Het Oekraïne-Rusland conflict

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 17 mei 2023, 11:12

Osiris schreef:
17 mei 2023, 10:56
Wetten gelden alleen voor de buhne en het plebs .
Wat de familie Biden daar al gedaan heeft ( en anderen uit EU ) is één en al wetten overtreden.

Maar als je dat niet geloofd en speculatie noemt, tja dan houdt het op....
Biden is geen EU, Oekraïne is geen EU.
En welke EU officials hebben welke wet overtreden?

Wat Biden doet en wat Oekraine doet is voor lidmaatschap van EU alleen van belang op het moment dat geëvalueerd wordt of Oekraïne op dat moment zich aan de EU wetten houdt.
Dat gaat nog jaren, dan wel decennia lang duren.

Maar ik ben het eens met Aspirant lidmaatschap. Want ook aspirant zijn heeft regels. En deze regels verplichten een land aantoonbaar zich aan deze regels te houden met als doel de uiteindelijke EU wetten te kunnen handhaven. Voldoet men niet aan de aspirant-lid regels, dan vervalt dat aspirant lidmaatschap en staan ze nog verder van EU lidmaatschap af.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 17 mei 2023, 12:39

Mooi te zien dat jij, Determinist, tussen de zowel west- en de oost-europese propaganda de leidende structuren blijft zien. In de praktijk lopen die wat uitvoer betreft iets anders maar ja, je moet ergens beginnen niet.
Of Rusland het tweede corruptste land is betwijfel ik, dat gezegde is een propaganda onderdeel. Vlak de VS niet uit en zeker landen in Zuid Amerika niet. Dan spreken we nog niet over Afrika. Corruptie beslaat niet alleen kapitalistische landen natuurlijk.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 19 mei 2023, 11:46

Live: ‘Amerikaanse regering toch bereid om toestemming F-16’s te geven’ • Zelensky onderweg naar G7-top langs bij Arabische Liga

19 mei 2023

De Verenigde Staten zijn mogelijk toch bereid om Europese landen toestemming te geven om F-16-gevechtsvliegtuigen aan Oekraïne te leveren.
Dat schrijft CNN op basis van bronnen binnen de Amerikaanse regering.
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky reist naar het Japanse Hiroshima om aanwezig te zijn bij de driedaagse top van de G7,
zeven rijke democratieën en de Europese Unie.
De Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk zullen tijdens de top nieuwe sancties tegen Rusland aankondigen.

Zie LinK, een kort live verslag (op dit monent) met meerdere artikelen....
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1436e3b/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 19 mei 2023, 14:09

Witte wel schreef:
17 mei 2023, 12:39
Of Rusland het tweede corruptste land is betwijfel ik, dat gezegde is een propaganda onderdeel. Vlak de VS niet uit en zeker landen in Zuid Amerika niet. Dan spreken we nog niet over Afrika. Corruptie beslaat niet alleen kapitalistische landen natuurlijk.
Dat klopt ook niet. Binnen Europa staat Rusland inderdaad onderaan het lijstje.
Wereldwijd zijn het landen zoals Somalië, Syria, Sudan, Venezuela etc die de hekkensluiters zijn.

Van de 180 landen staat Denemarken op 1, NL op 8, USA op 24, Italië op 41, Oekraïne op 116, Rusland op 137, Somalië op 180.
(2022 corruption index)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 20 mei 2023, 05:34

Afbeelding
De Russische blogger Tatarsky.

Oekraïne geeft toe: sinds begin oorlog flink aantal Russische propagandisten vermoord.

Het hoofd van de Oekraïense militaire inlichtingendienst heeft in een interview toegegeven dat Kiev Russische propagandisten heeft vermoord.
Daarnaast had hij ook lof voor de Wagner-groep: „Zij zijn maximaal effectief.”

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1058829 ... n-vermoord

>>>>>>>>>>>>>>

Ik vraag mij af of dit ook valt onder oorlogsmisdaden.
Ik weet dat niet namelijk.

Ik zie net briefje van Jan, die heeft een stukje hierover toevallig.

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-j ... ry-baudet/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 20 mei 2023, 13:06

Moskou waarschuwt: “Als westerse landen F-16’s leveren, nemen ze kolossale risico’s”

lexander Grushko, de Russische onderminister van Buitenlandse Zaken, heeft aan het Russische persbureau TASS gezegd dat het Westen “kolossale risico’s” neemt als het F-16’s levert aan Oekraïne. De waarschuwing komt er nadat de Amerikaanse president Joe Biden vrijdag vertelde dat Washington trainingsprogramma’s voor Oekraïense piloten wil ondersteunen.

Lees verder via link :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202305 ... ra%C3%AFne.

>>>>>>>>>>>>>>

Tot hoever gaat het westen ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 20 mei 2023, 15:09

Te ver.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 20 mei 2023, 15:26

Wagner-baas Prigozjin claimt volledige controle over Bachmoet.

De baas van het Russische huurlingenleger Wagner Groep, Jevgeni Prigozjin, claimt de volledige controle over de Oekraïense stad Bachmoet. Het bericht komt na een periode van tegenstrijdige berichtgeving over Oekraïne die er grondgebied zou hebben heroverd. De volledige inname van Bachmoet is niet onafhankelijk bevestigd.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1500684 ... r-bachmoet




>>>>>>>>>>>>>>>>

Afwachten of het waar is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1549
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Kristof Piessens » 20 mei 2023, 18:01

Als het aan mij ligt, zal geen enkel land echt onafhankelijk zijn wat betreft economie...
Er zijn altijd wederzijdse afhankelijkheden mee gemoeid in de vorm van verdragen en "pacten" de economische link is hier mee snel gemaakt.
Veel is geen kwestie van winst of verlies, maar zich bewust te zijn van het geduld dat je kan hebben om iets duidelijk te maken, men kan geen eilanden zijn maar binnen het internationale context, kader...is samenwerking wel de enigste oplossing, maar dan moet men iets durven loslaten wat geschiedenis betreft, er is geen beter land dan de andere, ieder land heeft zich gewoon ontwikkeld volgens zijn/haar cultuur wat in die tijden reeds aanwezig was, maar als je vecht om een been en je hebt dat been ook nog eens te betalen aan degene die het veroorzaken krijg je niets anders dan extra olie op het vuur...
Mensen, men zou eens beter gaan inzien dat oorlog om een (ego)droom alsnog waar te maken niet gaat werken, de harmonie van mens en natuur zou beter herstelt worden dan zich te wreken op zaken die de aandacht niet verdiend, en in deze is dat dat ze er wel een verdiende aandacht aan schenken terwijl negeren misschien wel de beste antwoord is...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 21 mei 2023, 06:24

Afbeelding

Poetin feliciteert Russische troepen met inname Bachmoet.

De stad Bachmoet in het oosten van Oekraïne is volgens het Russische ministerie van Defensie volledig in handen van de Russische troepen. Moskou bevestigt zo een bericht van Wagner-baas Jevgeni Prigozjin. De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn militairen en het huurlingenleger gefeliciteerd met de inname van Bachmoet.

Lees verder via link :

https://www.hln.be/buitenland/poetin-fe ... ~a78e4515/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 22 mei 2023, 10:32

Russia Threatens To Shoot Down US Fighter Jets

Russia has issued a warning that it will shoot down US F-16 fighter jets if they enter Ukrainian airspace. The Russian Ministry of Defense conveyed the message, stating that any unauthorized incursion into Ukrainian airspace by foreign military aircraft would be seen as a violation of Russia's borders. They accused the United States of attempting to provoke conflict and made it clear that any incident involving US jets would be the sole responsibility of the U.S. Russia also asserted its capability to detect and neutralize any threats to its airspace.
The situation in Ukraine remains highly tense, and Russia's warning raises the stakes, adding to the already heightened tensions in the region. This coupled with Russia’s takeover of Bakhmut, only adds a sense of uncertainty as to the outcome of this war. I feel the more time passes, the less people seem to pay attention to one of the world’s most dangerous wars since WW2.


(directe twitterlinks werken niet, wél in pb berichten. Zal een setting zijn in het admin panel)


Geplaatst door Tammy.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 22 mei 2023, 16:56

Witte wel schreef :

https://twitter.com/MarioNawfal/status/ ... 3730757632
(directe twitterlinks werken niet, wél in pb berichten. Zal een setting zijn in het admin panel)
Bedoel je daarmee je Twitterlink in de quote dat die niet verschijnt op het forum ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 22 mei 2023, 19:13

Ja Tammy, dat is al tijden zo. Als je een twitter link deelt en hier in een post neer zet dan verschijnt enkel de link en niet de tweet met bijv. filmpje. In een pb wél. Daarom plaats ik nagenoeg nooit tweets want de link alleen zet toch niemand aan tot verder kijken. Als jij een tweet linkt, dat heb ik al meerdere keren gezien, dan verschijnt deze wél. Dus link delen en daarmee de URL kopiëren. Ik kan proberen wat ik wil maar het lukt niet. Ook niet als ik bijv. ?s=20 weg haal uit de link. De s= .. geeft de hoeveelheid advertenties aan, als je die weg haalt krijg je geen advertenties. Overige leden kunnen dat ook niet heb ik gemerkt. Het zal ongetwijfeld een member permission setting zijn in het admin panel.
Nu we het toch over linken hebben. Youtube kan je linken. Misschien dat er voor Rumble en Odysee nu ook een mogelijkheid in te bouwen valt, veel materiaal verdwijnt de laatste tijden van youtube ivm censuur. Ik heb al wel ergens gelezen dat dit nu ook met phpBB software mogelijk moet zijn. Misschien een idee of zadelen we dan Determinist op met een helse taak. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 22 mei 2023, 19:28

Raar dat het niet lukt Witte wel met de Twitter linken.
Ik zal het in jouw bericht plaatsen.
Zal aan Determinist vragen om naar die Twitter linken te kijken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80558
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 23 mei 2023, 07:04

Afbeelding

Onrust door aanvallen 'Oekraïense' saboteurs in Russische regio Belgorod.

Een gecrashte helikopter, beschietingen en geschrokken uitroepen in filmpjes: op sociale media gaan verschillende beelden rond van militaire ontwikkelingen in de Russische regio Belgorod, dicht bij de grens met Oekraïne. Russische autoriteiten zeggen dat Oekraïne achter de aanvallen zit, maar Oekraïne wijst naar Russische milities.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2476095-onrust-d ... o-belgorod

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 23 mei 2023, 11:44

Witte wel schreef:
22 mei 2023, 19:13
Ja Tammy, dat is al tijden zo. Als je een twitter link deelt en hier in een post neer zet dan verschijnt enkel de link en niet de tweet met bijv. filmpje. In een pb wél. Daarom plaats ik nagenoeg nooit tweets want de link alleen zet toch niemand aan tot verder kijken. Als jij een tweet linkt, dat heb ik al meerdere keren gezien, dan verschijnt deze wél. Dus link delen en daarmee de URL kopiëren. Ik kan proberen wat ik wil maar het lukt niet. Ook niet als ik bijv. ?s=20 weg haal uit de link. De s= .. geeft de hoeveelheid advertenties aan, als je die weg haalt krijg je geen advertenties. Overige leden kunnen dat ook niet heb ik gemerkt. Het zal ongetwijfeld een member permission setting zijn in het admin panel.
Nu we het toch over linken hebben. Youtube kan je linken. Misschien dat er voor Rumble en Odysee nu ook een mogelijkheid in te bouwen valt, veel materiaal verdwijnt de laatste tijden van youtube ivm censuur. Ik heb al wel ergens gelezen dat dit nu ook met phpBB software mogelijk moet zijn. Misschien een idee of zadelen we dan Determinist op met een helse taak. :grin:
Ik ervaar dit ook al een paar jaar, ook met YouTube filmpjes en heb daar ook al eerder naar gevraagd wat de oorzaak is.
Het vreemde vind ik dat ik voorheen wél probleemloos twitterberichten en YouTube filmpjes kon plaatsen.
Dus wat er zomaar is veranderd?
Zeg het maar.

Ik vond het altijd leuk om YouTube filmpjes over muziek te plaatsen of iets over dieren, maar wat ik ook probeer, het wil niet dus heb ik het maar opgegeven.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 24 mei 2023, 10:31

Ok. Eerst even zeker weten of jullie de juiste methode gebruiken om twitter berichten te plaatsen:

In het scherm waar je een bericht plaatst, zet de cursor op de plek in je tekst waar je de twitter link wil hebben en druk op de "Ingevoegde media" knop:
ToevoegenLegeMediaTag.png
Er komt dan een lege media tag te staan.

Plak je correcte twitter-link (of youtube link) en precies op de juiste plek in de media tag:
LinkTussenTags.png
LET OP: plaats geen spaties in de link. En de tags moeten tussen [ ] staan. Dus letterlijk wat je in de screenshot ziet staan.

Sla dan het bericht op.

Dit moet het resultaat zijn:
Resultaat.png
Zie je dit niet dan is de vraag: heb je een add blocker of anti tracking blocker actief.
(de tag maakt namelijk uitstapje naar een andere website en je browser kan je zo ingesteld hebben dat deze geblokkeerd worden.)
Controleer dat, zet deze blockers uit.

Probeer een andere browser om te zien of het daar ook fout gaat. Bekijk het forum op je telefoon, tablet, PC, laptop etc.
Kijk of op andere devices je ander resultaat ziet.

Nog een test om te doen:
Welke thema (forumstijl) gebruik je op het forum?

Zet hem eens op "prosilver" en kijk of het dan wel werkt.
(dat doe je in gebruikerspaneel instellingen, tabje "forumvoorkeuren"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Determinist » 24 mei 2023, 10:57

Verder controleer de inhoud van het tweede bericht in dit topic:

viewtopic.php?f=73&t=16826

Daar worden verschillende voorbeelden gegeven (twitter, instagram, etc). Die moeten gewoon weergegeven worden.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 24 mei 2023, 13:18


Oeps, en dat stond in 2018 als gepost. Twitter werkt zoals je ziet maar rumble en odysee krijg ik niet voor elkaar.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 24 mei 2023, 13:20

Krijg een melding dat de post eerst door een moderator gecontroleerd moet worden.
???
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie