Het Oekraïne-Rusland conflict

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 19 jun 2022, 13:26

Zou mij niet verbazen dat Jettje de gaskraan bij ons voor de Oosterburen verder wil opendraait want zij hebben gas nodig hè. (Sarcastisch bedoeld)

Wij mogen verrekken, maar de kraan voor het buitenland kan verder open. [burn]
Ik zou de kraan voor het buitenland knijpen en eerst eens aan eigen volk denken.
Het is toch van de zotte dat wij op een gasbel zitten van geloof ik zo'n 300 miljard kuub en dat wij straks in de kou moete zitten?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 19 jun 2022, 13:33

Fenna gisteren was er een artikel over Rob Jetten.
Hij begint een beetje wakker te worden.
Hoe is het mogelijk he ?
Ik plaats het hieronder.

>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Jetten slaat alarm over levering energie komende winter.

DEN HAAG - Om de leveringszekerheid van energie voor komende winter te garanderen sorteert klimaatminister Rob Jetten (D66) erop voor dat hij mogelijk op korte termijn al impopulaire maatregelen moet nemen. „Ik maak mij steeds grotere zorgen of in Europa alle gasopslagen wel gevuld kunnen worden”, aldus Jetten op het D66-congres in Den Bosch.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7157548 ... nde-winter

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 19 jun 2022, 13:47

Die bruine ruiter zal het nooit begrijpen.
Hij papagaait na wat hem opgedragen word :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Vitharr » 19 jun 2022, 17:56

Witte wel schreef:
18 jun 2022, 21:49
Ik wist niet dat het AZOV bataljon ook een vreemdelingenlegioen is. :shock:
Dan heb ik zeker iets gemist denk ik.
Het Azov bataljon was geen onderdeel van het leger maar een militie. Daar vochten ook buitenlandse nazi's in mee. Na een half jaar is de militie opgenomen in het Oekraiense leger en hun commandant in het Oekraiense parlement. De buitenlandse nazi's zijn zo ook militair geworden.

Maar zoals ik al zei staat dat volgens mij los van de doodstraf. We erkennen dat ze zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden maar berechten ze niet en steunen ze zelfs. Dus berecht Rusland ze. Ik schaam me echt voor de hypocrisie van mensen die namens ons zeggen te spreken. Dat je dit bij de EU wil verbijstert mij.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 19 jun 2022, 18:24

Vrij artikel.
https://dissident.one/2022/06/19/wereld ... r-dummies/
Wereldoorlog 3 voor dummies

Sommige goed geïnformeerde mensen, waaronder blijkbaar de Paus, beginnen te vermoeden dat er misschien meer aan de hand is in de wereld dan alleen de oorlog in Oekraïne. Zij zeggen dat de Derde Wereldoorlog al begonnen is en dat het vanaf nu alleen maar erger zal worden. Dit kan moeilijk vast te stellen zijn als we deelnemen aan de gebeurtenissen die zich ontvouwen en niet het voordeel hebben van het historisch perspectief. Het is twijfelachtig of de mensen in 1939 zich realiseerden dat zij naar het begin van een groot wereldwijd conflict keken, hoewel sommigen dat misschien wel vermoedden, schrijft Gaius Baltar.
De huidige wereldsituatie is in vele opzichten als een reusachtige legpuzzel, waarbij het grote publiek slechts een klein deel van het volledige plaatje ziet. De meesten beseffen niet eens dat er meer stukjes kunnen zijn en stellen zelfs deze eenvoudige vragen niet: Waarom gebeurt dit allemaal en waarom gebeurt het nu?

De dingen zijn gecompliceerder dan de meeste mensen beseffen. Wat zij zien is de boze tovenaar Vladimir Saruman Poetin die met zijn ork leger het onschuldige Oekraïne binnenvalt – zonder enige reden. Dat is op zijn zachtst gezegd een simplistische visie, want niets gebeurt zonder reden. Laten we de dingen in perspectief plaatsen en zien wat er werkelijk aan de hand is – en waarom de wereld voor onze ogen gek wordt. Laten we eens kijken waar de Derde Wereldoorlog over gaat.

De snelkookpan

Het Westen (dat .....
les verder in de link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 19 jun 2022, 18:32

https://zuerst.de/2022/06/19/us-linguis ... n-den-usa/
Vrij artikel.
Amerikaanse linguïst Chomsky: Nog nooit eerder voorgekomen “intern totalitarisme” in de VS

De Amerikaanse professor in de taalkunde, Noam Chomsky (foto), heeft met het oog op de oorlog in de Oekraïne de censuur en meningsbetutteling in de VS nadrukkelijk bekritiseerd. In een interview had hij kritiek op de in dit verband enorme wapenleveringen aan de Oekraïne, die het gevaar van een nucleaire oorlog zouden vergroten.


Het ergste zou echter de actuele censuur in Amerika zijn. Het zou “waanzin” zijn dat uitlatingen van Russische vertegenwoordigers in de VS onderworpen zouden zijn aan een strenge censuur. Chomsky letterlijk: “De blokkade van Russische bronnen is pure waanzin. Waarom mogen we niet weten wat ze zeggen? Waarom ben ik gedwongen om op de website van Al Jazeera naar uitspraken van de Russische Minister van Buitenlandse Zaken te zoeken? We moeten gewoon weten wat er aan de hand is.”

Alles wat niet overeen zou komen met de mening van de Amerikaanse regering zou onderdrukt worden. Zo zouden de Amerikaanse autoriteiten aan hun burgers de uitlatingen en voorstellen van de Russische Minister van Buitenlandse Zaken om de graancrisis te overwinnen, hebben onthouden. “De censuur is zo sterk, dat praktisch niemand in Amerika iets over de actuele ontwikkeling weet, tenzij hij voor dit doel een marginale libertaire website bezoekt, waarop de waarheid te vinden is”, verklaarde de Amerikaanse professor.

Hij zou veel hebben meegemaakt. Hij zou “waarschijnlijk de enige nu nog levende mens zijn die het Akkoord van München veroordeeld had toen het ondertekend werd.” Wat er nu in de VS zou plaatsvinden, zou hem echter nog nooit zijn overkomen. “Zo´n censuur en onderdrukking heb ik nog nooit meegemaakt.”
lees verder in link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 19 jun 2022, 18:42

Afbeelding
:rolfl:
Ik pis in mijn broek als ik die lulhannes van een Rutte zie op deze afbeelding.
Dat gezicht van die Militair achter hem spreekt boekdelen. [doh]

Nog even en hij slaat met zijn handtasje :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 19 jun 2022, 20:50

Vitharr schreef:
19 jun 2022, 17:56
Maar zoals ik al zei staat dat volgens mij los van de doodstraf. We erkennen dat ze zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden maar berechten ze niet en steunen ze zelfs. Dus berecht Rusland ze. Ik schaam me echt voor de hypocrisie van mensen die namens ons zeggen te spreken. Dat je dit bij de EU wil verbijstert mij.
Ik kan hier helemaal in mee gaan Vitharr.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 19 jun 2022, 21:54

Britse troepen moeten zich er op voorbereiden dat ze 'weer in Europa zullen moeten vechten', stelt generaal Patrick Sanders, de nieuwe baas van het Britse leger. Sanders nam deze week de leiding van de Britse krijgsmacht over.

,,De Russische invasie van Oekraïne onderstreept onze taak: het Verenigd Koninkrijk beschermen door klaar te staan om een landoorlog uit te vechten en te winnen. Wij zijn de generatie die het leger er op moet voorbereiden weer in Europa te vechten." Sanders onderstreepte dat hij de eerste 'Chief of the General Staff' is sinds 1941 die het legercommando overneemt 'in de schaduw van een landoorlog in Europa waarbij een wereldmacht is betrokken'.

https://www.ed.nl/buitenland/live-brits ... ~ab65a7ae/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik denk dat de officiële bekendmaking dat we echt in oorlog zijn binnenkort bekend word gemaakt.
Er komen steeds meer berichten dat de Russen terrein winnen.
Ik vrees dat er nog veel ellende komt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 19 jun 2022, 22:34

Het VK stuurt al maanden dagelijks radartoestellen naar de grenslanden van Oekraïne en bevoorraad Oekraïne. Dit is gewoon te volgen op de radar. Zij zijn al vol actief. Daarnaast huisvesten ze twee grote Amerikaanse vliegbasissen van waaruit dagelijks diverse Amerikaanse vliegtuigen opstijgen en landen richting dezelfde landen. Ik heb ook al een keer twee B52 bommenwerpers zien vliegen via de Franse kust, langs Spanje, en dan via de middellandse zee richting de zwarte zee. Is allemaal te volgen via de radar, https://globe.adsbexchange.com/ .
Het is geen kwestie meer om nog te winnen dan wel de kwestie hoeveel nog te verliezen. Blijkbaar zitten er vele belangen verborgen in Oekraïne en onderhandelen met Rusland is niet meer mogelijk.
https://twitter.com/PeteLiquid/status/1 ... aarheid%2F
Dus wat wil het VK nog bereiken, een derde wereldoorlog. Daar sturen ze immers wel op aan. En dat geldt ook voor de rest van Europa. Rutte heeft min of meer de oorlog verklaart aan Rusland uit eigen beweging door het ook onze oorlog te noemen wat ons ook doelwit maakt. Ook ons land wordt momenteel geregeerd door hoofdzakelijk psychopaten en daar is houtenneus er ook een van.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 19 jun 2022, 23:27

Witte :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 19 jun 2022, 23:35

:post: Witte.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Tammy » 20 jun 2022, 01:15

Rutte heeft inderdaad Witte wel onze oorlog gezegd.
Hij zwakte het later wat af maar de blunder is al gemaakt.
Maar hoe men het ook went of keert, op het moment dat je wapens stuurt ben je al betrokken bij de oorlog.
Tenminste zo zie ik het.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Witte wel » 20 jun 2022, 07:23

Juist, en de media doet er een schepje bovenop door een vijand te benoemen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 20 jun 2022, 07:51

Onze grootste vijand, Rutte.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Osiris » 20 jun 2022, 07:57

univers schreef:
20 jun 2022, 07:51
Onze grootste vijand, Rutte.
Nee, slechts een marionet/puppet, zoals praktisch alle regeringsleiders, voor de achterliggende WEF/WHO/VN agenda.
Ze worden straks opgeofferd aan de massa om die bovenliggende lagen te beschermen, ook al denken ze zelf dat ze het eeuwige leven gaan krijgen.
Zo gaat dat altijd in alle tirannieke situaties.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 20 jun 2022, 08:07

Duitsland neemt zijn toevlucht tot kolen te midden van gasuitval in Rusland

Duitsland kondigde zondag noodmaatregelen aan om in zijn energiebehoeften te voorzien na een daling van de Russische gasvoorziening, waaronder de terugkeer naar steenkool in wat het een "bittere maar onmisbare" stap noemde.

“Om het gasverbruik te verminderen, moet er minder gas worden gebruikt om elektriciteit op te wekken. In plaats daarvan zullen meer kolengestookte elektriciteitscentrales moeten worden gebruikt', zei het ministerie van Economische Zaken in een verklaring.

https://insiderpaper.com/germany-resort ... pply-cuts/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 20 jun 2022, 08:27

Tammy schreef:
20 jun 2022, 01:15
Rutte heeft inderdaad Witte wel onze oorlog gezegd.
Hij zwakte het later wat af maar de blunder is al gemaakt.
Maar hoe men het ook went of keert, op het moment dat je wapens stuurt ben je al betrokken bij de oorlog.
Tenminste zo zie ik het.
;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door Fenna » 20 jun 2022, 08:30

univers schreef:
20 jun 2022, 07:51
Onze grootste vijand, Rutte.
Biden is onze grootste vijand en daarna Rutte en dat hele zooitje in Brussel met von der Leyen voorop.

Trek ze om mijn part allemaal door het riool.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Oekraïne-Rusland conflict

Bericht door univers » 20 jun 2022, 08:35

Niet doen, raakt het riool verstopt :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie