Het Oekraïne-Rusland conflict

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 05 mar 2023, 07:58

Witte wel schreef:
04 mar 2023, 22:58
Afbeelding :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
*1*
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 05 mar 2023, 08:05

univers schreef:
04 mar 2023, 14:24
Afbeelding
Weet je wel wat voor ras dit is Uni?
Een blauwe Rus.
:rolfl:
Is best passend in dit topic. :mrgreen:

Het is wel een dotje.😍
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 05 mar 2023, 08:44

Het is wel een dotje.😍
Dat ben ik ook. :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 05 mar 2023, 11:05

Grumpy :rolfl:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 05 mar 2023, 11:27

Ok ontopic weer a.u.b. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 05 mar 2023, 12:27



Deze tekst staat bij de video. Nu vertaald:

24 feb 2023

Er is één ding dat alle plannen bederft: gezondheidsproblemen.
Soms kunt u door plotselinge gezondheidsproblemen al uw beslissingen wijzigen of uitstellen.
Een gewoon mens kan zich zo gedragen, maar wat gebeurt er als een staatshoofd ernstige gezondheidsproblemen heeft?


In democratische systemen zijn er veel oplossingen. De vice-president kan zijn gezag uitoefenen en kritische beslissingen nemen. Ook functioneren in democratische staatsstructuren alle instellingen voorspelbaar. Zelfs als het staatshoofd plotseling sterft, is er in deze landen geen bestuurscrisis. De gezondheid van het staatshoofd blijft echter belangrijk. Omdat gezondheidsproblemen beslissingen kunnen beïnvloeden.

Mensen die bijvoorbeeld leren dat ze binnen korte tijd zullen sterven, kunnen zeer onverantwoorde beslissingen nemen. Of het is bekend dat mensen die lijden aan ernstige psychische depressies heel vreemde manieren hebben om beslissingen te nemen. Maar de meest risicovolle situatie houdt verband met hersenziekten. Mensen die problemen hebben met hun geheugen of hersenfunctie kunnen soms hun beslissingen vergeten. Als gevolg hiervan kunnen ze veel tegenstrijdige beslissingen nemen. Een ander risico is de moeilijkheid om woede te beheersen. Mensen met neurologische problemen en mensen met woedeproblemen denken bij het nemen van beslissingen mogelijk niet na over de gevolgen.

Democratische regeringen hebben een oplossing voor dit risico.
Er worden voortdurend controles uitgevoerd op de gezondheid van de president en de resultaten van deze controles worden bekendgemaakt. Als er een ongewoon probleem is, wordt verwacht dat de president aftreedt. Helaas worden niet alle staten op democratische wijze bestuurd. Rusland is er een van. In Rusland tasten de gezondheidsproblemen van Poetin de veiligheid en vrede in de hele wereld aan. Er zijn veel berichten dat de gezondheidsproblemen van Poetin ernstiger worden. Na het laatste nieuws werd echter duidelijk dat de situatie nu een kritiek niveau heeft bereikt.
De zet van de Amerikaanse president Joe Biden heeft deze kwestie nog meer op de agenda gezet!

Voordat we ingaan op de informatie over de vermeende gezondheidsproblemen van Poetin en de kritieke zet van Biden, willen we u een kleine herinnering geven. Onze zender, met het meest exclusieve nieuws en reportages, blijft werken aan onafhankelijke journalistiek. We hebben uw steun nodig om deze nieuwsberichten voort te zetten die na hard werken door ons team van experts zijn opgesteld. U kunt ons steunen door op de knop "Super bedankt" onder de video te klikken! Alvast bedankt. Als u er klaar voor bent, gaan we verder met de laatste informatie over de gezondheidsproblemen van Poetin!

Nu het eerste jaar van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne bijna ten einde loopt, heeft zich een buitengewone ontwikkeling voorgedaan. De Amerikaanse president Joe Biden bezocht Oekraïne en ontmoette Zelensky. Tijdens deze verrassingsbijeenkomst bezocht Biden ook veel door de oorlog getroffen regio's. Dat Biden zo op zijn gemak was in Kiev was eigenlijk een grote uitdaging!

Wij zijn ANKA.
We doen ons best om onze kijkers zo snel mogelijk nauwkeurige informatie te bezorgen.
We informeren de wereld over de gegevens die we verzamelen van betrouwbare bronnen en regionale experts.
Blijf op de hoogte voor actueel, echt nieuws!

https://ankadailynews.com

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


In de video wordt nog meer verteld. O.a. dat ze verwachten dat Poetin vergiftigd zal worden.
Hij heeft steeds meer beveiliging. Dat, en mensen in het bewind van Poetin zijn die zich min of meer al wat aan het regelen zijn .......
Dat ze zich aan het voorbereiden zijn voor een regering zonder Poetin en hun rol straks daarin.
Poetin schijnt steeds banger te worden, en dat is logisch. Er wordt ook op hem 'geloerd'.
En er zijn onder zijn bewind al de nodige miljonairs vermoord, zeer waarschijnlijk onder zijn orders.... zijn geen vriendjes meer.
Als je dit allemaal leest en hoort over Poetin en over zijn gezondheid zal het niet lang meer duren dat
er een ander bewind komt in Rusland. Hopen dat dat positiever/menselijker wordt dan het huidige.
En heel belangrijk, dat er geen wereldoorlog uit volgt.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Afbeelding


Afbeelding
https://www.graphicnews.com/nl/pages/42 ... mlin-elite
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 05 mar 2023, 12:55

Zo te zien, hoop jij, dat hij liever vandaag de pijp uitgaat, dan morgen.
Heb je ook de medische dossiers van Biden.
O nee dat kan niet, hij is medisch dement gezond verklaard.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 05 mar 2023, 13:22

Taigitu schreef :
Als je dit allemaal leest en hoort over Poetin en over zijn gezondheid zal het niet lang meer duren dat
er een ander bewind komt in Rusland.
En wat lees en hoor jij Taigitu over Poetins gezondheid ?
Welke ziekte heeft hij en hoelang heeft hij nog te leven ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 05 mar 2023, 13:27

Tammy schreef:
05 mar 2023, 11:27
Ok ontopic weer a.u.b. :grin:
Oké mam. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 05 mar 2023, 13:30

Dank je kind. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Osiris » 05 mar 2023, 13:49

On topic dus weer.
artikel op Niburu site ( zal wel weer verguisd worden ), maar niet van Niburu zelf, een ingezonden stuk.

Situatie ten tijde van de revolutie/coup in 2015 , die zoals gewoonlijk een totaal ander beeld schetst w.b. Rusland /VS en Oekraine.
Wat ook al uit de docu's Ukrain On Fire ( met nog steeds dank aan Witte voor het plaatsen :wink: ) naar voren kwam.
Met onderaan diverse links voor wie verdere info wil .

https://www.niburu.co/het-complot/18338 ... -vs-deel-1
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 05 mar 2023, 16:27

univers schreef:
05 mar 2023, 12:55
Zo te zien, hoop jij, dat hij liever vandaag de pijp uitgaat, dan morgen.
Heb je ook de medische dossiers van Biden.
O nee dat kan niet, hij is medisch dement gezond verklaard.
Hij mag van mij heerlijk gaan rentenieren met zijn nieuwe vriendin in het nieuwe huis dat hij
via een ander zou hebben gekocht. Van mij hoeft hij niet dood, maar niet meer de baas zijn
over een land waar de bewoners levensgrote beperkingen opgelegd van hem krijgen.
Dan kan hij later ook nog, hopelijk, op het matje geroepen kan worden voor hetgeen hij heeft aangericht.
Want ook door zijn regiem is er grote kans dat er opnieuw een dominant figuur de president gaat
worden, na veel rumoer en lijden van derden, die hier het slachtoffer van worden.

'Het Russisch lijden kent geen plafond'

Toen de oorlog in Oekraïne een jaar geleden begon, was er bij velen een hoop dat de 'gewone Rus' in opstand zou komen tegen de autoritaire Poetin die zijn broedervolk zonder goede reden aanviel. De realiteit bleek anders. Veel Russen, ook zij die helemaal geen fan van Poetin waren, bleken achter de oorlog te staan. Hoe kan dat? OVT gaat erover in gesprek met Ivo van de Wijdeven, Olga Burlyuk, Sana Valiulina en Hanco Jürgens.

Rancune
Historicus Ivo van de Wijdeven betoogt in OVT dat de Russische steun voor de oorlog mede komt door 'de macht van het verleden'. Poetins narratief van Rusland als slachtoffer van het agressieve Westen valt op een bodem van Russische verontwaardiging. "Poetin gaf de Russen hun trots terug, maar infecteerde die met rancune," aldus de historicus.

"Er is wel wat veranderd aan die publieke opinie in Rusland het afgelopen jaar. Maar dat is vooral omdat men vindt dat die oorlog niet goed gevoerd wordt," vertelt Van de Wijdeven. "Ze vinden nog steeds dat, ondanks de manier waarop de oorlog gevoerd wordt, het om een rechtvaardig doel gaat."

Lees verder via de link:
https://www.nporadio1.nl/nieuws/geschie ... en-plafond
Poetin heeft Parkinson en alvleesklierkanker, zouden gelekte documenten beweren

https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... weren.html
Dit staat ook op het internet.
Maar het is van de site 'Welingelichtkringen", een bericht van 2 november 2022.
Ik ben niet zo'n grote fan van die site, maar dat de man iets mankeert lijkt mij wel juist.
Dus kunnen we alleen afwachten of deze 'gelekte documenten' op waarheid berusten en het inderdaad deze medische problemen zijn.
De tijd zal het uitwijzen.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 05 mar 2023, 16:31

taigitu schreef:
05 mar 2023, 16:27
maar dat de man iets mankeert lijkt mij wel juist.
Nee, dat hoop je Taigitu. Wishful thinking.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 05 mar 2023, 16:49

Tet schreef:
05 mar 2023, 16:31
taigitu schreef:
05 mar 2023, 16:27
maar dat de man iets mankeert lijkt mij wel juist.
Nee, dat hoop je Taigitu. Wishful thinking.
Nee, Tet. Als ik dit zou hopen, dan zou ik berichten over zijn ziekzijn aanprijzen.
Ik heb wel een gevoel dat hij niet lichamelijk in orde is, dat is iets anders dan hopen.
Zoals ik soms wel meer iets kan aanvoelen van wat er gaande is met iemand en dat later wordt bevestigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 05 mar 2023, 16:51

taigitu schreef:
05 mar 2023, 12:27
In de video wordt nog meer verteld.
Ook hier weer wishfull thinking, meer is het niet.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 05 mar 2023, 17:21

taigitu schreef:
05 mar 2023, 16:49
Tet schreef:
05 mar 2023, 16:31
taigitu schreef:
05 mar 2023, 16:27
maar dat de man iets mankeert lijkt mij wel juist.
Nee, dat hoop je Taigitu. Wishful thinking.
Nee, Tet. Als ik dit zou hopen, dan zou ik berichten over zijn ziekzijn aanprijzen.
Ik heb wel een gevoel dat hij niet lichamelijk in orde is, dat is iets anders dan hopen.
Zoals ik soms wel meer iets kan aanvoelen van wat er gaande is met iemand en dat later wordt bevestigd.
Dus jouw gevoel laat je een diagnose stellen op iemand die je nog nooit ontmoet hebt, 2200 km verderop?
Kun je me ook vertellen hoe ik me lichamelijk voel?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 05 mar 2023, 17:37

Taigitu schreef :
Ik ben niet zo'n grote fan van die site, maar dat de man iets mankeert lijkt mij wel juist.
Wat je doet is speculeren en die site ook.
Niks is nog bekend dat Poetin ernstig ziek is.
Woorden als waarschijnlijk wat men ook vaak leest in kranten is nog altijd geen vaststaand feit.
Het is propaganda tijd beste Taigitu, aan allebei de kanten.

Kijk naar Bachmoet bijvoorbeeld.
Maandenlang werd bericht dat die plek van grote strategische waarde heeft.
Nu de Russen het bijna hebben veroverd stelt de plaats eigenlijk toch niet zoveel voor.
En men vermeld ook het aantal dode Russen maar van Oekraïnse zijde worden geen aantallen vermeld.

De berichtgeving is behoorlijk eenzijdig en veel speculeer werk.
Maar zo gaat dat in oorlogstijd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tet » 05 mar 2023, 19:29

Tammy schreef:
05 mar 2023, 17:37
Kijk naar Bachmoet bijvoorbeeld.
Maandenlang werd bericht dat die plek van grote strategische waarde heeft.
Nu de Russen het bijna hebben veroverd stelt de plaats eigenlijk toch niet zoveel voor.
Precies. Nu heeft het opeens alleen maar symbolische waarde.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 05 mar 2023, 21:16

Tet schreef:
05 mar 2023, 17:21
taigitu schreef:
05 mar 2023, 16:49
Tet schreef:
05 mar 2023, 16:31


Nee, dat hoop je Taigitu. Wishful thinking.
Nee, Tet. Als ik dit zou hopen, dan zou ik berichten over zijn ziekzijn aanprijzen.
Ik heb wel een gevoel dat hij niet lichamelijk in orde is, dat is iets anders dan hopen.
Zoals ik soms wel meer iets kan aanvoelen van wat er gaande is met iemand en dat later wordt bevestigd.
Dus jouw gevoel laat je een diagnose stellen op iemand die je nog nooit ontmoet hebt, 2200 km verderop?
Kun je me ook vertellen hoe ik me lichamelijk voel?
Tet schreef: Nee, dat hoop je Taigitu. Wishful thinking.
Nee, Ik heb geen behoefte om me aan jou te bewijzen, door je te beschrijven hoe jij je voelt.
Tegelijkertijd plakte jij het woord 'hopen en Wishful thinking' op mij, jouw mening als zijnde mijn gevoel over Poetin.
Je doet nu zelf hetgeen je bij mij in twijfel trekt, ook de nodige kilometers bij mij vandaan, en dat moet ik dan
aannemen van je, jouw gevoel? En dat ik een diagnose stel....?

Diagnose (uit het Grieks: διά-, diá-, 'door-' en γνώσις, gnósis, 'kennis' of 'oordeel' → 'het nauwkeurig leren kennen') heeft twee nauw samenhangende betekenissen:

Het diagnose stellen of diagnosticeren is de kunst, techniek of handeling om de meest waarschijnlijke oorzaak te vinden van de waargenomen verschijnselen, kenmerken, klachten of symptomen.
Hieraan voorafgaand moet op grond van medisch onderzoek een beschrijving zijn opgesteld met onderscheidende verschijnselen, kenmerken, klachten of symptomen.
Een diagnose is dan de beschrijving met de lijst van verschijnselen, kenmerken, klachten of symptomen, onderscheidingscriteria en hun samenhang.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door taigitu » 05 mar 2023, 21:32

Tammy schreef:
05 mar 2023, 17:37

Taigitu schreef :
Ik ben niet zo'n grote fan van die site, maar dat de man iets mankeert lijkt mij wel juist.
Tammy schreef:
05 mar 2023, 17:37
Wat je doet is speculeren en die site ook.
Niks is nog bekend dat Poetin ernstig ziek is.
Woorden als waarschijnlijk wat men ook vaak leest in kranten is nog altijd geen vaststaand feit.
Het is propaganda tijd beste Taigitu, aan allebei de kanten.

Mijn mening over de gezondheid van Poetin is niet omdat ik speculeer.
En dat ik niet zo'n grote fan ben van die site is, omdat ik me heel goed bewust ben dat het zowel waar kan zijn
(de ziektes die werden genoemd) en ook niet waar. De tijd zal het uitwijzen wat er met Poetin aan de hand is.
Maar ik heb een bepaald gevoel bij/over Poetin, en ook ik zal moeten afwachten wat er in de toekomst
als waarheid wordt gepubliceerd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie