31

Ik drink geen bier Tammy en popcorn gaat tussen mijn tanden zitten.
Dan heb ik een probleem dus en kan ik deze films niet bekijken.
:mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie