Het Oekraïne-Rusland conflict

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 30 sep 2022, 11:57

Ik versta geen Russisch maar als het in het Engels is is dit alvast iets.
Thanks.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 30 sep 2022, 12:14

Tammy schreef:
30 sep 2022, 11:57
Ik versta geen Russisch maar als het in het Engels is is dit alvast iets.
Thanks.
Ik ook nog niet alles, alles is in het engels te volgen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 30 sep 2022, 12:50

Ik kom er niet uit Witte wel.
Ben overal aan het zoeken voor RT.
Krijg bij deze :

https://wwitv.com/tv_channels/b1527.htm

logo RT Watch RT (English) Live from Russia.
Live stream RT:

En dan melding dat het niet beschikbaar is.

Andere zijn niet Engels.

Ik hou ermee op, wie weet zenden de andere zenders het toch uit.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 30 sep 2022, 13:18

Viaplay, Formule 1 :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 30 sep 2022, 14:18

Ik heb hier een beeld van wachtende Russen...?
Het beweegt, dus live, maar of het vertaald wordt weet ik niet.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220818_96966751


hij begint... geen vertaling helaas.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 30 sep 2022, 15:11

Afbeelding

Ik heb alles op Euronews gekeken met Engelse tolk.
CNN had het ook op staan.
Heel de speech en ondertekeningen van de annexatie gezien.

En Poetin ziek ?
Ik ben niet zijn dokter maar wat ik zag was een zeer fitte en gezond ogende man die precies weet wat hij doet.
No way dat hij 1 centimeter achteruit kruipt mochten mensen die illusie nog hebben.
Hij heeft de bal naar Zelensky gegooid.
En die zal daar niet op ingaan.

Ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 30 sep 2022, 20:06

Tammy schreef:
30 sep 2022, 15:11
En Poetin ziek ?
Ik ben niet zijn dokter maar wat ik zag was een zeer fitte en gezond ogende man die precies weet wat hij doet.
Zo zie ik het ook Tammy.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 30 sep 2022, 20:47

Tet schreef:
30 sep 2022, 20:06
Tammy schreef:
30 sep 2022, 15:11
En Poetin ziek ?
Ik ben niet zijn dokter maar wat ik zag was een zeer fitte en gezond ogende man die precies weet wat hij doet.
Zo zie ik het ook Tammy.
Met jullie eens.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 30 sep 2022, 22:21

Tammy schreef:
30 sep 2022, 12:50
Ik kom er niet uit Witte wel.
Ben overal aan het zoeken voor RT.
Had je diverse vorige posten van mij goed gelezen dan had je alle linken al eens gezien. Mijn posten worden blijkbaar maar half gelezen.
RT.com wordt hier in nederland gecensureerd, net als Sputnik omdat men vindt dat deze desinformatie verspreiden. Men mag dus de andere kant van het verhaal niet horen. Door het verhaal van beide kanten te horen en zelf conclusies te trekken kan men een eigen mening vormen. Voor RT.com is er een omweg.
Ik heb hier nog een keer de linken op een rij:
https://swentr.site/
https://odysee.com/@RT:fd
https://odysee.com/@RTDocumentary:4
https://rumble.com/c/RTNews
De media hier en de media daar verspreiden beide propaganda. Tussen beide stromingen in vallen er erg duidelijke conclusies te trekken en zeker niet alles is propaganda.
Tammy schreef:
30 sep 2022, 15:11
En Poetin ziek ?
Ik ben niet zijn dokter maar wat ik zag was een zeer fitte en gezond ogende man die precies weet wat hij doet.
Dat heb ik al veel vaker geschreven en nu zie je het zelf dat dit onzin is.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 01 okt 2022, 06:08

Ik had Odyssee al zelf ingetikt Witte wel want ik weet dat jij daar naar kijkt, maar kwam er niet uit op de site.
Bleef ook nog hangen maar had ook weinig geduld moet ik zeggen om redenen die nu niet terzake doen.
Ik heb de speech op Euronews prima gekeken.

Wat betreft je opmerking over een zieke Poetin en dat ik dat nu zelf ook zie het volgende :

Ikzelf heb nooit geloofd dat hij ziek is hoor Witte wel. :wink:
En dat is niet omdat jij het ook niet geloofd maar wat ik zelf de afgelopen maanden heb gezien.
Nou weet ik dat uiterlijk niet alles zegt maar ik denk dat Poetin niet ziek is en heel goed weet wat hij doet.
Ik ga niet mee in het wishfull thinking wat veel mensen hebben.
Ik kijk naar wat ik zie en de tijd zal uitwijzen of ik goed of fout zat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 01 okt 2022, 06:14

Afbeelding

NAVO-baas reageert op versnelde aanvraag lidmaatschap Zelenski.

BRUSSEL - NAVO-baas Jens Stoltenberg heeft vrijdag uiterst diplomatiek gereageerd op de wens van de Oekraïense president Volodimir Zelenski om versneld lid te kunnen worden van het bondgenootschap.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7540890 ... p-zelenski

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Alsjeblieft niet zeg, we zitten zelf al genoeg in de problemen.
Lidmaatschap en we zitten volop in de oorlog, daar zitten we al heel ver in.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 01 okt 2022, 06:43




Klik op het instellingen icoontje om de Nederlandse vertaling te laten verschijnen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 01 okt 2022, 08:50

Het is een schoffering naar andere landen die minder op hun kerfstok hebben en graag bij de EU willen, door die schurkenstaat Oekraïene versneld toe te laten.
Ik en velen met mij willen Oekraïene niet bij de EU en gegarandeerd krijgen wij nog meer narigheid van Rusland te verduren en terecht, want de EU doet niet anders dan afspraken met Rusland schenden en Putin als kleuter behandelen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 01 okt 2022, 09:18

Het was ook niet zo naar jou bedoeld Tammy maar in het algemeen.
Putin reist dagelijks van hot naar haar, hij is met veel meer activiteiten bezig dan alleen oorlog voeren. Maatschappelijke nationale zaken en ook economische zaken zowel nationaal als ook internationaal. Nieuwe handelsverdragen worden afgesloten en nieuwe relaties opgebouwd. Infrastructuren aangepast en zo nog vele overige zaken. Daarvoor moet je een goede lichamelijke gesteldheid hebben en dat heeft hij.
Als onze Rutte dat nu ook eens zou doen dan hadden we nog een minister president gehad waar we trots op konden zijn.
Het werkt in Rusland ook even iets anders vergeleken met de VS waar een seniele persoon wartaal uitbraakt en als persoon het land moet vertegenwoordigen. Dat is natuurlijk overduidelijk theater waardoor de werkelijke machthebbers buiten beeld blijven. En gaat de president te ver buiten het boekje dan schieten ze hem af en theorieën die niet gewenst zijn worden complottheorieën.
Maar onze media schrijft alleen over de slechte oorlogsvoerder en niet over de incompetente seniele dwaas die het weste verziekt met wartaal. Wij in het westen moeten alles doen om anderen te helpen. Dat is de huidige denkpiste; je doet het toch wel voor een ander?
Flauwekul, je wordt steeds verder onteigend. Blijkbaar ziet de massa dit niet en ziet dit als een noodzaak. Onderzoek heeft onlangs overduidelijk aangetoond dat het overgrote deel van de bevolking enorm volgzaam is wat een versplintering van de samenleving gemakkelijk laat ontstaan. En dat gebeurd nu en dat verzwakt de weerstand tegen ongewilde nieuwe structuren.
Nee in Rusland gaat dat even iets anders. Niet dat daar geen rijke invloedrijke personen zijn maar toch even iets anders.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 01 okt 2022, 09:38

:post: Witte.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 01 okt 2022, 09:40

Dat woord onteigend zeg je mooi Witte wel.
En Rusland is ook anders in al zijn doen en laten.
Veel anderen landen zijn dat ook.
Tsja en die seniele oude man in Washington DC, helemaal met je eens maar dat was van mijn kant denk ik wel duidelijk. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 01 okt 2022, 10:42

Allemaal leuk en aardig deze discussies.

Maar ieder hier beseft niet dat het al lang oorlog is en het gekwebbel over wie waar verantwoordelijk voor is zonde van je energie.
Er is nog maar 1 uitweg uit het beeld van totale hel voor ieder van jullie. Maar daar kom ik later op terug.

We weten nu dat ze hun plannen niet alleen verzinnen maar daadwerkelijk uitvoeren. De propaganda welke velen hier slikt was inderdaad propaganda. Propaganda vanuit elke kant.
Het is inderdaad nu een oorlog tussen Oost en West. Het gelul van "speciale operatie" was overduidelijk een leugen. Het is een reeds gestarte oorlog en men heeft niet alleen zichzelf maar iedereen daarbuiten zand in de ogen laten strooien door het slechts als een lokale schermutseling te doen lijken. Het gaat over een lang sluimerend conflict tussen minimaal twee totaal verschillende ideologieën.

Dit is het scenario die we de afgelopen decennia lang na WW2 bang voor waren en eigenlijk wel als toekomst in ons hoofd hadden.
We hebben het in het Westen aardig goed gehad als zelfstandige personen en zijn nu volgevreten en ontevreden.
Het toekomstig doemscenario die we ver naar voren hadden geschoven, wat een pure illusie was, breekt nu aan. Het gevoel "niet als ik leef", vergeet het maar.

Ongeacht wie waar verantwoordelijk voor is gaat de hel losbreken. Voor iedereen op deze aardkloot.

Achter je PCtje op de bank meningen verkondigen heeft geen zin meer. Die hel gaat er komen en sneller dan je denkt.
Ja, de nucleaire wapens zullen gebruikt worden en ja ook hier. En ik verzeker je dat het niet een NAVO land is welke de eerste gaat gooien.

Met niets doen bereik je hetzelfde. Denken dat dit maar lokaal is en "we" ons er niet mee te bemoeien hebben is je kop in het zand steken.

Ik zie nog slechts één uitweg en dat is met de huidige afspraken met de landen om ons heen maximale druk uit te oefenen.
Zo veel mogelijk landen als één blok te organiseren. Zelfs met landen waar we in onze volgevreten illusie geen zaken mee wilden doen.
Als dat niet gebeurd en men laat dit sudderen dan krijgen we 100% hel op aarde. En ja, ook bij jouw thuis als deze er nog is.

En omdat elke kant het gevolg overduidelijk weet zal de eerste die gooit diegene zijn die deze 100% hel gaat starten.
De hoop is dat de druk zo hoog is dat zodra men denkt van hun kant uit te gooien de enige optie is het systeem te laten imploderen.

Voorstander van NAVO of niet. We zitten nu eenmaal in dit verdrag en dit is het enige verdrag die deze druk kan uitoefenen met de landen om ons heen.
Dus: iedereen die bij de NAVO wil meteen toelaten.
Alle landen nu mobiliseren en alles richten naar het Oosten. Als we eraan gaan dan maar vechtend.

Dit is de enige weg uit het doemscenario. Niet doen dan wordt het hel. Twijfelen dan wordt het hel.
Maximale druk met zoveel mogelijk medestanders is de enige weg hieruit. En het moment is NU.

Maar wat ik vooral voorspel is dat ons leventje zoals we hier met al onze ontevredenheid achter af gezien als hemel gaan beschouwen in vergelijk met de barre tijden die er aan gaan komen.

Sorry, ik als positieveling, kan ik het niet mooier maken dan het is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 01 okt 2022, 10:59

Determinist schreef :
We weten nu dat ze hun plannen niet alleen verzinnen maar daadwerkelijk uitvoeren. De propaganda welke velen hier slikt was inderdaad propaganda. Propaganda vanuit elke kant.
Het is inderdaad nu een oorlog tussen Oost en West. Het gelul van "speciale operatie" was overduidelijk een leugen. Het is een reeds gestarte oorlog en men heeft niet alleen zichzelf maar iedereen daarbuiten zand in de ogen laten strooien door het slechts als een lokale schermutseling te doen lijken. Het gaat over een lang sluimerend conflict tussen minimaal twee totaal verschillende ideologieën.
[clap] [clap]
En zo zal ik er ook naar gaan kijken vanaf nu.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Kristof Piessens » 01 okt 2022, 11:06

Ik ontken niet dat dit al bezig is van 2014 zelfs nog eerder.

En hel bestaat niet alle doden bevrijden zichzelf van een wereld die niet de hunne is, ook al hoor je bij een groepering waar je lid van bent als land, dan nog mist men het perspectief over de (onnodige) opofferingen dat men de 'dood' noemt, laat de oorlog maar uitbreken, navo wil duidelijk geen niet leden in rechtstreekse confrontatie meehelpen immers geen 'extra olie op het vuur gooien' heeft een bijzondere betekenis immers als het jaren na de 2de ww VN ontstaan is tegen de belangen van het oosten heeft het oosten een tegenhanger dat tegen het westen is, verschillende ideologieën maken dat verschil niet het is de toepassing van het verdrag op de rechten van de mens dat het verschil maakt in de context van 'oorlogsvoering'.

Hel bestaat niet omdat je een cultuur verdedigd die de vrijheid zelfs niet aanmoedigt, integendeel wel de vrijheid geeft om deelnemer te zijn aan een oorlog waarvan je niet weet wat de onderliggende redenen hiervan zijn, eens dood beseffen niet veel zielen dat ze meegeholpen hebben aan iets wat de menselijke ontwikkeling nooit ten goede zal komen, zelfs de baat van een oorlog is neutraal te noemen....

Laat de oorlog maar uitbreken, ik ben gezegend als ik de dood vind tijdens deze oorlog, des te gemakkelijker kan ik me bevrijden van een wereld waarin ik niet wenste te leven.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 01 okt 2022, 11:26

Kristof Piessens schreef:
01 okt 2022, 11:06
des te gemakkelijker kan ik me bevrijden van een wereld waarin ik niet wenste te leven.
Was of is jouw leven een ware hel? Dus je ziet niet meer in dat je met de riemen die je gegeven zijn toch nog kan roeien?
Is er niets meer om je heen waar je in vergelijk met een ware hel niet voor wil vechten?

Wie zegt dat het leven makkelijk moet zijn? Dat je per definitie rechten hebt?
Voor 99.9999% van alle menselijke individuen die ooit een leven hebben mogen krijgen heeft dit namelijk nooit gegolden.

Het feit dat in de afgelopen honderd jaar het "goede leven" voor meer en meer mensen beschikbaar was wordt door velen niet gezien.
En daarmee de onderliggende redenen van inzet en opoffering genegeerd. Dit heeft direct gevolg voor de eigen inzet en eigen opoffering.

Als kleine jongen had ik een langspeelplaat van het hoorspel "Piggelmee en het tovervisje".
Een zeer wijze les. Hoor hem helemaal uit.


Plaats reactie